ciutke szkoda, ze nie ma jednego tematu, w ktorym powiedzialbym czesc, a zakladal temat lub kontynuowal dedykowany.
Rozkminiam zakup nowego Lodgy, ktorego istnienia jestem swiadom od kilku dni :)
Dlaczego Dacia?
Nowy samochod z 3 letnia gwarancja w pieniadzach na jakie mnie stać
Dlaczego Lodgy?
7 miejsc i funkcja rodzinno-firmowa (gdyby nie 5 miejsc bralbym dokkera ktory mi sie bardziej podoba wizualnie)
Znaki zapytania:
jaki silnik wybrać
Kazdego dnia robie po miescie 20 km, gdy mam traski to ok 100km dziennie.
Rocznie robie nie wiecej jak 15tys km zazwyczaj wiec niewiele.
Stąd sklaniam sie do jednostki benzynowej, zagazowanej na dzien dobry
Znalazłem to forum by znalezc odpowiedzi z tego zakresu na początek:
silnik SCe 100 S&Sczy TCe 115 S&S wybrać - za i przeciw - mam nadzieje ze znajde tutaj takie tematy.
mam nadzieje, ze wspolnie od siebie wiele sie nauczymy
pozdrawiam
luft
witam kolege z Lędzin
to mnie troszkę zaskoczyłeś
2h spedzilem dzisiaj w salonie Łyko w Krakowie
i tam zaproponowano mi dacie Lodgy z silnikiem SCe 100 - instalacja gazowa do tego wozu podano koszt 3300zł.
Dobra lece czytać temat z linka
dzieki
Nie koniecznie, to zależy od producenta bezpośredniej instalacji, ale najczęściej jest tak, że bardzo rzadko się stosuje, gdyż częściej stosuje się te same wtryskiwacze jak do benzyny i jak do gazu.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-03, 11:28
najbezpieczniej kupić auto z SCe i jeździć (przy założonych 15 tys km rocznie) na benzynie.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-03, 11:28, w całości zmieniany 1 raz
Wysoka cena i stały dotrysk benzyny - raczej nieopłacalne.
Ceny od 5 kpln a dotrysk benzyny tylko w instalacje generacji V bo w generacji VI (tak nazywają) już dotrysku benzyny nie ma ponieważ wykorzystywane są wtryskiwacze benzyny (co je chłodzi, a dotrysk w zasadzie był po to by je schłodzić). Samochód na takiej instalacji w niektórych zakresach obrotowych ma więcej mocy niż na benzynie, a samo działanie jest niezauważalne dla użytkownika.
jesli cos ciekawego wymysle z tym gazem to z pewnoscia podziele sie z Wami ku wzbogaceniu wiedzy wszystkich.
stawiam dobre piwo za ten kuponik wydluzajacy gwarancje do 5 lat za 1 zł (ktos wspomnial, zeby podpytac Was o to wiec grzecznie sie do Was usmiecham po prosbie).
poniekad odpowiem na Wasze sugestie gazowe
Skoro dokker z takim samym motorem moze miec instalacje gazowa to kwestia czasu jest kiedy lodzia tez dostanie taka opcje
moim pierwszym autem bylo tico - tez kupilem nowe i dluuugie lata jezdzilem - stad wiem ze im szybciej gaz zamontuje tym lepiej :)
sprawdzalem tez jednostke silnikowa 1,2 i tego silnika nie biore pod uwagę. Obecne rozwiązania, trendy ekologiczne lekko kłócą sie z prawami nauki tzn zywotnosc takiego silnika a co za tym idzie koszt eksploatacji pod kątem napraw bedzie znacznie wyzszy niz tego 1,6. Ciut lepsze przyspieszenie ... no coz, chyba nie po to wybieram taki samochod w miejsce A6 by nadal byc królem świateł ;)
Ja też miałem dylemat z wyborem silnika i samochodu. Było Lodgy z Sce, potem Logan MCV i jak miałem zamawiać z 1,2 + LPG to po ostatniej przed podjęciem decyzji jeździe próbnej w końcu zamówiłem .. 0,9 Tce + fabryczny LPG (czekam na odbiór w końcu marca)
Trochę temat gazu przerabiałem.
Do Sce można gaz założyć, ale w perspektywie kilkudziesięciu tysięcy kilometrów może wygenerować koszty związane z regulacja płytkową zaworów nawet na poziomie 2-4 tysięcy złotych.
Są jednak Dealerzy Daci, którzy taki gaz mogą założyć ( na pewno w Słupsku i Decar w Warszawie), którzy juz to robili, ale przy odbiorze samochodu trzeba podpisać, że ma się świadomość. że koszty naprawy silnika w czasie gwarancji a powstałe w skutek eksploatacji na LPG bierze się na siebie. Nie zabierają jednak gwarancji na silnik
Z forum gazeo.pl otrzymałem odpowiedź, ze Sce można bez problemu zagazowąć pod warunkiem montażu lubryfikatora (koszt 200-500 złotych) i to zapobiega erozji gniazd zaworowych, czyli teoretycznie powinno wyeliminować problem drogiej regulacji zaworów.
Zobaczcie www.lpg.slupsk.pl . Oni przerabiali już Dokerra i Lodgy z Sce na gaz.
Rozmawiałem też z właścicielem Lodgy z gazem i Sce. Na razie jeździ bez problemu od 3 miesięcy.
Olek, bardzo dziekuje Ci za cenny wpis. Przy ewentualnej umowie bede zwracac uwage na typ instalacji lpg pod katem wspomnianego lubryfikatora i uwag jakie koledzy napisali w temacie o silniku
Auto było z rocznika 2014 fakt ze nie wiem z jakiego miesiąca a euro 6 weszło bodajże we wrześniu a i tak zdecydowałem się na diesla, co nie zmienia faktu że do Tce byly dostepne instalacje lpg
witam
ma dokera z silnikiem 1,6 8 zaworowy MPI , gazu na razie nie zakładałem , jeżdżę ok 8 -9 tyś/rok więc mało dziś mam nieco ponad 17 tysięcy najeżdżone więc mało , gazu nie zakładałem bo z fabrycznym jak ma mój kolega i z jego problemami nie chce i ta cena zaporowa prawie 4 tysiące za instalacje prywatnie w zakładzie robią za 2,7 więc czekam te 3 lata i potem założę ,
co do tych nowszych silników nie mam zdania koledzy to przerabiają ale życzę powodzenia i szerokiej drogi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum