Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 4x4 1,6 16V - zużycie paliwa i uwagi eksploatacyjne
Autor Wiadomość
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-06, 19:41   

wziąłem jak najbardziej pod uwagę.ten nadmiar zużytego Pb(3-3.5l) można złożyć na niedotarty silnik,wszystkie odbiorniki włączone lub jw pisałem.bez złośliwości sereq.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-06, 20:32   

@sereq: Ale to jest wyłącznie Twój wynik, czy nie wyzerowałeś licznika po odbiorze i dostałeś stan początkowy w spadku po dilerze? (Tzn. po manewrach okołolawetowych i poplacowych).
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-01-06, 20:56   

laisar napisał/a:
@sereq: Ale to jest wyłącznie Twój wynik, czy nie wyzerowałeś licznika po odbiorze i dostałeś stan początkowy w spadku po dilerze? (Tzn. po manewrach okołolawetowych i poplacowych).


Nie pamiętam na 100% ale raczej bez wyzerowania po odbiorze, więc jakiś wpływ mogło to mieć. To spalanie dotyczyło pierwszych 400 km w sumie na liczniku. Raczej traktuję to jako ciekawostkę, tak na oko z doświadczenia z różnych samochodów, oczekuję że w mieście (Warszawa) będzie palił nie więcej jak 12 i wtedy będę zadowolony. Mam też dobre porównanie na drugim aucie, Clio III benzyna 1.2 75 KM pali w tych warunkach od 3 lat stale 9,9 l/100 km i ni cholery nie chce zejść niżej ;-) bez jakiegoś specjalnego "pałowania".
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-06, 21:10   

"Clio III benzyna 1.2 75 KM pali w tych warunkach od 3 lat stale 9,9 l/100 km"


może produkty Renault i "pochodne" Cię nie lubią :mrgreen: a tak na poważnie to trochę to dziwne, jeździłem przez 4 lata Kangoo z silnikiem 1,2 (60 KM) i pomimo widocznej różnicy w wielkości samochodu i mocy silnika kangurek palił mi (w porywach) nie więcej jak 7 l Pb na 100 ... czym to wytłumaczyć?
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-01-06, 22:48   

Co czlowiek to spalanie :)
_________________
 
sereq 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 TCe 90 KM
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 337
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-01-07, 07:49   

TD Pedro napisał/a:
"Clio III benzyna 1.2 75 KM pali w tych warunkach od 3 lat stale 9,9 l/100 km"


może produkty Renault i "pochodne" Cię nie lubią :mrgreen: a tak na poważnie to trochę to dziwne, jeździłem przez 4 lata Kangoo z silnikiem 1,2 (60 KM) i pomimo widocznej różnicy w wielkości samochodu i mocy silnika kangurek palił mi (w porywach) nie więcej jak 7 l Pb na 100 ... czym to wytłumaczyć?


Miastem w którym się używa auta?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-07, 08:18   

to na pewno - ale różnica mimo wszystko duża... najważniejsze jest jednak zadowolenie użytkownika, ja przez ponad 12 lat użytkowałem samochody Renault (razem 4 szt) i uważam, że samochody tej marki należą do oszczędnych...
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-01-17, 11:00   Spalanie Duster 4x4 benzyna

Spalanie jest dosyć wysokie. Dlatego jak ktoś sporo jeździ to LPG warto założyć.

Miasto: 11 - 12,9 l/100 (nie uwzględniając zbyt dużych korków)
Stanie w korku: to nawet średnio 16l może brać

trasa: 8l /100 (7,5 miałem przy emeryckiej jeździe 80km/h na 6 biegu)
_________________
firefox
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-01-17, 16:23   

Osobiście uważam że jak na silnik benzynowy to bardzo przyzwoite - Duster jest dość duzy, aerodynamika też nie powala na kolana ( coś za coś - albo niska aerodynamiczna żaba albo auto z dużym prześwitem) Oczywiście z punktu widzenia właściciela kupującego benzynę tez bym chciał żeby palił 4/100, ale jaki samochód w podanych przez Ciebie warunkach pali mniej? Troche mniej palą wysilone silniki VW ale pytanie jak z trwałością i czy awaria turbosprężarki nie pożre oszczędności na paliwie.
 
MaroX 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 Laurente
Silnik: 1.6 Benzyna
Rocznik: 2010
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-28, 11:00   

Witam,

Moje uwagi odnosie spalania:
Duster 1,6 4x4 Laurente przebieg 3800km,

Minimalne jakie udało się osignąć 6,5l/100 km (starałem się, wolna jazda ok 60km, były ciężkie warunki-śnieg-lód -i nie zostałem ztrąbiony- trasa około 150km.

Maksymalne 11,4 l/100km po odbiorze samochodu - juz ngdy się nie powtórzyło

Srednie Trasa: 7,7 - 8,4 L/100 km

średnie miasto: 8,6 - 9,5 l/100 km

Ustawienie napędów - Auto + 4x4 na krótkich odcinkach. Nie bawiłem się w terenie więc max może być większy jak się postaram.

Pozdrawiam
M.
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-07, 08:26   

Dla mnie tragedia....Jak nowoczesne auto z wielopunktowym wtryskiem może palić tyle co Duży Fiat?

10,5 - 11l cykl mieszany
w mieście zimą na zimnym 12,5 - 13l
miasto 11-12,3l
trasa najlepszy wynik 8,5l niżej się nie dało zejść.

Nie wiem zatem jak można spalić 6l :)

Dodamy, że w większości używam 2WD. 4WD jak jest błoto pośniegowe, śliska oblodzona nawierzchnia. Nie zauważyłem znacznego spadku dla trybu 2WD w stosunku do trybu AUTO.
Najwyżej 0,1l /100

Czekam aż w Świętochłowicach montażyści gazu będą mieć butle 60l (ok. 48l gazu), bo taką chcę władować z instalacją LPG i wtedy to może palić te 11 przeżyje :)
_________________
firefox
Ostatnio zmieniony przez firefox 2011-03-07, 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-07, 09:07   

firefox napisał/a:

Czekam aż w Świętochłowicach montażyści gazu będą mieć butle 60l (ok. 48l gazu), bo taką chcę władować z instalacją LPG


w Lublinie montują butle 73 l, może warto zapytać czy nie mogą Ci takiej zamontować?
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-07, 09:31   

czy ta butla nie wystaje, tzn. czy normalnie opada zaslona koła zapasowego? chodzi o to żeby nie tracić przestrzeni bagażowej.
_________________
firefox
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-07, 09:43   

ja tego wynalazku nie posiadam (jeszcze), byłem w firmie montującej akurat w chwili gdy montowali taki zestaw w Dusterze, wszystko było "wybebeszone" i nie mogłem tego miarodajnie ocenić, zapewniano mnie że pasuje idealnie ale czy tak jest?
dopytaj... :-)
firma to TRANS-WAG Sp. z o. o. - tel. 81/441-35-53, e-mail: info@trans-wag.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 10:12   

firefox napisał/a:
Jak nowoczesne auto z wielopunktowym wtryskiem może palić tyle co Duży Fiat?

Zupełnie normalnie (:

Po pierwsze, w bardzo dużej mierze zależy to od stylu jazdy, a Twoje wyniki są trochę wyższe niż średnia... A skoro auta innych osób spalają mniej, to jeżeli Twoje jest sprawne, to oznacza to, że masz po prostu przyciężką nogę (;

Po drugie, duster jest trochę cięższy i ma większe opory toczenia niż 125p, co m.in. wielowtrysk jedynie równoważy, poprawiając jednocześnie inne niż spalanie parametry silnika (np. elastyczność, kulturę, niezawodność). Za to bije już na głowę starszą konstrukcję spalaniem w trasie. (A w każdych warunkach: czystością spalin, ale to jeszcze oczywiście zasługa katalizatora - tylko nie chce mi się teraz szukać w jakiej części, więc tylko sygnalizuję).
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-03-07, 10:16   

firefox napisał/a:
Dla mnie tragedia....Jak nowoczesne auto z wielopunktowym wtryskiem może palić tyle co Duży Fiat?

10,5 - 11l cykl mieszany
w mieście zimą na zimnym 12,5 - 13l
miasto 11-12,3l
trasa najlepszy wynik 8,5l niżej się nie dało zejść.


No trochę nie jest to prawda - owszen mi Duży Fiat tyle palił we Wroclawiu, ale to były czasy jak się jeździło płynnie, w obecnych wroclawskich korkach myślę że nie zszedłby poni :mrgreen: żej 20.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3773
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 10:43   

laisar napisał/a:
. Za to bije już na głowę starszą konstrukcję spalaniem w trasie. (A w każdych warunkach: czystością spalin, ale to jeszcze oczywiście zasługa katalizatora - tylko nie chce mi się teraz szukać w jakiej części, więc tylko sygnalizuję).

Nie wszyscy sobie z tego zdają sprawę, ale katalizator niestety zwiększa zużycie paliwa.
Opory wydechu które powoduje to raz , ale też bogatsza mieszanka tak aby jak najszybciej doprowadzić go do optymalnej temperatury to dwa.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 11:22   

Może niejasno napisał, ale Poeta - czyli ja (; - miał w nawiasie na myśli:

"Silnik dustera góruje czystością spalin nad silnikiem 125p - ale tylko w jakiejś części dzięki wtryskowi wielopunktowemu, a w (większej?) części dzięki katalizatorowi".

(A nie, że niby dzięki katalizatorowi zużywa mniej na trasie - nawias jest po prostu o Czymś Zupełnie Innym, niż wcześniejsze, zakończone zdanie).
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3773
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 11:51   

To była tylko taka luźna uwaga , ochrona środowiska nie zawsze idzie w parze z oszczędnością paliwa. Oczywiście i tak jesteśmy do przodu ze względu na wyższy stopień kompresji, mniejsze opory wewnętrzne silnika (lepszy olej czy dopasowanie części) , wtrysk wielopunktowy i elektroniczny zapłon w stosunku do konstrukcji z lat 60-tych XX wieku ale niestety katalizator trochę tej oszczędności zżera.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-03-07, 11:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 12:08   

No to cieszę się, że nie byłem aż tak niewyraźny ;)

Cytat:
katalizator trochę tej oszczędności zżera

Nie ma nic za darmo - a czyste powietrze jest akurat MSZ tego warte.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-03-07, 12:39   

laisar napisał/a:
Nie ma nic za darmo - a czyste powietrze jest akurat MSZ tego warte.

Kij z powietrzem jakoś tam sie wyfiltruje a kata spokojnie można wyciąć tak samo jak dpf a tym zatruwaniem to ludziom sieczke z głowy robią i strzaszą, ponoc na śląsku kiedys nie dało się żyć bo trakie zanieczyszczenie było japoncy w gaz maskach chodzili a myśmy tu żyli i dorastali i jakoś dalej wegetujemy.
Amerykańce sraja na normy czystości bi niechcą podopisywać żadnych konwencji o zminiejszaniu emisji bo zabiło by to i ch gospodarke a my w europie mamy sie zesrac ztego powodu
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-03-07, 12:43   

wat napisał/a:
zesrac

W Hajżlu żeś pisoł? :-(
_________________
48piotr
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-03-07, 13:00   

może ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-07, 13:11   

wat napisał/a:
jakoś tam sie wyfiltruje

Jaaasne - typowe: jakoś to będzie, a jak nie, to po nas choćby potop... /:


Cytat:
ponoc na śląsku kiedys nie dało się żyć bo trakie zanieczyszczenie było

Owszem, było - nie tylko zresztą tam - i niektórzy są nawet tak starzy, że to pamiętają. I np ja bardzo bym nie chciał, żeby moje dzieci musiały żyć w takich warunkach, więc popieram wszelkie katalizatory i filtry. Biedniejsi od tego nie będziemy, a jest przynajmniej szansa, że zdrowsi.


Cytat:
Amerykańce sraja na normy czystości

Nie, nie srają: http://en.wikipedia.org/w...ssion_standards - bo nie chodzi o CO2, o którym jest (rzeczywiście bez sensu) najgłośniej, ale o wszelkie inne syfy: tlenki azotu, siarki i resztę węglowodorowego szajsu. I to ograniczają - jak mogą - wszyscy, nawet Chiny...


(Jak czytam takie rzeczy to się zaczynam wręcz cieszyć, że wielka zła UE stoi z kijem i wali po piętach... :evil: ).


48piotr napisał/a:
W Hajżlu żeś pisoł?

No właśnie przed - przecież widać, że mu ciężko na du...szy d;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-07, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
firefox 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 93
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-03-07, 13:23   

wiedziałem, że jak przyrównam spalanie do 125p, to ożywi dyskusję w wątku :)
Nie uważacie, że moje spalanie jest jednak trochę za wysokie dla tak nowego auta?

Fiat 125p to legenda PRL...a nie da się ukryć, że dzisiejsze "zielone" rozwiązania nie zawsze idą w parze w kosztach jakie ponosi użytkownik. Patrz koszty wypalania/wymiany filtra DPF(FAP) w diesel czy wspomniany wyżej katalizator itp.
_________________
firefox
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne