Wysłany: 2012-11-27, 17:55 Kupuję Dustera... prośba o opinie
Na dniach będę zamawiał w salonie nowego Dustera. Wybór padł na wersję 1.6 4x4 kolor brąz cajou, wersja laureate 2 z pakietem look. W związku z powyższym mam do was użytkowników kilka pytań w tym te najważniejsze: jaka jest awaryjność tego modelu i jakie jest rzeczywiste spalanie w trybach 2WD,Auto i 4WD? Czy warto montować LPG (ponoć awarie mające związek z LPG nie podlegają naprawie na zasadach gwarancyjnych nawet jak LPG montowane jest w salonie).
Bardzo was proszę o odpowiedzi bo na dniach będę chciał zamawiać Dustera by wyrobić się na odbiór w Marcu.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-27, 20:38, w całości zmieniany 1 raz
Mam akurat wersję 4x2, benzyna, więc mogę Cię wspomóc podpowiedziami jedynie częściowo.
Jeżdzę swoim Dusterem dopiero od pół roku. Przebieg ponad 11,5 tys. km. Dotychczas, odpukać, nic się nie zepsuło. A auto jeżdziło już nie tylko po asfalcie, ale też niemało w stosunkowo lekkim terenie.
Również forumowe Dustery nie notują jakichś dramatycznych awarii. Może z wyjątkiem auta kolegi Esdziewiatego, które zbiera wszelkie złe moce w uniwersum
Na pocieszenie - ten Kolega jeździ dieslem
Spalanie w tym cieplejszym okresie utrzymywało się w granicach 7l/100km. Z czego ok. 50% miasto, 50% trasy.
W wersji 4x4 będziesz miał trochę wyższe. Zależy ono jednak także od indywidualnie ciężkiej nogi kierownika.
Generalnie opinie co do LPG są podzielone, ale licz się z tym, że będziesz musiał o instalację gazową dbać dodatkowo, aby cieszyć się z jej eksploatacji.
Odpowiedz też (głównie sobie) na pytanie, jakie będziesz robił przebiegi tym autem.
Ja np. osobiście nie przewiduję do mojego DD gazu.
Wolę tą prostą konstrukcję benzynową taką, jaka jest w aktualnej postaci
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-27, 18:27
wszystkie informacje znajdziesz na forum używając opcji "szukaj". Ale kilkoma zdaniami: - wybór wersji wyposażeniowej, koloru i rodzaju silnika to kwestia indywidualnych preferencji. Wersja 1,6 4x4 spala podobne ilości Pb w obu trybach (2 WD i Auto) z tej racji,że poza sytuacjami ekstremalnymi i tak napędza ją oś przednia. Realne spalanie ( w moim przypadku) w mieście wynosi ok 10 a w trasie ok 7,5 l Pb - zimą należy liczyć się ze wzrostem o co najmniej 1-1,5 l. W okresie docierania jest również sporo wyższe.Tryb 4WD używany jest jedynie w ekstremalnych warunkach i trudno o miarodajne oceny spalania. Fabryczny montaż LPG do 4x4 nie wchodzi w rachubę ale punkty dilerskie oferują taką możliwość za pośrednictwem współpracujących z dilerami punktów montażu. W takiej sytuacji diler udziela własnej gwarancji - teoretycznie równoznacznej w fabryczną. Opłacalność montażu LPG zależy głównie od przebiegów - to również sprawa indywidualna. Mój egzemplarz (sądząc, po twoich parametrach zamówienia - identyczny) ma niecałe 7 tys km przebiegu i zero jakichkolwiek awarii.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-27, 18:38, w całości zmieniany 6 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-27, 19:44
kvojt napisał/a:
robię dość sporo ok 30 - 35 tys rocznie.
przy takich planowanych przebiegach rocznych - zakładając,że z wiadomych sobie powodów nie chcesz kupować auta z silnikiem wysokoprężnym, inwestycja w LPG wydaje się jak najbardziej rozsądnym rozwiązaniem. Powinna zwrócić się praktycznie w ciągu roku lub niewiele później
przy tych przebiegach instalacja za np 3700 (tyle kosztowała moja) zwraca się po 7-8 miesiacach wliczając wszystkie koszty (seris gazu, benzynę, dodatkowe przeglądy, itp) a dokładnie po ok 18000 przejechanych kilometrów
Marka: Fiat
Model: Tipo
Silnik: 1.6 automat
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2012 Posty: 156 Skąd: Małopolska
Wysłany: 2012-11-27, 20:32
^ Przy takich silnikach jak ma Duster wybór benzyniaka z LPG jest najlepszym wyborem - jazda wychodzi najtaniej nie oszukujmy się ,,ba" cała eksploatacja samochodu ( biorąc wszystkie czynniki np cena , serwis, odsprzedaż itp. ) wychodzi najtaniej, trzeba przyszłościowo myśleć.
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 269 Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2012-11-27, 20:50 Re: Kupuję Dustera... prośba o opinie
kvojt napisał/a:
Czy warto montować LPG (ponoć awarie mające związek z LPG nie podlegają naprawie na zasadach gwarancyjnych nawet jak LPG montowane jest w salonie).
Bardzo was proszę o odpowiedzi bo na dniach będę chciał zamawiać Dustera by wyrobić się na odbiór w Marcu.
Dwa tygodnie temu zagazowałem swojego dustera. Za 130 zł przejeżdżam ok. 500 km. Pewnie nie warto... :)
Montując instalację LandiRenzo (czyli identyczną z fabryczną) w ASO RRG w Warszawie pełna gwarancja na mój silnik została zachowana. Jest respektowana w każdym ASO w Polsce.
To moje trzecie auto z gazem. Żadne nie sprawiało problemów, żadne nie było jakoś super z powodu "zagazowania" traktowane. W jednym nie robiłem nawet żadnych przeglądów instalacji (wiem, wiem, naganne), bo czasy były bardzo "wąskie" - masa roboty, mało kasy. Nic mu nigdy nie dolegało.
Wysłany: 2012-11-28, 23:41 Re: Kupuję Dustera... prośba o opinie
@kvojt
witaj w Klubie...
powiem tak...
- mam taką konfigurację jaka Ciebie interesuje, aktualny przebieg ponad 25 kkm z tego na "gazie" ponad 20 kkm, instalacja Landi Renzo Omegas (taka sama jak fabryczna)...
- uwagi - brak...
- instalacja już się zwróciła i od kilku miesięcy tankowanie jest trochę przyjemniejsze
Ok, jutro zamawiam Dustera i biorę LPG:) Po dodaniu tych wszystkich bajerów cena nieźle urosła :/ ale to dalej najtańszy suv na rynku. Boję się tylko jakości Dacii.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-29, 20:09
kvojt napisał/a:
Boję się tylko jakości Dacii.
jak każdy z nas w swoim czasie - ja biłem się pół roku z myślami, czy nie zrobię głupio pozbywając się salonowego,zadbanego, kilkuletniego nissana - okazuje się,że zupełnie niepotrzebnie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-29, 20:15, w całości zmieniany 1 raz
Jakości nie ma co się bać, statystyki na naszym forum wskazują, że Dustery spisują się dobrze. Mój akurat sprawiał sporo problemów przez te dwa lata, chociaż nigdy nie odmówił posłuszeństwa na drodze.
Generalnie mogę polecić, gdyż w codziennej eksploatacji auto daje sporo satysfakcji.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Dobra a doradźcie mi brać ESP+ASR? Pytam bo nie chcę przekraczać 65 tys i muszę z czegoś zrezygnować np. z czujników parkowania na rzecz wspomnianego ESP. Bardzo to ESP się przydaje?. I jeszcze jedno da się nim w trasie na autostradzie jechać te 150 km/h czy to dla niego za dużo?
Co do ESP się nie wypowiadam - jeszcze nigdy nie miałem w czasie 18 lat jak kulam za kółkiem, a co 150 na autostradzie - to powiem tak załadowany po brzegi na urlop w Bieszczadach całą A2 Poznań - Stryków Daster gonił 168 km/h wg GPS-a ale dobrze że dzieciaki i żona spały (po północy) bo było głośno i wir w baku wessał dobre 17 l /100 km - tak szacunkowo.
Zdarza mi się przegonić go czasami w granicach Vmax na szybkiej drodze ale nie zaczęsto.
Szkoda go tak tarmosić.
Pytam bo raz w roku jadę dalej na wczasy np Włochy, Hiszpania i zastanawiam się czy w razie potrzeby da się te 150 jechać bez utraty zmysłów. Auta generalnie będę używał 60% miasto i 40 % wyjazdy w lekki teren i trasa.
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 269 Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2012-11-29, 21:58
Dobra decyzja!
Nie wiem jak kombinujesz, ale moim zdaniem lepiej brać najpierw bez gazu, a potem go w ASO dołożyć. Dlaczego? Ponieważ wersja z fabrycznym gazem ma zubożony komputer pokładowy, nie dają Ci koła zapasowego itd. Natomiast przy zagazowaniu późniejszym masz wszystkie możliwe funkcje komputerka i pełne koło. Co prawda nie bardzo wiadomo, co ten komputerek tam zlicza, ale przy przejściu na benzynę masz pełną statystykę. Jeżeli bierzesz 4x4 to i tak innej opcji nie masz.
To co prawda inny model, ale daje jakieś wyobrażenie. W mojej DD wszystko super spasowane, żadnych dziwnych dźwięków, sama czysta radość z jazdy. Zobaczysz, będzie Ci się micha cieszyć całe miesiące po odbiorze. :)
Ostatnio zmieniony przez project2010 2012-11-30, 09:08, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 269 Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2012-11-29, 21:59
Te 150 to da się jechać, ale będzie już głośno. Zależy jak wrażliwy na hałas jesteś. Mi czasami to przeszkadza, czasami nie.
ESP nigdy nie miałem i tym razem też nie brałem. Jestem dobrym, myślącym i przewidującym kierowcą, raczej nigdy nie doprowadzę do sytuacji w której ten system by się przydał.
Ostatnio zmieniony przez project2010 2012-11-29, 22:05, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum