Chodziło o to, że dla tego drugiego ten słabszy tłok to niby normalne ... nie jestem mechanikiem, ale dla mnie to nie jest normalne, szczególnie że tylko jeden tak działa ... nie stałem nad nimi w tym 2 ASO, ale pewnie jak to ASO kabli nikt nie macał :]; w 1 tylko podpiął pod komputer sprawdził spaliny i się przejechał na szybko ... ja cały czas myślałem że to elektronika, bo nie było żadnych innych problemów, które potem się pojawiły sporadycznie, ale też nie wiadomo czy z tym tematem związane. Skoro zaś mi powiedzieli że nie wiedzą o co chodzi, to chciałem zapytać czy ktoś nie miał podobnie, żeby tam kilka razy nie jeździć. Potem będzie - raz wtrysk, potem świece, filtry i tak zrobię 15 tys. do przeglądu w pół roku jeżdżąc do ASO tam i z powrotem i pewnie PŁACĄC za auto zastępczy przy okazji.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-01, 16:22
Jeśli się akurat zdarzy, że na wolnych źle chodzi, to wystarczy wziąć kombinerki ( z porządną izolacją ) i po kolei zdejmować przewody ze świec. Jeśli po zdjęciu któregoś nie zmieni się praca silnika na gorsze, to już praktycznie masz w 99% pewność, że to świeca / przewód / cewka.
Chyba, że akurat w tym silniku jest jakieś ciężkie dojście do przewodów? - bo nie mówię tego akurat konkretnie o Dacii.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1387 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-07-01, 17:20
a próbowałeś zrobić reset komputera ? jak mi głupiała elektronika, kiedś dawno w poldku 1.6gli, to gość z serwisu poradził mi przez telefon żeby zrobić tak:
Odpiąć klemy od aku, poczekać kilkanaście minut, (żeby rozładowały się wszystkie pojemości itp) po czym załozyć klemy, odpalić silnik -bez dodawania fazu i zostawić na wolnych obrotach do momentu osiągnięcia temperatury załączającej dmuchawę (bardoz ważne żeby nie dotykać gazu ani niczego innego). Taka procedura pozwlała ustawić w kompie wszystkie parametry na domyślne i wykasować ewentualne błędy. Pomogło, chyba 2 razy. Kiedyś sprawdzałem to na Lanosie i też zadziałało...
Postanowiłem złożyć meldunek z pola walki. Po wizycie w serwisie, przeprowadzonej diagnozie i wylaniu mych żali do centrali Renault / Dacia w Warszawie, sprawa ma się następująco - po konsultacji z działem technicznym w Warszawie i Francji pan z serwisu mocno zdziwiony (i ja nie mniej) stwierdził, iż otrzymał informację o konieczności wymiany paska klinowego napinaczy i rolek (!), które poprzez drgania zaburzają pracę czujników Oczywiście należy mi się auto zastępcze na czas naprawy w "geście handlowym" z uwagi na konieczność wyciągnięcia silnika i długość naprawy ... ciekawe jak się to zakończy, natomiast teraz oczywiście czekam na telefon, bo nie ma części ani w Warszawie ani we Francji ... jeśli po naprawie okaże się, że to coś innego, to będę nieźle wkurzony.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2010-07-10, 13:28, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-10, 13:59
koniu napisał/a:
otrzymał informację o konieczności wymiany paska klinowego napinaczy i rolek (!), które poprzez drgania zaburzają pracę czujników
Wygląda jakby jakieś bajki chcieli wcisnąć - trochę to mało prawdopodobne.
koniu napisał/a:
z uwagi na konieczność wyciągnięcia silnika i długość naprawy
Do wymiany paska klinowego, rolek muszą wyciągać silnik ?
Dziwne, żeby tyle zachodu do wymiany paska i rolek ?
A może oni chcą jednak coś innego naprawiać- tylko nie chcą się przyznać albo nie chcą poinformować o tym ciebie, bo długość wymiany paska i rolek nie powinna przekroczyć maks. kilku godzin.
Coś kręcą - jestem bardzo ciekaw dalszego biegu tej sprawy.
PS. A powiedzieli ci, że robili diagnozę komputerem ?
Bo jak się zapala lampka MIL to komputer wtrysku coś tam złego wykrywa i sygnalizuje to konkretnym błędem.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-07-10, 14:27, w całości zmieniany 2 razy
No właśnie jakoś mi się też nie chce wierzyć, żeby takie części , z takiego silnika, nie były dostępne od ręki ... nie wiem co o tym myśleć ... facet stwierdził, iż sam się zdziwił, ale takie ma wytyczne z Francji ... i że taka naprawa razem z malowaniem listwy bocznej (o czym już pisałem) wyjdzie ok. 2-3 dni ... Jak byłem w tym 2 ASO to mi właśnie wtedy powiedzieli, że nie wiedzą co jest, ale zaczną od wymiany wtryskiwacza ... auto było na grubo kilkugodzinnej diagnostyce (2 raz) a zaraz po przejechaniu pierwszych kilkudziesięciu km od wyjazdu z salonu też byłem na komputerze w serwisie ...
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-10, 16:08
Skoro takie wytyczne dostali z Francji, to może faktycznie jakiegoś babola w fabryce zrobili dla jakieś konkretnej serii, np. zamontowali jakieś niewyważone części - rolki czy inne koła obrotowe - mając już kilka zgłoszeń o problemach doszli w fabryce co jest przyczyną problemów.
Miałem podobny przypadek u siebie w pracy z maszyną poligraficzną. Po wymianie bębna III łamu(który się bardzo szybko kręci) na nowy i oryginalny z fabryki, elektronika zaczęła nam szaleć co nie miara - okazało się, że bęben przyszedł z fabryki niewyważony - - wszyscy byliśmy w szoku, bo takie błędy z tak dużej o dobrej opinii firmy nigdy się wcześniej nie zdarzały - to tak jakby w wulkanizacji założono wam nowe koła, opony bez wyważenia.
Oby tak było w twoim przypadku i aby naprawa okazała się skuteczna.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-07-11, 05:52, w całości zmieniany 3 razy
I się nie doczekałem ... w końcu sam zadzwoniłem (pan odpowiedzialny na urlopie) i jestem świeżo po wymianie (zestaw dotarł w połowie zeszłego tygodnia). Na razie nic nie świeci, ale to tyle co przyjechałem z serwisu. Nie dogadaliśmy się wcześniej - z tymi 2-3 dniami to chodziło o malowanie listwy, a wymiana oczywiście parę godzin (znowu nikt nie zadzwonił i musiałem sam się dopytywać, ale auto już jest).
OK teraz mogę potwierdzić, po przejechaniu kilkuset km - kontrolka już się nie zapala. Wymieniono cały zestaw rolek, napinaczy i pasek klinowy (napędowy). Cieszę się że skontaktowano się z Francją, bo pewnie bym tak jeździł do ASO jeszcze kilka razy na kolejne wymiany ...
Wysłany: 2011-03-10, 19:54 Świecąca kontrolka układu oczyszczania spalin
Witam .
Dzisiaj jadąc na trasie moim Loganem 1.6 8V po przejechaniu ok. 50km zapaliła się lampka kontrolna układu oczyszczania spalin. Jest to pierwszy taki przypadek od nowości tj. już 6 lat . Dodam że autko jest wyposażone w sekwencyjną instalację gazową . Nie wiem czy to może mieć coś z tym wspólnego . Auto jeździ normalnie. Co może być przyczyną? Czy nie obejdzie się bez kasowania alarmu? Proszę o pomoc.
Czy to nie sonda lambda przypadkiem się skończyła? Rozumiem, że to "Check Engine" - bo FAPu raczej w benzynowej ośmiozaworówce nie masz :P
Mogę kiedyś podłączyć Twojego Logana pod komputer to będę w stanie powiedzieć więcej... (codziennie prawie jestem w Krakowie). Sonda lambda Boschowska to ok 200zł
podejrzewam że chodzi o check engine ( w instrukcji jest opisana jako kontrolka układu oczyszczania spalin ) znajduje się w środkowym zestawie wskaźników na dole ma symbol silnika. Pytałem znajomego który stwierdził że to może być np. przez zły skład mieszanki np z instalacji gazowej i stąd ten komunikat.
Przy sekwencji to chyba raczej niemożliwe - ale wiem że sondy lambda często nie lubią gazu - stąd mój pomysł... Błąd jednak będzie się objawiał tak samo (zły odczyt z sondy). u ojca w trzyletniej Toyocie z przebiegiem ~90kkm wymieniałem (bez gazu) także jest to potencjalnie element który może być uszkodzony. Spróbuj przejeździć ze dwa dni na benzynie - jeśli nadal będzie się świeciło to na 90% sonda, jeśli zgaśnie można próbować ustawić LPG...
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-11, 13:02
krzy7 napisał/a:
podejrzewam że chodzi o check engine
To bardzo dobrze podejrzewasz.
Musisz podłączyć auto pod komputer- wtedy będzie widać jaki błąd powoduje zapalenie się lampki Check Engine (w nomenklaturze Renault jest to lampka MIL )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum