Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Brak prądu po zapaleniu silnika - dmuchawa/radio/zapalniczka
Autor Wiadomość
IraS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 639
Skąd: Spała
Wysłany: 2012-11-01, 18:03   Brak prądu po zapaleniu silnika - dmuchawa/radio/zapalniczka

29 000 i pierwsza usterka. Przed serwisem zapytam tutaj, bo może to jakaś pierdoła i nie będę musiał dymać 70 km do serwisu. Może ktoś miał podobną przypadłość u siebie. Po przekręceniu kluczyka wszystko jest ok i działa, ale gdy uruchomię silnik nie działa dmuchawa, radio i gniazdo zapalniczki. Czasami zadziała, ale częściej nie. Sprawdziłem bezpieczniki wszystkie są ok.
 
Wojti89 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 Black Pearl pakiet LOOK
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 21
Skąd: Mokotów
Wysłany: 2012-11-02, 13:24   

Przekaźnik. Nie grzebałem jeszcze w swoim ale gdzieś w Dusterze, np pod maską w okolicach aku musi być skrzynka przekaźników, najprawdopodobniej wszystkie będą tego samego typu i być może będzie opis który jest do czego. Możesz zamienić miejscami np przekaźnik od świateł z przekaźnikiem od konsoli centralnej (wszystkie urządzenia takie jak radio, dmuchawa i gniazdo zapalniczki mogą być na jednym przekaźniku ale różnych bezpiecznikach) i zobaczyć efekt. Jeżeli będzie ok, zaś ze światłami będzie działo się coś podejrzanego to jedziemy do najbliższego sklepu elektronicznego, kupujemy taki sam przekaźnik, wymieniamy i gitara. Przekaźniki czasem lubią się "zaklejać" w położeniu zamkniętym lub otwartym i to może być to.
Ostatnio zmieniony przez Wojti89 2012-11-02, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-02, 14:31   

Wojti89 napisał/a:
Jeżeli będzie ok, zaś ze światłami będzie działo się coś podejrzanego to jedziemy do najbliższego sklepu elektronicznego, kupujemy taki sam przekaźnik, wymieniamy i gitara

samochód jest na gwarancji... ;-) sprawdzić można ale co do sensu zakupu to inna sprawa
 
IraS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 639
Skąd: Spała
Wysłany: 2012-11-02, 15:46   

Pozamieniałem przekaźniki są 4 czarne 2 różowe i 1 brązowy. Mogłem tylko zamienić czarne i różowe, nic nie pomogło. Brązowego nie mam z jak zamienić bo jest tylko jeden. Może ktoś wie za co ten brązowy odpowiada ? Bo może to akurat ten. Na pokrywce nie ma żadnego opisu.
 
IraS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 639
Skąd: Spała
Wysłany: 2012-11-02, 15:47   

TD Pedro napisał/a:

samochód jest na gwarancji... ;-) sprawdzić można ale co do sensu zakupu to inna sprawa


Ja mam do serwisu 70 km w jedną stronę, więc pewnie przekaźnik będzie tańszy niż paliwo na wizytę w serwisie i stracony cały dzień. Oczywiście o ile to przekaźnik. Bo inaczej będzie trzeba pewnie jechać.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-02, 16:08   

Nie chcę krakać, ale przyczyną w 99% jest stacyjka.

Przekaźniki odpadają, bo nie ma wspólnego przekaźnika na dmuchawę, radio i zapalniczkę.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-11-02, 16:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-11-02, 16:10   

IraS napisał/a:
Może ktoś wie za co ten brązowy odpowiada ?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2302
 
Wojti89 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 Black Pearl pakiet LOOK
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Cze 2011
Posty: 21
Skąd: Mokotów
Wysłany: 2012-11-02, 16:52   

Może to być stacyjka. Teoretycznie możesz odkręcić obudowę kolumny kierownicy i (przy odłączonych klemach!) porozpinać złącza przy stacyjce i sprawdzić poprawność styków przy przekręcaniu kluczyka. Na moje oko przy odłączonym aku elektronika nie powinna zarejestrować rozpięcia tych złącz, ale kto wie. Chyba potrzebny byłby również klucz typu torx do odkręcenia tej pokrywy. Oczywiście należy mieć świadomość, że takie grzebanie jeżeli serwis się zorientuje może zakończyć sie utratą gwarancji... Z kolei z rzeczy, które jeszcze możesz sprawdzić samodzielnie to ja bym zmierzył napięcie na akumulatorze przy wyłączonym i włączonym silniku.
Ostatnio zmieniony przez Wojti89 2012-11-02, 16:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
IraS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 639
Skąd: Spała
Wysłany: 2012-11-02, 17:09   

Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz. Jak pisałem wcześniej było kilka razy tak, że po uruchomieniu silnika wszystko działało, ale np jak pod gniazdo zapalniczki podłączyłem nawigację, czy też ładowarkę do telefonu to prąd zanikał i padało radio i nawiew. Może to jakieś zwarcie w gnieździe zapalniczki, ale jeśli tak, to padł by pewnie bezpiecznik bezpiecznik.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-02, 17:12   

Iras to stacyjka - wypaliły się styki - także stacyjka do wymiany.
_________________

 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-02, 17:35   

IraS napisał/a:
Ja mam do serwisu 70 km w jedną stronę

wiem, czytałem to w pierwszym poście ale objawy wskazują że możliwych powodów może być więcej...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-02, 17:45   

Wojti89 napisał/a:
takie grzebanie jeżeli serwis się zorientuje może zakończyć sie utratą gwarancji

Etam.
 
IraS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 639
Skąd: Spała
Wysłany: 2012-11-02, 18:23   

jackthenight napisał/a:
Iras to stacyjka - wypaliły się styki - także stacyjka do wymiany.


Jeśli tak to ciekawe dlaczego padła. Tak dumam, ja na swoich częstych wyjazdach cały czas ładuje kupę urządzeń, chodzą dwie nawigacje, ładuje się telefon, laptop, akumulator do aparatu przez rozgałęźnik. Może za bardzo to obciążam ? Może zrobić dodatkowe gniazdo zapalniczki bezpośrednio z akumulatora (oczywiście z bezpiecznikiem) ?
 
IraS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 639
Skąd: Spała
Wysłany: 2012-11-02, 18:42   

Jeszcze odnośnie tej stacyjki. Jak ją przekręcę to wszystko działa za każdym razem, dopiero jak włączę rozrusznik to pada, a przecież kluczyk po tym wraca do poprzedniego położenia ? W którym wszystko działało.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-02, 20:04   

IraS napisał/a:
na swoich częstych wyjazdach cały czas ładuje kupę urządzeń (...)
Może zrobić dodatkowe gniazdo zapalniczki bezpośrednio z akumulatora (oczywiście z bezpiecznikiem) ?

- jest to rozwiązanie właściwe (sam jestem w trakcie realizacji),
- ale to raczej nie powinno być przyczyną, gdyby obciążenie było za duże to przecież ten obwód chroni bezpiecznik, moim zdaniem jakieś (pytanie jakie :-( ) styki źle kontaktują... chyba bez wizyty w ASO się nie obejdzie...
 
IraS 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 16 Wrz 2011
Posty: 639
Skąd: Spała
Wysłany: 2012-11-03, 13:45   

Jednak to stacyjka, dzisiaj uruchomiłem silnik i oczywiście to samo, ale jak delikatnie cofnąłem kluczyk, jak chciałbym zgasić silnik to dmuchawa i radio ruszyły.
 
radzio 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2013
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 199
Skąd: Zagłębie Dąbrowskie
Wysłany: 2012-11-03, 17:27   

Ja mam tak w Matizie z wycieraczkami - przy pewnym położeniu kluczyka w stacyjce nie działają. Ale Matiz ma 160kkm i 13 lat, więc trochę to niepokojące że w rocznym Dusterze takie rzeczy się dzieją. :-/
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-03, 18:07   

IraS napisał/a:
Tak dumam, ja na swoich częstych wyjazdach cały czas ładuje kupę urządzeń, chodzą dwie nawigacje, ładuje się telefon, laptop, akumulator do aparatu przez rozgałęźnik. Może za bardzo to obciążam ?

Za bardzo obciążasz - za dużo urządzeń podłączasz, a pewnie jeszcze przy podłączonych tych wszystkich urządzeniach kręcisz stacyjką, czyli uruchamiasz silnik co powoduje że na stykach ciągnie się łuk elektryczny - oczywiście tylko wtedy jak gniazdo zapalniczki jest mocno obciążone.
Gniazdo fabryczne jest pod jedno urządzenie, góra dwa.
I dobrą zasadą jest aby podłączać urządzenia do gniazdka zapalniczki dopiero wtedy jak już uruchomimy silnik, a nie przed rozruchem silnika.

IraS napisał/a:

Może zrobić dodatkowe gniazdo zapalniczki bezpośrednio z akumulatora (oczywiście z bezpiecznikiem) ?

Jeśli korzystasz z tylu podłączonych akcesorii naraz, to będzie to najlepsze rozwiązanie.

radzio napisał/a:
niepokojące że w rocznym Dusterze takie rzeczy się dzieją. :-/

To nie wina auta, tylko użytkownika, który zbyt dużo urządzeń podłączał do zapalniczki.
Daj mi nowego merola, to stacyjkę wykończę w kilka minut :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-11-03, 18:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2012-11-03, 18:37   

jackthenight, ile max A może być podłączone do zapalniczki,tak żeby z dymem nie puścić instalacji??
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-03, 18:49   

czy aby obwód zapalniczki nie jest przypadkiem zabezpieczony topikiem 20A?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-03, 19:25   

Bezpiecznik 15A w Dusterach, a np. w Sandero/Logan jest bezpiecznik 10A
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-11-03, 19:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-03, 20:04   

Jednak to stacyjka, dzisiaj uruchomiłem silnik i oczywiście to samo, ale jak delikatnie cofnąłem kluczyk, jak chciałbym zgasić silnik to dmuchawa i radio ruszyły.




Na twoim miejscu sprawdziłbym wszystkie łączenia w skrzynce bezpiecznikowej do dmuchawy
i radia .Najlepiej sprawdziłbym napięcie na tych zabezpieczeniach poruszając kluczykiem.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-11-04, 12:39   

Maiłem to samo w jednym ze swoich poprzednich aut. U mnie na dodatek oprócz nie działającego radia i dmuchawy, nie ładował wtedy alternator. Więc aby nie rozładować akumulatora, po odpaleniu silnika i cofnięciu kluczyka - własnie dmuchawą lub radiem sprawdzałem, czy alternator ładuje. :mrgreen: Jeździłem tak 1 rok. Potem autko skasowałem, więc nigdy nie naprawiałem tej przypadłości. Jednak był to stary gruchot. W Twoim wypadku autko jest nówką - do ASO i niech wymieniają stacyjkę w ramach gwarancji.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2012-11-04, 12:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-11-04, 17:25   

TD Pedro napisał/a:
czy aby obwód zapalniczki nie jest przypadkiem zabezpieczony topikiem 20A?

Wartość zabezpieczenia nie ma tu znaczenia, prąd (tym bardziej stały) o natężeniu np. 10A też może wypalać styki stacyjki zwłaszcza, że może ona włączać jednocześnie inne obwody których prąd się sumuje.
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-04, 17:32   

Mam zapytanie czy włączają ci się wycieraczki po przekręceniu stacyjki?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne