DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 4x2 105KM spalanie
Autor Wiadomość
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-12-19, 10:34   Duster 4x2 105KM spalanie

Mysle ze warto zalozyc oddzielne watki dotyczace spalania poszczegolnych modeli i konfiguracji napedow.
Tak wiec dziele sie swoimi pomiarami.

Po przejechaniu 900km 90% miasto srednie spalanie w obecnych warunkach na odcinkach nie dluzszych niz 10km wynosi:
- 12.3l/100km w miescie, v serdnia = 18,7km/h
- 7.5l/100km w trasie hmax=90km/h
Nie podoba mi sie wynik bo jest 20% wyzszy niz norma. Skladam to na warunki pogodowe i czesta jazde na "ssaniu". Staram sie nie deptac po gazie aby zejsc ze spalaniem ale to nie skutkuje znaczacym obnizeniem wyniku
Ostatnio zmieniony przez Daster 2010-12-19, 19:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-12-19, 10:36   

Daster napisał/a:
Skladam to na warunki pogodowe i czesta jazde na "ssaniu".
Może sie mylę, ale czy silniki z wtryskiem mają w ogóle "ssanie"? :?:
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-12-19, 10:40   

krakry1 napisał/a:
Daster napisał/a:
Skladam to na warunki pogodowe i czesta jazde na "ssaniu".
Może sie mylę, ale czy silniki z wtryskiem mają w ogóle "ssanie"? :?:

Posiada ale nie w formie recznej linki jak bylo w Maluchu. Wzbogaceniem mieszanki zajmuje sie komputer i kontroluje to na podstawie temp silnika do czasu az sie rozgrzeje.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-12-19, 12:23   

jaki przebieg ??
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-12-19, 12:28   

maciek127 napisał/a:
jaki przebieg ??

jak w pierwszym poscie - 900km
 
artuditu4 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-19, 12:35   

Wydaje mi się że w tym samochodzie przy tej masie i przy tak małym silniku to raczej normalne.W cieplejsze dni spalanie powinno zejść o około 1,5 l. na 100km w mieście i około 1 l. na 100km w trasie.Nie ma co się oszukiwać to prostu żłob....Ja osobiście zdecydowałem się na instalacje LPG firmy Landi Lorenzo w salonie za jedyna 3800zł. Tak wiem że drogo, ale albo gwarancja, albo taniej o 1000zł gaz.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-19, 12:56   

Wcale nie tak drogo ta instalacja - mój gazownik (sprawdzony zakład, mają autoryzację Landi Renzo) za sekwencję do 4 cylindrowego silnika bierze 3-3,2 tys. zł
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2010-12-19, 13:00   

artuditu4 napisał/a:
Wydaje mi się że w tym samochodzie przy tej masie i przy tak małym silniku to raczej normalne.W cieplejsze dni spalanie powinno zejść o około 1,5 l. na 100km w mieście i około 1 l. na 100km w trasie.Nie ma co się oszukiwać to prostu żłob....Ja osobiście zdecydowałem się na instalacje LPG firmy Landi Lorenzo w salonie za jedyna 3800zł. Tak wiem że drogo, ale albo gwarancja, albo taniej o 1000zł gaz.

- ile już przejechałeś km na instalacji gazowej?
- jak "wygląda" zużycie gazu?
- czy odczuwasz zauważalną różnicę w dynamice?
- jaka jest pojemność zbiornika gazu?
 
artuditu4 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-19, 13:38   

Spalanie gazu wygląda bardzo podobnie jak u pana Dastera, ponieważ jest pełna sekwencja. To samo można powiedzieć o dynamice wozu. Jeździłem na gazie i na benzynie i nie widzę żadnej różnicy w osiągach. Zbiornik to 55 l. brutto czyli wchodzi 45 l. netto i znajduje się w zapasie wiec koło leży w bagażniku. Ceny wachy zrobiły swoje wiec wydaje mi się że instalacja to dobry wybór! :->
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2010-12-20, 02:40   Re: Duster 4x2 105KM spalanie

Daster napisał/a:
Nie podoba mi sie wynik bo jest 20% wyzszy niz norma. Skladam to na warunki pogodowe i czesta jazde na "ssaniu". Staram sie nie deptac po gazie aby zejsc ze spalaniem ale to nie skutkuje znaczacym obnizeniem wyniku


Nie zżymaj się. Masz niedotarty silnik, jest ciężka zima, jeździsz przede wszystkim w mieście... Ja w okresie docierania też miałem podwyższone spalanie, szczególnie przez pierwsze 1000-1500 km, potem trochę się zmniejszyło, a po 3000 zeszło do przyzwoitego poziomu.
Dodam, że dla oszczędności paliwa ;) jakieś pierwsze 2000 zrobiłem specjalnie na dłuższych trasach (silnik się docierał będąc ciepłym, w dodatku przy wyższych prędkościach, więc żłopał mniej benzyny).
Tak więc poczekaj - myślę, że po 3 tys. stwierdzisz różnicę, po ok. 5 tys. wymienisz olej - ma spalać jeszcze mniej.
_________________
Pozdrawiam.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-12-20, 07:32   

U mnie na dzisiaj po pierwszych 300 km spalanie ok. 9 - połowa podjazdy po mieście, ale bez korków, połowa krótkie trasy. Ale 11 też widziałem przez chwilę.
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-12-20, 08:23   

Duster za bardzo aerodynamiczny nie jest, opory toczenia też są większe, bryła spora to i palić musi. To nie Sandero. Z czasem spalanie spadnie ale nie wierzę, że uda się zejść ze spalaniem poniżej 10 w mieście - chyba, że biegi będziemy zmieniać przy 1500obr i jeździć jak przeciętny taryfiarz.
Jak założycie nawet nowoczesną instalację LPG to i tak w zimie w mieście za bardzo się z niej nie skorzystacie, bo są one teraz ustawiane często tak, że gaz przełącza się przy temp. silnika 70 stopni, chyba, że jakiś sprytny gazownik ustawi na 30 i my się będziemy cieszyć a po paru latach dziwić co sie z tym silnikiem dzieje :-P
Z tego co widzę wśród znajomych lubujących się w LPG to przy obecnej pogodzie na 2-3 pełne tankowania LPG, raz leją cały bak benzyny. Kumpel liczył, że w ciągu roku, kiedy założył instalację robiąc ok. 15kkm zaoszczędził jeżdżąc na gazie około 800zł - czyli w jego przypadku koszt samej instalacji LPG zwróci się prawie po ponad 4 latach. Nie doliczał swojego czasu i kosztów regulacji i przeglądu bo instalacja jest na razie na gwarancji. Wniosek jego był taki, że to pierwszy i ostatni samochód na gaz - zakładając myślał, że koszty w porównaniu do benzyny spadną o połowę a spadły o jedną czwartą.
Jeżdżenie na LPG przy przebiegach mniejszych niż 10-12kkm to raczej tylko chwilowa terapia psychologiczna przy tankowaniu tańszego gazu bo rachunek ekonomiczny mówi co innego.
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-12-20, 08:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-20, 22:02   

W citroenie AX 4x4 mialem instalacje gazowa II generacji z prostym, wrecz z prymitywnym "komputerem", ktory zawsze przelaczyl na gaz po przekroczeniu 2.5 tys obrotow. Nie mial czujnikow temperatury silnika - udawalo sie nawet przelaczac na lpg przy -20 stopni po 1 km jazdy ;-) Silnik mial 250 tys przjechane i dawal rade. Niestety nowe, wspolczesne instalacje nie sa juz takie prymitywne i jak napisal przedmowca same decyduja kiedy wlaczy sie zasilanie lpg. Zima przy krotkich trasach oszednosci wezma w leb. Dlatego kupilem Dacie Diesel - srednio 6-6,3 l ropuchy zima wedlug komputera w Warszawskich korkach.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-12-20, 22:51   

Swoja droga ciekawa zaleznosc: Ja podobnie mam 406 na lpg (sekwencja) ponad 250kkm (od 120 na lpg) i zdecydowalem sie na dCI tak jak Ty, a kolega Taxi ma dCI a nastepne kupi lpg - czyzby syndrom zielonej trawy? ;)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-12-20, 22:58   

Mimo wszystko diesel będzie się o wiele dłużej nagrzewać zimą, a dłuższa praca silnika w niskich temperaturach z pewnością mu nie służy, jeśli TAXI jezdzi dużo po mieście to nie dziwie się że następne auto będzie chciał z lpg. Pozostaje też sprawa kosztów serwisowych. w nowoczesnym turbodieslu przy prawidłowej eksploatacji pojawiają się one po 150-200tys. km. Jeśli ktoś jezdzi powiedzmy 15 tys/rocznie i kupuje nowe auto to mu to obojętne, bo pewnie prędzej sprzeda niż dobije do takiego przebiegu - ale gdy samochód to narzędzie pracy, z kilkukrotnie większymi przebiegami sprawa zupełnie inaczej wygląda...
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-20, 23:14   

eplus napisał/a:
U mnie na dzisiaj po pierwszych 300 km spalanie ok. 9 - połowa podjazdy po mieście, ale bez korków, połowa krótkie trasy. Ale 11 też widziałem przez chwilę.

Jak odebrałem (lato) DD to się prawie załamałem: miasto 11,5 L trasa: 8,0 L
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2010-12-20, 23:25   

benny86 napisał/a:
Mimo wszystko diesel będzie się o wiele dłużej nagrzewać zimą, a dłuższa praca silnika w niskich temperaturach z pewnością mu nie służy, jeśli TAXI jezdzi dużo po mieście to nie dziwie się że następne auto będzie chciał z lpg. Pozostaje też sprawa kosztów serwisowych. w nowoczesnym turbodieslu przy prawidłowej eksploatacji pojawiają się one po 150-200tys. km. Jeśli ktoś jezdzi powiedzmy 15 tys/rocznie i kupuje nowe auto to mu to obojętne, bo pewnie prędzej sprzeda niż dobije do takiego przebiegu - ale gdy samochód to narzędzie pracy, z kilkukrotnie większymi przebiegami sprawa zupełnie inaczej wygląda...



Ja się zgadzam, po za tym cenna ropy i żywotność silnika (za który w nówce trzeba trochę dopłacić) już nie są kuszące jak parę lat temu.
_________________
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-12-21, 19:58   

piotrres napisał/a:

Jak odebrałem (lato) DD to się prawie załamałem: miasto 11,5 L trasa: 8,0 L


Ja jestem z miasta... dużo miejszego... (RLA) :lol:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-12-26, 22:16   

Jeszcze nie mam tysiąca przebiegu, ale dziś z lotnego gorącego startu skasowałem komputer i przez jakieś 30km miałem średnie spalanie 5,9-6,0 turlając się średnio 60km/h na V biegu. Górki, przyspieszenie do 70 i wojewódzkie miasto oczywiście opustoszałe w święto podbiły średnią do 6,3.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-27, 08:31   

Ja nie kasowałem od początku, obecnie przy przebiegu 2250 mam 8,2. Uważam że jak na tak wysokie auto wynik bardzo dobry
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-12-27, 10:11   

marektbg napisał/a:

Jak założycie nawet nowoczesną instalację LPG to i tak w zimie w mieście za bardzo się z niej nie skorzystacie, bo są one teraz ustawiane często tak, że gaz przełącza się przy temp. silnika 70 stopni, chyba, że jakiś sprytny gazownik ustawi na 30 i my się będziemy cieszyć a po paru latach dziwić co sie z tym silnikiem dzieje :-P

Jak sie na czymś nie znasz to lepiej sie nie wypowiadaj, bo po co sie ośmieszać.
 
Weles 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dci 85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Glogovia
Wysłany: 2010-12-27, 10:53   

nie trzeba sprytnego gazownika,aby ustawil temp.przełączenia ;-) moje ostatnie 3 auta miały ustawienie temp. przełączenia na 30 lub 35..średnio każdym robiłem ponad 130 tyś. i wszystko grało..podstawa to serwisować inst. gazową i będzie ok..
 
bruno26 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-03, 16:49   spalanie Duster 1.6 4x2

Celowo założyłem nowy temat, chciałbym żeby temat był poświęcony tylko benzynowemu dusterowi.


Do rzeczy: Stykneło mi 2000 tys i spalanie w zasadzie sie unormowało

Na co dzień jeżdżę po Warszawie z Bemowa na Mokotów spalanie średnie 9,8 chyba ze korki giganty to idzie na 11

W trasie 8,4-8,7 ( średnia prędkość 60 km/h) raz spadło poniżej 8 ale nigdy więcej się nie powtórzyło
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-03, 18:05   

to chyba dobry wynik jak na obecną zimę.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-01-03, 19:32   

moja na trasie 330km spaliła 7,7/100
trasa Puławy- Dębe k/Zegrza
Wiadomo śnieg i korek k/Kołbieli
Wydaje mi się że człkiem przyzwoicie.
pozdrawiam
_________________
48piotr
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne