DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwne zrywanie podczas redukcji biegu
Autor Wiadomość
jacol_89 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-19, 22:39   Dziwne zrywanie podczas redukcji biegu

Witam wszystkich, mam taki problem w swoim loganie. Kiedy podczas jazdy jestem zmuszony zwolnić i zredukować np na 2 bieg i ledwo się tocze to kiedy lekko dodam gazu nic się nie dzieje, natomiast kiedy dodam sporo gazu to auto zaczyna dziwnie się zachowywać, tzn. jest taki moment kiedy je wyrywa. Podobną sytuacje mialem w innym aucie ale wtedy był problem z podawaniem paliwa, a tu ten motyw jest na 100% odrzucony i nie wiem czego jest to przyczyną;/?? czy to kable wysokiego napięcia?? A i jeszcze jedno kiedy odpalam silnik i wlączę ogrzewanie tylnej szyby skrzynia biegów strasznie się trzęsie tzn auto się trzęsie nawet można spokojnie tak stwierdzić;/;/, czy ktoś wie co jest powodem tych dwoch usterek??
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-02-26, 09:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-19, 23:57   

To wygląda jakby w tym momencie auto pracowało na 3 cylindrach. Wykręć i spraw świecie jak wyglądają, czy wyglądają tak samo - są okopcone itp. Być może świeca, być może kabel a być może cewka.

Kable możesz sprawdzić w ten sposób: po ciemku włączasz silnik a kable spryskujesz wodą - np. spryskiwaczem - taką mgiełka wodną. Jak zobaczysz szalejące iskry, to faktycznie mogą kable być do wymiany.
A najłatwiej to sprawdzić tak że wyciągasz świece i przyglądasz się im.
Ta która nie pracuje prawidłowo, będzie wyglądać inaczej od pozostałych, będzie mokra od paliwa itp.

Aby sprawdzić czy świeca jest dobra- połóż ją podłączoną do przewodu WN na silniku i niech ktoś zakręci silnikiem, jak zobaczysz przeskakujące iskry na świecy to może być sprawna, ale wcale nie koniecznie :-D . Jak iskier nie będzie, to świeca lub kabel lub cewka jest na pewno uszkodzona.

Widzę że jesteś z Łodzi, napisz do mnie na priv, to jak chcesz, możemy sprawdzić czy komputer w twoim aucie wykrył jakieś błędy.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-02-20, 08:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-02-20, 00:48   

Moja pierwsza mysl - rowniez taka sama jak wyzej - swiece.
 
jacol_89 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-20, 11:37   

no tak świece tylko że wymieniałem je jakoś we wrześniu...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-20, 12:25   

A przyjrzałeś się jak wyglądają świece ?
Czy były okopcone na biało, czy mokre, czy coś innego ?
Wyglądały tak samo wszystkie identycznie ?
_________________

 
jacol_89 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-20, 20:57   

właśnie wyglądały tak samo, nie byly okopcone i były suche;/;/;/
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-02-20, 21:31   

jackthenight napisał/a:
Aby sprawdzić czy świeca jest dobra- połóż ją podłączoną do przewodu WN na silniku i niech ktoś zakręci silnikiem,

Ta metoda może ponoć zaszkodzić katalizatorowi. Niby, że paliwo jest podawane a przez wyjętą świecę nie spala się i może dotrzeć do katalizatora a potem wiadomo.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-20, 22:47   

Przez sekundę dwie a nawet parę sekund nic się złego nie stanie katalizatorowi.
_________________

 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-02-21, 15:22   

Ja obstawiam przewody wysokiego napięcia.A sprawdzałeś w jakiej kondycji masz filtr paliwa?
_________________

 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-21, 19:39   

A jak na 100% wykluczyłeś brak problemu z układem paliwowym. Sprawny to nie tylko to, że pompa podaje paliwo. Może być coś ze sterownikiem albo czujnikami. Byłeś na komputerze? pozdr
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2009-02-21, 21:58   

jacol_89 napisał/a:
Kiedy podczas jazdy jestem zmuszony zwolnić i zredukować np na 2 bieg


Pytanie: jedziesz np. na 3 rozłączasz sprzęgło i jakie wtedy masz obroty silnika? Jak spadają, równomiernie czy nie?

--
pozdrawiam
kierek
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-21, 22:01   

Oj coś mocno czuję że trzeba pojechać na regulację zaworków.
 
jacol_89 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-02-22, 19:12   

sprawdzilem to i jak jadę na 3 i rozłączę sprzęgło to obroty spadają równomiernie.
 
leo24 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 11
Skąd: Katowice
Wysłany: 2009-02-22, 20:14   

Miałem podobne objawy co prawda nie w Daci ale innym aucie i po wymianie przewodów wysokiego napięcia ustały te objawy okazało się że kable w środku były wypalone. :-/
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne