Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 1.6 dziwne buczenie spod maski
Autor Wiadomość
Kolomanolo 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-01, 11:31   Duster 1.6 dziwne buczenie spod maski

Witam. Mam nowego Dustera 2 dni :) wszystko pięknie ale coś mnie denerwuje buczenie spod maski. Na początku tego nie słyszałem ale później do mnie doszło, że coś jest nie tak i jestem ciekaw czy też tak macie ale pewnie nie ;)

Wydaje mi się, że jest to od wspomagania kierownicy bo jak nią poruszam to tonacja buczenia się zmienia.

Nagrałem filmik ( na filmiku jest o wiele głosniej niż w rzeczywistości) Zapalam silnik, później gaszę i przekręcam kluczyk w stacyjce tak do końca ale żeby nie odpalił silnik, wtedy to pracuje i buczy - podczas pracy silnika oczywiście tez buczy ale wtedy nie jest to słyszalne, specjalnie pod filmik zgasiłem silnik byście mi doradzili co jest grane :) Według mnie to pompa wspomagania i może coś tam jest nieszczelne dlatego tak slychać.

Link do filmu http://wyslijto.pl/download/c2y16zj2tq
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-01, 11:38   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5053
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-01, 11:41   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1524


(@jackthenight: Kolomanolo ma benzyniaka, więc to chyba nie to...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-04-01, 11:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-01, 11:59   

Fakt.
_________________

 
Kolomanolo 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-01, 12:00   

Dokładnie benzyniak . U mnie buczy w innym miejscu niż u kolegi z tematu http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5053

Poza tym u mnie nie buczy po przekręceniu stacyjki dopiero po odpaleniu silnika zaczyna.

Będę czytał na forum bo widzę, że jest trochę tematów nt. buczenia :) Jak nie znajdę odpowiedzi to pojadę do dealera i zapytam .
Ostatnio zmieniony przez Kolomanolo 2011-04-01, 12:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrkrk 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: ---
Wersja: Ambiance
Dołączył: 15 Gru 2010
Posty: 156
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-04-01, 12:45   

Też mam 1.6 i u mnie nic nie buczy. Chyba, że jestem już głuchy na wysokie częstotliwości. To buczenie to taki pisk czy raczej basowe niskie tony?
_________________
Duster niebieski mineral - niebiesko czarni full protection
Ostatnio zmieniony przez piotrkrk 2011-04-01, 12:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kolomanolo 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-01, 13:15   

takie raczej średniego tonu ;) Na forum przeczytałem i też buczy u niektorych tylko w dieslach, jest to niby przyczyna zbyt malego poziomu oleju w pompie od wspomagania. Dziiś sprawdze poziom oleju :)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-01, 16:32   

witaj w Klubie... :-)
u mnie nic nie buczy, nie wiem dlaczego nie mogę odtworzyć i posłuchać... :-( cały czas wczytuje się zawartość pliku i ... nic,
- udało się w końcu... czy "gasząc" silnik przekręciłeś kluczyk do najniższego położenia (poz. St) czy do pozycji akcesoria (poz. A)?
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-04-01, 16:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-04-01, 17:31   

Slychac wyraznie prace pompy elektrycznej. Ja stawiam na abs lub wspomaganie kierownika chociaz wydaje mi sie ze kierownik ma wspomaganie hydrauliczno-mechaniczne
_________________

 
Kolomanolo 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-01, 20:02   

TD Pedro napisał/a:
czy "gasząc" silnik przekręciłeś kluczyk do najniższego położenia (poz. St) czy do pozycji akcesoria (poz. A)?


Wydaje mi się że do tego poziomu Akcesoria , do poziomu zaraz przed rozruchem silnika Jeśli bym gasząc silnik przekręcił do najniższego położenia a potem do najwyższego ale przed odpaleniem silnika, nie buczałoby :)

Myślę, że to jest wina poziomu oleju w układzie wspomagania kierownicy bo sprawdziłem jego stan i jest na low zamiast pomiędzy high a low.

Niestety nie znalazłem informacji w instrukcji jaki to olej, tylko żebym do ASO podjechał więc jutro pojadę i niech mi doleją oleju :) , dziwny jakiś jest,wiśniowy kolor.
Dziwne , w fabryce żałują oleju w pompie od wspomagania ?

A że przyczyną może być poziom oleju przeczytałem w tym temacie http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=15


Piotres napisał/a:

Dzisiaj dokonałem małego odkrycia nt. dziwnych odgłosów dochodzących z okolic pompy wspomagania.
Sprawdźcie, proszę poziom płynu w układzie wspomagania.

U mnie po prawie 4 latach osiągnął poziom nieco wyższy niż minimum (nb. zbiorniczek nigdy nie był napełniony do poziomu "max"). Szum wywoływany jest na skutek zjawiska kawitacji ("zimnego" wrzenia) na łopatkach pompy (głowiłem się: "skad ja go znam" :-? ). Ta wynika z kolei z zbyt niskiego cisnienia po stronie ssącej łopatek. To prowadzi do erozji łopatek pompy. Dolanie płynu do poziomu "max-na gorąco" załatwiło problem gwizd zniknął.
BTW: Byłem dzisiaj ostatnim interesantem serwisu "Zodiac" w RZ.
Ostatnio zmieniony przez Kolomanolo 2011-04-01, 20:20, w całości zmieniany 3 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-01, 20:23   

Kolomanolo,
- sprawdź jeszcze, czy po zgaszeniu silnika i ustawieniu kluczyka w najniższym położeniu (poz. St) buczenie ustaje - powinno...
- pompa wspomagania układu kierowniczego działa (chyba :-( ) wyłącznie gdy silnik pracuje...
 
Kolomanolo 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-01, 21:06   

TD Pedro napisał/a:
Kolomanolo,
- sprawdź jeszcze, czy po zgaszeniu silnika i ustawieniu kluczyka w najniższym położeniu (poz. St) buczenie ustaje - powinno...
- pompa wspomagania układu kierowniczego działa (chyba :-( ) wyłącznie gdy silnik pracuje...


Tak po zgaszeniu silnika pompa wyłącza się automatycznie. Ale jeśli zrobisz tak jak ja , czyli wyłącz silnik, przekręcając tylko o jeden tryb w dół a po tym przekręć kluczyk wyżej ale nie za mocno żeby nie odpalić silnika to powinieneś mieć to samo, pracującą pompę.

Sam na to się natknąłem dopiero jak zacząłem kombinować.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-01, 21:10   

Kolomanolo,
ale to się uruchamia pompa paliwa, która po chwili się wyłącza ... natomiast poprzednia sytuacja dotyczyła "buczenia" po zgaszeniu silnika, a wtedy pompa paliwa już nie pracuje (buczy)...
 
Kolomanolo 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-01, 21:17   

ja cały czas mam na myśli pompę od wspomagania kierownicy. Pompę paliwa słychać na początku ale ona pracuje normalnie cicho.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-01, 21:28   

Kolomanolo wyje ci ta pompa wspomagania kierownicy niemiłosiernie. Jedź z tym jak najszybciej do ASO - takie wycie niczego dobrego nie wróży, być może tylko mało oleju a może uszkodzone jakieś łożysko - trudno powiedzieć i nikt na forum tego nie będzie wiedział.
Auto na gwarancji - także czym szybciej do ASO tym lepiej.
_________________

 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-04-01, 21:33   

Kolomanolo napisał/a:
ja cały czas mam na myśli pompę od wspomagania kierownicy. Pompę paliwa słychać na początku ale ona pracuje normalnie cicho.


Tak dla porządku, zajrzyj, proszę, tutaj:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1223
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-04-01, 21:53   

Kolomanolo napisał/a:
Niestety nie znalazłem informacji w instrukcji jaki to olej


Według dokumentacji to jest olej : ELF RENAULT MATIC D2

Ja wiem, że masz auto na gwarancji i oleju doleją ci za darmo, ale podaję dla innych, może
się komuś przyda :

ELF RENAULT MATIC D2
Numer zamówieniowy w ASO : 77 01 402 037
Pojemność opakowania : 2 litry
Koszt : 96 zł brutto

Zamiennikiem (według producenta Elf) powyższego oleju jest ELF MATIC G3 , który można podobno łatwiej kupić w sklepach.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-04-01, 22:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-04-03, 19:23   

Dorzucę, że u mnie często słychać na zewnątrz, na postoju przy pracującym silniku niezbyt regularne mruczenie (ciszej-głośniej albo wcale). Kręcąc kierownicą doszedłem, że musi to być zawór przelewowy (bezpieczeństwa) pompy wspomagania, gdyż przy ruchu kierownicy cichnie. Poziom płynu w połowie zakresu. W kabinie tego się nie zauważa.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-04-03, 19:41   

eplus,
eplus napisał/a:
Kręcąc kierownicą doszedłem, że musi to być zawór przelewowy (bezpieczeństwa) pompy wspomagania, gdyż przy ruchu kierownicy cichnie

a czy przy pracy silnika na biegu jałowym, na postoju gdy kręcisz kierownicą występuje u Ciebie zauważalne na obrotomierzu wahnięcie (zmniejszenie i powrót) obrotów?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne