Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Automatyczny włącznik i wyłącznik świateł mijania
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-02-05, 20:40   

DUSTER CD.:

Inspektor podniósł maskę swojego Dustera i wyciągnął dwa niebieskie bezpieczniki 60A. Były całe i zimne - a więc nic się nie stało. Z jego twarzy wyczytałem, że stary wyga jest już na tropie rozwiązania.
Przez następne kilka minut nad szklaneczkami Coli (IG nie uznaje alkoholu pod żadną postacią) wytłumaczył mi, co planuje, kreśląc na kieszonkowym tablecie schemat modyfikacji.

Schemat oryginalny



Wersja Gadgeta (C)IG2011



O ile dobrze zrozumiałem, przekaźniki K1 i K2 włączają się po załączeniu zapłonu. Na styk prądowy K1 podajemy napięcie z bezpiecznika F01 przez dwa równoległe przewody, które szły poprzednio do B2 i B6. Z drugiego styku K1 po przekręceniu kluczyka prąd popłynie na B2 i B3 i zasili światła pozycyjne i mijania zgodnie z położeniem manetki. Rola przekaźnika K2 jest analogiczna - łączy on przewód wiodący z F02 ze stykiem B6 dźwigienki, czyli zasila światła drogowe.
- A po co K3? Przecież robi to samo, co K1. Ich styki są zrównoleglone... - zapytałem inspektora.
- Przyjrzyj się dobrze, przyjacielu. Styki robią to samo, ale cewka jest podpięta gdzie indziej. K3 nie jest zależny od zapłonu.
- Cewka K3 podłączona jest tam, gdzie żarówki, które załącza. On załącza sam siebie??? - starałem się nadążyć za tokiem myślenia detektywa.
- Ciepło, ciepło! - pobłażliwy śmiech Gadgeta zdradzał, że jest pewny sukcesu. - K3 to "podtrzymanie" - gdy raz zostanie załączony, będzie w tym stanie tyle, ile zechcesz. Ten przekaźnik umożliwia skorzystanie ze świateł pozycyjnych w roli postojowych. Aby zostawić auto na pozycjach, po prostu przed zgaszeniem silnika ustawię dźwignię właśnie na pozycyjne - światła mijania zgasną. Wtedy przez ich włókna jeden koniec cewki K3 połączy się z masą, a drugi będzie wciąż pod napięciem 12V, tak, jak i świecące żarówki pozycji. Styk K3 załączy się - wtedy mogę zgasić silnik i wyjąć kluczyk, a pozycyjne pozostaną, dopóki przełącznik będzie na "pozycyjnych" - jego przekręcenie odetnie cewkę K3 i zgasi światła.
Inspektor nie obawia się o legalność tego rozwiązania - w wielu modelach Fiata postojówki także można zaświecić tylko z użyciem kluczyka. Uprzedził mnie jeszcze, że klakson nie będzie już działał na postoju - K2 odcinając światła drogowe odłączy też pipek. Ale i to zdarza się w fabrycznych rozwiązaniach, na przykład VW.
Na koniec zapytałem go jeszcze, dlaczego krzyżuje przewody z F01 i F02, zamiast pozostawić fabryczne przyporządkowanie.
- Wiesz już, że K3 załącza "sam siebie" (śmiech). I tak ma być. Gdyby światła mijania były załączane przez K2, to układ może nie działać poprawnie. K1 i K2 załączane są równocześnie - ale z jaką dokładnością? Mili-, mikro, a w komputerach nawet nanosekundy potrafią spowodować, że źle zaprojektowany układ wyczynia cuda. Nazywa się to "hazard" albo "wyścig krytyczny".
Dowiedziałem się jeszcze, że jedna z przyczyn tego zjawiska jest prozaiczna - rozrzut parametrów elementów, zaś w skali nano ujawnia się druga, wynikająca z teorii Einsteina - równoczesność zdarzeń jest kwestią względną. Mówiąc o tym inspektor zdejmował jednocześnie prochowiec, multimetrem jeszcze raz sprawdził, które dwa "plusy" łączą się ze sobą (te dwa pójdą na K1-K3), po czym sięgnął po sprzęt do lutowania i w kilka minut przeróbka stała się faktem. Przewody zostały przylutowane do przekaźników (wsuwki mogłyby się grzać, albo nawet rozłączyć) i zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi. Majsterkując w zaciszu domowym Gadget lutuje cyną ekologiczną, jednak tym razem użył 60% stopu cyny i ołowiu - takie luty są pewniejsze, i nadal dozwolone w technice motoryzacyjnej.
- A jaki to ma związek z wycieraczkami? - spytałem widząc, że jeden przewód został przylutowany do prawej dźwigienki.
- Z prawego przełącznika biorę tylko plus po kluczyku jako sygnał załączenia świateł. Mógłbym w tym celu użyć napięcia dla akcesoriów - miałoby to duży plus: w fazie rozruchu to napięcie jest odłączane, a więc światła nie obciążałyby w tym momencie akumulatora. Ale dla równowagi musi być jakiś minus: zapalniczka to także akcesoria - zwarcie w ładowarce telefonu może nas pozbawić oświetlenia! Również aby dłużej słuchać radia na postoju, musiałbym gasić światła.
Gadget znalazł śrubę masową po lewej stronie kolumny kierownicy i leżąc niewygodnie na podłodze dokręcał czarny przewód od cewek K1 i K2. Podziwiałem jego stalowe nerwy - w tej krytycznej chwili warg inspektora nie skalała nawet "motyla noga". Po chwili zabezpieczał przekaźniki piankową rurą, aby izolować je od wstrząsów, a przewody od otarcia. Sprawdził, czy nic nie koliduje z ruchem kolumny kierowniczej. Na koniec włożył dwa wcześniej wyjęte bezpieczniki i pozwolił mi przekręcić kluczyk. Próba działania była czystą formalnością - wszystko działało znakomicie!



- A dlaczego nie światła dzienne, inspektorze?
Detektyw skrzywił się lekko.
_ Już i tak słyszałem, że mój Dusterek przypomina choinkę. Homologacje, komplikacje, może za dwa lata wprowadzą odrębne światła przedpołudniowe i popołudniowe? Albo w ogóle zniosą obowiązek? Poza tym doba ma 24 godziny, z tego średnio 12 trwa noc. Więc dzienne to połowiczne rozwiązanie. Kiedy przerabiamy twojego Dustera? - zakończył pytaniem, rozlewając kolejną butelkę Coli do szklanek.
Zamyśliłem się - chyba poczekam do końca gwarancji... Nie uśmiecha mi się spanie z gaśnicą pod poduszką. Bo oczywiście mam do fachowości Gadgeta pełne zaufanie, ale z drugiej strony 39.900 piechotą nie chodzi...

Na razie KONIEC :!:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-05, 21:00   

eplus napisał/a:
No ale wyszliśmy od koncepcji świateł załączanych "równolegle" (w pozycji dźwigni "0"), a doszliśmy do koncepcji "szeregowej" (przekaźnik odetnie niezależnie od pozycji przełącznika). Więc o której wersji mówimy?


Wyżej napisałem wyraźnie że tylko drogowe będą podłączone przez NO stycznika, gdyż jakby ktoś pozostawił na włączonych drogowych, to po wyłączeniu stacyjki drogowe świeciły by się nadal, a tak zgasną. Rozumiesz ?

eplus napisał/a:
Półautomat to żaden automat.


Jaki półautomat ?
O czym ty piszesz ?
Według tych połączeń co napisałem wyżej to wszystko będzie działać w pełnym automacie i równolegle bez potrzeby podtrzymywania stycznika, w celu zapalenia postojowych przy wyłączonej stacyjce.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-05, 23:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-02-05, 21:17   

Może jakiś schemacik?
Najpierw piszesz, że przekaźnik załączający światła dołaczasz równolegle do manetki i niczego nie rozcinasz, jeździsz z przełącznikiem w pozycji wyłączonej. Potem stwierdzasz, że przełącznik z Laguny jest, jaki jest, i nie pozwala włączyć drogowych w pozycji "0", ale to mało ważne, bo drogowe są rzadko potrzebne. Dalej okazuje się, że drogowe należy puścić przez styk NO - po co? One i tak się nie zaświecą bez przekręcenia dźwigienki na pozycję 2 - "mijania". A jeśli przekręcimy, to wracamy do punktu wyjścia - po wyjęciu kluczyka gasimy mijania i postojowe ręcznie. :idea:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-05, 22:16   

eplus napisał/a:
przełącznik z Laguny jest


Naprawdę napisałem gdzieś Laguna ?

eplus napisał/a:
Dalej okazuje się, że drogowe należy puścić przez styk NO - po co?


Fakt, bez sensu, po wyłączeniu stacyjki zgasną drogowe ale będą świecić się nadal pozycyjne i mijania - trzeba będzie po włączeniu drogowych wrócić manetką do pozycji 0.
Ale, że rzadko się jeździ na drogowych, a jak już się je włączy to za chwilę trzeba i tak wyłączyć - także nie będzie to jakoś bardzo upierdliwe.


Twoje podłączenie polega na tym, że jeździsz zawsze z manetką w pozycji 2 u mnie jeździłoby się w pozycji 0. U ciebie łatwiej włączyć drogowe i same się wyłączą po wyłączeniu stacyjki, ale również same się włączą jak włączysz stacyjkę, dlatego i tak będziesz musiał je ręcznie wreszcie wyłączyć - oczywiście łatwiej niż u mnie, gdyż ty tylko pociągniesz za dźwignię do siebie i drogowe zgasną.
Z tymi pozycyjnymi będzie faktycznie u ciebie inaczej, ale to żaden problem - człowiek się przyzwyczaji do innego oraz do tego, że jak już wyłączy stacyjkę a potem manetkę na 1 to pozycyjne się już nie zapalą.
Jak spalą ci się żarówki mijania to również nie włączysz pozycyjnych :)

Podsumowując eplus to oczywiście twoja koncepcja automatu jest oczywiście lepsza od mojej, ale dopiero to stwierdzam jak widzę schemat, poza tym moja koncepcja była na szybko zrobiona w locie w trakcie pisania postu i nie uwzględniała zbytnio drogowych.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-05, 22:22, w całości zmieniany 4 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-02-05, 22:26   

;-)
O ile pamiętam, napisałeś "Daćkowy" - ale podobno na jedno wychodzi.
Brak mijania jest bardziej dokuczliwy, niż postojowych, więc się nie martwię. Poratowałbym się jeszcze tylnym mgielnym - też obciąża obwód mijania i dla przekaźnika wystarczy. :idea:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-05, 22:33   

Ja sobie podłączyłem dzienne :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=66148#66148

Mam nadzieje że prawo się nie zmieni, a jak się zmieni (a mam nadzieję że nie ) to zrobię sobie właśnie twój automat mijania.


eplus napisał/a:
Poratowałbym się jeszcze tylnym mgielnym - też obciąża obwód mijania i dla przekaźnika wystarczy. :idea:


Ale chodzi ci o branie masy dla K3 ?
_________________

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-02-05, 22:36   

jackthenight napisał/a:


Ale chodzi ci o branie masy dla K3 ?


Dokładnie :!: ;-)



:idea: :idea: :idea: JTN, WIELKIE DZIĘKI ZA SCHEMATY :!: :!: :!:

Na pewno nie raz jeszcze się przydadzą.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2011-02-06, 13:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-06, 12:21   

eplus znalazłem coś, czego ci wcześniej brakowało :

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=78445#78445
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-06, 12:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2011-02-08, 19:46   

Alternatywa dla majsterkowiczów:
sygnalizator nie włączonych swiateł 6 zł
http://sklep.avt.pl/p/pl/...go+montazu.html
AUTOMATYCZNY WŁACZNIK ŚWIATEŁ SAMOCHODOWYCH - ZESTAW DO SAMODZIELNEGO MONTAŻU 26 zł

http://sklep.avt.pl/p/pl/...go+montazu.html

STEROWNIK LAMPKI DO KABINY SAMOCHODU - ZESTAW DO SAMODZIELNEGO MONTAŻU
http://sklep.avt.pl/p/pl/...go+montazu.html
 
treblig1974 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 37
Skąd: podkarpacie/podlasie
Wysłany: 2011-04-02, 22:51   

Ja bym się ucieszył gdyby światła wyłączyły się same jak zapomnę... już parę razy Dustacz stał sobie na parkingu w firmie otwarty, albo z nie zgaszonymi światłami, bo w pośpiechu zapomniałem. Nie, nie dopada mnie jeszcze demencja, po prostu kiedy weszła ustawa o obowiązku jazdy na światłach non stop, to w poprzednim autku (206) panowie z ASO za free i w ciągu kilku minut przestawili komputerek i światła zapalały się i gasiły same, po odpaleniu i zgaszeniu silnika. I przez parę lat nie musiałem o tym pamiętać. A w ASO Renault/Dacia jak odbierałem Dustacza to co prawda nie wiedzieli jeszcze czy tak można, ale wiedzieli już że potrwa i będzie kosztowało. Autko po 4 miesiącach używania lubię coraz bardziej, ale ASO...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-04-03, 06:24   

W Dusterze komputerkiem się nie da.
Autko zostawione otwarte powinno się samo zamykać, a szczególnie, gdy kierowca pozostawi kluczyki w stacyjce, bo wtedy dla złodzieja to jeden ruch i odjeżdża. :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-03, 08:34   

treblig1974 napisał/a:
Ja bym się ucieszył gdyby światła wyłączyły się same jak zapomnę... już parę razy Dustacz stał sobie na parkingu w firmie otwarty, albo z nie zgaszonymi światłami, bo w pośpiechu zapomniałem.


Przecież jak zostawisz włączone światła i otworzysz drzwi kierowcy to włącza się alarm dźwiękowy przypominający ci o włączonych światłach - więc jakim cudem można pozostawić auto z włączonymi światłami ? Albo się bardzo śpieszysz, albo to problem wynikający ze słabego słuchu albo już sam nie wiem co.
_________________

 
treblig1974 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 37
Skąd: podkarpacie/podlasie
Wysłany: 2011-04-03, 13:01   

jackthenight napisał/a:
Przecież jak zostawisz włączone światła i otworzysz drzwi kierowcy to włącza się alarm dźwiękowy przypominający ci o włączonych światłach - więc jakim cudem można pozostawić auto z włączonymi światłami ? Albo się bardzo śpieszysz, albo to problem wynikający ze słabego słuchu albo już sam nie wiem co.


Pośpiech i hałas razem wzięte - rano rusza transport spod firmy, ciężarówki zwykle nocują na parkingu dla pracowników, a odpalane na zimno MANy i DAFy potrafią trochę decybeli wygenerować... A poza tym nawet gdy światła są wyłączone, to i tak przy otwarciu drzwi słychać sygnał, tyle ze inny niż alarm ostrzegający o wyłączonych światłach, więc się czasami zapomnę.
Ostatnio zmieniony przez treblig1974 2011-04-03, 13:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-04-03, 13:14   

Przychylam sie do stanowiska, że po zgaszeniu silnika światła do jazdy powinny gasnąć, bo po prostu nie są potrzebne. Pozycyjne z reguły także.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-03, 23:42   

treblig1974 napisał/a:
A poza tym nawet gdy światła są wyłączone, to i tak przy otwarciu drzwi słychać sygnał,


Jaki i od czego ?
_________________

 
treblig1974 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 37
Skąd: podkarpacie/podlasie
Wysłany: 2011-04-09, 22:35   

Jak światła są włączone, a drzwi otwarte, to słyszę takie monotonne "piiii piii pii" (sorki za nieudolne próby dźwiękonaśladowcze...) Jeśli natomiast otwieram drzwi gdy światła są wyłączone, to Dustacz ogłasza coś w stylu szybkiego "piko piko, piko piko" (w 206 identyczny sygnał ogłaszał odcięcie zasilania po paru min od wyjęcia kluczyków z zamku - pikał, a potem wyłączało się radio, halogeny i inne takie podbieracze prądu, których się zapomniało wyłączyć) U Was w Dusterach jest inaczej?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-10, 08:39   

Czy inne Dustery też tak mają ?, że otwierając drzwi przy wyłączonych światłach wydobywają się jakieś dźwięki typu "piko piko piko piko" ? (ale przy wyłączonych światłach)
Sprawdźcie to Panowie, gdyż jest to jakaś nowość o której pierwszy raz słyszę, aby była w Dacii.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-04-10, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-04-10, 09:11   

W moim to jest chyba zepsute. :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-11, 08:00   

W moim też zepsute. Wyłączam światła, otwieram drzwi i nic nie pika :(
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-04-11, 13:23   

treblig1974 napisał/a:
Jeśli natomiast otwieram drzwi gdy światła są wyłączone, to Dustacz ogłasza coś w stylu szybkiego "piko piko, piko piko"


Zapłon w aucie jest wtedy włączony :?:

Mialem tak gdy wyłączałem zapłon (byl to Hyundai), radio wyłączało się automatycznie wraz z zapłonem (Sony) i wtedy dawało dźwięk "piko piko" 3 razy. Wiele modeli Sony tak ma.
 
treblig1974 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 37
Skąd: podkarpacie/podlasie
Wysłany: 2011-04-12, 07:15   

Faktycznie, radio Sony, w poprzednim aucie też było Sony. Czyli sygnał pochodzi od radia, a nie z samochodu. Dzięki!
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-08-15, 13:01   

Czy może mi ktoś z kolegów wskazać jaki włącznik automatyczny światełkupić, żeby dzaiałał w DD. Jest może jakaś instrukcja montażu?
Dzięki
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-08-15, 13:24   

robo1973,

W załączeniu info jednego z modeli firmy Amervov MK-1. Poniżej namiar.

Informacje i serwis:
tel: 601 515 409
tel: 609 202 280
tel: 041 368 30 66
fax:041 346 21 18
Amervox – Serwis
ul. Warszawska 312
25-414 Kielce
serwis@amervox.com.pl
www.amervox.com.pl

Pozdrawiam
:-)
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-09-04, 11:30   

Czy może mi ktoś pomóc i powiedzieć , gdzie dokładnie znajdę wyprowadzenia w DD potrzebne do montażu tego wyłącznika
http://jme.com.pl/schematy/asm-1_n_instr2.jpg (SCHEMAT DOLNY)
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2011-09-04, 11:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-09-04, 14:07   

Wszystko, co potrzebne, jest pod osłoną kolumny kierownicy - może oprócz 12 przerywanego przy rozruchu (to jest na gnieździe zapalniczki).
Natomiast z dźwignią w pozycji wyłączonych świateł (mijania świecą dzięki automatowi) nie będzie możliwości załączyć trwale świateł drogowych (nie pozwala na to mechaniczna konstrukcja dźwigienki).
Ostatnio zmieniony przez eplus 2011-09-04, 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne