Też taki filtr sobie zamówiłem. Sprzedawca był zdziwiony skąd ja to wytrzasnąłem, bo nikt nigdy wcześniej nie zamamiał u nich czegoś takiego :) Cena i dostawa (z Francji) - tak jak u Was.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Na pierwszych dwóch zdjęciach pokazują, że spinkę trzeba podważać śrubokrętem - jednak zapomnieli pokazać, że najpierw trzeba ją odkręcić( tylko 1/4 obrotu). Aby zdjąć tą spinkę, trzeba środek tej spinki odkręcić - środek spinki się wtedy podniesie i dopiero wtedy resztę spinki wyciągamy - nawet palcami można bez śrubokręta.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-09-03, 09:53, w całości zmieniany 1 raz
no właśnie ja się obawiam że taki filtr z włókniny po dawce deszczu brudu nasionek i wszystkiego co jest w powietrzu stanie się podłożem dla nowych kultur bakterii a do tego zacznie wydzielać zapach
***
po zagłębieniu się w linka uważam że ta włóknina bardziej pasuje na filtr antypyłkowy wewnątrz kabiny zwłaszcza ta o najwyższym współczynniku filtracji
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-03, 16:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-03, 16:56
nie chcę siać zamętu itp ale czy nie uważacie że ten filtr w starciu z wodą nie przeżyje za długo już nawet o zimie nie wspomnę woda + zanieczyszczenia chyba za dobrze nie wpłyną na jego trwałość i zapach
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-03, 17:39
gigi303 napisał/a:
nie chcę siać zamętu itp ale czy nie uważacie że ten filtr w starciu z wodą nie przeżyje za długo już nawet o zimie nie wspomnę woda + zanieczyszczenia chyba za dobrze nie wpłyną na jego trwałość i zapach
Racja, pewnie co rok lub dwa trzeba będzie go wymieniać.
Woda mu raczej nie straszna - na zewnątrz szybko wyparuje. A z racji tego, że trzeba będzie go wymieniać ja mam inny pomysł jak wykorzystać z tego zestawu Matrio (http://www.lerenault.onpw...nluftfilter.pdf) te plastykowe spinki.
Czarną siatkę za pomocą tych spinek z zestawu filtra przypnę do plastykowego podszybia od góry, czyli nie będę niczego demontować - a montaż zajmie tylko chwilę.
PS. A wiesz "gigi" ile garści liści wyciągnąłem, kiedy wykroiłem ten otwór na filtr przeciwpyłkowy ?
Dobre dwie- trzy garście liści, które koło parownika klimatyzacji zalegały. Te liście w połączeniu z klimą są również cudowną pożywką dla bakterii.
I najgorsze jest to, że nie ma jak tych liści w aucie z klimą usunąć.
Auta bez klimy mają w tym przypadku lepiej bo liście wylecą przez kratki nawiewów i nic się nie zbiera i nie zalega.
Auta z klimą mają jeszcze parownik, który działa jak filtr - na nim wszystkie liście zalegają - tylko jest problem - bo nie ma jak tego oczyścić.
Dlatego należy instalować filtr przeciwpyłkowy (ten co się montuje obok nóg pasażera pod deską rozdzielczą) i raz do roku należy ten filtr wymieniać, lub chociaż oczyścić raz do roku a wymieniać raz na dwa lata.
Dodatkowo należałoby zainstalować filt wstępny na podszybiu auta, ale nie z maty filtrującej montowanej od spodu podszybia, tylko z czarnej siatki(np. takiej do szyb przed owadami) montowanej od góry podszybia - przymocowanej za pomocą tych plastykowych spinek z zestawu filtra MOTRIO - niekonieczny jest wtedy demontaż całego podszybia, wszystko jest widoczne i łatwe do wymiany siatki na nową - gdyby zaszła taka potrzeba.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-03, 20:05
domyślam się ja się boję zajrzeć do siebie bo pewnie też tyle będę miał ostatnio pozbyłem sie smrodku bo wystawiłem auto na kąpiel słoneczną na 5 h (otwarta maska i wszystkie drzwi) i już z klimy nie wali
Co do siatki też taki pomysł miałem nawet już znalazłem konkretne modele
Co do spinek to fakt duże udogodnienie ale siatka ma to do siebie że można ją zamontować w każdy sposób i przy użyciu wielu rzeczy
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-03, 20:05, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-03, 20:14
np:
- czarna nitka
- cieniutki drucik
- sznureczek
- pasek montażowy
i wszystko to co wyobraźnia przyniesie i przejdzie przez oczko siateczki
No i trzeba pamiętać o estetyce więc ja pewnie zastosuję niteczkę czarną albo drucik np. taki co się stosuje do zawijania kabelków w elektronice (drucik powleczony warstwą czarnego plastiku)
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-03, 20:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-03, 20:26
gigi303 napisał/a:
np:
- czarna nitka
- cieniutki drucik
- sznureczek
- pasek montażowy
i wszystko to co wyobraźnia przyniesie i przejdzie przez oczko siateczki
No i trzeba pamiętać o estetyce więc ja pewnie zastosuję niteczkę czarną albo drucik np. taki co się stosuje do zawijania kabelków w elektronice (drucik powleczony warstwą czarnego plastiku)
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-04, 05:44
Ja pewnie przy nitce bo jej nie będzie widać a potem przy wymianie siatki dam nową
No ale zapinki to już inna bajka, fabryczny wytwór pewnie można je kupić samodzielnie po złotówce
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-15, 20:27
No i zamiast siatki kupiłem filtr przekalkulowałem dodałem do tego lenistwo i wyszło że łatwiej mi zamówić filtr przy wizycie w ASO .
Dzisiaj odebrałem, okres oczekiwania krótki, kosz 30zł , poczucie że go mam bezcenne
Sam filtr nie jest za specjalny przypomina mi bardzo delikatną gąbkę którą łatwo da się uszkodzić, instrukcja montażu w komplecie ze zdjęciami które były już zamieszczone wcześniej. Na filtrze napisane jest że jest przeciwpyłkowy więc jeśli komuś nie przeszkadzają zapachy z zewnątrz to montaż filtra kabinowego to już zbędny luksus
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-16, 06:17
ooo sądziłem że jednak blokuje w pewnym stopniu część zapachów, bo oczywiście nie wszystkie. Ale ok ja się nie znaju
Ale nadal podtrzymuje że filtr kabinowy przy jednoczesnym występowaniu filtra wstępnego przeciwpyłkowego to zbędny luksus Przynajmniej dla mnie bo alergii nie posiadam a nie wiem jak jest w przypadku właśnie osób cierpiących na pyłki.
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-16, 06:20, w całości zmieniany 2 razy
Poszukuję filtru kabinoewgo, skorzystałem z podanego na forum numeru referencyjnego ale to co mi chciano sprzedać w Filtronie jest za duże i nie chce wejść, natomiast serwis już 3 tygodnie sprowadza i bez skótku, jest natomiast dostępny sam wkład a ja potrzebuję razem z ramką. Wskazany jest pośpiech bo mam już wycięty plastik i nawiew nie działa zbyt efektywnie. Jeżeli ktoś z forumowiczów ma możliwość zakupu filtru razam z ramką to proszę o kontakt.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-09-20, 17:06
siwy-34 napisał/a:
Poszukuję filtru kabinoewgo, skorzystałem z podanego na forum numeru referencyjnego ale to co mi chciano sprzedać w Filtronie jest za duże i nie chce wejść, natomiast serwis już 3 tygodnie sprowadza i bez skótku, jest natomiast dostępny sam wkład a ja potrzebuję razem z ramką. Wskazany jest pośpiech bo mam już wycięty plastik i nawiew nie działa zbyt efektywnie. Jeżeli ktoś z forumowiczów ma możliwość zakupu filtru razam z ramką to proszę o kontakt.
Bo filtr jest duży i ot tak nie wchodzi. Część wkładu jest większa niż otwór na filtr.
Sądzę że dobry filtr chcą ci sprzedać.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-09-20, 17:07, w całości zmieniany 1 raz
Ten filtr jest sporo za duży, natomiast sam wkład dedykowany według katalogu dla Daczki ma wymiary pasujące do wyciętego otworu. Jeżeli jednak odpowiedni jest ten filtr o którym pisane jest na forum to proszę o wskazówki do montażu.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-09-21, 09:33
Kupujesz standardowy filtr przeciwpylowy do Clio III za ~55 PLN. W kazdym ASO od reki.
Najpierw do otworu musisz wlozyc gorna czesc filtra pozniej podgiac dolna i wsunac calosc.
Tylko że Filtron podaje, że jest to zamiennik innego numeru: 7700424098 - z Clio II (oraz Kangoo i Megane) - więc coś się może faktycznie nie zgadza... Może właśnie stronie Filtronu?
Filtron K 1052: 230 x 160 x 30 mm
Clio III: 189 x 180 x 28 mm
A może to po prostu z powodu innego mieszalnika?... (Są co najmniej 3 - przynajmniej o różnych numerach referencyjnych).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-09-23, 14:00, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum