Wysłany: 2010-08-06, 21:04 ANWB: Dacia Duster - problemy ze stabilnoscia?
ANWB, czyli holenderski odpowiednik... wlasnie nie wiem czego w PL- najbardziej odpowiada to niemieckiemu ADAC'owi, a u nas mozna od biedy podciagnac pod PZMot, sprawdziło stabilnosc Dustera:
http://www.youtube.com/wa...player_embedded
Fajny test. Widać, że bez ESP jest źle ale się nie wywrócił pomimo, że bardzo chcieli. Pocieszające jest to, że nie tak do końca spaprali to auto jak niektórzy twierdzą. Poprostu ma to co potrzebne i nic więcej.
Test byl wykonywany przy predkosci 65 km/h - to jest tyle ile w polskich miastach jezdza tylko zawalidrogi. "Normalni" ( ) osiagaja minimum 80 km/h - ciekawe jakby to wygladalo.
Nie ma sensu robić testów przy 80-100kph, niestety przy tej prędkości nawet najbardziej wypasiona beemwa nie zagwarantuje bezpieczeństwa w razie wypadku...
no i nie widziałem żeby ktoś jadący 100kph tak gwałtownie reagował kierownicą (jako że nie dopuszczam tez bez doświadczeń, dlatego kiedyś na zamkniętym parkingu sprawdzałem to jakąś "klijówką III" no i zgodnie z oczekiwaniem nie było to najbezpieczniejsze - mimo że samochód trzymał się drogi). W mieście rzeczywiste 80, czyli pod 90 na blacie? sory ale nie kupuje tego - jeżdżę z CB, zdarza mi się jeździć (90) w "pseudoterenie zabudowanym" i mimo że w terenie zabudowanym (przy dobrej widoczności) jeżdżę 80 - droga krajowa nie miasto ! - no to niestety, ale jestem jednym z najszybszych na trasie i mało kto jeździ z taką prędkością. O wiele bliższe prędkości to właśnie rzeczywiste 65-70. Powyżej i tak nie masz szans na żadną reakcję i warto o tym pamiętać (bo jest deficyt czasu, deficyt przyczepności i nadmiar energii do wytracenia)
Właściwie, to przeszedł ten test w wersji 4x2, czy nie ? Jednak chyba przeszedł, bo się nie wywrócił tak jak kiedyś Loganka w ADAC-u.
No i jest odpowiedź Rumunów na ten test:
http://www.promotor.ro/no...e-sigur-6783362
Mam niedparte skojarzenie z "SER SHREEKIEM"
Ostatnio zmieniony przez ppart 2010-08-07, 00:12, w całości zmieniany 2 razy
Dacia nie jest idealnym samochodem, jest za to samochodem wartym pieniędzy które za niego płacimy. Nawet "serszrek" pewnie trochę racji miał. Pytanie tylko od kiedy suv ma być stabilny...
Na razie wystarczy mi świadomość, że na zakrętach jest stabilniejszy niż mniejsze samochody bez esp, którymi jeździłem, mimo sporo większego ciężaru i wysokości. W teście pomimo całkowitej krytyki mimo wszystko też nie "poległ" w sensie dosłownym. We wcześniejszym niemieckim pisali, że zachował stabilność.
A że mniej bezpieczny niż inne suvy, to się domyślałem bez testów kupując samochód za 4x tyś, a nie za 80-200+.
W tekście jest informacja, że od marca esp bedzie można zamontować we wszystkich modelach. Niech ktoś mnie uświadomi, czy ten system da się montować w serwisach, czy będzie chodziło tylko o samochody z fabryki?
Do tego czasu będę akurat wiedział, czy warto w to zainwestować. :)
Ostatnio zmieniony przez Vincent 2010-08-07, 08:13, w całości zmieniany 1 raz
Najprawdopodobniej jest to antyreklama. Wynik skomentowany przez Belgów: "istnieje możliwość". Co do sershreeka to pisał on głupoty (antyreklama), m.in. że rysuje się osłona silnika, bo jest plastikowa, BMW X5 ma również plastikową osłonę, ale pewnie nierysującą się. Po drugie "test łosia" jest standardowym testem producenta, chociaż w peugocie się nie sprawdziło ???? Miejmy nadzieję, że z Dacią jest OK, w końcu się nie wywróciła, w przeciwieństwie do innych samochodów, m.in. Logana, który jednak jest nadal produkowany.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-07, 10:59
Po obejrzeniu tego filmiku - wniosek nasuwa się sam. Bez ESP Dusterem lepiej nie wchodzić przy dużej prędkości w tak niebezpieczne skręty czy zakręty. Gdy się ma wydarzyć coś poważnego na drodze, niejednokrotnie ESP tez nie pomoże.
Moim zdaniem nie ma co za bardzo płakać. Nie wiem czy pamiętacie, ale Mercedes klasy A, kiedy się pojawił też nie zaliczył testu Łosia. A to w końcu Mercedes - prymus i wzór - w świecie motoryzacji. Taka "wpadka" lub powiedzmy nie dociągniecie u Daci - może sie wydarzyć każdej firmie.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-07, 21:58
krakry1 napisał/a:
Bez ESP Dusterem lepiej nie wchodzić przy dużej prędkości w tak niebezpieczne skręty czy zakręty
Tu nie chodzi o markę czy dany model, po prostu autem ebz ESP trzeba normalnie jeżdzić i nie liczyć że elektronika zweryfikuje nasze błędy (z ESP mimo wszytsko polecam tą samą technike).
Po prostu, samochód jest narzędziem przeznaczonym dla ludzi myślących
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2010-08-08, 13:49
Mam wrażenie że mamy tu również kiepskie opony co się ślizgają. Z drugiej strony test pokazuje że nadal terenówki są duzo mniej stabilne od nizszych aut.
To teraz kazdy kto wyrazi nie do konca pochwalna opinie o dacii (a dusterze w szczegolnosci w Twoim przypadku) bedzie podejrzewany o kolejne wcielenie Mr. Ogra? No brawo. Poczekaj na swojego Dustera, pozniej nam opowiesz, czy fajny jest czy nie
No i musze rozczarowac - juz od kilku miesiecy tu jestem, w przeciwienstwie do ogra
To teraz kazdy kto wyrazi nie do konca pochwalna opinie o dacii (a dusterze w szczegolnosci w Twoim przypadku) bedzie podejrzewany o kolejne wcielenie Mr. Ogra?
Oczywiście, że nie. To dotyczy tylko osób, które zarejestrowały się na tym forum wyłącznie w tym celu .
Dacia ma opony terenowo-błotno-śniegowe, jak juz będę brał to postarm się jak najszybciej zmienić na jakieś letnie, najlepiej asymetryczne jak Bridgestone Turanza ER300 czy coś posobnego, komfort jazdy wyzszy, spalanie niższe, bezpieczenstwo wyższe.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3750 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-11, 15:46
Gdyby zrobili wersję z blokadą mechanizmów różnicowych i silnikiem tak ze 150 KM to byłby to jeden z lepszych samochodów szosowo-terenowych.
No ale wiadomo jeden koncern więc nie będą podgryzać Nissana.
Czekamy na rozwiązania tunerów.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2010-08-11, 15:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 20 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-11, 20:48
Koledzy od dwóch miesięcy pomykam wersją 4x2 1,5dci . W normalnej eksploatacji sprawuje się świetnie. Na zakrętach nie wyczuwam wyraźnej nad lub podsterowności.
Jednak auto wyraźnie odczuwa podmuchy boczne wiatru więc na takie manewry jak na filmie nie piszę się. Poza tym na osłonie słonecznej kierowcy jest jakaś dziwna nalepka która moim zdaniem sugeruje iż auto może się dziwnie zachowywać w zakrętach przy silnym wietrze.
Pozdrawiam Jaras
Ad rem: to jakieś "p*** kotka za pomocą młotka" - wiadomo, że istnieją auta, które po prostu z założenia nie służą do ścigania się na zakrętach. Część z nich jest niestabilna do tego stopnia, że w ogóle nie powinny lub nie mogą wyjeżdżać na drogi bez ESP. I na tle innych SUV-ów, kombivanów czy mikrovanów wynik Dustera jest całkiem dobry - mimo że wygląda na to, że bardzo chcieli go wywrócić, to jednak się nie udało... <d;
Oczywiście takie testy są jak najbardziej potrzebne, bo dają wiedzę, jak dany model zachowuje się w podobnej sytuacji, ale wyciąganie z nich daleko idących wniosków ("szmelc!") jest kompletnie idiotyczne /:
...Aczkolwiek trzeba przyznać, że poważniejsze komentarze jeśli już za coś w ogóle Daćkę krytykują, to raczej za brak dostępności opcji ESP, a nie za jego brak w ogóle w danej konfiguracji.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-08-11, 22:56
fi napisał/a:
Test byl wykonywany przy predkosci 65 km/h - to jest tyle ile w polskich miastach jezdza tylko zawalidrogi. "Normalni" ( ) osiagaja minimum 80 km/h - ciekawe jakby to wygladalo.
Mam nadzieję że zwryfikujesz swoje poglądy na temat "normalności" poruszania się po mieście zanim komuś zrobisz krzywdę.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2010-08-11, 22:56, w całości zmieniany 1 raz
Poza tym na osłonie słonecznej kierowcy jest jakaś dziwna nalepka która moim zdaniem sugeruje iż auto może się dziwnie zachowywać w zakrętach przy silnym wietrze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum