DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jak zdjąć listwy tylnych drzwi w MCV?
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-01, 07:39   Jak zdjąć listwy tylnych drzwi w MCV?

Może ktoś już to robił? Chodzi mi szczególnie o zdjęcie dłuższej listwy z zamkiem.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-01, 12:45   

1. Zdjąć okładzinę wewnętrzną.

2. Wymontować silnik wycieraczki.

3. Odłączyć kabel oświetlenia tablicy.

4. Odkręcić listwę:

mcv_listwa_tylnych_drzwi_lewych.png
Plik ściągnięto 12454 raz(y) 14,43 KB

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-01, 18:40   

A jak zdjąc silnik wycieraczki? Rozebrałem boczek i nie widzę żadnych śrub mocujących.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-01, 19:07   

O ile dobrze pamiętam to silnik jest mocowany na trzech śrubach M10.

Problem jest z czym innym. Mianowicie z odkręceniem wycieraczki i jej ściągnięciem, aby go wyciągnąć. Ja się z tego powodu poddałem, chociaż tą listwę odkręciłem luzując mocowanie silnika. Gimnastyki było i ręce całe brudne bo mi kilka razy nasadka spadła na dno drzwi a tam sama konserwacja.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-04-01, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-01, 19:28   

jan ostrzyca napisał/a:
jak zdjąc silnik wycieraczki?

Tak:

mcv_silnik_wycieraczki_tyl.png
Plik ściągnięto 12409 raz(y) 24,21 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-01, 19:34   

Marek1603 napisał/a:
Problem jest z czym innym. Mianowicie z odkręceniem wycieraczki, aby go wyciągnąć


mcv_ramie_wycieraczki_tyl.png
Plik ściągnięto 12407 raz(y) 40,5 KB

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-01, 19:56   

Wszystko pięknie cacy jak się odkręci i jeszcze zejdzie ramię. U mnie właśnie nie chciało ramię zejść pomimo za sterownia w nią WD40, a potem jeszcze innych preparatów. Nawet robiłem drugie podejście po dwóch dniach i nic.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-01, 20:10   

laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
jak zdjąc silnik wycieraczki?

Tak:


Cholera u mnie nie ma żadnych śrub, są jakieś dziwne zatrzaski, chyba że mutry są skierowane do wewnątrz drzwi, ale jakoś mi się nie wydaje, bo to głupie...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-04-01, 20:16   

jan ostrzyca, wstaw fotkę, to koledzy może wtedy więcej coś powiedzą.
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-01, 20:50   

Marek1603 napisał/a:
U mnie właśnie nie chciało ramię zejść

Tam powinien być chyba zwykły wielowypust, więc trzeba się zaprzeć albo użyć jakiegoś ściągacza...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-01, 20:50   

jan ostrzyca napisał/a:
Cholera u mnie nie ma żadnych śrub

Ooo, bardzo przepraszam :oops: - łobrazecki wstawiłem bez czytania instrukcyji (no bo kto by ją czytał, skoro przecież wszystko widać...), a tymczasem stoi w niej jak wół: "rozwiercić nity (2)" :shock: TSD pomysł wyjątkowo durny :roll:
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-01, 20:57   

laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Cholera u mnie nie ma żadnych śrub

Ooo, bardzo przepraszam :oops: - łobrazecki wstawiłem bez czytania instrukcyji (no bo kto by ją czytał, skoro przecież wszystko widać...), a tymczasem stoi w niej jak wół: "rozwiercić nity (2)" :shock: TSD pomysł wyjątkowo durny :roll:


No właśnie. I tu jest cały chuj, bo muszę się dostać pod listwę. Kratylos pewnie wie dlaczego... Rozwiązanie samo w sobie to szczyt debilizmu, tym bardziej że listwa po prawej trzyma sią na dwóch śrubkach i schodzi jak talala.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2012-04-01, 21:03, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-01, 21:06   

Ja się niestety też domyślam...

No cóż, nie pozostaje Ci nic innego, jak faktycznie rozwiercić dziadostwo |:

Na pociechę: będziesz mógł poprawić fabrykę i zamontować to na jakieś normalne śruby.

(Oryginalne nity: typ G, rozmiar 7,5-30, ref. 7703072362, 6 zł brutto/szt.).

W sumie to pewnie jest tam po prostu ciasno i poszli na łatwiznę /:

Sama lewa listwa też zejdzie bez problemu, silnik zasłania takie same zwykłe śruby/wkręty jak w prawych drzwiach.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-04-01, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-01, 21:07   

Dziwne ale u mnie jest mocowany na takich gumowych tulejkach do konstrukcji.

Nie tylko Kratylos wie po co ;-) skoro i ja tam rozkręcałem. U mnie ten problem wystąpił, ponieważ Panowie z Tandem Będzin, a raczej ich zakładu lakierniczego źle to poskładali.

Drugi raz jak mi przeskoczył zamek rok temu przed wyjazdem do Zrębic podczas pakowania się.
Jak zablokujesz czymś klamkę od wewnątrz drugich drzwi, a od zewnątrz spróbujesz otworzyć to przeskakuje w zamku zapadka i dupa. Trzeba rozbierać i tą zapadkę przestawić i pokonać powyższe problemy.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-04-01, 21:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-01, 21:16   

Czego ja nie używałem. Nawet impulsatora :-) i nic. Bałem się mocniej uderzyć mocniej, żeby nie złamać, bo to plastikowe.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-01, 21:17   

Marek1603 napisał/a:
Dziwne ale u mnie jest mocowany na takich gumowych tulejkach do konstrukcji.

Nie tylko Kratylos wie po co ;-) skoro i ja tam rozkręcałem. U mnie ten problem wystąpił, ponieważ Panowie z Tandem Będzin, a raczej ich zakładu lakierniczego źle to poskładali.

Drugi raz jak mi przeskoczył zamek rok temu przed wyjazdem do Zrębic podczas pakowania się.
Jak zablokujesz czymś klamkę od wewnątrz drugich drzwi, a od zewnątrz spróbujesz otworzyć to przeskakuje w zamku zapadka i dupa. Trzeba rozbierać i tą zapadkę przestawić i pokonać powyższe problemy.


Nie rozumiem. Masz jakieś tam zatrzaski wielorazowego użytku, czy rozwierciłeś dziadostwo i poskręcałeś na śruby?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-01, 21:24   

Nie.

Mam tam takie gumy z rowkiem, które wchodzą w otwór w blasze (otwór typu U). W środku tej gumy jest metalowa tulejka przez, którą przechodzi śruba. Pod łeb i nakrętkę podłożona jest taka duża podkładka.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-01, 21:28   

Coś takiego?

P1240877.JPG
Coś takiego?
Plik ściągnięto 198 raz(y) 253,31 KB

_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-01, 21:29   

Marek1603 napisał/a:
śruba

Ale to własny wynalazek, ASO czy fabryczna zmiana względem poprzedniego rocznika?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-01, 21:33   

Tak to wygląda u mnie

P1240873.JPG
tak to wyglada
Plik ściągnięto 553 raz(y) 115,12 KB

_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-04-01, 21:37   

U mnie jest ta właśnie guma i normalnie śruba.

Teraz dopiero zaskoczyłem. Pewnie też miałem takie ustrojstwo ale jak rozbierali w Tandemie to pewnie przerobili na normalne śruby.
Janie zobacz czy nie ma nakrętek od wewnętrznej strony bo mam w zestawie narzędzi takie trójkątne "krzyżaki", więc może to jest śruba, a nie nit.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-01, 21:41   

Marek1603 napisał/a:
U mnie jest ta właśnie guma i normalnie śruba.

Teraz dopiero zaskoczyłem. Pewnie też miałem takie ustrojstwo ale jak rozbierali w Tandemie to pewnie przerobili na normalne śruby.
Janie zobacz czy nie ma nakrętek od wewnętrznej strony bo mam w zestawie narzędzi takie trójkątne "krzyżaki", więc może to jest śruba, a nie nit.


Nakrętek od wewnątrz nie ma. Niestety wybitny projektant tego ustrojstwa nie wziął poprawki na partaczy od Nazaruków. A szkoda... Dzięki, i dobranoc.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-04-02, 07:12   

IMHO to jest wciskane, należy obrócić o 90° i podważyć. Zacisk jest tak skonstruowany aby nie przenosił drgań silnika na konstrukcję drzwi.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne