DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-05-18, 23:01
Zamarzanie parownika klimatyzacji - wersja od 2012 r.
Autor Wiadomość
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-27, 20:29   

to stukanie to pedal hamulca i cala jego kontrukcja, co do klimy to dam znac jak oddadza mi auto
 
lubię_pierogi 


Marka: Dacia
Model: Duster Ph II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-05-28, 08:19   

johnson napisał/a:
to stukanie to pedal hamulca i cala jego kontrukcja

I zrobili Ci to dobrze (naprawili? wymienili?) - tzn nie stuka?
Też podejrzewałem okolice pedału - bo ma zauważalny luz w osi.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-28, 08:24   

to zapewne luz na tulejach jak też w Dacii LOGAN :P
 
johnson 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCI 4x4 Prestige
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2013
Posty: 726
Skąd: Wro
Wysłany: 2014-05-28, 09:23   

lubię_pierogi napisał/a:
johnson napisał/a:
to stukanie to pedal hamulca i cala jego kontrukcja

I zrobili Ci to dobrze (naprawili? wymienili?) - tzn nie stuka?
Też podejrzewałem okolice pedału - bo ma zauważalny luz w osi.

nie bo u mnie nie stuka na dziurach itp., ale zwrocilem uwage przy odkurzaniu ze tam jest dosc luzno to spasowane, zalozylem ze to to.
Co do klimy to brakowalo czynnika. Sprawdzili szczelnosc i niby nie ma dziur.
Auta jeszcze nie odebralem wiec nie wiem czy dalej syczy, ale jak ktos ma podobnie to ASO powinno zaladowac wiecej czynnika.
EDIT: nic nie syczy, teraz wreszcie mrozi porządnie.
Ostatnio zmieniony przez johnson 2014-05-28, 12:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-05-28, 22:11   

Cav napisał/a:
żona mi zakomunikowała, że samochód na nią syczał jak odpalała.samochodu nie muszę myć, co się zabrudzi to w ASO myją i odkurzają


Kurczę, to ja koniecznie muszę zgłosić się do ASO, bo moja Rumunka jest felerna: zamiast syczeć na żonę, syczy na mnie. Niech naprawiają, jak puścili taką usterkę!
No i to mycie. Moja Rumunka też się brudzi, ale nie sądziłem, że to podlega gwarancji! Jutro jadę do ASO na mycie i odkurzanie. Dobrze, że mam przedłużoną gwarancję, to będę miał też dłużej czysty samochód ;-)
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-06-08, 10:27   

Po ostatnim odciąganiu czynnika z przepchanej klimatyzacji mam wrażenie, że klima chłodzi mało wydajnie, przy okazji chyba zmierzę temperaturę na wylocie... Aż by się chciało mieć taką wydajność:

http://www.youtube.com/wa...d&v=7yKXoSgD-ug

:D
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-06-12, 23:07   

Zmierzyłem dzisiaj temperaturę powietrza, jakie wylatuje z klimatyzacji (konkretnie upchnąłem czujkę od termometru dość głęboko w środkowy nawiew) i jednak wyszło, że klima działa całkiem nieźle - przy temperaturze powietrza na zewnątrz równej ok. 25 stopni chłód klimy praktycznie od razu wynosił 4 lub 5 stopni - w zależności od intensywności nawiewu, przy 2 biegu temperatura była najniższa.

Tak więc jeżeli ktoś ma przy takiej temperaturze na zewnątrz 10 stopni, to z pewnością ma coś nie tak z klimą ;)
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-13, 06:55   

Marmach napisał/a:
przy temperaturze powietrza na zewnątrz równej ok. 25 stopni chłód klimy praktycznie od razu wynosił 4 lub 5 stopni - w zależności od intensywności nawiewu, przy 2 biegu temperatura była najniższa.

Tak więc jeżeli ktoś ma przy takiej temperaturze na zewnątrz 10 stopni, to z pewnością ma coś nie tak z klimą ;)


Zwykle jeździ się na 5 lub 6 biegu. Ile miało powietrze na tych biegach w dłuższym okresie?
Problem jednak w tym, że w moim aucie też klima działa jako tako (nie bardzo dobrze, ale wystarczająco) na krótkich trasach, czyli gdy jeżdżę "przy domu", na dystansach 15-50 km. Nie daje rady na długich trasach przy upałach (ponad 25 C) - nagle się wyłącza. W najgorszym momencie człowiek się przez jakiś czas (15 min do pół godziny) gotuje w aucie, które wydmuchuje z nawiewów ciepłe i wilgotne powietrze.
Tak w ogóle, klima działa dobrze/poprawnie nie wtedy, gdy wydmuchuje bardzo zimne powietrze, ale wtedy, gdy zapewnia komfort podróżowania/przebywania w miejscu, które ma skutecznie chłodzić i osuszyć.
Nie rozumiem ostatniego zdania (dowcipu?).
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-06-13, 12:45   

piku napisał/a:
Zwykle jeździ się na 5 lub 6 biegu. Ile miało powietrze na tych biegach w dłuższym okresie?

Miałem na myśli "bieg" wentylatora - od 0 do 4 ;)
Temperatura przy danym ustawieniu była stabilna w trakcie jazdy.

piku napisał/a:
Tak w ogóle, klima działa dobrze/poprawnie nie wtedy, gdy wydmuchuje bardzo zimne powietrze

Ależ jak to nie, im zimniejsze potrafi wydmuchać, tym lepiej, zawsze można sobie wymieszać z ciepłym :)

piku napisał/a:
Nie rozumiem ostatniego zdania (dowcipu?).

Chciałem powiedzieć, że jeśli komuś klima wydmuchuje powietrze o temperaturze 10 stopni przy 25 stopniach na zewnątrz, to znaczy że działa nie do końca poprawnie, ponieważ mój pomiar wykazuje, że może wydmuchiwać powietrze o co najmniej 5-6 stopni chłodniejsze. Nie spodziewam się przy tym, żeby były drastyczne różnice w budowie i wydajności sprężarek zakładanych do różnych modeli Dacii.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-13, 12:51   

Marmach napisał/a:
im zimniejsze potrafi wydmuchać, tym lepiej, zawsze można sobie wymieszać z ciepłym.


Całkowicie się zgadzam. Jednak chodzi o to, by klima dawała radę schłodzić kubaturę, którą ma schłodzić. Nic mi po najzimniejszym powietrzu z klimy, jeśli będzie go za mało.
W Dusterze przy 25 C na zewnątrz musze zawszę jeździć na najzimniejszym ustawieniu klimy, natomiast w Skodzie, np. wczoraj, musiałem podnosić temperaturę, bo najzimniejsze ustawienie okropnie mroziło. I w skodzie klima się sama nie wyłącza.... A w DD w trasie się wyłącza i robi mi saunę. Ja wiem, zapłaciłem za saunę - taki ekstra dodatek w aucie - to mam. Jak to się kiedyś mówiło: "sameś tego chciał Grzegorzu Dyndało" ;-)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-06-13, 12:59   

piku, a klima włącza i wyłącza się u Ciebie co jakiś czas?
U mnie mam taki objaw. Wentylator na 2 biegu, temperatura na pokrętle na max zimnym, a z otworów leci chłodne powietrze ale nie zimne. Do tego sprężarka włącza się na jakieś 20 sek i potem się wyłącza też na jakieś 15 sek i tak w kółko... Może mam za mało czynnika chłodzącego...
Wiem, że na forum był poruszany taki problem.
Musze podjechać do specjalistycznego zakładu co zajmuje się wyłącznie klimatyzacjami samochodowymi (nie do ASO, bo tam mi powiedzą, że TTTM...) i spytam o przyczynę.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-06-13, 16:57   

route2000 napisał/a:
U mnie mam taki objaw. Wentylator na 2 biegu, temperatura na pokrętle na max zimnym, a z otworów leci chłodne powietrze ale nie zimne. Do tego sprężarka włącza się na jakieś 20 sek i potem się wyłącza też na jakieś 15 sek i tak w kółko... Może mam za mało czynnika chłodzącego...

No, zarówno u mnie, jak i u kolegi pol34 przyczyną była niewłaściwa ilość czynnika, najprawdopodobniej zbyt wysoka.

Sprężarka sama wyłącza się w zasadzie tylko w momencie gwałtownego przyspieszania. Jeśli u Was jest inaczej, to znaczy że coś jest nie tak.

Co do wydajności klimy to moim zdaniem w moim MCV mało wydajny jest po prostu nadmuch - w naprawdę duże upały trzeba jeździć z rozkręconym wentylatorem, co jest irytujące, bo wtedy mocno hałasuje.
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2014-06-13, 17:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-13, 18:13   

route2000 napisał/a:
a klima włącza i wyłącza się u Ciebie co jakiś czas?
sprężarka włącza się na jakieś 20 sek i potem się wyłącza też na jakieś 15 sek i tak w kółko... Może mam za mało czynnika chłodzącego...
(nie do ASO, bo tam mi powiedzą, że TTTM...)


Chyba tak się dzieje. Podobno to bardziej może być powodowane nadmiarem czynnika, a nie brakiem. Ktoś tu o tym pisał. Co to jest TTTM?
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-13, 18:15   

Marmach napisał/a:
[No, zarówno u mnie, jak i u kolegi pol34 przyczyną była niewłaściwa ilość czynnika, najprawdopodobniej zbyt wysoka.


Poprawiło się po "upuszczeniu" czynnika?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-13, 18:22   

Marmach napisał/a:
w moim MCV mało wydajny jest po prostu nadmuch - w naprawdę duże upały trzeba jeździć z rozkręconym wentylatorem, co jest irytujące, bo wtedy mocno hałasuje.

Wydaje mi się, że wydajność wentylatora jest podobna do innych aut, tylko właśnie brak jego wyciszenia skutkuje niechęcią do używania wyższych biegów.


piku napisał/a:
Poprawiło się po "upuszczeniu" czynnika?

http://www.daciaklub.pl/f...1635706#1635706
light7 napisał/a:
Po obniżeniu ilości czynnika do wymaganych 475 gram klimatyzacja wreszcie pracuje poprawnie.



piku napisał/a:
Co to jest TTTM?

"Ten Typ Tak Ma"
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-06-13, 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-13, 18:26   

laisar napisał/a:
wydajność wentylatora jest podobna do innych aut, tylko właśnie brak jego wyciszenia skutkuje niechęcią do używania wyższych biegów.


A może znasz sposób jego wyciszenia?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-13, 18:34   

piku napisał/a:
sposób jego wyciszenia?

Standardowo - maty, pianki, filce itp
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-13, 18:43   

wygłuszysz grodź i maskę i żadnego wentylatora nie usłyszysz
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-13, 18:48   

@Karenzo: Ale nie chodzi o wentylator układu chłodzenia, tylko o układ wentylacji (((:
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-06-13, 21:04   

laisar napisał/a:
Wydaje mi się, że wydajność wentylatora jest podobna do innych aut, tylko właśnie brak jego wyciszenia skutkuje niechęcią do używania wyższych biegów.

Być może, faktem jest że już na drugim biegu jest wyraźnie słyszalny...

A...
laisar napisał/a:
Standardowo - maty, pianki, filce itp

W zasadzie to na co je niby przykleić? Prawdą jest, że nie wiem, gdzie rzeczony wentylator przebywa, ale jakoś sobie tego nie wyobrażam... spodziewałem się raczej, że hałas wentylatora wydostaje się przede wszystkim razem z wydmuchiwanym powietrzem...?

piku napisał/a:
Poprawiło się po "upuszczeniu" czynnika?

O ile rzeczywiście upuszczono w moim samochodzie, to tak - pomogło zdecydowanie.

Ale jeśli słychać, że sprężarka włącza się i wyłącza non-stop, nawet na postoju, to nie ma co filozować ;) i niech ASO się martwi właściwym poziomem :)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-06-13, 21:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-06-13, 21:21   

Marmach napisał/a:
O ile rzeczywiście upuszczono w moim samochodzie, to tak - pomogło zdecydowanie.

Ale jeśli słychać, że sprężarka włącza się i wyłącza non-stop, nawet na postoju, to nie ma co filozować ;) i niech ASO się martwi właściwym poziomem :)


Dziś rozmawiałem z kolegą, pasjonatem motoryzacji; jak usłyszał o załączaniu się i wyłączaniu klimy (syczeniu), stwierdził, że to może być nadmiar czynnika.
ASO niestety się w ogóle nie martwi. Mówi, że jest ok, że sprawdzą i temperatura powietrza jest znakomita. No i - CZOP LODOWY! To jest ich hicior na wytłumaczenie, dlaczego klima się wyłącza in włącza co chwilę. Tymczasem czop jest oznaką, że klima źle działa. On nie powinien się robić. Ów wspomniany na początku kolega twierdzi, że spuszczenie odrobiny czynnika powinno zwiększyć jakąś temperaturę (nie pamiętam czego...) i CZOP LODOWY nie powinien się tak łatwo pojawiać.
Laisar, wiesz, gdzie ten wentylator do wyciszenia?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-06-13, 21:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-13, 21:57   

Marmach napisał/a:
hałas wentylatora wydostaje się przede wszystkim razem z wydmuchiwanym powietrzem...?

Częściowo tak - w "lepszych" autach już przy projektowaniu ułożenia kanałów wentylacyjnych bierze się pod uwagę ich kształt i przebieg, by zmniejszyć hałas powodowany przez przepływ nimi powietrza.

Jednak głównym źródłem hałasu zawsze pozostaje wentylator - bezpośrednio, w wyniku mieszania powietrza, oraz przez drgania przenoszone na inne elementy auta. Dlatego często bywa umieszczany głęboko pod deską oraz dodatkowo izolowany.


Marmach napisał/a:
na co je niby przykleić?

Na ścianki bloku wentylacji.


piku napisał/a:
gdzie ten wentylator do wyciszenia?

Obrazek z dustera, ale we wszystkich modelach wygląda to niemal identycznie:



(1) to blok wentylacji (na obrazku pokazany od przodu auta), a (4) to wentylator.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-06-13, 22:43   

Po zapoznaniu się z instrukcją demontażu deski rozdzielczej uznałem, że w kryzysowej sytuacji lepiej założyć stopery :)
Nie bardzo widzę w tym miejsce na upychanie wyciszenia...
(chyba zrobił się tu offtop :) )
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-06-13, 23:04   

Marmach napisał/a:
Po zapoznaniu się z instrukcją demontażu deski rozdzielczej...

2 rbg. W ASO. Phi d;

(Hałas też można uznawać za problem, więc żaden OT).
 
cookie 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 273
Skąd: nijer Łorsoł
Wysłany: 2014-06-17, 07:50   

Panowie, a czy ten czop lodowy to nie jest problem złej lokalizacji czujnika przeciwoblodzeniowego przy parowniku? Może ten czujnik powinien rozłączać kompresor przy odrobinie wyższej temp. Wtedy wystarczyło by wpiąć w obwód czujnika jakiś mały rezystor dobrany tak aby czop się nie pojawiał, a klima była w miarę wydajna.
Wyłaczenie kompresora mogą wymusić dwa czujniki: przeciwoblodzeniowy przy parowniku oraz czujnik ciśnienia przy presostacie albo osuszaczu. Obniżenie ilości czynnika obniza sprawność układu (klima słabiej chłodzi) a dzięki temu temperatury osiągane na parowniku sa wyższe wiec trudniej aby utworzył się czop lodowy oraz niemal niemożliwe jest osiągnięcie ciśnienia krytycznego dla czujnika ciśnienia. Rozwiązaniem tego problemu MSZ może być poprawa lokalizacji czujnika przeciwoblodzeniowego ze zmianą jego parametrów. Obniżanie ilości czynnika zmniejszy wydajność klimy. Renault poszedł chyba za daleko z oszczednością i dał za mało wydajny parownik - stad MSZ te problemy.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2014-06-17, 08:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne