hamulce nie sa zyleta, tzn. trzeba mocniej nacisnac pedal by auto gwaltowniej zwolnilo. W innych nowych samochodach, ktorymi jechalem dzialo sie to natychmiast.
Np. w moim 5 -etnim Loganie, gdy tylko dotkniesz pedału, to hamulce już zaczynają łapać. Niektórzy, np. moja żona tego nie lubią.
TSD: Właściwie co przeszkadzało, aby z tyłu też dać hamulce tarczowe.
I jeszcze taki "rodzinny fotomontaż". Za kryterium skalowania przyjąłem szerokość max. obu aut.
Duster_vs_X-Trail.jpg "Kuzyni" en face
Plik ściągnięto 328 raz(y) 193,72 KB
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-05-29, 23:10, w całości zmieniany 3 razy
Właściwie co przeszkadzało, aby z tyłu też dać hamulce tarczowe
Jak zwykle: trzy rzeczy (; - ale tym razem tylko pierwsza z nich to kasa: przedni system tarczowy mojej MCV-ki jest ok. 1,5x droższy niż tylny bębnowy.
Drugi to oczywiście: "Tarcze to są w Reno!".
A trzeci to możliwość pochwalenia się podobno jedynym na świecie ESP-em działającym właśnie na bębnach...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-05-29, 23:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-04, 21:55
laisar napisał/a:
Na 100% - i dlatego Dacia ma się czym chwalić! [:
Ten ESP dziala na zasadzie przyhamowania odpowiedniego kola lub dodania gazu przez sterownik urzadzenia w zaleznosci od wykrytego uslizgu, kierunku jazdy polozenia przednich kol. Jesli sie myle niech mnie ktos poprawi. Hamuce tarczowe sa prezyzyjniejsze, zas bebnowe z tylu bardzoj odporne na zanieczyszczenia. Czy precyzja ESP z bebnami dorowna wersji z czterema tarczami ?
PS. Kiedy NCAP planuje roztrzaskac Dustera o sciane z betonu ? Moze ktos wie ?
Wszystko się chyba z grubsza zgadza - i nawet jeśli nie dorówna, to... co? Precyzja ma być taka, żeby wystarczała na co dzień - i tyle pewnie w Dusterze jest.
A jak ktoś będzie bardzo chciał, to i tak się rozbije nawet super-duper-bajeracnkim ekstra-precyzyjnym BWM czy co tam jest teraz na topie <;
O NCAP na razie ani widu, ani słychu...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-06-04, 22:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-04, 22:42
Jasne, lepsze gorsze ESP niz jego brak. Ciekawe czemu nie mozna go zainstalowac w wersji benzynowej ? Mam cicha nadzieje ze min 4 gwiazdki wpadna. Sa 4 poduszki, napinacze, info o niezapietych pasach. Trzymam kciuki
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-07, 16:44
Chcialem zworcic uwage , ze w Niemczech i Francji mozna kupic dustera z silnikiem 1.5 dci 110 kM z przednim napedem i 6 biegowa skrzynia. Taka wersja jest doskonalym polaczeniem ekonomicznosci i wlasnosci trakcyjnych ( przyspieszenia ) dla osob nie potrzebujacych 4x4. U nas jak zwykle trzeci swiat ! Poczekam chyba na uzywane dustery z europcy zachodniej , za dwa lata beda
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-06-07, 21:50
Dziś miałem małe skojarzenie a w zasadzie analogia mnie naszła między branżą kulinarną a motoryzacyjną... Mały wypad stałą paczką na pizze, rzut okiem w cennik i widzę : podana cena za pizze i 8 składników do wyboru wg uznania klienta (za dziewiąty i każdy następny dodatek, osobna dopłata). Tak sobie pomyślałem czy dożyję czasów gdy coś takiego będzie możliwe w specyfikacji samochodu??Płace za dany model daną cenę i mam np z listy 15 opcji 5 czy 10 do wyboru, Chcę więcej - muszę dopłacić...
Chcialem zworcic uwage , ze w Niemczech i Francji mozna kupic dustera z silnikiem 1.5 dci 110 kM z przednim napedem i 6 biegowa skrzynia. Taka wersja jest doskonalym polaczeniem ekonomicznosci i wlasnosci trakcyjnych ( przyspieszenia ) dla osob nie potrzebujacych 4x4. U nas jak zwykle trzeci swiat ! Poczekam chyba na uzywane dustery z europcy zachodniej , za dwa lata beda
A ja właśnie przejechałem się takim autem. 1.5 dci, 4x2, 6 biegów.
Wrażenia generalnie pozytywne. Ciszej w środku niż się spodziewałem po Dacii ;) :D . Autko żwawe, chociaż wyraźnie czuć kiedy turbo zaczyna działać. Przy 100 km/h obroty na 6 biegu ok 2200 - 2300 czyli bardzo przyzwoicie. Bardzo głośny jest nawiew na przednią szybę - szumi wylot powietrza, poza tym OK. Bagażnik nawet przyzwoity, chociaż w 4x4 będzie mniejszy... :(
Silnik klekocze jak diesel na wolnych obrotach. Podczas jazdy klekotu nie ma :).
PS. Czas oczekiwania na nowe auto - pół roku.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2011-05-02, 13:33, w całości zmieniany 1 raz
Bardzo głośny jest nawiew na przednią szybę - szumi wylot powietrza
niestety jest to wg mnie duża dolegliwość, szum wentylatora nawet na 1 biegu jest mooocno słyszalny - miałem dużo samochodów najróżniejszych marek i w żadnym z nich nawiew nie był tak nieprzyjazny (akustycznie) pasażerom...
Ale nawiew w innych kierunkach już nie jest taki głośny. Powiedziałbym nawet, że całkiem cichy.
Jeszcze sobie przypomniałem, że wyświetlacz poziomu paliwa i temperatury jest słabo widoczny i trochę mało czytelny. Czy tam jest regulacja jasności podświetlenia wskaźników czy na tym także zaoszczędzili ?
Ale nawiew w innych kierunkach już nie jest taki głośny. Powiedziałbym nawet, że całkiem cichy.
Jeszcze sobie przypomniałem, że wyświetlacz poziomu paliwa i temperatury jest słabo widoczny i trochę mało czytelny. Czy tam jest regulacja jasności podświetlenia wskaźników czy na tym także zaoszczędzili ?
co kierowca to inne odczucia... , i tak, wg. mnie:
- odgłos pracy wentylatora nawiewu bez względu na ustawiony kierunek jest głośny,
- czytelność wyświetlacza poziomu paliwa i temperatury jest dobra a regulacji jasności podświetlenia wskaźników nie ma...
Cześć!!! Jestem nowy na forum i zaczynam tu swój debiut.
Zainteresowałem się Duster, jestem po pierwszej jeździe próbnej i chcę sobie zamówić to autko, tylko kilka uwag:
Generalnie w samochodzie jest wszystko na swoim miejscu. Pozytywnie zaskoczył mnie środek (myślałem, że będzie bardziej topornie). Na jeździe próbne jechałem benzyną 1.6 16V 105KM 4x4. Jechaliśmy w 5 osób i zauważyłem znaczny brak mocy. Czy lepszą dynamikę będzie miał silnik dCI?. Nie jestem zwolennikiem szybkiej jazdy, ale jeżdżę obecnie Peugoutem 307 kom 1.6 16V 110KM i odnoszę wrażenie, że ma lepszego kopa. Ponadto dziwnie łapie sprzęgło, ale to już kwestia przyzwyczajenia i gustu. Proszę mi doradzić, czy kupić benzynę czy diesla. Jeżdżę mało od 2002 przejechałem 80 000 km.
Pozdrawiam!!!
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-05-29, 10:38
No to jeżeli jeździsz mało to tylko benzyna i zobacz sobie przełożenia skrzyni 4x2 i 4x4 bo jak masz zamiar jeździć więcej po drogach utwardzonych to lepsza wersja będzie 4x2 ze względu na mniejsze spalanie i mniejsze obroty na trasie.
To mi koledzy klina zabili. 4x4 więcej pali a ja kupuje ten samochód mi. że napęd ma na 4. Odnośnie dCI to może ktoś się wypowie co jechał - czy duster ma wystarczająco mocy, żeby dynamicznie wyprzedzić.
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2011-05-29, 11:01, w całości zmieniany 1 raz
Na jeździe próbne jechałem benzyną 1.6 16V 105KM 4x4. Jechaliśmy w 5 osób i zauważyłem znaczny brak mocy......... Nie jestem zwolennikiem szybkiej jazdy, ale jeżdżę obecnie Peugoutem 307 kom 1.6 16V 110KM i odnoszę wrażenie, że ma lepszego kopa.
witaj w Klubie...
- czym innym jest szybka jazda a czym innym dynamika... Dusterem w tej konfiguracji jakim jechałeś też da się szybko jechać z dynamiką trochę gorzej chociaż jest to wrażenie subiektywne i zależne od punku odniesienia i oczekiwań, porównywanie dynamiki Dustera z napędem 4x4 z dynamiką Peugeota (pomimo zbliżonych mocy silników) nie jest właściwe m.in. z powodu różnic: w masie pojazdów, gabarytach, przełożeniach skrzyni biegów i rodzaju zawieszenia...
- wbrew pierwszym wrażeniom jakie odniosłem uważam, że z tą dynamiką nie jest najgorzej, ważna jest świadomość możliwości samochodu i zdolność przewidywania... pomimo, że jeżdżę na LPG - co teoretycznie parametr dynamiki powinno dodatkowo pogorszyć - wg mnie da się "tym" jeździć...
- wybór jak zwykle trudny ale sam musisz go dokonać...
kol TD Pedro, czyli niejet źle. Możesz powiedzieć coś więcej na temat instalacji LPG, gdyż tak naprwdę decyduję się na silnik benzynowy z powodu możliwości montażu takiej instalacji. W silniku dCI boję się filtra cząstek stałych.
I jeszcze jedno przeczytałem, że w duster montowane są stare z lat 90 silniki benzynowe. Czy to prawda, bo jak tak to zamawiam dCI?
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2011-05-29, 13:17, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum