Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster tajemnicze zagniecenia na dachu
Autor Wiadomość
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-21, 01:07   Dacia Duster tajemnicze zagniecenia na dachu

Witam. Zakładam nowy temat , ponieważ nie chcę zaśmiecać innego,w którym już napomniałem o tym problemie, ponadto łatwiej będzie odszukać informacje w przyszłości.

Na dachu mojego Dustera pojawiły się zagniecenia.
Zdjęcia jakie są w załączniku są marne i niewiele pokazują, ukazujące więcej, dobrej jakości uda mi się zrobić dopiero pojutrze, wtedy będzie widać wszystko jak na dłoni. Jednak juz teraz widac, że dwa zagniecenia łączą się w jedno tworząc literę Y. Na dachu nigdy nic nie było przewożone, uprzedzając pytania ;-) . Zaznaczam, że nie jest to wynik działalności człowieka ani natury i całkowicie to wykluczam.
Album zdjec

Jako dodatkową ciekawostkę potraktować należy fakt, że klapa tylna raz już regulowana i malowana na dolnej krawędzi(ASO-Gwarancja), znowu po prawej stronie ociera o oryginalną akcesoryjna listwę ozdobną. To co niepokoi, to fakt, że nawet podczas zamykania przy użyciu dużej siły tejże klapy nie ma ona żadnych szans na dotknięcie tejże listwy. W takim razie wygląda na to, że karoseria pojazdu w takim stopniu pracuje. Zastanawiam się czy te dwie przypadłości można ze sobą łączyć.

Zakładam wątek już dziś, ponieważ jestem cholernie ciekaw czy w innych pojazdach też takie szopki się odbywają. Problem zgłoszony został w poniedziałek w ASO w Gdańsku, i powędrował droga elektroniczną do działu reklamacji i gwarancji Renault Polska.

Oczywiście będę na bieżąco informował o decyzjach gwaranta, i dalszych perypetiach blacharskich mojego Dustera.

Pozdrawiam
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Ostatnio zmieniony przez esdziewiaty 2012-03-21, 01:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-03-21, 04:03   

Kolego esdziewiaty, naprawdę współczuję, masz od cholery problemów jak na nowe auto. Fakt ten dach jest miękki ale oprócz dwóch niewielkich wgnieceń na drzwiach (prawdopodobnie zdarzenia z parkingu sklepowego) w moim Aussie blacha na dachu trzyma się dobrze.
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2012-03-21, 07:10   

Ja u mojej Sissi również po zimie zauważyłem na środku dachu zaniecenia które wyglądają tak (()). Przy najbliższej wizycie w ASO pokaże chłopakom to cudo, ciekawe co powiedzą. A może w wiosennym słonku blacha się rozprostuje. :-D
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2012-03-21, 08:28   

wydaje mi się, że mam podobne, właśnie ujawniło sie to w zimie. 2 czy 3 takie niby rysy na dachu(bardziej zagniecenia). u mnie problemu z ocierającymi elementami, ale u Ciebie są chyba w formie litery v a u mnie poprostu zagniecenia wzdłuż dacu jedna obok drugiej
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-24, 17:43   

Udało się zrobić lepsze zdjęcia, na których widać problem wyraźnie.

Pozdrawiam

P1020528.JPG
Plik ściągnięto 1205 raz(y) 96,33 KB

22.jpg
Plik ściągnięto 707 raz(y) 93,02 KB

_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-24, 18:21   

Uuuu... Bardzo paskudne. :-(
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-24, 18:39   

To wygląda na uszkodzenie mechaniczne a nie samoczynne wygląda to tak jakby coś spadło na dach ale nie odbiło lakieru. Kiedy to zauważyłeś bo możliwe że na etapie produkcji auta ktoś wgniótł blachę dachu.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-24, 20:24   

Na lakierze nie ma najmniejszego śladu, poprostu idealna powłoka bez żadnych skaz, czy śladów działań mechanicznych.

Czy coś spadło na dach w serwisie? Czort wie, ale mając na uwadze powyższe sądzę, że nie ;-)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-24, 20:48   

np gałąź drzewa upadający na dach może zrobić taką wgniotkę a lakieru nie uszkodzi
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-24, 20:53   

To akurat pewne ze tego typu nic nie spadło. Pan z działu gwarancji również potwierdził, że żaden czynnik typu "coś spadło na dach" nie wchodzi w grę.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2012-03-28, 07:32   

To raczej wada z fabryki, moje zagniecenia są nawet podobne ...a może identyczne muszę się im przyjrzeć.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 08:47   

Wyłazi delikatność konstrukcji ?
 
PT 


Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 56
Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2012-03-28, 20:24   

wojtek_pl napisał/a:
Wyłazi delikatność konstrukcji ?

Oby nie, bo to stawia pod dużym znakiem zapytania zakup przeze mnie takiego samochodu. Nie po to wybieram SUV-a z dobrym prześwitem i kątami, żeby drżeć przy każdym opuszczeniu asfaltu i narażeniu nadwozia na skręcanie. Z drugiej strony panowie z AS4x4 raczej nie żałowali DD w terenie, a nie napisali nic na temat zbyt małej sztywności nadwozia, a tym bardziej o powstaniu odkształceń blach z tego tytułu.

Pozdrawiam,
Piotr.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-28, 20:43   

@esdziewiaty: A robiłeś może test sztywności eplusa-piotrresa? Bo jeżeli zagniecenia są z powodu miękkości konstrukcji, to wtedy by wyszło... Jeśli natomiast przy pootwieranych drzwiach i tylnej klapie w czasie wykrzyżu nie widać zniekształceń i wszystko się elegancko zamyka i otwiera, to przyczyna na 90% jest raczej gdzie indziej.

Pytania dodatkowe: czy to jest dokładnie na osi podłużnej auta? Symetryczne? Może dałbyś radę zmierzyć, np względem relingów? Można by sprawdzić, co dokładnie jest pod spodem.

Uwaga na boku: takie wgniotki nie muszą powstać od uderzenia - wystarczy nacisk przyłożony bezpośrednio do blachy.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-28, 20:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-29, 01:32   

Zdarzyło mi sie pobawic w takie akcje jak kolega Piotrres- nie było problemów, sztywnośc na względnie dobrym poziomie.

Gdy tylko auto wróci z serwisu, a tego nie wie nikt kiedy to się stanie postaram się pomierzyc dach i te ciekawostki.

Po raz kolejny podkreslam , że mam absolutną pewnośc, że żadne ciało obce nie miało styczności z moim dachem. Dzisiejsza wizyta w serwisie nie przyniosła żadnych wieści w tej sprawie.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-03-29, 08:23   

PT napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:
Wyłazi delikatność konstrukcji ?

Oby nie, bo to stawia pod dużym znakiem zapytania zakup przeze mnie takiego samochodu. Nie po to wybieram SUV-a z dobrym prześwitem i kątami, żeby drżeć przy każdym opuszczeniu asfaltu i narażeniu nadwozia na skręcanie. Z drugiej strony panowie z AS4x4 raczej nie żałowali DD w terenie, a nie napisali nic na temat zbyt małej sztywności nadwozia, a tym bardziej o powstaniu odkształceń blach z tego tytułu.

Pozdrawiam,
Piotr.

Jeśli chcesz rzeczywiście katować auto w ciężkim terenie, to odradzam Ci jakiegokolwiek SUV-a - wybierz auto z nadwoziem na ramie. A jeśli chcesz móc jeździć po drogach polnych z dziurami - nawet codziennie, móc dojechać do brzegu rzeki czy jeziora - to jak najbardziej wystarczy Ci SUV i wybór który zależy od zasobności kieszeni i gustu.
 
PT 


Marka: Renault
Model: Modus
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2004
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 56
Skąd: Józefosław/W-wa
Wysłany: 2012-03-29, 08:37   

Nikt nie mówi tu o katowaniu, bo tego nawet Uniframe (nadwozia samonośne ze integrowaną ramą) nie wytrzymują. Do cięzkiego terenu auto powinno mieć ramę albo być konstrukcją na rurowej klatce przestrzennej. W przypadku DD (i większości innych SUV-ów) chodzi mi o typową turystykę offroadową (drogi leśne, polne, szutrowe, ale jednak drogi), ale nawet przy takim traktowaniu auta można natknąć się na koleiny, muldy, które zmuszą zawieszenie i nadwozie do nieco większej pracy, niż na równym asfalcie. Tu sytuacja wygląda tak, że Kolega w terenie nie jeździ, auto ma praktycznie nowe, a mimo to ma wyraźne objawy problemów z nadwoziem (dach, tylna klapa).

Pozdrawiam,
Piotr.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2012-03-29, 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-03-29, 10:17   

Ja tak jeżdżę dość systematycznie od października 2010, mieszkam w terenie pagórkowatym, dużo skrótów przez lasy czy pola, nie mam problemów ani z drzwiami czy klapą, a tym bardziej z dachem. Co prawda nie mam wielkiego przebiegu - dochodzę do 30tkm, ale z 15-20% z tego poza asfaltem.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2012-03-29, 10:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-29, 13:52   

esdziewiaty napisał/a:
sztywnośc na względnie dobrym poziomie

Tzn.? Dało się zaobserwować jakiekolwiek zniekształcenia czy nie?


esdziewiaty napisał/a:
mam absolutną pewnośc

Monitoring 24/7 w każdym miejscu, gdzie się pojawiasz? <;
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-29, 14:29   

Niemalże 24/7 :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-03-29, 16:55   

Przyszło mi do siwego łba, czy nie jest to ślad z jakiegoś podajnika blach przy tłoczeniu dachu. Coś za równe, za symetryczne się te ślady wydają na jakieś przypadkowe zagniecenia.
Oglądałem Opalonego Wampira - nie znalazłem nic podobnego. Pooglądam ponownie po wiosennym myciu i woskowaniu
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2012-03-29, 22:14   

A jak dynamicznie kolega śmiga w zakrętach? Bo Myślę że wtedy siły są znacznie większe niżw statycznych testach.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-29, 22:20   

RnR napisał/a:
wtedy siły są znacznie większe niżw statycznych testach

Nie.
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-03-30, 02:04   

Nie sadze aby to miało jakiś wpływ, ale faktycznie bywa szybko. :-)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-03-30, 05:49   

Może to sa ślady od uderzenia bata anteny? Np. na myjni automatycznej.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne