Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wykres z hamowni
Autor Wiadomość
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2010-06-18, 12:01   Wykres z hamowni

Ma ktos wykres z hamowni przebiegu momentu ? Najlepiej Logana 1.6...

Ciekaw jestem jak to wychodzi w porownaniu z danym producenta.

Nie moge ustalic dlaczego Dacia wydaje mi sie duzo bardziej elastyczna od Escorta mimo podobnej mocy i masy... Ze znalezionego w necie wykresu Escorta wynika, ze nie powinien byc gorszy... Hamowanie silnikiem w Dacii tez jest skuteczniejsze...

Wychodzi na to, ze porownywanie aut na podstawie wykresow kompletnie nic nie daje...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-18, 20:57   

Skrzynia???
_________________
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2010-06-18, 23:55   

Niemozliwe by byly az takie roznice w zestopniowaniu...
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-06-19, 10:56   

A może eskort zamulony?
_________________
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2010-06-21, 16:08   

Od nowosci ? Musialbym jechac na hamownie, ale szkod ami kasy... Podobny efekt daje slizgajace sie sprzeglo, ale to bylo robione i to nie raz.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2010-06-29, 13:21   

Przy 60 km/h, V bieg: dacia - 1625 obr, Ford podobnie, IV bieg: Dacia - 2100, Ford - 2000, czyli roznice w granicach bledu pomiaru co by swiadczylo chyba o podobnie zestrojonej skrzyni. Znalezione testy z czasopism potwierdzaja slaba elastycznosc Forda co by sugerowalo, ze to nie tylko "moj" tak ma. Co ciekawe czesto w roznych opisach Escorta chwala elastycznosc jego silnika. ;) Ja, w kazdym razie, nie wiem o co chodzi...
 
browar7 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Access
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-30, 18:00   Hamownia podwoziowa

Witam.
Czy ktoś z szanownych bywalców tego forum badał może swoją drakulę na hamowni podwoziowej. Ciekawi mnie jak się ma moc i moment silnika podany przez producenta do faktycznych wskazań.
Pozdrawiam.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI Blue Marine
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1097
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2010-11-30, 19:45   

jak ktos ma zbedne 2 stowki moze sprawdzic ;)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-30, 20:25   Re: Hamownia podwoziowa

browar7 napisał/a:
Witam.
Czy ktoś z szanownych bywalców tego forum badał może swoją drakulę na hamowni podwoziowej. Ciekawi mnie jak się ma moc i moment silnika podany przez producenta do faktycznych wskazań.
Pozdrawiam.


Ja co prawda nie Dacię, ale co roku drugie autko:



Taka zabawa na zlocie kosztuje 50zł.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2010-11-30, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1921
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-11-30, 20:49   

ja spr ale po chipie dopiero :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
browar7 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Access
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-01, 10:24   Re: Hamownia podwoziowa

matucha napisał/a:


Ja co prawda nie Dacię, ale co roku drugie autko:

[url=http://img694.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

Taka zabawa na zlocie kosztuje 50zł.


A jak wyszło w Polonezie? Jestem ciekaw bo sam miałem kiedyś Poldka robionego u Grabowskiego. 1.6 na jednopunkcie. Podobno miał ponad 100 koni ale nigdy nie sprawdziłem, chociaż było czuć róźnicę względem nominalnego 80 KM.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI Blue Marine
Ostatnio zmieniony przez browar7 2010-12-01, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
browar7 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Access
Dołączył: 24 Cze 2008
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-01, 10:40   

wieza napisał/a:
ja spr ale po chipie dopiero :)


Posiadacze turbodiesli to mają nieźle jeśli chodzi o bezinwazyjne podnoszenie mocy, wystarczy podpiąć Power Box'a. To jak overclocking w komputerze :)
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI Blue Marine
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 394 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 17669
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-01, 11:45   

Cytat:
bezinwazyjne

TANSTAAFL <:
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-12-01, 14:05   Re: Hamownia podwoziowa

browar7 napisał/a:
A jak wyszło w Polonezie? Jestem ciekaw bo sam miałem kiedyś Poldka robionego u Grabowskiego. 1.6 na jednopunkcie. Podobno miał ponad 100 koni ale nigdy nie sprawdziłem, chociaż było czuć róźnicę względem nominalnego 80 KM.


U mnie wyszło trochę mniej ;-) Ale od czasu jak go kupiłem i tak odzyskałem już 8KM :mrgreen: Tyle zależało od regulacji instalacji LPG. Autom, które mają małe przebiegi wychodzą fabryczne wartości. Jak ktoś coś pogrzebał, to wychodzi też czasem parę KM więcej.
Napewno jest dobra do celów porównawczych. Z ciekawości - mikser od LPG bierze nawet do 10% mocy.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-12, 21:23   

Ostatnio miałem możliwość skorzystania z hamowni i wyszły takie wyniki :

Pmax : 78 KM
Nmax : 116 Nm

Szczegóły tutaj : http://www.daciaklub.pl/f...p?p=93070#93070
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-06-14, 08:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7346
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-06-12, 21:40   

A moje wyniki tutaj

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=93122#93122

Powiedzmy:

Pmax : 91KM
Nmax : 130Nm
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2011-06-12, 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3530
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-12, 21:42   

Marek1603, więcej o 3KM niż fabryka miała dać?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7346
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-06-12, 21:44   

Jeżeli wierzyć pomiarom to tak.

Mnie raczej chodziło o udowodnienie pewnej teorii przy około 2000 obr/min.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2011-06-12, 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 454
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-12, 22:35   

Wyniki mojego auta:
Pmax: 96 KM
Mmax: 137 Nm
_________________

Ostatnio zmieniony przez yarocz 2011-06-12, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
kamel 


Marka: Dacia
Model: Logan Arktica
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 83
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2011-06-12, 22:45   

Cześć Marek 1603

U mnie po pomiarach na hamowni wyszło silnik 1.4...... 84km, więc 9km więcej niż podaje fabryka, z tym że zrobiłem trochę więcej usprawnień układu dolotowego od ciebie.
9km więcej uzyskałem tylko i wyłącznie przez zmiane kształtu kanału wlotowego powietrza
Myślę że jeszcze 3-4km można jeszcze dodatkowo uzyskać.

Marek kontakt przez telefon....... dzwoń do skutku, ponieważ za chwilę
znikam z forum.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4265
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-13, 00:01   

Robił ktos pomiary fabrycznego 1.5 DCI 68 km ? Ciekawi mnie, czy tez zazwyczaj jest "bonus" od producenta ;-)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-13, 06:36   

yarocz napisał/a:
Wyniki mojego auta:
Pmax: 96 KM
Mmax: 137 Nm

Jaki dopuszczalny błąd pomiaru może zrobić ta hamownia?
Wprowadzałeś jakieś modyfikacje, które mogą mieć wpływ na wzrost mocy?
_________________
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 454
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-13, 11:45   

Beckie napisał/a:
yarocz napisał/a:
Wyniki mojego auta:
Pmax: 96 KM
Mmax: 137 Nm

Jaki dopuszczalny błąd pomiaru może zrobić ta hamownia?
Wprowadzałeś jakieś modyfikacje, które mogą mieć wpływ na wzrost mocy?


Przy silniku nic nie robiłem. Wszystko fabryczne.
Ale patrząc po wynikach innych kolegów może warto było by coś zrobić. ( może dolot )
_________________

 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 454
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-13, 11:47   

kamel napisał/a:
Cześć Marek 1603

U mnie po pomiarach na hamowni wyszło silnik 1.4...... 84km, więc 9km więcej niż podaje fabryka, z tym że zrobiłem trochę więcej usprawnień układu dolotowego od ciebie.
9km więcej uzyskałem tylko i wyłącznie przez zmiane kształtu kanału wlotowego powietrza
Myślę że jeszcze 3-4km można jeszcze dodatkowo uzyskać.

Marek kontakt przez telefon....... dzwoń do skutku, ponieważ za chwilę
znikam z forum.


Możesz podać więcej szczegółów.
Konkretnie chodzi mi o dolot.
Robiłeś sam czy w jakimś warsztacie.
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7346
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-06-13, 20:13   

Yarocz powiedz mi jakie masz świece. Jedno czy dwuelektrodowe.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne