Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-06-22, 19:18 hmm-duster?? Jak tak to na co uważać i z jakim wyposażeniem
Witajcie ponownie.
Z racji że rozglądam się za nowym autem a zakup chciałem zrobić na jesieni sporo myślałem o tipo a ostatnio o dusterze. Najpierw benzyniak ale po dłuższym namyśle chyba jednak diesel i jednak ten w dusterze (tipka chciałem kombiaka). Zaczynam jednak myśleć czy nie wziąć go w okresie wakacyjnym z pewnych względów.
Pytania:
Za jaką wersją wyposażeniową warto się oglądać (prestige/confort)?
Co warto wziąć z dodatków/doposażenia??
O co warto męczyć dealera - wyposażenie.
Easy serwis - warte?? Auto raczej kredyt/leasing.
W aucie będę potrzebował cb-radia ale to jakoś sam dołożę.
Oczywiście hak i tutaj dealer mi coś mówił że jak przyniosę swój hak (tańszy) to nie będę miał gwarancji na instalację elektryczną w aucie- ja mu na to że hak przyniosę swój ale wiązkę kupię u was - 350zł więc dlaczego gwara miałaby lecieć - nic nie odpowiedział
Ile jest gwarancji na poszczególne elementy w aucie? Blacharka/antykorozyjne, mechaniczna, na elektrykę.
Lakier-metalizowany raczej bo ponoć trwalszy.
4x2 bo ponoć większy prześwit - auto z 4x4 napewno lepsze ale to 5-6tysia różnicy i ponoć mniejszy prześwit więc 4x4 mnie nie interesuje za bardzo.
Napewno jakieś zabezpieczenie nadkoli-tam jest coś fabrycznie??
Chlapacze lepiej w aso czy poza aso?
Płyta stalowa pod silnik w 4x2 jest w standardzie czy trzeba dokupić??
Może ktoś coś podpowie bo jednak to znowu 4-5 lat kredytu a wolałbym nie żałować wyboru (poprzedniego nie żałuję).
Fabryczne przyciemnienie tylnych szyb-dla mnie porażka ;( nie wiem czy nie lepiej dopłacić 500-700 ale znów będę miał folię której nienawidzę.
pozdrwm
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2018-06-22, 19:20, w całości zmieniany 1 raz
Za jaką wersją wyposażeniową warto się oglądać (prestige/confort)?
Prestige ma dużo fajnych dodatków w sensownie skonfigurowanej cenie.
Stąd tak popularne i ciężko je dostać od ręki.
Jednakże w Comforcie jest wszystko co potrzebne, więc osobiście bym nie dopłacił.
Co warto wziąć z dodatków/doposażenia??
Regulację odcinka lędźwiowego.
Osobiście bardzo doceniam ten dodatek.
Easy serwis - warte??
Warte, jeżeli nie robisz 25kkm rocznie lub więcej.
Wpierw jednak porównaj koszty leasingu, bo może się okazać, że RCI odbierze sobie z nawiązką, względem konkurencyjnego finansowania.
Lakier-metalizowany raczej bo ponoć trwalszy.
A ja wyszedłem z założenia, że za zaoszczędzoną kwotę będę mógł go sobie kiedyś odświeżyć.
4x2 bo ponoć większy prześwit...
Skąd ta rewelacja?
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-06-22, 20:22
Thx za odzew.
No właśnie patrzę że w ulotkach to że poza felgami alu 17cali to nie widzę żeby warto było dopłacać do wersji prestige, reszta to bajery elektryczne które popsują sie po 5 latach i nie będzie tego jak naprawić
Podgrzewane przednie fotele i tak są za dopłątą.
Fotel z regulacją odcinka lędźwiowego - podstawa dla mnie.
4x2 i większy prześwit - gdzieś ktoś pisał na forum ;)
Dlatego wolę to potwierdzić.
Klima automatyczna coś warta?? Bo jakoś nie jestem przekonany wyłożyć 1300 zł.
Polecam jednak Prestige 1,5 dCi 4x4. Zakupiłem taki 2 miesiące temu w kolorze Orange Atacama w pełnej opcji, tylko bez dostepu bezkluczykowego, bo jakos mnie nie przekonuje, za 81000 zł i jestem mega zadowolony. Skórzana tapicerka - rewelacja! Za 1450 zł głupotą byłoby nie wziąć. Skóra ta mieszana ze sztuczną oczywiście super wygląda, jakościowo raczej nie budzi zastrzeżeń, dodaje prestiżu i jest rewelacyjna w utrzymaniu, szczególnie przy małych dzieciach. Klimatyzacja automatyczna nawet gdyby wymagała dopłaty 2000 zł, to warta jest tej ceny. Nigdy już bym nie kupił z klimą manualną. Zużycie paliwa komputer wskazuje teraz 5,4 l na 100 km, 50 na 50 miasto i trasa 100-120 kmh. Zapewne komputer przekłamuje z litr, bo jeszcze nie sprawdzałem, ale i tak jest bardzo dobrze. Silnik cichy, elastyczny, z osiągami w miarę optymalnymi, dający przyjemność z jazdy. Kolor wygląda modnie, świeżo i super prezentuje się w słońcu i nie widać na nim kurzu, nie trzeba często myć. Zwraca uwagę na ulicy i parkingach. Felgi 17" z tym kolorem pięknie współgrają. Hak wziąłem za voucher Dacia dla Przyjaciół, z montażem gratis. Jeśli ktoś potrzebuje, to mogę przekazać taki voucher. Miałem Dustera 1 z 2011 r. 1,5 dCi 4x4, więc mam porównanie z obecnym modelem. Obecny dzieli przepaść od tamtego. A tamten sprzedałem w ciągu 2 dni za bardzo dobrą cenę, a głównymi atutami było że diesel i napęd 4x4. Uważam, że przy tej cenie, jeśli Duster, to tylko 4x4 i diesel i raczej w wersji Prestige. Oczywiście zależy, kto ile chce wydać i jakim budżetem dysponuje. Wziąłem również Easy Service na 5 lat. To co piszę, to oczywiście moje odczucia, sugestie i zdanie, a każdy ma prawo do swego, być może zupełnie odmiennego.
Ostatnio zmieniony przez Jurek5 2018-06-22, 22:13, w całości zmieniany 7 razy
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-06-22, 23:18
@Jurek5 - dobrze wiedzieć? Bo w innym wątku ktoś mi pisał że jednak różnią się prześwitem.
Hak za voucher? Voucher jest chyba do 800zł a hak to prawie dwa kafle w dacii - zamiennik marki galia dużo mniej.
A powiedzcie mi bo nie zacząłem dobrze kopać forum. DPF jest taki jak w starszych wersjach??
Koło dwumasowe jest??
No za 81 tys to raczej trudno kupić jakikolwiek inny SUV z dieslem, napedem 4x4, skórą i nawigacją z radiem cyfrowym, kamerami 360 itp. i którym można na prawdę pojeździć po bezdrożach. No i z gwarancją na 5 lat za niewielką dopłatą. A dpf i koło dwumasowe oczywiście ma, bo nie da się juz niestety bez. Hak oryginalny odczepiany 1350 zł, więc do vouchera trzeba dodać parę stówek.
Ostatnio zmieniony przez Jurek5 2018-06-23, 11:55, w całości zmieniany 2 razy
Za 81 tys. jest oczywiście wybór wśród crossoverów w klacie B, benzyna, 4x2 oraz duża oferta w klasie kompakt, bo klasy D w tej cenie nie kupimy. Nawet dobrze wypasiony Megane benzyna Tce wychodzi 80 tys. Ja osobiście wolę w tej cenie Dustera full opcja, niż np. Atecę, Konę, Stonica, Captura, trzeszczącego podstawowego Kadjara, czy też Megane'a. Chociaż akurat do Megane'a nie mam zastrzeżeń, ale to zupełnie inny samochód, niz wymienione. Generalnie klasa kompakt jest już zbyt nudna, pospolita, dużo traci na wartości, głownie przez popularność we flotach.
Ostatnio zmieniony przez Jurek5 2018-06-23, 19:45, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-06-23, 20:34
Jurek5 napisał/a:
Za 81 tys. jest oczywiście wybór wśród crossoverów w klacie B, benzyna, 4x2 oraz duża oferta w klasie kompakt, bo klasy D w tej cenie nie kupimy. Nawet dobrze wypasiony Megane benzyna Tce wychodzi 80 tys. Ja osobiście wolę w tej cenie Dustera full opcja, niż np. Atecę, Konę, Stonica, Captura, trzeszczącego podstawowego Kadjara, czy też Megane'a. Chociaż akurat do Megane'a nie mam zastrzeżeń, ale to zupełnie inny samochód, niz wymienione. Generalnie klasa kompakt jest już zbyt nudna, pospolita, dużo traci na wartości, głownie przez popularność we flotach.
Dodam jeszcze że to co wymieniłeś to są typowe crossovery - prześwity mniejsze, opony niskoprofilowe - samochody na szosę, Dusterem jak najbardziej da się jeździć po dziurawych drogach polnych czy pa azymut po polu ( byle nie świeżo zaoranym), jak ktos potrzebuje czasem tak jeździć to nie znajdzie konkurenta dla Dustera poniżej 100 tyś, a raczej będzie to 100 z konkretnym ogonkiem. Ja tak jeżdżę bo potrzebuję i zanim kupiłem Dustera miałem różne przygody - zarówno powieszenia samochodu ze zbyt niskim prześwitem ( Laguna 1 - 12,5 cm) jak np rozerwania zderzaka na zbyt wysoko wystającym kamieniu. Oczywiście jak ktoś kupuje Dustera by śmigać nim po autostradach to trudno - będzie niezadowolony bo pomylił samochody
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-06-24, 08:00
ja szukam auta uniwersalnego, nie ukrywam że poprzednim autom zdarzało się jeździć po leśnych drogach bo trza było pojechać zobaczyć gdzie drzewo stoi na wycinkę a ciągnikiem za długo by schodziło. Jeździło się nie dziurach, polnych drogach itp. Faktem jest że fiatem pandą nigdy się nie powiesiłem a plastiki z przodu połamane od zajęcy które trafiają w nie (tępe stworzenia). Jedyne problemy to po prostu utknięcie w śniegu a raczej brak możliwości przebicia się przez niego bo zawsze dałem rady wycofać (sorry ale zaspy wysokiej na 0,5-1,0 metra dość długiej nie przebiję-krótszą da się radę tyle że znosi z drogi).
Autostrad nie ma u mnie ale chcę względnej ciszy w aucie przy 120-140km/h bo jest kilka takich dróg po których tyle jeżdżę, jednakże i w loganie i pandzie jest cholernie głośno.
Co do haka - wolałbym ocynk - po latach na pewno ładniej wygląda niż rudy ;)
No i jakoś ciekaw jestem jak po 7-10 latach elektronika w tym aucie będzie się spisywała - szczególnie to co jest w wyższych wersjach wyposażenia. Po prostu kupuję nowe auto na te 10 lat, panda dawno przekroczyła 10, logan do 10 lat spokojnie wytrzyma.
Właśnie, ile jest gwarancji na elektronikę, ile na karoserię itp??
No i czym się różnią wersje prestige od confort poza tym co jest w cenniku na stronie dacii??
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2018-06-24, 08:07, w całości zmieniany 3 razy
Witajcie.
Dokleję się z pytaniem w/s wyposażenia:)
Zamówiłem Dusterka 2, ale bez koła zapasowego.
Czy koszt do mocowania koła pod podwoziem będzie na wyposażeniu?
Pozdrawiam.
Paweł
W każdej wersji koło zapasowe jast dodatkowo płatne 400 zł, tylko w wersji LPG jest niedostępne. W benzynie i dieslu 4x2 jest podwieszone pod podwoziem, a w wersji 4x4 jest pod wykładziną bagażnika.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2018-06-24, 19:18
czyli w 4x4 bagażnik jest mniejszy??
Patrzę po wyposażeniu i gdzie idzie znaleźć co jest w której wersji??
Chodzi mi np o takie rzeczy które są w opisach na otomoto (zaczerpnięte z którejś dacii na ogłoszeniach alcaru olsztyn)
szyby tylne regulowane elektrycznie (w każdym to jest?)
szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy (w każdym to jest?)
kanapa tylna składana z oparciem dzielonym w układzie 1/3-2/3 (w każdym to jest?)
fotel kierowcy z regulacją wysokości (w każdym to jest?)
zdalne otwieranie drzwi kluczykiem z falami radiowymi (całkowicie odpada)
kolumna kierownicy z regulacją wysokości i głębokości
nawiew powietrza na tylną kanapę (na zamówienie czy w każdej dacii jest??)
automatycznie włączane światła (co to jest)??
lusterka zewnętrzne podgrzewane, regulowane elektrycznie, składane ręcznie (w każdym takie są?)
światła przeciwmgłowe (w każdym to jest?)
światła do jazdy dziennej LED (w każdym to jest?) wskaźnik zmiany biegów (co to jest???) tryb ECO???
układ wspomagania nagłego hamowania (AFU) (co to???)
tylne 3-punktowe pasy bezpieczeństwa (w każdym takie są?)
system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu (w każdym to jest?)
przednie pasy bezpieczeństwa bez regulacji wysokości (w każdym tak jest? Trochę dziwne)
Wszystkie wyżej wymienione elementy są co najmniej w Comforcie.
W Essential części na pewno nie ma (np. podgrzewane lusterka lub tyle szyby elektryczne).
Dokładną rozpiskę znajdziesz w cenniku na stronie dacia.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum