Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-23, 11:08
Tyle że 1.2 16V z LPG w tym wozie to straszny muł.
Jeśli planujecie użytkować Lodgy przez kilka lat i naprawdę sporo jeździcie to zastanowił bym się nad 1.2 TCE i instalacją Prins Liqui Max 2.0 - kosztuje ona co prawda od około 8000 PLN ale przy obecnych relacjach cen benzyna/LPG to już po 40000 km zwraca się jej koszt (jeździ się wyłącznie na gazie , benzyna wogóle nie jest spalana).
http://www.prinsautogaz.p...t-liquimax-2-0/
Tyle że 1.2 16V z LPG w tym wozie to straszny muł.
Jeśli planujecie użytkować Lodgy przez kilka lat i naprawdę sporo jeździcie to zastanowił bym się nad 1.2 TCE i instalacją Prins Liqui Max 2.0 - kosztuje ona co prawda od około 8000 PLN ale przy obecnych relacjach cen benzyna/LPG to już po 40000 km zwraca się jej koszt (jeździ się wyłącznie na gazie , benzyna wogóle nie jest spalana).
http://www.prinsautogaz.p...t-liquimax-2-0/
Dobra myśl, tylko nie wiem czy taka instalacja jest popularna w Polsce, najczęściej to jest instalacja IV generacji.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Myślałem o tym wariancie, lpg fabryczne do dacii logan mcv jest do silnika tce90 za 2500
https://www.youtube.com/watch?v=QM0vN4kcMoA
ale czy warto to nie wiem, ostatecznie się nie zdecydowałem.
A co sądzicie o Loganie MCV? Nie wchodzą 3 foteliki, ale jakoś to ogarniemy....
Też myślałem, że jest to do ogarnięcia dopóki nie pojechałem zobaczyć jaka różnica jest w rzeczywistości... kusiło mnie to, że Logana można kupić fabrycznie z LPG w tej samej cenie co Lodgy 1.6,
jednak jak podliczyłem w Loganie koszt przeglądu co rok z racji LPG (w lodgy dopiero po 3, następnie po 5 latach), koszt startu na benzynie, koszt regulacji luzów zaworowych i serwisu wynikającego z LPG to wyszło mi, że perspektywa zaoszczędzenia rocznie kilkuset PLN (przy moim przebiegu) i gniecenia się na siłę w niższym i jednak mniej pojemnym Loganie jest w moim przypadku bez sensu.
A możliwość zabrania na pokład 7 osób przypieczętowała moją decyzję o zamówieniu Lodgy.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-23, 13:46
alexandrapp napisał/a:
Kolejny serwis naszego C4 przyspiesza decyzje o nowej Dacii... A co sądzicie o Loganie MCV? Nie wchodzą 3 foteliki, ale jakoś to ogarniemy....
a myśleliście o Lodgy lub Dokkerze? - tam 3 foteliki wchodzą bezproblemowo. I miejsca nad głową i bagaże jest sporo więcej. Ja gdybym miał teraz szukać uniwersalnego, pojemnego auta, na pierwszym miejscu stawiałbym Dokkera. Nie przeszkadza mi ani bardziej użytkowy charakter ani trochę gołych blach. A bardzo podobają mi się przesuwane drzwi,brak klapy bagażnika i godziwy prześwit. W wersji Stepway to również optycznie fajne pojazdy. No i te 1,2 w MCV wymaga raczej spokojnego charakteru u kierowcy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-05-23, 14:10, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citroen
Model: C4 GP
Silnik: 2.0 HDI
Rocznik: 2009
Dołączyła: 08 Maj 2016 Posty: 10 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-23, 20:43
Inna opcja. Pani w salonie twierdzi że do dusterów będzie montowana od lipca/sierpnia instalacja gazowa, a od przyszłego roku do Lodgy. Jak myślicie jest to tyle o ile pewna informacja? Czy są w stanie do tych silników w ogóle coś wymyśleć? Opcja którą najbardziej bierzemy pod uwagę to dziś kupujemy(zamawiamy) Lodgy, jeździmy na benzynie do przyszłego roku i wtedy instalujemy w ASO gaz. Co wy o tym sadzicie? Ma to sens?
W tym silniku występuje problem z regulacją luzów zaworowych którą wykonuje się poprzez wymianę popychaczy co jest dużym wydatkiem , a trzeba to robić co 20 tyś km (przy lpg )
Żadnej innej instalacji niż fabrycznej bym nie polecił .
W fabrycznych ins. jest ten problem zmarginalizowany i wymianę popychaczy robi się co 100-120 tyś
instalacja fabryczna jest zakładana w fabryce a nie w aso
Instalacja w ASO to najgorsza opcja
-droga
-mało fachowa
-gwarancje i tak stracisz
W zwykłych silnikach regulacje robi się śrubką co kosztuje w warsztacie 50-100 zł więc można przeboleć co te 20 tyś km , tutaj koszt to kilka tyś
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-24, 09:29
Do 1.6 Sce instalacja z wtryskiem gazu w fazie ciekłej kosztuje około 4000 PLN (Vialle LiquidSI - montuje się dodatkowe wtryskiwacze - teoretycznie przy tej instalacji znacznie wolniej wypalają się gniazda zaworów i mieszanka nie jest podatna na zbytnie zubożenie jak przy instalacji z fazą lotną i parownikiem).
Do 1.2 Tce instalacja Prins Liquimax 2.0 kosztuje od 8000 PLN - ale na razie nie robią chyba do wersji silnika Euro6 - choć sam silnik chyba nie różni się mechanicznie od Euro5.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-05-24, 09:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citroen
Model: C4 GP
Silnik: 2.0 HDI
Rocznik: 2009
Dołączyła: 08 Maj 2016 Posty: 10 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-05-24, 10:07
Nie wiem co mamy robić. Wziąć Lodgy w benzynie(dostępność w sierpniu), tak się składa że wakacje mamy zarezerwowane na koniec sierpnia i spokojnie będziemy mogli pojechać. Ale potem lać i płakać(koszty nie porównywalne eksploatacji benzyny a gazu), czy odwołać wakacje i czekać do końca września na MCV..... przy czym we wrześniu bez samochodu będzie bardzoooo ciężko.....
To C4 już jest w takim stanie że nie pociągnie tych paru miesięcy ?
Wygląda na to, że jej C4 już ma 7 lat i zaczynają się awarie za awarią. Jej chyba nie wchodzi w rachubę co parę tygodni czy miesięcy odwiedziny w serwisach i stąd taka jej decyzja.
Wolała za te pieniądze kupić nowe auto niż ładować kasę za serwisy C4.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Zakładając że C4 nie pociągnie jednak tych 3,4 miesięcy to chyba brałbym Lodgy i zamontował LPG (faza ciekła) - przy tych przebiegach to koszt instalacji zwróci się po roku.
Sam się nad tym zastanawiam bo mam w perspektywie przesiadkę na dojazdy do pracy z komunikacji publicznej na auto
No już bez przesady - to nie amerykańskie V8, żłopiące 25 litrów/100...
alexandrapp napisał/a:
czekać do końca września na MCV
Nie, MCV-ki w ogóle nie ma co rozważać przy 3 dzieci - wiem, bo też mam (:
alexandrapp napisał/a:
Nie wiem co mamy robić
Jeśli żadna konkurencja nie ma lepszej oferty na duże auto z LPG, to po prostu brać lodgy/dokkera i zagazować samemu. To nie jest żadna kosmiczna technika, a zanim odbierzecie swoje auto, to powinno być też już więcej informacji i ofert.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-05-24, 19:25
alexandrapp napisał/a:
Nie wiem co mamy robić. Wziąć Lodgy w benzynie(dostępność w sierpniu), tak się składa że wakacje mamy zarezerwowane na koniec sierpnia i spokojnie będziemy mogli pojechać. Ale potem lać i płakać.
jak wspomniał kolega wyżej - nawet przy założeniu, że do tego silnika instalacje LPG zacznie montować aso (a tak naprawdę zlecać ten zabieg jakiemuś gazownikowi-podwykonawcy, bo oni sami się w to nie bawią) to koszt będzie zapewne 2x wyższy niż by robił to fachowy warsztat instalatorski. Następna spraw, to obliczenie realnego zysku z instalacji - czyli po uwzględnieniu kosztów montażu i obsługi po ilu przejechanych kilometrach nastąpi amortyzacja a dalej zysk (są w necie takie kalkulatory) Może się okazać,że gra nie będzie warta świeczki. Sugeruję następujące rozwiązanie - kupić wybrany model i wersję, jeździć na benzynie, obserwować spalanie i jeśli zajdzie taka potrzeba, w przyszłości pomyśleć o instalacji. Niech inni wcześniej posłużą jako króliki doświadczalne
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-05-24, 19:25, w całości zmieniany 1 raz
Wygląda na to, że jej C4 już ma 7 lat i zaczynają się awarie za awarią
No dobrze, ale bez przesady. . . .Co tam jest do zrobienia w tej cytrynie na już? Kobrba wyszła bokiem? FAP niedomaga? Dwumas ze sprzęgłem? Wtryski? Trochę bez sensu takie gadanie, chyba samochód do września dojeździ
A jak nie chce się lać i płakać, to trzeba załadować kartę miejska i latać komunikacją. Tanio i nie trzeba lać i płakać. MSPANC.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-24, 20:28
Karenzo napisał/a:
jak ktoś chce się szarpać na VI generacje niech kupi sobie silnik z bezpośrednim wtryskiem
czyt. 1.2 tce
Bez przesady, instalacja z fazą ciekłą ale pośrednim wtryskiem paliwa nie jest dużo droższa od dobrej sekwencji. W ostatnich latach wyeliminowano jej słaby punkt czyli psującą się pompę gazu i teraz da się już z niej korzystać. .
Cena instalacji do bezpośredniego wtrysku paliwa jest wysoka z powodu kosztu przełącznika rodzaju paliwa - robi to jedna firma i jest opatentowane
Za 3 - 5 lat sytuacja na rynku powinna już się unormować i taka instalka będzie kosztować do 4-5 tyś .
Co robić
Kupić
jeździć 3-5 lat na gwarancji na benzynie a potem się zastawiać .
Jak będzie instalacja gazowa to i tak ASO każda awarie silnika będzie na nią zwalać szkoda gwarancji tracić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum