DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
jak duster 4x4 w ten snieg???
Autor Wiadomość
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2010-11-30, 20:59   jak duster 4x4 w ten snieg???

hey mam pytanie jk sprawuja sie wam dustery 4x4 w te opady sniegu ? czy ktos sie juz troszke pobawil na co mozna sobie pozwiolic??
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-30, 21:10   

też jestem ciekaw
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-30, 21:15   

Me too.
A może Ci co maja 4x4 nie włączają go ze względu na oszczędność paliwa? :-P
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-30, 21:40   

Gdyby oszczędzali parę złotych na paliwie, z pewnością oszczędzili by też dobrych parę tysięcy przy wyborze rodzaju napędu...
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-11-30, 21:55   

Nie mają czasu napisać, bo właśnie wypróbowują napęd w warunkach drogowych :-P
_________________
WhiteDragon
 
ppart 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi / 1.6 Sci by Orange
Rocznik: 2010/2019
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-30, 22:27   

Nie wiem jak 4X4, ale mój radzi sobie nieźle na bocznych ulicach w mieście na stadardowych oponach.
 
JACO 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-30, 22:29   

Absolutna rewelacja :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wybryki w lesie czy w piachu to pikuś przy przyjemności odjechania ze świateł gdy inni boksują, zakrętów bez hamowania, zmiany pasa przez śnieg czy wyjazdu z osiedlowej uliczki przez kopny śnieg jak po asfalcie, nie mówiąc już o tym, że nie ma problemu z parkowaniem.
Nie włączałem (nie musiałem :lol: :lol: :lol: :lol: ) jeszcze napędu stałego to wszystko dostępne na ustawieniu auto
Ale żeby nie było tak pięknie to są mankamenty - konieczność jazdy na 3 czy 4 przełożeniu dmuchawy co i tak nie wystarcza do utrzymania przejrzystości szyby, zwłaszcza gdy można jechać szybciej a to odbija się na spalaniu.
_________________
Iść to znaczy stawiać kroki - oby w dobrą stronę
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-30, 22:56   

Nie wiem jak 4WD w ten śnieg ale 2WD niezgorzej, choć... trochę żałuję, że przyoszczędziłem tych 6 kPLN. Miałbym większy komfort psychiczny, i większy dyskomfort w kieszeni.
Co do dmuchawy: dzisiaj nad ranem musiałem użyć 4 biegu, i klimatyzacji by na bieżąco odszraniać szyby. Oczywiście wyszło w spalaniu...
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
ppart 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi / 1.6 Sci by Orange
Rocznik: 2010/2019
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-11-30, 23:37   

piotrres, podobno przy ujemnych temperaturach nie wolno używać klimy?
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-30, 23:57   

ppart napisał/a:
piotrres, podobno przy ujemnych temperaturach nie wolno używać klimy?

:?: Hmm, piszą jedynie, że nie działa w niskich temperaturach.
Poza tym:
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=70209#70209
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-01, 00:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2010-12-01, 00:09   

mnie wcoraj spalanie wyszlo powyzej 10L :) ale luzik :)
Dzis pobawilem sie troszke xc90 srednie spalanie to 30L rusza ze swiatel jak strzala:) ale przy chamowaniu tego czolgu zaczynaja sie problemy :) bo 2,5t trzeba zatrzymac :) ale po sniego 30cm przejezdzajac nie czuje sie oporu , zreszta ja ze swoja mcv nie mam problemu z parkowaniem zasada jest prosta nie wiezdzaj przodem bo nie wyjedziesz , zzawsze tylem w zaspy a wyjechanie wtedy to jest pikus :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-01, 00:10   

Mialem AX 4x4, teraz Sandero 4x2. Sandero daje rade ale napedu 4x4 brakuje ;-)
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-01, 00:50   

wieza napisał/a:
nie wieżdżaj przodem bo nie wyjedziesz , zawsze tyłem w zaspy a wyjechanie wtedy to jest pikuś :)

No to podstawa, gorzej jak musisz skręcić koła i wjechać z wyczuciem, bo nie ma miejsca.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
  Wysłany: 2010-12-01, 06:21   

pioters wtedy trzeba miec lopate ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-01, 10:34   

piotrres napisał/a:
ppart napisał/a:
piotrres, podobno przy ujemnych temperaturach nie wolno używać klimy?

:?: Hmm, piszą jedynie, że nie działa w niskich temperaturach.
Poza tym:
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=70209#70209

Przy klimatroniku w Renault jak włączysz nawiew na szybę to automatycznie włączy się wtedy klimatyzacja - powietrze nie jest chłodzone tylko przechodzi przez osuszacz i szyby nie parują. Myślę że jak w zimie nastawisz na grzanie i włączysz klimatyzację to otrzymasz ten sam efekt
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-01, 10:59   

tu znalazłem zabawę DUSTER-em 4x4 po śniegu - co ciekawe w filmie mamy jeszcze suzuki chyba "Jimny" 4x4 - który się zakopał - a DUSTER spokojnie sobie poradził

http://www.youtube.com/wa...feature=related
Ostatnio zmieniony przez kisu 2010-12-01, 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1346
Skąd: Kępno
Wysłany: 2010-12-01, 11:46   

Jeśli by Duster wpadł w taką zapadlinę ze śniegiem, to pewnie też by się zakopał :)
Jimny to świetny samochodzik terenowy, mający w terenie lepszy napęd niż duster, podobny prześwit, lepsze kąty i jeszcze mniejszą masę. Jedynie Duster 4x4 z ESP w pewnych sytuacjach może lepiej dawać radę niż Jimny
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-01, 14:44   

Po takim śniegu jak w tureckim filmiku zalinkowanym przez r70, to ja wczoraj jechałem DD 2WD bocznymi "ulicami" w Głogowie Młp. Tylko wolniej niż na filmie (II bieg)
Fotografa na zewnątrz nie było. Szkoda.

wieza napisał/a:
pioters wtedy trzeba miec lopate ;)


A ja mam DWIE 8-) łopaty za tylną kanapą: składaną śniegową i saperkę. Spięte razem "w foremkę" (wiem wiem, miało nie być o seksie ;-) ) zajmują niewiele więcej miejsca niż sama śniegówka. Dodatkowo wożę żwirek dla kota. :lol:

r70 napisał/a:

Jeśli by Duster wpadł w taką zapadlinę ze śniegiem, to pewnie też by się zakopał :)
Jimny to świetny samochodzik terenowy, mający w terenie lepszy napęd niż Duster


A to są "uroki" takiego szalenia po podłożu co do którego nie za bardzo wiesz co jest z pod spodem.
Jimny to "autko do lasu " i jako takie bardzo podoba mi się. Dzielne w terenie, zwrotne, ale ciasne i prawie bez bagażnika. No i wywrotne :-P Pali ponad miarę, no ale to specyfika napędu. Powyżej L=100 km, nim nie pojedziesz bo to zaczyna być męczące, a powyżej 90 km/h bałbym się nim jechać. No, ale Jimny nie służy do dalekich wypraw.
Mam kolegę co do RZ takim dojeżdża, więc miałem okazję wypróbować ten wózek.
No ale robi się z tego KOT (Kompletny Off-Topic)

PiotrWie napisał/a:

Przy klimatroniku w Renault jak włączysz nawiew na szybę to automatycznie włączy się wtedy klimatyzacja - powietrze nie jest chłodzone tylko przechodzi przez osuszacz i szyby nie parują. Myślę że jak w zimie nastawisz na grzanie i włączysz klimatyzację to otrzymasz ten sam efekt


Piotrze, dokładnie w ten sposób to sobie wykombinowałem.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-01, 15:47, w całości zmieniany 4 razy  
 
lurtz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 123
Skąd: znienacka
Wysłany: 2010-12-01, 17:25   

Przed chwila w okolicach Myslenic ladnie napadalo. Drogi idealnie biale. Srednia predkosc 20km/h :) A ja zalaczylem pelna blokade i wraz z ASR i ESP jezdzi sie swietnie! Teraz w pelni docenilem naped 4WD!
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2010-12-01, 21:53   

Na Pomorzu (a zwłaszcza w Gdańsku) śniegu mało, ale za to lodu dużo. Wystarczy to rzecz jasna, żeby docenić napęd 4x4. No i tu rewolucja - napęd jest dużo lepszy od tego w Hondzie CR-V którą jeżdżę równie często. Nie dość że można zablokować system, to nawet w trybie auto pompa załączająca tylną oś działa zauważalnie szybciej. Dodatkowo Dacia/Renault nie dała "nadgorliwego służbisty" w postaci swojego ESP/ASR, który ingeruje dużo później w przypadku uślizgu kół przy jeździe na wprost, niż Hondowski VSA. Honda od elektroniki głupieje od razu, czyli stoi w miejscu po pierwszym uślizgu, podczas gdy Dacia daje szanse mechanicznym podzespołom napędu od czasu do czasu delikatnie korygując przekazywanie mocy na poszczególne koła. Honda rzecz jasna ruszy z kopyta po sekundzie, ale czasami bywa to frapujące. Po weekendzie będę wiedział zdecydowanie więcej jeśli chodzi o możliwości Dacii w dużo trudniejszych warunkach (trasa+ jazda po leśnych, już zaśnieżonych drogach). Porównanie tym ciekawsze, że oba auta mam "obute" w takie same opony zimowe (Vredestein Wintrac4 Xtreme)

Zasada jest jednak jedna- w takich warunkach najgorsze 4x4 jest lepsze od najlepszego FWD, choćby to była szpera, kontrola trakcji, EDS, revoknuckle czy inny wymyślny system. O tylnym napędzie nie wspominam. Każdy kto jeździł (ja przed Dusterem jeździłem) autem z tylnym napędem wie co to za stres aby ruszyć pod górę na zaśnieżonym nie mówiąc już o zalodzonym podjeździe.

Problem z samochodem 4x4 w takich warunkach, jest w zasadzie jeden: przyspiesza jak żaden inny, hamuje jak wszystkie :)
Ostatnio zmieniony przez SpikeMike 2010-12-01, 22:13, w całości zmieniany 4 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-01, 22:51   

SpikeMike napisał/a:
w trybie auto pompa załączająca tylną oś działa zauważalnie szybciej

Ale... jaka pompa??? Przecież Duster nie ma międzyosiowego sprzęgła wiskotycznego, tylko wielopłytkowe.
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-12-01, 22:57   

laisar napisał/a:
Ale... jaka pompa??? Przecież Duster nie ma międzyosiowego sprzęgła wiskotycznego, tylko wielopłytkowe.
Ludzie o czym Wy mówicie? :shock:
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2010-12-01, 23:11   

laisar napisał/a:
SpikeMike napisał/a:
w trybie auto pompa załączająca tylną oś działa zauważalnie szybciej

Ale... jaka pompa??? Przecież Duster nie ma międzyosiowego sprzęgła wiskotycznego, tylko wielopłytkowe.


No właśnie, może to powoduje że działa lepiej :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-01, 23:52   

Bardzo prawdopodobne - chociaż jakby to odczytywać dokładnie tak, jak jest napisane, to oznaczałoby, że "działa lepiej" pompa której nie ma... ((((:



(@krakry1: O miejscu, gdzie wał napędowy tylnej osi się z nią łączy).
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2010-12-02, 11:37   

laisar napisał/a:
Bardzo prawdopodobne - chociaż jakby to odczytywać dokładnie tak, jak jest napisane, to oznaczałoby, że "działa lepiej" pompa której nie ma... ((((:

(@krakry1: O miejscu, gdzie wał napędowy tylnej osi się z nią łączy).


Przyznaję bez bicia, myślałem że w Dacii działa to na zasadzie jakiegoś sprzęgła wiskotycznego tymczasem, jak piszesz, jest to wielopłytkowe sprzęgło elektromagnetyczne.

Pokopałem trochę i jeśli prawdą jest to, że system jest oparty na Murano to działa to tak (ang.):

http://www.nissanmurano.o...murano-awd.html

Edit: no dzisiaj miasto zasypało i jest weselej :)
Ostatnio zmieniony przez SpikeMike 2010-12-02, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne