poszukuje opinii o nowym Loganie MCV z silnikiem TCe 90 w wersji Laureate. Przeszukałem różne fora i panele dyskusyjne i nie mogłem odnaleźć nikogo, kto by opisywał swoje doświadczenia z nowa wersją Logana MCV. Czuję się, jakbym był jedyną osobą zainteresowana tym modelem ...
Czy jest ktoś na forum szczęśliwym posiadaczem tej wersji?
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 6 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-07, 07:48
hej,
dzięki za informacje. Google przeszukałem wszerz i wzdłuż zarówno polskie i zagraniczne strony. Widziałem dostępne testy, choć większość dotyczy diesla (na niemieckim portalu widziałem test 0.9 TCe). Opisy już znam na pamięć ;)
W sumie większość serwisów samochodowych opisuje to auto, ale zależy mi na opinii z pierwszej ręki :). Opinie, uwagi użytkowania. Jak auto się prowadzi z pełnym załadunkiem? Ja miałem okazję prowadzić je z 3,5 osoby na pokładzie bez bagaży (jazda próbna).
dzięki za informacje. Google przeszukałem wszerz i wzdłuż zarówno polskie i zagraniczne strony. Widziałem dostępne testy, choć większość dotyczy diesla (na niemieckim portalu widziałem test 0.9 TCe). Opisy już znam na pamięć ;)
W sumie większość serwisów samochodowych opisuje to auto, ale zależy mi na opinii z pierwszej ręki :). Opinie, uwagi użytkowania. Jak auto się prowadzi z pełnym załadunkiem? Ja miałem okazję prowadzić je z 3,5 osoby na pokładzie bez bagaży (jazda próbna).
Jaka jest Wasza opinia o tym aucie?
Już niedługo ci cos naskrobie bo na dniach odbieram. Z jazdy7 próbnej byłem bardzo zadowolony.
No to pierwsze wrażenie po 30km od wyjazdu z salonu:
Wszystko jest ok. poza wycieraczkami przedniej szyby, które są za krótkie i skaczą po szybie. Na razie jechałem w 3,5 osoby czyli ok 250 kilogramoosób plus pełny bak. Do sprintu spod świateł się ten samochód nie nadaje z racji bardzo krótkiej jedynki ale na następnych biegach jest już ok i nie ma problemu z włączaniem się do ruchu, a nawet przyspieszaniem na obwodnicy na 5 biegu.
Zaleta tak krótkiej jedynki przy tej pojemności silnika jest to, ze trzeba się naprawdę postarać żeby silnik zadławił się przy ruszaniu nawet przy włączonej klimie.
Jechałem maksymalnie 130km/h i do tej prędkości jest w środku w miarę cicho i znośnie więc na autostradzie tez nie powinno być problemu. Jeżeli cos słychać to bardziej szum twardych opon i rodzaj asfaltu, a nie szum powietrza. Standardowe radyjko daje radę ale będę dokładał głośniki wysokotonowe bo przy głośniejszym słuchaniu wysokie tony znikają, a basów o dziwo nie brak. Radyjko elegancko współpracuje z telefonem, ściągając po bluetooth kontakty, odtwarzając muzykę (obsługa bardzo intuicyjna. Samochód ma dość sztywne zawieszenie i jak na swoje gabaryty (wysokość, szerokość i prześwit) nadspodziewanie dobrze zachowuje się w zakrętach.
W ruchu miejskim zauważalne jest włączenie klimy ale samochód zbiera się podobnie, a może nawet lepiej niż mój stary 90 konny turbodiesel, w którym włączenie klimy jest jednak dużo bardziej odczuwalne. Przy wyższych prędkościach nie jest to uciążliwe. Jak na razie fotel kierowcy sprawia wrażenie bardzo wygodnego ale więcej na ten temat napisze po trasie w góry, która zrobię na początku września. będę wtedy mógł napisać tez więcej na temat spalania w trasie. Na razie średnia z kompa to 8,4 przy prędkości średniej 29km/h ale raz, że to dane z kompa, a dwa, ze pokazywałem żonie i sąsiadowi, że ten silnik mimo tak małej pojemności daje radę.
Przed zdecydowaniem się na ten model tak długo maltretowałem dealera aby mi dał się przejechać MCV z tym silnikiem, aż sciagnął go z drugiej strony Warszawy, bo nie byłem pewien czy ten silnik w tej budzie zda egzamin. wersja z silnikiem 1,2 się do Tce nie umywa. Jest ciszej i jest czym wyprzedzać. Pewnie nie będzie czym pokozaczyć przy załadowanym samochodzie w górach ale na płaskim i na autostradzie ten samochód nie ma żadnych kompleksów.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2014-08-08, 06:58, w całości zmieniany 1 raz
A ja jakoś nie jestem przekonany do TCe 90 w Loganie kombi. O ile w Sandero z dwoma osobami ten silnik daje radę, ale jakoś trudno mi sobie wyobrazić 5-osób i pełen bagażnik (+ ew. box na dachu) przy tym silniczku.
A ja jakoś nie jestem przekonany do TCe 90 w Loganie kombi. O ile w Sandero z dwoma osobami ten silnik daje radę, ale jakoś trudno mi sobie wyobrazić 5-osób i pełen bagażnik (+ ew. box na dachu) przy tym silniczku.
To i w sandero on nie ma sensu nawet mocniej, bo różnią się o 40 albo 50kg. W poganie box to raczej ewenement bo bagażnik ma większy niż auris kombi czy focus kombi, ze o kia CW nie wspomnę.
Logan z tym silnikiem to nie jest samochód dla młodych gniewnych tylko dla tych co na drodze nie muszą nic udowadniać. Sprawnie się rozpędza i nie jest zdecydowanie zawalidrogą.
5 dorosłych osób to tam raczej wygodnie nie pojedzie. Z tylu jest wąska kanapa.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2014-08-08, 21:42, w całości zmieniany 1 raz
ja tylko co do silnika TCe90 ..... poniżej 100km/h to poniżej 5 na trasie powyżej 100km/h to powyżej 5 na trasie ( bardzo podobnie jak diesel w moich warunkach) .... normalna jazda trasowa tj. autostrady + inne w miarę ale nie za szybko ..... licz raczej 6 ...miasto za to to spory wydatek 7,5- 9,5 w zależności od stylu jazdy ...
ps. z racji stepway mam gorszy cx .... a tak przy okazji to czesi też mają chyba ( sądząc po parametrach silnika od strony kierowcy ) lepszą benzynę od naszej ....
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-08-08, 23:23, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 6 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-09, 02:14
Szczerze mówiąc miałem nadzieję, że TCe 90 okaże się bardziej ekonomiczny... jeżeli cbodzi o diesla to wybór tego silnika zależy też od pokonywanych odległości, ja robię w średnio 10k rocznie, więc szkoda diesla na takie odległości.
Cookie, mam nadzieję, że uda Ci się wrzucić opis z Twojej wyprawy w góry. Jestem bardzo ciekawy jak auto ztakim silnikiem poradzi sobie w wwyższych partiach.
Kakus, to spalanie podajesz z kompa, czy z tankowania?
Jeśli to dane z tankowania to imho bardzo dobre jak na benzynę tej mocy. Mój stary turboklekot pali mi na dojazdach do pracy 7.5, a zimą 8.5. W loganie po pierwszym dniu, a wiec sprawdzaniu czy aby na pewno ma 90Km średnia z kompa wyszła 9.4. Następnego dnia, po podróży do pracy normalnym tempem średnia spadła do 8.5l. Ciekawe co mi wyjdzie pod dystrybutorem na koniec miesiąca. 5 dni w tygodniu robię po drodze do pracy ok 9km w jedna stronę. Raz w tygodniu latami do dziadków 30km katowicką.
Ostatnio zmieniony przez cookie 2014-08-09, 06:16, w całości zmieniany 1 raz
To są dane z kompa . też myślałem że TCe będzie oszczędniejsze ale nie jest . TCe pali tyle co 1.2-1.4 wolnossące daje tylko lepszą dynamikę jak potrzeba lecz kosztem spalania. Cóż jak mówi przysłowie " benzyna lepsza w trasie - diesel lepszy na stacji paliw" .
Jestem akurat po trasie Kraków-Praga-Kraków (autostrady 100-120) średnie spalanie 5,7 z kompa.
W mieście natomiast 7,5 to minimum ... jeżdżąc dynamicznie to 9
O ile to co podaje komp nie odbiega zbytnio od rzeczywistości to jak dla mnie świetny wynik. Mam parę diesli w rodzinie i maja one sens tylko tam gdzie można to włożyć w koszty.
Jako że mam też 68 konne Sandero DCi to powiem że na tej samej trasie spalił by mi jakieś 5,1-5,3 .... w mieście natomiast nigdy nawet w najsroższą zimę nie przekroczyłem 6,5 .... o tej porze roku to ok 5,5 . O dynamice w tym silniku raczej mówić nie można no i w Sandero jednak hałas ........... więc coś za coś
Wbrew ogólnej opinii diesel jest jak widać lepszy DO MIASTA
Przecież to jasne, każdy silnik który pracuje na niższych obrotach będzie mniej palił , abstrahując od stopnia sprężania i innych,
to przede wszystkim jest mniejsza ilość cyklów pracy spalania mieszanki.
Mimo że TCE dzięki sprężarce o wiele lepiej się zachowuje niż wolnossący, to i tak trzeba wyżej go kręcić niż diesla. Diesel ma o wiele wyższy stopień sprężania co robi go na wstępie mniej paliwożernym.
każdy diesla z turbo ma to do siebie że pali względnie mało ale jak go ściśniesz to spali 2 a nawet 3 razy więcej .
W benzynie spalanie średnie będzie większe ale po dociśnięciu wzrośnie o 50-70 %
Jeżeli ktoś często będzie jeździł w więcej niż 2 osoby to brał bym diesla , nie pisze już o możliwości ciągania przyczepki oraz ładnego zapakowania się na wakacje .
Jak ktoś najczęściej jeździ sam to benzynka będzie ok ale wtedy po co kupować kombi ...
No chyba że potrzeba raz na rok na wakacje pojechać to zawsze się jakoś dotoczycie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-08-09, 11:03, w całości zmieniany 3 razy
decydując się na benzynę mając diesla wziąłem za i przeciw. Diesel zniechęcił mnie : głośnością ( w sandero ), dbaniem o wtryskiwacze ( dodatki itp), zżelowało mi paliwo w zimie pomimo depresatora ( 270 pln w plecy i dobrze że serwis blisko), FAP, .....zaletą jest moment obrotowy i stacja paliw.
Aha starsze benzyny miały wymianę rozrządu co 60-80 k .... diesel 160k ..... TCe - łańcuch ...... co 160 k lub 6 lat .... i raczej się nie urwie
ps. gdyby nie problemy z paliwem w zimie to może i wziął bym Diesla ...no bo na co mi super oszczędne auto które w zimie nie pojedzie ..... ale to wyłącznie moja opinia
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-08-09, 11:14, w całości zmieniany 1 raz
każdy diesla z turbo ma to do siebie że pali względnie mało ale jak go ściśniesz to spali 2 a nawet 3 razy więcej .
W benzynie spalanie średnie będzie większe ale po dociśnięciu wzrośnie o 50-70 %
Jeżeli ktoś często będzie jeździł w więcej niż 2 osoby to brał bym diesla , nie pisze już o możliwości ciągania przyczepki oraz ładnego zapakowania się na wakacje .
Jak ktoś najczęściej jeździ sam to benzynka będzie ok ale wtedy po co kupować kombi ...
No chyba że potrzeba raz na rok na wakacje pojechać to zawsze się jakoś dotoczycie .
karenzo ma racje. 5 razy w roku przeboleje większe spalanie na trasie, a po co mam ryzykować kłopoty z dieslem i jeszcze do tego dokładać na starcie. W wakacje przydaje się to z kombi. Do sedana z 2 dzieci ciężko się zmieścić.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 6 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-09, 22:39
Wydaję mi się, że przez ten słabszy silnik logan mcv z 2014 sprzedaje się słabo. O ile duster zaliczył wzrost o kilka punktów procentowych, to logan mcv radzi sobie o wiele gorzej.
W testach obok kiepskiej jakości wykończeń, czesto zarzuca się loganowi MCV zaledwie 90kM silnik, który jest mało dynamiczny. Czy ktoś z Was spotkał się może z wynikami sprzedaży za 1. półrocze logana mcv z 2014? W salonie dealer chwalił wzrost sprzedaży dacii, ale nie jest to efektem glownie popularności dustera? Czy jest ktoś jeszcze posiadaczem logana mcv z 2014r. ?
Wydaję mi się, że przez ten słabszy silnik logan mcv z 2014 sprzedaje się słabo. O ile duster zaliczył wzrost o kilka punktów procentowych, to logan mcv radzi sobie o wiele gorzej.
W testach obok kiepskiej jakości wykończeń, czesto zarzuca się loganowi MCV zaledwie 90kM silnik, który jest mało dynamiczny. Czy ktoś z Was spotkał się może z wynikami sprzedaży za 1. półrocze logana mcv z 2014? W salonie dealer chwalił wzrost sprzedaży dacii, ale nie jest to efektem glownie popularności dustera? Czy jest ktoś jeszcze posiadaczem logana mcv z 2014r. ?
Mam wrażenie, ze nie jechalec MCV z tym silnikiem. On nie jest za słaby. On jest wystarczający. Jak nie patrzysz na chwilowe zużycie paliwa to ten samochód na POW i na A4 nie ma żadnych kompleksów.
No ale TP jest moja opinia przed weryfikacą kompa przy dystrybutorze.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Sie 2014 Posty: 6 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-10, 11:44
Cookie, jechałem tym autem ok. 15 km. Częściowo po obwodnicy. W miescie nie miał problemów z jazdą. Nie odczuwałem różnicy pomiędzy obecnym audi a4 kombi 1.8 tdi a tym silnikiem. Logan ładnie się zbierał. Na trasie było już trochę gorzej. Miałem wrażenie jakby miał problemy z przyspieszeniem od 110 do 130. Fakt, że przyjechałem krótki odcinek i wrażenia są subiektywne. Dlatego może wyrazisz swoje zdanie.
Czy nie ma problemu na trasie z wyprzedzaniem TIRow?
Jezeli chodzi o silnik, to przyznasz że 90kM może wzbudzić zwątpienie czy aby nie jest to za mało na takiej wielkości auto? Swoim obecnym autem (choć daleko mu do demona prędkości) nie mam problemu ze stromymi podjazdami w bieszczadach przy pełnym obciążeniu. Czy na to samo mozna liczyć w loganie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum