DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2010-04-23, 13:04
Już odbyłem jazdę próbną Dusterem
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-05-29, 22:39   

mekintosz napisał/a:
hamulce nie sa zyleta, tzn. trzeba mocniej nacisnac pedal by auto gwaltowniej zwolnilo. W innych nowych samochodach, ktorymi jechalem dzialo sie to natychmiast.

Np. w moim 5 -etnim Loganie, gdy tylko dotkniesz pedału, to hamulce już zaczynają łapać. Niektórzy, np. moja żona tego nie lubią.

TSD: Właściwie co przeszkadzało, aby z tyłu też dać hamulce tarczowe.


I jeszcze taki "rodzinny fotomontaż". Za kryterium skalowania przyjąłem szerokość max. obu aut.

Duster_vs_X-Trail.jpg
"Kuzyni" en face
Plik ściągnięto 328 raz(y) 193,72 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-05-29, 23:10, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-29, 23:34   

Cytat:
Właściwie co przeszkadzało, aby z tyłu też dać hamulce tarczowe

Jak zwykle: trzy rzeczy (; - ale tym razem tylko pierwsza z nich to kasa: przedni system tarczowy mojej MCV-ki jest ok. 1,5x droższy niż tylny bębnowy.

Drugi to oczywiście: "Tarcze to są w Reno!".

A trzeci to możliwość pochwalenia się podobno jedynym na świecie ESP-em działającym właśnie na bębnach...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-05-29, 23:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-30, 01:00   

laisar napisał/a:
Cytat:
Właściwie co przeszkadzało, aby z tyłu też dać hamulce tarczowe

........

A trzeci to możliwość pochwalenia się podobno jedynym na świecie ESP-em działającym właśnie na bębnach...


Czy na 100% w wersji z ESP z tylu sa bebny ? Obawiam sie, ze jedynie hamulec tarczowy jest odp precyzyjny do wspolpracy z ESP.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-05-30, 01:04   

Na 100% - i dlatego Dacia ma się czym chwalić! [:
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-05-30, 09:42   

piotrres napisał/a:


I jeszcze taki "rodzinny fotomontaż". Za kryterium skalowania przyjąłem szerokość max. obu aut.
No w tym "fotomontażu" szerokość Dustera to jego zdecydowany plus - wygląd zresztą też.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-04, 21:55   

laisar napisał/a:
Na 100% - i dlatego Dacia ma się czym chwalić! [:



Ten ESP dziala na zasadzie przyhamowania odpowiedniego kola lub dodania gazu przez sterownik urzadzenia w zaleznosci od wykrytego uslizgu, kierunku jazdy polozenia przednich kol. Jesli sie myle niech mnie ktos poprawi. Hamuce tarczowe sa prezyzyjniejsze, zas bebnowe z tylu bardzoj odporne na zanieczyszczenia. Czy precyzja ESP z bebnami dorowna wersji z czterema tarczami ?

PS. Kiedy NCAP planuje roztrzaskac Dustera o sciane z betonu ? Moze ktos wie ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-04, 22:25   

Wszystko się chyba z grubsza zgadza - i nawet jeśli nie dorówna, to... co? Precyzja ma być taka, żeby wystarczała na co dzień - i tyle pewnie w Dusterze jest.

A jak ktoś będzie bardzo chciał, to i tak się rozbije nawet super-duper-bajeracnkim ekstra-precyzyjnym BWM czy co tam jest teraz na topie <;


O NCAP na razie ani widu, ani słychu...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-06-04, 22:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-04, 22:42   

Jasne, lepsze gorsze ESP niz jego brak. Ciekawe czemu nie mozna go zainstalowac w wersji benzynowej ? Mam cicha nadzieje ze min 4 gwiazdki wpadna. Sa 4 poduszki, napinacze, info o niezapietych pasach. Trzymam kciuki ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-04, 23:16   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=48098#48098
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-07, 16:44   

Chcialem zworcic uwage , ze w Niemczech i Francji mozna kupic dustera z silnikiem 1.5 dci 110 kM z przednim napedem i 6 biegowa skrzynia. Taka wersja jest doskonalym polaczeniem ekonomicznosci i wlasnosci trakcyjnych ( przyspieszenia ) dla osob nie potrzebujacych 4x4. U nas jak zwykle trzeci swiat ! Poczekam chyba na uzywane dustery z europcy zachodniej , za dwa lata beda ;-)

http://dacia.de/dacia_duster_technische_daten.php
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-07, 17:00   

No ba - nawet <; w Rumunii! I to nie tylko jako Laureate, ale również Ambiance...

(Że o golasie 4x4 tradycyjnie nie wspomnę d: )

To ograniczenie dostępnych w PL wersji jest po prostu niepojęte ):
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-06-07, 17:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-06-07, 21:50   

Dziś miałem małe skojarzenie a w zasadzie analogia mnie naszła między branżą kulinarną a motoryzacyjną... Mały wypad stałą paczką na pizze, rzut okiem w cennik i widzę : podana cena za pizze i 8 składników do wyboru wg uznania klienta (za dziewiąty i każdy następny dodatek, osobna dopłata). Tak sobie pomyślałem czy dożyję czasów gdy coś takiego będzie możliwe w specyfikacji samochodu??Płace za dany model daną cenę i mam np z listy 15 opcji 5 czy 10 do wyboru, Chcę więcej - muszę dopłacić...
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-02, 13:30   

mekintosz napisał/a:
Chcialem zworcic uwage , ze w Niemczech i Francji mozna kupic dustera z silnikiem 1.5 dci 110 kM z przednim napedem i 6 biegowa skrzynia. Taka wersja jest doskonalym polaczeniem ekonomicznosci i wlasnosci trakcyjnych ( przyspieszenia ) dla osob nie potrzebujacych 4x4. U nas jak zwykle trzeci swiat ! Poczekam chyba na uzywane dustery z europcy zachodniej , za dwa lata beda ;-)

http://dacia.de/dacia_duster_technische_daten.php

A ja właśnie przejechałem się takim autem. 1.5 dci, 4x2, 6 biegów.

Wrażenia generalnie pozytywne. Ciszej w środku niż się spodziewałem po Dacii ;) :D . Autko żwawe, chociaż wyraźnie czuć kiedy turbo zaczyna działać. Przy 100 km/h obroty na 6 biegu ok 2200 - 2300 czyli bardzo przyzwoicie. Bardzo głośny jest nawiew na przednią szybę - szumi wylot powietrza, poza tym OK. Bagażnik nawet przyzwoity, chociaż w 4x4 będzie mniejszy... :(
Silnik klekocze jak diesel na wolnych obrotach. Podczas jazdy klekotu nie ma :).

PS. Czas oczekiwania na nowe auto - pół roku. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2011-05-02, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-02, 14:00   

wojtek_pl napisał/a:
Bardzo głośny jest nawiew na przednią szybę - szumi wylot powietrza

niestety jest to wg mnie duża dolegliwość, szum wentylatora nawet na 1 biegu jest mooocno słyszalny :-( - miałem dużo samochodów najróżniejszych marek i w żadnym z nich nawiew nie był tak nieprzyjazny (akustycznie) pasażerom... :->
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-02, 16:26   

Ale nawiew w innych kierunkach już nie jest taki głośny. Powiedziałbym nawet, że całkiem cichy.

Jeszcze sobie przypomniałem, że wyświetlacz poziomu paliwa i temperatury jest słabo widoczny i trochę mało czytelny. Czy tam jest regulacja jasności podświetlenia wskaźników czy na tym także zaoszczędzili ?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-02, 16:34   

wojtek_pl napisał/a:
Ale nawiew w innych kierunkach już nie jest taki głośny. Powiedziałbym nawet, że całkiem cichy.

Jeszcze sobie przypomniałem, że wyświetlacz poziomu paliwa i temperatury jest słabo widoczny i trochę mało czytelny. Czy tam jest regulacja jasności podświetlenia wskaźników czy na tym także zaoszczędzili ?


co kierowca to inne odczucia... :lol: , i tak, wg. mnie:

- odgłos pracy wentylatora nawiewu bez względu na ustawiony kierunek jest głośny,
- czytelność wyświetlacza poziomu paliwa i temperatury jest dobra a regulacji jasności podświetlenia wskaźników nie ma... :-)
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-02, 20:43   

wojtek_pl napisał/a:
PS. Czas oczekiwania na nowe auto - pół roku. :mrgreen:

Przecież to teraz jest standard :mrgreen: :mrgreen:
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-02, 21:13   

Seal napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
PS. Czas oczekiwania na nowe auto - pół roku. :mrgreen:

Przecież to teraz jest standard :mrgreen: :mrgreen:

Zgodnie z prawami rynku przy takim popycie powinni podnieść ceny. :->
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-05-29, 10:03   

Cześć!!! Jestem nowy na forum i zaczynam tu swój debiut.
Zainteresowałem się Duster, jestem po pierwszej jeździe próbnej i chcę sobie zamówić to autko, tylko kilka uwag:
Generalnie w samochodzie jest wszystko na swoim miejscu. Pozytywnie zaskoczył mnie środek (myślałem, że będzie bardziej topornie). Na jeździe próbne jechałem benzyną 1.6 16V 105KM 4x4. Jechaliśmy w 5 osób i zauważyłem znaczny brak mocy. Czy lepszą dynamikę będzie miał silnik dCI?. Nie jestem zwolennikiem szybkiej jazdy, ale jeżdżę obecnie Peugoutem 307 kom 1.6 16V 110KM i odnoszę wrażenie, że ma lepszego kopa. Ponadto dziwnie łapie sprzęgło, ale to już kwestia przyzwyczajenia i gustu. Proszę mi doradzić, czy kupić benzynę czy diesla. Jeżdżę mało od 2002 przejechałem 80 000 km.
Pozdrawiam!!!
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-05-29, 10:38   

No to jeżeli jeździsz mało to tylko benzyna i zobacz sobie przełożenia skrzyni 4x2 i 4x4 bo jak masz zamiar jeździć więcej po drogach utwardzonych to lepsza wersja będzie 4x2 ze względu na mniejsze spalanie i mniejsze obroty na trasie.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-29, 10:38   

Trudne pytanko. Najlepiej pojeździj sobie dCI (wczoraj na zlocie klubu w W-wie była okazja) i wtedy sam sobie odpowiesz na to pytanie.
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-05-29, 11:00   

To mi koledzy klina zabili. 4x4 więcej pali a ja kupuje ten samochód mi. że napęd ma na 4. Odnośnie dCI to może ktoś się wypowie co jechał - czy duster ma wystarczająco mocy, żeby dynamicznie wyprzedzić.
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2011-05-29, 11:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-29, 11:29   

robo1973 napisał/a:
Odnośnie dCI to może ktoś się wypowie co jechał - czy duster ma wystarczająco mocy, żeby dynamicznie wyprzedzić.

Dla mnie ma.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-05-29, 11:49   

robo1973 napisał/a:
Na jeździe próbne jechałem benzyną 1.6 16V 105KM 4x4. Jechaliśmy w 5 osób i zauważyłem znaczny brak mocy......... Nie jestem zwolennikiem szybkiej jazdy, ale jeżdżę obecnie Peugoutem 307 kom 1.6 16V 110KM i odnoszę wrażenie, że ma lepszego kopa.


witaj w Klubie... :-)
- czym innym jest szybka jazda a czym innym dynamika... :lol: Dusterem w tej konfiguracji jakim jechałeś też da się szybko jechać z dynamiką trochę gorzej chociaż jest to wrażenie subiektywne i zależne od punku odniesienia i oczekiwań, porównywanie dynamiki Dustera z napędem 4x4 z dynamiką Peugeota (pomimo zbliżonych mocy silników) nie jest właściwe m.in. z powodu różnic: w masie pojazdów, gabarytach, przełożeniach skrzyni biegów i rodzaju zawieszenia...
- wbrew pierwszym wrażeniom jakie odniosłem uważam, że z tą dynamiką nie jest najgorzej, ważna jest świadomość możliwości samochodu i zdolność przewidywania... pomimo, że jeżdżę na LPG - co teoretycznie parametr dynamiki powinno dodatkowo pogorszyć - wg mnie da się "tym" jeździć... :lol:
- wybór jak zwykle trudny ale sam musisz go dokonać... :-)
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-05-29, 12:45   

kol TD Pedro, czyli niejet źle. Możesz powiedzieć coś więcej na temat instalacji LPG, gdyż tak naprwdę decyduję się na silnik benzynowy z powodu możliwości montażu takiej instalacji. W silniku dCI boję się filtra cząstek stałych.

I jeszcze jedno przeczytałem, że w duster montowane są stare z lat 90 silniki benzynowe. Czy to prawda, bo jak tak to zamawiam dCI?
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2011-05-29, 13:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne