Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Montaż wskaźnika analogowego ilości paliwa w baku
Autor Wiadomość
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-02-27, 16:14   Montaż wskaźnika analogowego ilości paliwa w baku

Witam. Da się podłączyć taki czujnik?? ponieważ jakoś nie wierzę tym cegiełkom ... Wystarczy się podpiąć pod kable czujnika w baku czy coś jeszcze trzeba wykonać??
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2011-02-27, 16:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-27, 18:59   

Pewnie da się podłączyć, ale... po co? Przecież te cegiełki, to właśnie są analogowe - po prostu proporcjonalne do oporu elektrycznego. Czy to będą cegiełki, czy wskazówka - niczego to nie zmieni.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-27, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2011-02-27, 19:25   

Poziom paliwa mierzony jest poprzez zmianę oporności potencjometru na osi którego zamontowany jest pływak.
Można mierzyć napięcie na potencjometrze lub prąd płynący w tym obwodzie.
Potem taki sygnał trzeba wyświetlić na jakimś wyświetlaczu LCD takim jak tu przy pomocy prostego mikroprocesora, który ma wiele wejść i wyjść
łącznie z obsługą wyświetlacza LCD.

Tak na marginesie to fajnie by było zainicjować idee takiego dodatkowego komputera pokładowego z pomiarem temperatury wewnątrz
i na zewnątrz + automatyczna klimatyzacja i chociażby dokładne wskazanie
poziomu paliwa w baku z dokładnością do litra :-) można by z czasem dokładać dodatkowe
możliwości.

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-27, 20:05   

lep napisał/a:
Tak na marginesie to fajnie by było zainicjować idee takiego dodatkowego komputera pokładowego z pomiarem temperatury wewnątrz
i na zewnątrz + automatyczna klimatyzacja i chociażby dokładne wskazanie
poziomu paliwa w baku z dokładnością do litra :-) można by z czasem dokładać dodatkowe
możliwości.


Już taka idea jest zainicjowana i to na etapie bardzo zaawansowanym, czeka na ciepłe dni jak zostanie zamontowany w aucie : http://www.daciaklub.pl/f...p?p=65332#65332

A żeby dodać odczyt paliwa ze zbiornika to już zabieg kosmetyczny.

Aha, lep również komputer pokładowy pokazuje ilość paliwa w litrach w trybie diagnostycznym (jest to strona trzecia) :
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3787

Natomiast co do pytania kolegi jjmalin o wyświetlacz analogowy to faktycznie nie ma sensu, gdyż będzie wskazywał dokładnie to samo co wskaźnik cegiełkowy.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-27, 20:41, w całości zmieniany 7 razy  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-02-27, 21:35   

bo jakoś powiem szczerze wole wskazówkę niż te ciegiełki... nie przemawiają do mnie ... czasem za szybko znikają a robie tyle samo KM co zawsze ...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-27, 21:40   

No tak, na pewno analogowy będzie płynniej się poruszał.
Takie wskaźniki mają wyprowadzone trzy kable : plus, minus i sygnał.
Plus i minus wiadomo gdzie podłączyć, natomiast sygnał podłączyć do kabla sygnałowego z pływaka z tyłu liczników.
Jak już sobie kupisz taki wskaźnik paliwa to powiem ci dokładnie jak go podłączyć.
Np. taki wskaźnik: http://allegro.pl/wskazni...1450153538.html
Ale aby dobrać odpowiedni wskaźnik, należy przedtem sprawdzić oporność potencjometra pływaka przy pustym zbiorniku. Według dokumentacji wynosi ona od 30(pełny zbiornik) do 330 omów (pusty zbiornik), ale w dieslu może dali inny potencjometr - trzeba by było to zmierzyć dokładnie miernikiem w aucie na pustym zbiorniku.


Edit: Takie wskaźniki mogą mieć jednak 4 przewody : plus, minus i +sygnał oraz -sygnał od potencjometru pływaka oraz jeszcze jeden do podświetlania wskaźnika. Ale nie zmienia to rzeczy -sygnał i +sygnał należy podłączyć do kabli najlepiej z tyłu licznika lub jak się okazuje przy lewym słupku obok fotela kierowcy pod wykładziną jest złączę R2 przez które przechodzą kable +sygnał i -sygnał potencjometra pływaka.
Także podłączenie wskaźnika analogowego jest jak najbardziej możliwe.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-28, 07:55, w całości zmieniany 9 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-27, 21:55   

jackthenight napisał/a:
na pewno analogowy będzie płynniej się poruszał

Bo??? Sugerujesz, że elektronika tablicy przyrządów wprowadza do pomiaru jakieś zakłócenia? Przecież albo miernik wskazówkowy będzie po prostu pokazywał aktualną oporność - czyli będzie skakał w górę i w dół, jak omometr (bez sensu) - albo będzie miał dołożone jakieś opóźnienie pomiaru / ograniczenie przed wzrostem wartości w czasie jazdy (ponieważ tankuje się wyłącznie przy wyłączonym pojeździe) - czyli identycznie jak jest obecnie... Nie?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-27, 22:01   

laisar napisał/a:
jackthenight napisał/a:
na pewno analogowy będzie płynniej się poruszał

Bo??? Sugerujesz, że elektronika tablicy przyrządów wprowadza do pomiaru jakieś zakłócenia

Podejrzewam, że chodzi o rozdzielczość cegiełek. :) No bo taka cegiełka jednak mówi niewiele. Ile właściwie jest paliwa w danej cegiełce? Cała cegiełka, czy może już łyżka skrobie po dnie i cegiełka zaraz zgaśnie? ;) A analogowa wskazówka może opuścić się pół milimetra poniżej kreski w podziałce, potem sobie spokojnie siedzi gdzieś między kreskami, potem opiera się na kresce, a potem, niestety, kreskę zasłania i wiadomo, że kolejna podziałka za nami. :] A podziałek może być naćkane bandyliard, w porównaniu z dziesięcioma cegiełkami - różnica w odbiorze kolosalna. ;)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-27, 22:06   

Laisar wskazówkowy będzie płynnie opadał , a nie o jedną cegiełkę jak cyfrowy.
Wskazówkowy opadanie o milimetr, a cegiełkowy nawet nie drgnie, gdyż zakres napięciowy czy tam oporności potencjometru pływaka nie zostanie przekroczony aby komputer wygasił jedną cegiełkę.

Nie będzie skakał, gdyż pływak w zbiorniku również nie skacze w górę i w dół, to pływak jest tak skonstruowany aby nie skakał jak zając w zbiorniku. To nie licznik kolego wykonuje opóźnienia, a dokładnie to chodzi ci o bezwładność pomiaru - to robi pływak, to pływak ma właśnie dużą bezwładność, aby wskaźniki nie szalały jak zające.
Skoro kolega chce mieć wskaźnik analogowy to czemu nie, po prostu będzie miał tak jak w starszych autach.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-27, 22:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-05-06, 08:21   Montaż analogowego wskażnika poziomu paliwa

Witam. Czy jest możliwość podpięcia się pod cyfrowy wskażnik w sensie bezpośrednio od pływaka do analogowego wskażnika czy trzeba byloby montować drugi pływak?? A może jest tez inny sposób?? dla pytajacych dlaczego chce to zrobić ( a raczej komuś zlecić ) odpowiadam: nie ufam tym cegiełkom... dziwnie się zachowują. są nieprecyzyjne
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-06, 09:11   

a może "te cegiełki" tylko pokazują to co pokazują na podstawie otrzymanych danych z pływaka? i każdy inny wskaźnik (cegiełki) jaki byś nie podłączył to też - na bazie tych danych - będzie nieprecyzyjny... (zastrzegam: nie posiadam takiej wiedzy a jest to jedynie mój domysł)...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-06, 12:05   

Ja mam w swoim aucie analogowy.... i guano to daje, też jest nieprecyzyjny gdy jest poniżej 1/4zbiornika... Np. wskażnik pokazuje 1/8 zbiornika (ok5,5-6litrów powinno być teoretycznie), jadę zalać do pełna do 3 odbicia(bez znaczenia, między 1 a 3 odbiciem 0,6litra różnicy) i wchodzi 35litrów.

P.S. A może celowo producenci robią taki myk żeby nie jeżdzić na oparach?
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-06, 14:14   

Nie warto montować analogowego wskaźnika bo nie będzie to za ładnie wyglądać a i może się okazać ze będzie miał tak dokładność jak cyfrowy. Jak ci coś źle pokazuje to jeźdź do aso niech wymieniają na gwarancji.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2012-05-06, 14:19   

Ja myślę, że to wina zbiorników które to już nie są idealnie "kształtne", nie da się idealnie wskazać pływakiem ile paliwa znajduje się w środku.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-05-06, 14:45   

Cendra napisał/a:
że to wina zbiorników które to już nie są idealnie "kształtne"

szczególnie jest to zwodnicze w przypadku Dstera 4x4 gdzie zbiornik jest "podzielony" na dwa i ten fakt dodatkowo zniekształca odczyt... mnie osobiście to przestało już przeszkadzać, wiem ile przejechałem km od ostatniego tankowania, przybliżone zużycie również znam a wskaźnik poziomu paliwa traktuję bardzo "orientacyjne"... :-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne