Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 4x2 benzyna czy disel ( jeszcze raz, dynamika )
Autor Wiadomość
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2011-02-11, 01:19   Duster 4x2 benzyna czy disel ( jeszcze raz, dynamika )

Wielka prośba o wasze zdanie i opinię : tak naprawdę najbardziej miarodajną opinię która mogą przedstawić obiektywnie praktycy - użytkownicy Dustera, a nie artykuły i redakorzy w prasie.
Pytanie: Jaki byś zdecydował gdybyś miał/ła ew możliwość finasową zakupu Dustera w wersji 4x2, ale w alernatywne benzyna 105KM/disel 110kM, przy założeniu że jeżdzisz do 9 tys km rocznie i większość po mieście, lub krótkie trasy do 50 km + czasmai wakacje, delegacje
500 km (wakacje), facet +50 no i raczej jeżdzę sam ?
No bo :
+ disla , mniej pali, i lepszy moment obrotowy !!! = ruszanie ze świateł bez komleksów
- disla, koszt filtr cząstek stałych problem przy małych przebiegach + cena która się spłaca przy przebiegach >30tys rocznie
Katalog:disel przyśpieszenie podobno 11,8sek
+ benzyna tańszy w zakupie w salonie
- droższe paliwo i spalanie, i pewnie chałas w kabinie przy większych obrotach gdy musisz wprowadzać większe obroty = przyśpieszenie
Katalog:benzyna przyśpieszenie podobno 11,5sek
Mogę jeszcze zmienić zamówienie , choć zdecydowałem teraz o benzynie 1,6.
Czy mam rację przy tych założeniach ?
Jeździłem testowo benzyniakiem A jak dynamika w droższym dislu ?
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2011-02-11, 06:02   

Codo minusów benzyniaka, że tańsza benzyna - koszt zakupu paliwa, to bym polemizował. U mnie na Orlenie ropa 9groszy droższa od Pb95. Więc jeden argument na plus dla diesla odpada.
 
lisek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Sty 2011
Posty: 31
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-02-11, 07:56   

Diesel dlużej sie nagrzewa przy krótkich trasach po miescie jezdzilbys wiekszosc czasu na niedogrzanym silniku, pozatym przy tych przebiegach to nie wiem czy jest sens ekonomiczny kupowania diesla. IMHO benzyna lepszy wybor.
_________________
Jeep ZJ 5.2 V8, to był super samochód.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-11, 08:26   

Zdecydowanie benzyna.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-02-11, 08:30   

Z diesle zdecydowanie większa przyjemnośc z jazdy
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-02-11, 08:31   

Ryszard przy tych rocznych przebiegach(w większości wokół komina :-) to 1.6 benzyna,jeśli parę razy w roku w trasę ruszysz to Pb kieszeni nie zrujnuje ;-) a przyjemność szybko nagrzanego wnętrza w zimie nieoceniona.Na krótkich odcinkach w dieslu filtr FAP/DPF szybko zapchasz i staniesz się klientem ciągłym ASO :-( Pytanie czy serwują dobrą kawę??? :mrgreen:
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-02-11, 09:03   

ja osobiście już bym nie przesiadł się na benzyne, jazda dieslem zdecydowanie o niebo lepsza a z tym ogrzewaniem to dużo lepiej mi grzeje diesel niż yaris 1.0 benzyna sam rocznie robię około 10kkm rocznie. Osobiście polecam diesla ale z FAP-em bym nie kupił a teraz niestety mają już FAP :-|

Wybór należy do Ciebie ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-11, 09:09   

- przyspieszenie na benzynie i dieslu porównywalne,
- za różnicę w cenie zakupu DD z silnikiem benzynowym - przy podanych przez Ciebie przewidywanych przebiegach rocznych - ok. dwa lata jeździsz "za darmo",
lub licząc inaczej: koszt przejazdu 1 km na ON jest niższy o ok. 0,1 zł to łatwo przeliczyć, że przy zakładanym przebiegu rocznym 9 tys. km inwestycja zakupu diesla zwróci się po ok. 9 latach... :-( - (oczywiście jeżeli proporcja ceny PB i ON nie ulegnie zmianie),
- silnik diesla jest dynamiczny :-) , oszczędny :-) ale bardzo wrażliwy na jakość paliwa :-( a naprawa to już trochę kosztuje.. benzyna jest trochę bardziej przyjazna... :lol:

jak już podejmiesz ostateczną decyzję - napisz co przeważyło...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-02-11, 09:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-11, 09:29   

Ja też polecam Diesla. Przebiegów dużych nie robię, ale nauczony doświadczeniem (poprzednie samochody gazowałem) tym razem zdecydowałem się na Diesla. Jeździ się naprawdę fajnie, poziom spalania niski, dynamika bardzo przyzwoita. Jak zamawiałem, to nawet nie wiedziałem czy FAP jest czy nie, ale miałem na tyle farta, że nie mam :)
 
z234 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5dci 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 61
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-11, 10:37   

Ja również poleciłbym diesla, jakby była możliwość kupienia takiego auta bez FAPU! W aktualnej sytucji (euro 5 ) do jazdy po miesie tylko benzyna. (moij diesel 85km pali caly czas 6.1L/100km)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-11, 10:39   

z234 napisał/a:
Ja również poleciłbym diesla, jakby była możliwość kupienia takiego auta bez FAPU! W aktualnej sytucji (euro 5 ) do jazdy po miesie tylko benzyna. (moij diesel 85km pali caly czas 6.1L/100km)


ale kol. Ryszard pisze o dieslu 110 KM
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-11, 10:53   

To pewnie jeszcze bardziej elastyczny i dynamiczniejszy :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-11, 10:56   

ale też droższy w zakupie i eksploatacji... :lol:
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-11, 11:02   

Przy takich przebiegach i mieście tylko benzyna, masz taniej , gaz możesz założyć jak zaczniesz więcej jeździć. Dla mnie 1.5 dci 85 to ostatni diesel w moim aucie, dlatego że już nie produkują diesli bez FAP-u. Skomplikowali diesle bardzo (FAP,EGR, common rail, turbo,przepływki) przez to usterkowość po danym przebiegu jest dużo większa niż benzyniaków.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
Karud 


Marka: Subaru
Model: Forester
Silnik: 2,0 N/A
Dołączył: 24 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: W-wa
Wysłany: 2011-02-11, 11:09   

Kurcze mam dokładnie ten sam problem.... ostatnio mało jeżdże i benzyna byłaby bardziej wskazana, ale porównanie zachowania samochodu w czasie jazdy niestety zdecydowanie wskazuje na diesla... tyle ża ja jeszcze dodatkowo cały czas rozważam napęd 4x4. i im wiecej czytam tego forum i niby więcej wiem tym głupszy jestem ...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-11, 11:43   

Ale dlaczego? Przecież to jest bardzo proste...

Otóż silnik benzynowy jest prosty - być może też słaby czy głośny (choć to raczej kwestia gustu), ale przede wszystkim prosty i właściwie bezproblemowy.

natomiast diesel być może jest bardziej komfortowy w użytkowaniu (choć to też głównie kwestia gustu), ale ryzykowany - MSZ nie ma się czego bać FAP-a, ogólna niezawodność też nie jest zła, ale... Właśnie: ale - ryzyko jest niezerowe, a jego koszty potencjalnie dość wysokie.


Pozostaje więc tylko sobie odpowiedzieć na pytani: "spokój czy komfort"? I wybór będzie prosty... (;
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-02-11, 11:58   

Jeśli chodzi o przyjemnośc z jazdy polecałbym diesla, ale ...

... sam zamówiłem nowe auto (Grand Scenic) i to z silnikiem benzynowym.
Dlaczego?
Bo ma turbinę

Co prawda Ty nie masz takiej możliwości (benzyna z turbiną), ale jak weźmiemy pod uwagę małe przebiegi, to jednak polecam benzynę.
 
toon 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5dCi 85KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 05 Maj 2010
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-11, 11:59   

do 10tyś na rok bez wahania benzyna.
 
bartek 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dci 110 km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-11, 13:43   

Przy tak niewielkim przebiegu to benzynka może i lepiej się sprawować. Benzyną nie jeździłem a diesel bardzo mi się podoba i pasuje więc jako użytkownik polecam.

Zajrzałem do cennika ze strony dacia.pl i:

DD LAUREAT 4x2 1.5 dCi 110 Euro5 kosztuje 58 400 PLN

DD LAUREAT 4x4 1.6 16V 105 Euro5 kosztuje 56 200 PLN

więc jak zastanawiasz się nad 1.5 dCi 110 KM to może lepiej wybrać benzynę 4x4 ??

Napęd 4x4 wart jest uwagi i zastanowienia! ;-)
_________________
Piszę poprawnie po polsku!

www.priam.com.pl
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1096
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-11, 16:42   

ja się przyzwyczaiłem do klekotów, ale jeśli miałbym mało jeździć a za diesla dopłacić ok. 9000zł to pewnie zdecydowałbym się na benzynę.
Z drugiej strony opinia na temat mega-awaryjności i super-kosztowności serwisowej silników dCi, najczęściej pochodzi od własciciele benzyniaków którzy nigdy tymi dieslami nie jeździli...
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-02-11, 17:26   

wg mnie obojętnie od przebiegu diesel !!! ten kop od 1800 obrotów bezcenne
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-02-11, 17:28   

Dla mnie, gdyby kasa nie stanowiła problemu, brałbym diesla. Jednak Duster benzynowy ma masę 1160kg, to tyle co nic :-P , a parametry silnika benzynowego, są też niczego sobie.
Ostatnio zmieniony przez MarkD 2011-02-11, 17:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
lukka16 



Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1,6 16V 105KM LPG 4WD
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 181
Skąd: Rybnik - Czernica
Wysłany: 2011-02-11, 17:30   

TD Pedro napisał/a:
przy zakładanym przebiegu rocznym 9 tys. km inwestycja zakupu diesla zwróci się po ok. 9 latach... :-( ...


Przychylam się do tej opinii i dlatego wybrałem benzynkę,
Mój przewidywany przebieg roczny to 10-15tyś, lecz w większości to jazda na krótkich dystansach do 15km, więc filtr cząsteczek stałych w dieslu się nie wypali (zatka) Wypalanie to dodatkowe koszty (ASO) przez trzy lata (gwarancja), lub należy jechać minimum 70km/h przez 30min przynajmniej raz w tygodniu.
Może nie mam całkowitej racji, ale to moje zdanie i taka decyzja.
_________________

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-11, 17:56   

jjmalin napisał/a:
wg mnie obojętnie od przebiegu diesel !!! ten kop od 1800 obrotów bezcenne


w nawiązaniu do tego co i dlaczego wybrał lukka16 nie zmienia to faktu, że owszem diesela ma wiele atutów - w tym również ten kop od 1800 obrotów ale również należy pamiętać o turbodziurze która czasami potrafi stworzyć sytuację niekomfortową jak się zapomnisz i w porę nie zredukujesz... :-P i wiem o czym piszę, silnik 1,5 dCi w Kangoo (77 kW) i czasami w chwili zamyślenia/roztargnienia/nieuwagi* (*niepotrzebne skreślić) tak bywało a poza tym niepokój a to co zatankowałem (bez względu na to gdzie tankowałem) - bo silniczek baaaaardzo wrażliwy na jakość paliwa i komputerek zaraz się "gniewał"... :lol:
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-02-11, 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
zachjan 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 64
Skąd: Skalbmierz
Wysłany: 2011-02-11, 19:01   

Z tym wypalaniem FAP-a to ponoć nie ma już problemów jak dawniej, bo jest to filtr drugiej generacji ( żródło RENAULT ) z wtryskiwaczem mikroskopijnej dawki paliwa umiejscowionym na wylocie za turbiną i katalizatorem a przed filtrem, wypala nawet w mieście, niezależnie od obrotów silnika i warunków jazdy. Wtrysk powoduje podniesienie temperatury i wypala sadzę.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne