Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-03-03, 19:52
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
rexxim 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2013
Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 5
Skąd: Piaseczno/W-wa
Wysłany: 2015-02-10, 15:23   

Panowie, w moim Dokkerze stuknie zaraz 30 tys. km, więc trzeba wyregulować zawory. Macie kogoś poleconego w Wawie bądź okolicach?
W ASO na Jerozolimskich krzyczą sobie 450zł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-22, 03:19   

rexxim napisał/a:
stuknie zaraz 30 tys. km, więc trzeba wyregulować zawory

Ja dojeździłem bez żadnych problemów z powodu braku regulacji do 140 tys. km - choć mechanik stwierdził, że powoli robił się na nią czas...

rexxim napisał/a:
Macie kogoś poleconego w Wawie bądź okolicach?

Ja po pozytywnych doświadczeniach z firma zrobiłem regulację w Fortuna-Auto - robocizna 100 zł, uszczelka 50.
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-22, 08:08   

A trzeba wymieniać uszczelkę? Ja w poprzednim aucie regulowałem zawory co 30 tyś km z racji posiadania instalacji gazowej i mi mechanik po prostu jakimś sylikonem czy czymś tam smarował i wszystko było ok. Tak pytam z ciekawości jak to jest.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-22, 08:43   

rexxim napisał/a:
Panowie, w moim Dokkerze stuknie zaraz 30 tys. km, więc trzeba wyregulować zawory. Macie kogoś poleconego w Wawie bądź okolicach?
W ASO na Jerozolimskich krzyczą sobie 450zł


Na LPG trzeba regulować zawory co 20-30 tys. km. Bez LPG przy takim przebiegu dla własnego komfortu psychicznego i jak ktoś lubi gmerać przy silniku. Chyba że masz jakieś objawy świadczące o problemach.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-22, 14:46   

SilverTM napisał/a:
trzeba wymieniać uszczelkę?

Zgodnie z zaleceniami producenta auta - tak.

(Jak zresztą chyba znaczną większość uszczelek w aucie).
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-22, 16:02   

Co do wymiany uszczelki to już wiem od mechanika że zależy to od kosztu uszczelki.
W hondach podobno jest droga więc lepiej posmarować ją sylikonem czy czymś tam i skręcić. Jeśli się nic nie poci to jeździć do następnej regulacji. Jeśli po kolejnej nic się nie dzieje to jeździmy tak aż coś zacznie się pocić. Wtedy przy regulacji po prostu wymienić uszczelkę. Ja zrobiłem 150 tyś km i jakieś 4-5 regulacji luzów i ani razu uszczelki nie wymieniłem. Kolejny właściciel auta też nie ma żadnych problemów.
Wychodzi na to że kto na jakiego mechanika trafi zawsze mechanik może zarobić dodatkowo na tej uszczelce.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-03-22, 17:25   

To zależy od rodzaju i materiału jaka jest wykonana uszczelka.
Jeśli jest papierowa to kwalifikuje do wymiany za każdym razem, a jak jest metalowa to może posłuży jeszcze ze 2-3 regulacje zaworów. A sylikon służy do posmarowania metalowej uszczelki by lepiej uszczelnić.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2015-03-22, 17:28   

Zamieszczam plik w pdf-e, jak przeprowadzić regulację zaworów może się przyda.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2015-03-22, 17:50 ]
Wcześniejsza instrukcja na forum: http://www.daciaklub.pl/f...1643168#1643168.

Regulacja luzów zaworów w silniku 1,4(8V).pdf
Pobierz Plik ściągnięto 626 raz(y) 119,22 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-22, 17:47   

@SilverTM: Głównie zależy to jednak od konstrukcji, a nie od mechanika. Nie wiem jak jest w hondach - być może ta uszczelka faktycznie jest wielorazowego użytku? Albo producent też zaleca wymianę, tylko właściciele i mechanicy są "mądrzejsi"...

W każdym razie w daciach z silnikami 1.6 8v zalecana jest wymiana, oryginalna uszczelka kosztuje w ASO 50 zł, a regulacja zaworów, obejmująca wymianę uszczelki, to 1,3 rbg.

Czyli w sumie, licząc 140 zł netto / 1 rbg, jak warszawskie RRG ma w cenniku, powinno to być poniżej 300 zł za komplet - nie wiem skąd 1,5x wyższa cena dla kol. rexxima...
 
Gregor1984 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 03 Maj 2015
Posty: 5
Skąd: Lubliniec, śląskie
Wysłany: 2015-05-16, 10:17   

Czy te silniki mają tak działać? http://youtu.be/KZweAZXwhU0
ciągle słyszę takie ,,cykanie" w swojej Sandero 1.4 mpi jak w tym clio z filmu. Kiedy przyśpieszam słychać to nawet ciut mocniej. Jak montowali mi gaz to robili również regulacje zaworów. Inny znajomy mechanik powiedział,że te silniki tak mają. Czy na pewno? Mój stary golf 2 1.8 RP cyka ale tylko parę sekund po odpaleniu potem jest ok
 
pckiller 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 23
Skąd: tarnowskie góry
Wysłany: 2015-10-05, 23:52   

Witam,
jak wygląda to w silnikach z fabryczną instalacją lpg? podobno gniazda zaworów są utwardzane. Czy ktoś miał z tym jakieś doświadczenia.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-10-06, 19:21   

Jak kupowałem to były utwardzane (tak mówili), jak przyszło do serwisu to coś koło 40tys trzeba regulować ,ale niech ktoś potwierdzi
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-07, 11:30   

pckiller napisał/a:
Witam,
jak wygląda to w silnikach z fabryczną instalacją lpg? podobno gniazda zaworów są utwardzane. Czy ktoś miał z tym jakieś doświadczenia.


Wg rozpiski w instrukcji regulacja zaworów przy fabrycznym LPG silnik 1.6 mpi ma być robiona co 120 000 km. Trochę kosmos.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-07, 11:52   

jan ostrzyca napisał/a:
regulacja zaworów przy fabrycznym LPG silnik 1.6 mpi ma być robiona co 120 000 km. Trochę kosmos

Ale właściwie dlaczego? Ja, nie mając gazu, robiłem regulację przy 140 tys. km, przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów (podciekała) - mechanik stwierdził, że "było już trochę ciasno". Jeżeli wersje zagazowane fabrycznie rzeczywiście mają utwardzenie, a ustawienia instalacji są kontrolowane na bieżąco, to właściwie nie powinno być najmniejszego problemu z wypalaniem gniazd - a zatem i faktycznej konieczności regulacji luzów...
 
pckiller 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 08 Kwi 2015
Posty: 23
Skąd: tarnowskie góry
Wysłany: 2015-10-13, 21:13   

na pewno mają silniki inne oznaczenia. (ja mam z fabryczną a brat z dołożoną jak fabryczna i są inne numery)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-14, 05:32   

laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
regulacja zaworów przy fabrycznym LPG silnik 1.6 mpi ma być robiona co 120 000 km. Trochę kosmos

Ale właściwie dlaczego? Ja, nie mając gazu, robiłem regulację przy 140 tys. km, przy okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów (podciekała) - mechanik stwierdził, że "było już trochę ciasno". Jeżeli wersje zagazowane fabrycznie rzeczywiście mają utwardzenie, a ustawienia instalacji są kontrolowane na bieżąco, to właściwie nie powinno być najmniejszego problemu z wypalaniem gniazd - a zatem i faktycznej konieczności regulacji luzów...


Dlatego, że:
1. regulacja zaworów jest zalecana co 15-30 tys km w silnikach na LPG,
2. w dwóch samochodach fiat i dacia była wręcz niezbędna,
3. w dacii z fabrycznym LPG miałem podparte dwa zawory przy ok. 30 tys. km, co wyszło przy okazji regulacji zaworów, gdybym czekał do 120 tys. byłaby kosztowna awaria.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2015-10-14, 05:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
mentoch 
Zielony listek


Marka: DACIA
Model: LOGAN II
Silnik: 1,2 16V D4F
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Mar 2016
Posty: 5
Skąd: POLKOWICE
  Wysłany: 2016-03-17, 11:45   1,2 16V D4F - Regulacja luzu zaworowego

Witam, to mój pierwszy post na tym forum.

Posiadam Dacie Logan z silnikiem 1,2 16v D4F z instalacją LPG firmy BRC.
Auto ma dopiero rok i przejechane w ciągu tego roku 40 tys. km.
Ostatnio mam problem z nierównymi obrotami na zimnym silniku.
W serwisie przy przeglądzie po 40 tys. km stwierdzono że trzeba ustawić luz na zaworach i silnik powinien zacząć pracować normalnie.

Byłem ostatnio w dwóch serwisach Renault/Dacia by zapytać o koszt regulacji luzów na zaworach.
W pierwszym serwisie powiedziano mi że koszt takiej operacji to 850 zł (chyba trochę dużo chca???). Wymieniane będą na nowe : uszczelka pokrywy zawrów, uszczelki kolektora dolotowego i uszczelki na gniazdach świec. Na pytanie jak jest regulowany luz na zaworach odpowiedziano mi że za pomocą płytek regulacyjnych.
W drugim serwisie powiedziano mi że koszt takiej operacji to 480 zł. Wymieniają na nową tylko uszczelkę pokrywy zaworów. Na pytanie jak jest regulowany luz na zaworach odpowiedziano mi że za pomocą płytek regulacyjnych.

W związku z powyższym szukam informacji na temat regulacji luzów na zaworach w tym silniku.
Dodam że przeglądając różne fora trafiłem na sprzeczne informacje:
jedni piszą że ten silnik ma regulacje luzu na zaworach za pomocą śrubek a inni że płytek -tak też powiedziano mi w serwsie.
Na wszystkich znalezionych w internecie zdjęciach głowicy tego silnika jednoznacznie widać że luz jest regulowany za pomocą śrubek - taką informację otrzymałem na forach Renault.

Jeśli chodzi o sposób regulacji to powiem szczerze że zgłupiałem.

Stąd moje pytania do użytkowników tego forum.
Jak jest regulowany luz na zaworach w tym silniku? Za pomocą śrubek czy może za pomocą płytek???
Czy możliwe jest żeby do aut DACIA montowali silnik z inną głowicą (z zaworami regulowanymi za pomocą płytek) niż do aut Renault (z zaworami regulowanymi za pomocą śrubek)???
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-17, 12:08   

mentoch napisał/a:
Jak jest regulowany luz na zaworach w tym silniku?

Śrubką - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=96158#96158
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-17, 12:27   

Kup uszczelkę pod pokrywę zaworów i podjedź do jakiegoś ogarniętego mechanika to za mniej niż stówę Ci to zrobi.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-03-17, 12:29   

Każdy warsztat to zrobi, a najlepiej co serwisuje na co dzień silniki ze stajni Renault-a. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-03-17, 21:55   

A jakie wartości trzeba ustawiać w silnikach 1,6 8V?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-17, 22:26   

dacia napisał/a:
jakie wartości trzeba ustawiać w silnikach 1,6 8V?

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=36634#36634
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-03-17, 22:29   

Dzięki :)
 
Michał93 



Marka: Dacia / BMW
Model: Logan 2 / e39
Silnik: 1.2 16v 75 lpg / M54B30
Rocznik: 2014 / 2001
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lut 2015
Posty: 288
Skąd: Białystok/Kielce
Wysłany: 2016-05-05, 02:11   

Czy ktoś już robił regulację w 1.2 16v z fabrycznym gazem? (D4f 732/734)
Jakie powinny być wartości luzu zaworowego w tym silniku?
I pytanie zasadnicze - czy w tym silniku do demontażu kolektora ssacego trzeba odkrecić kompresor klimy?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-05, 09:05   

Było kilka razy na forum , choćby tu:
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=38861#38861
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne