DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia duster 2 fl 1.0lpg - awaria termistatu
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1418
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-07-15, 17:15   Dacia duster 2 fl 1.0lpg - awaria termistatu

Właśnie przytrafiła mi się drugi raz awaria termistatu. Pierwsza raz o ile pamiętam w okolicach 60-70tys km (ostra zima) a teraz przy przebiegu ok 114tts zaobserwowałem że silnik znów się nie dogrzewa (na szczęście termostat zablokował się otwarty).

Mam pecha czy też macie podobne doświadczenia z termostatem w tym silniku ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 393
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2025-07-16, 09:49   

Zastanawiałbym się nad sensem łączenia w tym pytaniu termostatu z tym typem silnika. Termostat w zasadzie działa w oderwaniu od silnika. Jest sterowany 'mechanicznie' temperaturą płynu. Uszkodzenie/awaryjność termostatu będzie cechą samego termostatu.
Polecam monitorować silnik przez OBD np w Torque Pro. Jest tam temperatura oleju i płynu. W połączeniu z alarmem na te parametry pomoże uniknąć awari jak termostat padnie w pozycji zamkniętej.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2025-07-16, 09:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1418
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-07-16, 18:02   

W ciągu 116 tys 2 razy padł mi termostatem w samochodzie z silników 1.0lpg. To jak miałem zadać pytanie ? Pytam czy to tylko mój przypadek, czy znane są inne takie przypadki w tej wersji silnia - czyli awarie konkretnie tych termostatów.
Nie bardzo przychodzi mi do głowy jak inaczej o to zapytać ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 118 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 4005
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-07-17, 09:39   

Łukasz_M napisał/a:
Uszkodzenie/awaryjność termostatu będzie cechą samego termostatu.
Ale już typ/ rodzaj/wersja/model/seria/producent termostatu może być powiązany akurat z konkretnym typem silnika i stąd pytanie- czy jest to jakoś potwierdzane przez innych użytkowników.
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 393
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2025-07-19, 20:20   

Pasujący termostat musi być odpowiedniego typu( tutaj co najwyżej bezpośredni lub pośredni), mieć odpowiednie średnice i tą temperaturę otwarcia. Cała reszta to producent wytwarzający dobre mechanicznie lub nie podzespoły. Producentów jest kilkunastu i termostaty od jednych są bardziej trwałe od innych mniej. Silnik do którego to zamontujemy niewiele tu wnosi. Układ płynu jest układem zamkniętym i jeśli płyn nie zbiera syfu ( a nie powinien) to sam silnik dla awaryjności termostatu nic nie wnosi. Albo wytrzymuje obciążenie albo nie. Niektóre termostaty mają większą tolerancję dla zanieczyszczonego płynu, ale te zanieczyszczenia to już objaw innych problemów lub błędów eksploatacyjnych. W teorii płyny są mieszalne, w praktyce opinie na ten temat są różne.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2025-07-19, 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1418
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-07-19, 20:46   

Dał ścisłości - w tym silniku wymiana się "obudowę termostatu" a nie sam termostat.
.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Lelupi 


Marka: Dacia
Model: Duster FL/ Ph.2
Silnik: 1,0/1.0
Rocznik: 2020/2021
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 31 Paź 2021
Posty: 62
Skąd: Poznań
Wysłany: 2025-07-20, 17:34   

Coś musi być nie tak w tym temacie.
Dwa Dustery, w obu padł termostat przy przebiegu około 65 tyś. km. W jednym Dusterze padł stricte termostat, nie zamykał się, auto miało kłopoty z utrzymaniem temperatury. W drugim aucie, termostat został zablokowany kawałkiem wirnika pompy wody.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1418
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-07-20, 18:18   

U mnie 2 razy w pozycji otwartej. Trwałość zaplanowana 50-70tys ? ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 87 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3780
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-07-21, 08:20   

Wirnik pompy wody w 1.0 i 1.3 Tce jest zrobiony z plastiku po kubkach z jogurtów chyba. Po prostu się rozpuszcza w płynie. Wymiana co 50 kkm.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1418
Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-07-21, 19:26   

No to widać z tego ja już nie mam wirnika, bo mam 116tys i pompa (ani wirnik) nie był wymieniany a wg tej teorii powinienem jeździć na 3cim ;)
Ale ja poza termostatem widać mam wszystko golden sample w tym samochodzie, bo hamulce też już powinienem mieć 3cie a mam pierwsze i nadal dalekie od zużycia ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2025-07-21, 19:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
Killer King 



Marka: Honda / Hyundai / Dacia
Model: City / i10 / Duster 3
Silnik: 1.4 / 1,0 / 1.0
Rocznik: 09' / 08' / 25'
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Kwi 2019
Posty: 478
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2025-07-21, 19:57   

r70,
Z tymi hamulcami to bywa różnie.
Jedni wymieniają wraz z tarczami jeszcze przed zrobieniem 50k.km
U mnie pierwsze klocki wytrzymują grubo powyżej tej liczby.
Ale znam osoby, którym zestaw starcza na 10k.km
Wszystko zależy od stylu jazdy i przewidywaniu.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 118 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 4005
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 7:56   

Łukasz_M napisał/a:
Pasujący termostat musi być odpowiedniego typu( tutaj co najwyżej bezpośredni lub pośredni), mieć odpowiednie średnice i tą temperaturę otwarcia. Cała reszta to producent wytwarzający dobre mechanicznie lub nie podzespoły. Producentów jest kilkunastu i termostaty od jednych są bardziej trwałe od innych mniej.
Chyba jednak nas nie Zrozumiałeś... :roll:
Nie chodzi o to, że termostat pada z powodu, że jest założony do tego konkretnego silnika. Nikt się nie czepia silnika jako przyczyny. Chodzi tylko właśnie o to, czy przypadkiem do tego silnika producent nie montował akurat jakichś powtarzalnie "gorszych", mało trwałych termostatów...
Ostatnio zmieniony przez Dymek Wczoraj 8:08, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne