DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Odpowietrzanie układu paliwowego w dieslu
Autor Wiadomość
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 10:09   Odpowietrzanie układu paliwowego w dieslu

Przymierzam się do samodzielnej wymiany filtra paliwa w moim Loganie. W instrukcji serwisowej jest wszystko w miarę przejrzyście opisane. Mam jednak wątpliwości co ostatniej czynności, a mianowicie odpowietrzenie układu paliwowego. Wiem, że w dieslu służy do tego specjalna pompka-gruszka w komorze silnika. Domyślam się, że mam ją pompować, tylko nie wiem do jakiego momentu. Skąd będę wiedział, że już się wszystko odpowietrzyło jak należy? Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w tym temacie?
_________________
MCV Laureate dCi
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 11:40   

To się robi chyba po prostu na czuja - a brak jakichkolwiek ostrzeżeń sugeruje, że nie jest to też czynność o bardzo wielkiej wadze...
 
wojtus 



Marka: Dacia
Model: Lodgy, Sandero
Silnik: 1.6 MPI, 1.4 MPI LPG
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 167
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2012-05-16, 12:00   Re: Odpowietrzanie układu paliwowego w dieslu

petek napisał/a:
Przymierzam się do samodzielnej wymiany filtra paliwa w moim Loganie. W instrukcji serwisowej jest wszystko w miarę przejrzyście opisane. Mam jednak wątpliwości co ostatniej czynności, a mianowicie odpowietrzenie układu paliwowego. Wiem, że w dieslu służy do tego specjalna pompka-gruszka w komorze silnika. Domyślam się, że mam ją pompować, tylko nie wiem do jakiego momentu. Skąd będę wiedział, że już się wszystko odpowietrzyło jak należy? Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w tym temacie?


Trzeba pamiętać aby nowy filtr zalać paliwem przed założeniem, wtedy wystarczy kilka razy ścisnąć "gruszkę" i będzie ok.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-05-16, 12:58   

Nie ma strachu po dymi trochę białym dymem i po krzyku.
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 15:44   Re: Odpowietrzanie układu paliwowego w dieslu

wojtus napisał/a:
Trzeba pamiętać aby nowy filtr zalać paliwem przed założeniem, wtedy wystarczy kilka razy ścisnąć "gruszkę" i będzie ok.


A jak się nie zaleje to więcej razy trzeba tę gruchę pompować? Skąd będę wiedział, że już wystarczy?

Moje pytanie wynika z analizy przypadku z tego forum, gdzie w ASO wymieniono filtr paliwa i dobrze nie odpowietrzono układu. Podobno przez to musiano wymieniać wtryski i inne elementy.
_________________
MCV Laureate dCi
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-16, 15:46   

Pompujesz gruchą aż nie będzie powietrza i pełne wężyki będą.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 16:08   

vulcanor napisał/a:
Pompujesz gruchą aż nie będzie powietrza i pełne wężyki będą.


Ale skąd będę wiedział, że są pełne wężyki i które to wężyki? Te od gruchy są czarne i nieprzezroczyste chyba.
_________________
MCV Laureate dCi
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-05-16, 17:38   

petek napisał/a:
Podobno przez to musiano wymieniać wtryski i inne elementy

:shock: :shock: :shock: :oops:
Jakie elementy?/wrogie?/
_________________
48piotr
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-16, 17:46   

petek napisał/a:


Ale skąd będę wiedział, że są pełne wężyki i które to wężyki? Te od gruchy są czarne i nieprzezroczyste chyba.
\

Są przezroczyste bynajmniej u mnie w mcv z 2010 roku były :-) bo grucha by sensu nie miała tylko one są w takim czarnym oplocie ale można zajrzeć odciągając trochę ten oplot na końcach przewodów.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 18:11   

OK. Dzięki bardzo. Muszę się im jeszcze raz przyjrzeć.
_________________
MCV Laureate dCi
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-05-16, 18:51   

jeśli jest tak jak w kosiarkach to po prostu zauważysz że grucha na początku jest pusta (będzie stawiała mały opór przy ściskaniu), a jak się wypełni będzie twardsza - jak już będzie twardsza to ze raz bym ścisnął i powinno być ok ;)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-05-16, 18:56   

a to nad pompą paliwa to odpowietrznik zawsze odkręca sie odpowietrznik i wtedy pompuje ręcznie żeby powietrze gdzie miało wyjść bo zapowietrzona pompa może się zatrzeć tak samo jak i wtryski

_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-05-16, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 19:20   

Lukas to Twoje zdjęcie dotyczy 1,5 dCi? W którym miejscu są te elementy - odpowietrznik?
_________________
MCV Laureate dCi
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-05-16, 20:07   

petek napisał/a:
Lukas to Twoje zdjęcie dotyczy 1,5 dCi? W którym miejscu są te elementy - odpowietrznik?


zdjęcie nie moje ale taki odpowietrznik jest nad pompą paliwową (nad alternatorem) zrzuć tą górna osłonę silnika to wtedy dobrze widać odpowietrznik jest za pompą paliwa czyli odpowietrzamy nim całą pompę
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-05-16, 20:45   

Robi się to tak
Pompka bez paliwa chodzi lekko czuć , że nic tam nie ma.
Jak podciągniesz paliwo robi się twarda.
Nie da się tego przeoczyć
Ostatnio zmieniony przez Dawid 2012-05-16, 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-05-16, 21:26   

Dawid napisał/a:
Robi się to tak
Pompka bez paliwa chodzi lekko czuć , że nic tam nie ma.
Jak podciągniesz paliwo robi się twarda.
Nie da się tego przeoczyć


a powietrze gdzie wychodzi??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2012-05-18, 20:54   

Lukas87 napisał/a:
Dawid napisał/a:
Robi się to tak
Pompka bez paliwa chodzi lekko czuć , że nic tam nie ma.
Jak podciągniesz paliwo robi się twarda.
Nie da się tego przeoczyć


a powietrze gdzie wychodzi??


Raz skoczyło mi się paliwo , auto stanęło.
Dolałem z kanistra , zgodnie z instrukcją dołączoną do auta ściskałem pompkę , aż zrobiła się twarda - następnie odpaliłem auto.
100% sprawdzone.
Zdarzyło mi się odpowietrzać układ chłodzenia w Fiacie i tam to faktycznie odkręca się korek, bo to układ zamknięty. W układzie paliwowym chyba się tak nie robi , bo było by to w instrukcji.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-18, 22:02   

Układ paliwowy też w zasadzie jest zamknięty, ale nie ma odpowietrznika przy gruszce, bo ewentualne zapowietrzenie zostanie usunięte po prostu do... baku.
 
petek 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 250
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-19, 07:36   

No dobra, to teraz trochę z innej beczki. W manualu jest napisane, że przy wymianie fitra paliwa stosuje się specjalne jednorazowe zatyczki do przewodów. Zakłada się je na przewody paliwowe po odkręceniu filtra. W warunkach domowych oczywiście czymś takim nie dysponuję. Kombinuję tak - będę odkręcał po jednym przewodzie od razu dokręcając go do nowego filtra w to samo miejsce. W ten sposób chyba nie powinno się nic dostać do układu paliwowego. A może radzicie jakoś inaczej?
_________________
MCV Laureate dCi
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-05-19, 08:07   

z tego co wiem to na filtrze są kolorowe gniazda a końcówki też są kolorowe na przewodach więc raczej trudno się pomylić
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne