Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-12-31, 14:03
Ja bym uważał z lpg przy małym silniku. W punto montowałem kiedyś i spalanie sporo wzrosło. No i waga auta się podniesie, co na dynamice się odbije, plus jeszcze regulacje, ,etc. Ale Twoje auto, Twój wybór
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2019-12-31, 19:17
Prezes napisał/a:
Ja bym uważał z lpg przy małym silniku. W punto montowałem kiedyś i spalanie sporo wzrosło. No i waga auta się podniesie, co na dynamice się odbije, plus jeszcze regulacje, ,etc. Ale Twoje auto, Twój wybór
nad gazem się nadal zastanawiam, nie oszczędzam na aucie, kiedyś się już nauczyłem, ze lepiej pakować dobre części i podzespoły niż robić coś dwa razy. LPG miałem już w kilku autach, w których zazwyczaj sam zlecałem założenie instalacji, które później sam konserwowałem ( wymieniałem filtry) oraz regulowałem i nigdy nie miałem, żadnych problemów. Nie jestem przeciwnikiem LPG a wręcz zwolennikiem tylko, nie chcę zakładać instalacji do silnika z którym mogę mieć jakieś problemy. Podobno do D4F gaz nadaje się idealnie baa nawet wiadome jest, że fabrycznie był on montowany ale nie zmalałem w necie, żadnych informacji jakie przebiegi wytrzymują te silniki na tym paliwie i czy faktycznie głowica dostaje tak po dupie - regulacja zaworów. Niby zawory reguluje sie tu łatwo i przyjemnie ale problem jest aby się do nich dostać ( demontaż kolektora ssącego oraz sprężarki klimatyzacji). Swego czasu miałem thalię 1.4 8v w której silnik idealnie nadawał sie do LPG, a dostęp do zaworów był bardzo dobry. Luz zaworowy sprawdzałem przy przebiegu 90 tys km i już wtedy trzeba było coś tam regulować a silnik zasilany był wtedy tylko benzyną. Niektórzy w internecie piszą, że słabe są zawory ( za cienkie trzonki), instalatorzy instalacji LPG twierdzą inaczej ale wiadomo chcą zarobić to każdy kit wcisną. Na szczęście na razie stać mnie na benzynę wiec jeżdżę na niej, w MCV i tak jej spalanie jest mniejsze niż w Lodgy. Co ma być to będzie zobaczę po nowym roku.
A jak tam moja była MCVka? Jaki przebieg już ma na liczniku, jakieś większe awarie się przytrafiły oprócz nieszczelnej klimatyzacji? No i ogólnie jak wygląda po prawie 1,5 roku w rękach Twojej siostry ?
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-03, 17:23
Przebiegu Twojej byłej nie znam, ale się dopytam. Śmiga cały czas. Prócz tej klimy to jeszcze opadała osłona przeciwsłoneczna, wyglądała na pęknięta na mocowaniu do sufitu, ale za niecałe 40 złociszy zamówiłem siostrze nową. Kamerka przestała działać i pokrowce strasznie się zniszczyły.. do kamerki na wiosnę zajrzę, a pokrowce ja to bym wyrzucił, ale jak będzie siostra chciała to zmieni na nową, bo psa czasem wozi. Samo autko dobrze jeździ i mało pali. Często jest myte więc i ładnie wygląda
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-01-03, 19:35
Prezes napisał/a:
Przebiegu Twojej byłej nie znam, ale się dopytam. Śmiga cały czas. Prócz tej klimy to jeszcze opadała osłona przeciwsłoneczna, wyglądała na pęknięta na mocowaniu do sufitu, ale za niecałe 40 złociszy zamówiłem siostrze nową. Kamerka przestała działać i pokrowce strasznie się zniszczyły.. do kamerki na wiosnę zajrzę, a pokrowce ja to bym wyrzucił, ale jak będzie siostra chciała to zmieni na nową, bo psa czasem wozi. Samo autko dobrze jeździ i mało pali. Często jest myte więc i ładnie wygląda
A która osłona przeciwsłoneczna pękła? Jeżeli ta od strony kierowcy to gdy ja kupowałem tamto auto, jego mocowanie było uszkodzone a z racji tego, że wtedy daszki te kosztowały trochę złotówek mnie udało się zregenerować to mocowanie które jak widać wytrzymało ponad 3 lata wiec nie było złym rozwiązaniem. Co do kamery to pewnie ona padła bo wątpię aby coś z wiązką się stało, przejściówką lub samym MNE. Kamera grosze kosztuje i nie jest elementem fabrycznym wiec można powiedzieć , że Logan jest w miarę wytrzymałem autem w którym do przebiegu ponad 100tyś km rozszczelniła się tylko klima i nic więcej więc nie jest źle. A z ciekawości zerknął byś czy przy śrubach od pokrywy zaworów od strony grodzi nie pojawia sie olej? Pytam ponieważ to standard w tych silnikach i w tym białym loganie robiłem to pasta uszczelniającą DIRCO i teraz muszę to samo zrobić w tym Grafitowym Loganie i nie wiem czy robic to tą sama pasta czy może klejem do gwintów w kolorze niebieskim
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-01-04, 23:24
OK, zerknę następnym razem. Przebieg 106 tys. km, osłona od kierowcy, właśnie widać było, że klejona ;)
Kamerą się na wiosnę zainteresuję, teraz czasu nie mam za bardzo, a nie mieszkamy w jednym mieście i pogoda nie ta..
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-02, 12:40
Dawno tu nie zaglądałem więc czas najwyższy coś napisać. Od ostatniego postu auto dużo się nie zmieniło. Pod koniec stycznia została zamontowana instalacja gazowa oparta na sterowniku KME NEVO, reduktorze KME TUR 6 i wtryskiwaczach ALEX BARRACUDA. Po niespełna miesiącu instalacje musiałem przerobić po swojemu ( oczywiści zgodnie z obowiązującymi normami) i teraz założona jest tak jak powinna być, a ci nasi gazownicy to nie instalatorzy a wrzuczace instalacji pod maskę, o regulacji samej instalacji już nie wspomnę. Do tego przyciemniłem kierunkowskazy boczne, a od kolegi KICPRA odkupiłem moduł BIC do połączenia MNE z szyną CAN. W dniu wczorajszym doszły kolejne fanty i częściowo przerobiłem środek auta na taki po FL czyli wymieniłem kratki nawiewów, ramkę MNE oraz klamki wewnętrzne na chromowane. W miedzy czasie przeszedłem na setup letni czyli założyłem koła letnie i ustawiłem zbieżność. Co chciałbym zrobić jeszcze w aucie? Chodzi mi po głowie wymiana świateł tylnych na te z wersji STEPWAY bo są trochę przyciemnione ale jest to impreza nieopłacalna bo koszt jednej lampy to z 250zł. Chodziło mi po głowie wymiana z kolegą kicpra, bo jego MCVka jest rozbita i idzie do żyda ale niestety kolega nie jest zainteresowany.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2020-04-04, 12:44
toka93 napisał/a:
W sensie chałupniczą na sznurki? :D
Może być na sznurach lub czymś innym nieprofesjonalnym. Tę operację na sznurkach widziałem na YT. Autor mówił że wzorował się na jednym odcinku 101 napraw tvn. Podobno na rajdach korzystają z tego sposobu, żeby zminimalizować koszty transportu ładunku ze specjaistycznym sprzęte do różnych krajów. I podobno im to wychodzi precyzyjnie z jakimś dopuszczalnym błędem.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-04, 14:33
Zbieżność za bardzo wpływa na bezpieczeństwo oraz komfort jazdy aby bawić się w jakieś sznurki. Koszt 100zł jakoś strasznie nie wpłynie na pogorszenie mojego budżetu domowego. Ustawienie zbieżności przeprowadzam w warsztatach, które się tym zajmują, w końcu tam ludzie też pracują na utrzymanie swoich rodzin
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-04-04, 15:39
eio napisał/a:
toka93 napisał/a:
W sensie chałupniczą na sznurki? :D
Może być na sznurach lub czymś innym nieprofesjonalnym. Tę operację na sznurkach widziałem na YT. Autor mówił że wzorował się na jednym odcinku 101 napraw tvn. Podobno na rajdach korzystają z tego sposobu, żeby zminimalizować koszty transportu ładunku ze specjaistycznym sprzęte do różnych krajów. I podobno im to wychodzi precyzyjnie z jakimś dopuszczalnym błędem.
Na rajdach ustawia się zbieżność, aby auto jechało wprost, niekoniecznie zgodnie z zbieżnością.
Zbieżność ma duży wpływ na komfort jazdy, jednak aby go ustawić zawieszenie oraz ogumienie musi być w dobrym stanie bez luzów.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-08, 16:30
Logan ma się dobrze i powoli pokonuje kolejne km. Z racji tego, niedawno miał kolegę lanosa , który 2 tygodnie temu został zamieniony na koleżankę Astre II 1.7DTI, robi trochę mniej km miesięcznie niż poprzednie Dacie ale i tak wychodzi średnio ponad 1000km. Spalanie zadowalające, przynajmniej w dobie epidemii, komputer pokazuje wartości 6,9-7,l /100km, oczywiście dotyczy to spalania PB a z racji tego, że jeżdżę na LPG spalanie gazu wyniesie pewnie +/- 8l/100km Dawno nie wrzucałem żadnych fotek więc czas najwyższy kilka nowych zapodać.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2020-04-08, 16:37, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-08, 20:03
nowy napisał/a:
Skąd masz w Loganie Driving Eco?
kupujesz odpowiedni moduł BIC, tworzysz kawałek wiązki jak na zdjęciu i podpinasz pod szynę can. Już wiele osób na forum dokładało taki moduł do różnych Dacii, jest nawet temat na forum dotyczący odblokowania tryby ECO i ikony temperatury zewnętrznej, znajdź ten temat i poczytaj, dobrze opisał to kolega Dymek.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2020-04-08, 20:09
toka93 napisał/a:
Podoba mi się pomysł z kołpakami :D
Pomaluję swoje Stepway-owe na czarne pod kolor auta.
Pamiętaj, że moje kołpaki nie są pomalowane na czarno tylko w kolor auta czyli Szary Comet lub jak kto woli TEKKNA wiec z tym czarnym kolorem trzeba być ostrożnym no chyba, że Twój Stepway będzie właśnie koloru czarnego
kupujesz odpowiedni moduł BIC, tworzysz kawałek wiązki jak na zdjęciu i podpinasz pod szynę can. Już wiele osób na forum dokładało taki moduł do różnych Dacii, jest nawet temat na forum dotyczący odblokowania tryby ECO i ikony temperatury zewnętrznej, znajdź ten temat i poczytaj, dobrze opisał to kolega Dymek.
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 48 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1705 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-04-09, 10:54
dudu$ napisał/a:
toka93 napisał/a:
Podoba mi się pomysł z kołpakami :D
Pomaluję swoje Stepway-owe na czarne pod kolor auta.
Pamiętaj, że moje kołpaki nie są pomalowane na czarno tylko w kolor auta czyli Szary Comet lub jak kto woli TEKKNA wiec z tym czarnym kolorem trzeba być ostrożnym no chyba, że Twój Stepway będzie właśnie koloru czarnego
Jest czarny nv676 :) Tylko wpierw kontrolnie spróbuję na jakimś w robocie żeby przymierzyć czy mi się spodoba :D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum