Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster ma większy prześwit niż
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 2011-01-17, 21:24   Dacia Duster ma większy prześwit niż

Witam

Podobno Dacia Duster ma 21 cm prześwitu, źródło: Dacia Duster - wymiary pytam jak to możliwe skoro Nowy Jeep Cherokee ma 19 cm? Czy Dacia zaczęła tak bardzo starać się w dziedzinie aut terenowych czy może Jeep całkowicie olał sprawę?


Pozdrawiam

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2011-01-20, 10:00 ]
Dyskusja niemerytoryczna została wydzielona: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4656.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-17, 21:36   

lucek napisał/a:
Jeep całkowicie olał sprawę?

pewnie tak
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-17, 22:55   

Oj, koledzy - ładnie to tak sobie dworować z kogoś, kto być może w dobrej wierze zadał pytanie? d;


lucek napisał/a:
jak to możliwe

No przecież normalnie - projektuje się takie i już...
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-01-18, 09:37   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=75922#75922
laisar napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=75917#75917
fi napisał/a:
ja sie na offroadzie nie znam - ale w jakims madrym artykule ostatnio przeczytalem, ze teoretyczne parametry jak przeswit czy katy wszelkie w terenie maja znaczenie... czysto teoretyczne :mrgreen: Wiec moze byc, ze ten Cherokee przejechal by znacznie wiecej niz Duster. Ale wlasciciele Dustera sie cieszaaaaaa, poniewaz jakis kat maja wiekszy pewnie nawet od Willysa :roll:

wszystkie teoretyczne parametry mają znaczenie czysto teoretyczne - po prostu z definicji... <<<<:


Panowie nie jest to czysty parametr"teoretyczny" ;-) tylko konkrety techniczne do wykorzystania na wertepach,.Pytanie brzmi jak wielu z nas umie z tego skorzystać?Co do skór,niestety "eco-szajs" :mrgreen: rządzi.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-20, 10:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-01-18, 19:29   

Tak dla prawdy - jedna uwaga - katy i przeswity to jedno - wytrzymalosc i dzielnosc to drugie. Auto moze miec mniejszy przeswit ale lepszy naped i wytrzymalsze zawieszenie, rame, itp itd i bedzie duzo dzielniejsze w terenie. Poza tym przeswit Dustera zmniejsza sie przy ugieciu zawieszenia - dla terenowki ze sztywnym mostem bedzie staly i juz po chwili moze byc znacznie wiekszy niz w Dusterze, juz nie mowiac o przekrokach, reduktorach itp itd - wiec ogolnie jak zwykle - wszystko zalezy od tego jak lezy ;)
_________________
 
Jaras 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-19, 20:00   

Koledzy
Z pewnym zakłopotaniem czytam wasze spory na temat własności terenowych Dustera.
Tak naprawdę jest to crossower nie przeznaczony do katowania w terenie.
Brak ramy reduktora i paru innych przydatnych dupereli w terenie.
Do terenu to Defender od bidy Disco oraz Uaz Suzi Samurai i parę innych,mają to co przydatne w teren - a zapomniałem dobry też jest Tarpan Honker.
Paroma takimi autami miałem "przyjemność" jeździć.
W terenie ok ale czy któryś z was przejechał np. Defenderem 400 km po autostradzie?
Prędkość max to 100 km\h hałas w środku wygoda siedzenia jak na taborecie. Wyprzedzają cię wszyscy, a opony AT mają dość słabe trzymanie boczne więc zakręty na prędkości to wyzwanie.
W zimę ogrzewanie zaczyna działać po 50 km i ogrzewa tylko przód tylne szyby zawsze zmrożone.
Ja posiadam działkę i bliższy dojazd do niej jest ciut terenowy - szuter droga w zimie nigdy nie odśnieżana, ale zimą nie odważyłem się Dusterem z niej korzystać.
Wolę nadłożyć kilka kilometrów i pojechać asfaltem.
Ale Duster ma ogrzewanie jest cichy dobrze prowadzi się po zakrętach i można pojechać nim w las ale w lato nie bojąc się iż zastawimy tłumik na pierwszej przeszkodzie.
A gdy ktoś chce w teren to oprócz tych cytowanych przez różnych speców kątów bardzo ważny jest wykrzyż osi
Pozdrawiam Jaras
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-20, 12:30   

Duster może być jeszcze wyższy :)
http://allegro.pl/hr-spre...1422642075.html
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1095
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-01-20, 13:36   

generalnie to ze wszystkim można polemizować i wszystko jest dyskusyjne ;)
Duster ma większe możliwości terenowe niż większość SUVów, dając wygodę prowadzenia bliższą porządnemu SUVowi niż rasowej terenówce. Jednocześnie mimo tego że często w tereniu dla większości SUVów niedostępnym duster by sobie poradził, mało który właściciel zdecyduje się na to z racji oporów psychicznych.
Ja zdecydowałem się na zakup używanego suzuki jimny zamiast nowego dustera 4x4 właśnie z powodów "emocjonalnych" ;) Mam świadomość, że łatwiej będzie mi wjechać w wysoką, niekoszoną łąkę, podtopione wiosennymi roztopami polną drogę, czy w zdewastowany ciężkim sprzętem leśny dukt, małym "tereniakiem" za niespełna 40.000zł niż delikatniejszym SUVem z przezło 70.000zł. Oczywiście mam też świadomość, że dojechanie do tej łąki , np. 400km po asfalcie, w dusterze mijałoby w znacznie bardziej komfortowych warunkach.
prawda jest też taka, że w warunkach zimowo-miejskich czy lekkiego terenu, każdy cm prześwitu dustera daje mu przewagę nad niżej zawieszonymi autami.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-01-20, 17:59   

Jaras napisał/a:
Tak naprawdę jest to crossower nie przeznaczony do katowania w terenie.
Brak ramy reduktora i paru innych przydatnych dupereli w terenie.
Do terenu to Defender od bidy Disco oraz Uaz Suzi Samurai i parę innych,mają to co przydatne w teren - a zapomniałem dobry też jest Tarpan Honker.


Dodaj jeszcze Niwkę
A jazda nimi w warunkach drogowych to katorga. Fakt.

Jaras napisał/a:
Ale Duster ma ogrzewanie jest cichy dobrze prowadzi się po zakrętach i można pojechać nim w las ale w lato nie bojąc się iż zastawimy tłumik na pierwszej przeszkodzie.


r70 napisał/a:

prawda jest też taka, że w warunkach zimowo-miejskich czy lekkiego terenu, każdy cm prześwitu dustera daje mu przewagę nad niżej zawieszonymi autami.


I do tego mi służy
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2011-01-23, 23:58   

To może się wypowiem bo latam po lekkim terenie regularnie. Jak ktoś tu napisał, Duster nie jest terenówką, a do takich zaliczam Wranglera, Suzuki Samurai, Defendera, Disco, G-klasę itp. Jest natomiast nadspodziewanie sprawny jak na SUVa/Crossovera. Jeździłem nim w kopnym śniegu sięgającym powyżej piast kół, czasami myśląc, że już dalej nie dam rady, jednak auto nigdy się nie poddało. Jeden jedyny raz kiedy musiałem posłużyć się pomocą ciągnika to kiedy wypadłem z kolein w lesie i wpadłem najpierw w rów pełen śniegu a potem w zaspę. Wierzcie mi jednak, że mało które auto by stamtąd wyjechało, i to na pewno nie w standardowej specyfikacji. Miałem kiedyś Jeepa Cherokee XJ 4.0 i z punktu widzenia tego do czego jest mi potrzebne auto nie widzę różnicy w możliwościach terenowych jego i Dacii Duster (lekki teren).

Ten prześwit, o który pyta kolega w warunkach zimowych jest bardzo ważny, bo samochodem nie pcha się zalegającego na drodze śniegu, który stawia dodatkowe opory. Paradoksalnie bardzo przydaje się to w naszych "idealnie" odśnieżonych miastach- nie ma problemów ze znalezieniem miejsca do parkowania, wjechaniem w nie- i co najważniejsze- wyjechaniem :).

Skoro już opisujemy doświadczenia z jazdy prawdziwymi terenówkami to ja dorzucę swoje. Cherokee XJ 4.0 Limited rocznik 1997 niby wersja Limited w pełnej specyfikacji. Zawieszenie twarde i niekomfortowe jak skała, układ kierowniczy jak w Autosanie rocznik '88, zawieszenie niebezpieczne, z tylną sztywną osią i resorami piórowymi, spalanie 18-20l/miasto 12-15l/100km trasa, w terenie spalanie liczone w motogodzinach, przekraczanie 120km/h grozi zawałem, a wejście w zakręt to przeżycie nie z tej ziemi. Duster przy tym Jeepie to science fiction. Auto jednak, nie ma co ukrywać, miało duszę a tego Dacii niewątpliwie brakuje ;)
Ostatnio zmieniony przez SpikeMike 2011-01-24, 00:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2011-01-24, 09:21   Re: Dacia Duster ma większy prześwit niż

lucek napisał/a:
Nowy Jeep Cherokee ma 19 cm?


To tylko czesc prawdy - nowy Cherokee moze wystepowac rowniez z pneumatycznym zawieszeniem, ktore mozna wywindowac az do ponad 27 centymetrow w razie potrzeby :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne