Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Kupuję Dustera... prośba o opinie
Autor Wiadomość
kvojt 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-27, 17:55   Kupuję Dustera... prośba o opinie

Na dniach będę zamawiał w salonie nowego Dustera. Wybór padł na wersję 1.6 4x4 kolor brąz cajou, wersja laureate 2 z pakietem look. W związku z powyższym mam do was użytkowników kilka pytań w tym te najważniejsze: jaka jest awaryjność tego modelu i jakie jest rzeczywiste spalanie w trybach 2WD,Auto i 4WD? Czy warto montować LPG (ponoć awarie mające związek z LPG nie podlegają naprawie na zasadach gwarancyjnych nawet jak LPG montowane jest w salonie).
Bardzo was proszę o odpowiedzi bo na dniach będę chciał zamawiać Dustera by wyrobić się na odbiór w Marcu.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-27, 20:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
dystrykt9 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 579
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2012-11-27, 18:21   

Mam akurat wersję 4x2, benzyna, więc mogę Cię wspomóc podpowiedziami jedynie częściowo.
Jeżdzę swoim Dusterem dopiero od pół roku. Przebieg ponad 11,5 tys. km. Dotychczas, odpukać, nic się nie zepsuło. A auto jeżdziło już nie tylko po asfalcie, ale też niemało w stosunkowo lekkim terenie.
Również forumowe Dustery nie notują jakichś dramatycznych awarii. Może z wyjątkiem auta kolegi Esdziewiatego, które zbiera wszelkie złe moce w uniwersum :-)
Na pocieszenie - ten Kolega jeździ dieslem :-)
Spalanie w tym cieplejszym okresie utrzymywało się w granicach 7l/100km. Z czego ok. 50% miasto, 50% trasy.
W wersji 4x4 będziesz miał trochę wyższe. Zależy ono jednak także od indywidualnie ciężkiej nogi kierownika.

Odnośnie dustera + LPG pomocne mogą być te wątki:
http://www.daciaklub.pl/f...p=148463#148463
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7911
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7799

Generalnie opinie co do LPG są podzielone, ale licz się z tym, że będziesz musiał o instalację gazową dbać dodatkowo, aby cieszyć się z jej eksploatacji.
Odpowiedz też (głównie sobie) na pytanie, jakie będziesz robił przebiegi tym autem.
Ja np. osobiście nie przewiduję do mojego DD gazu.
Wolę tą prostą konstrukcję benzynową taką, jaka jest w aktualnej postaci ;-)
_________________
Poszło dobrze. Jest duster... :)
duster dystrykta - dystrykt dustera
Mój kanał na YT - filmy z wypraw DKPL
Ostatnio zmieniony przez dystrykt9 2012-11-27, 18:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-27, 18:27   

wszystkie informacje znajdziesz na forum używając opcji "szukaj". Ale kilkoma zdaniami: - wybór wersji wyposażeniowej, koloru i rodzaju silnika to kwestia indywidualnych preferencji. Wersja 1,6 4x4 spala podobne ilości Pb w obu trybach (2 WD i Auto) z tej racji,że poza sytuacjami ekstremalnymi i tak napędza ją oś przednia. Realne spalanie ( w moim przypadku) w mieście wynosi ok 10 a w trasie ok 7,5 l Pb - zimą należy liczyć się ze wzrostem o co najmniej 1-1,5 l. W okresie docierania jest również sporo wyższe.Tryb 4WD używany jest jedynie w ekstremalnych warunkach i trudno o miarodajne oceny spalania. Fabryczny montaż LPG do 4x4 nie wchodzi w rachubę ale punkty dilerskie oferują taką możliwość za pośrednictwem współpracujących z dilerami punktów montażu. W takiej sytuacji diler udziela własnej gwarancji - teoretycznie równoznacznej w fabryczną. Opłacalność montażu LPG zależy głównie od przebiegów - to również sprawa indywidualna. Mój egzemplarz (sądząc, po twoich parametrach zamówienia - identyczny) ma niecałe 7 tys km przebiegu i zero jakichkolwiek awarii.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-27, 18:38, w całości zmieniany 6 razy  
 
kvojt 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-27, 19:21   

Dzięki za odpowiedzi. Oczywiście z wyszukiwarki też skorzystam. Co do przebiegu to właśnie problem w tym że robię dość sporo ok 30 - 35 tys rocznie.
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-11-27, 19:22   

Co do informacji jak kolega wyżej - poszukaj w szukajce, na tym forum wszystko jest.
Mój Duster ma 2 lata, 45 tys. przebiegu i zero problemów.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-11-27, 19:24   

to w tym przypadku chyba warto zastanowić się nad opcją LPG lub diesel - ale tu już najważniejsze są preferencje osobiste użytkownika, ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-27, 19:39   

kvojt napisał/a:
jaka jest awaryjność tego modelu

Zróżnicowana.


kvojt napisał/a:
jakie jest rzeczywiste spalanie w trybach 2WD,Auto i 4WD?

Zależnie od kierowcy: od 7 do 11.


kvojt napisał/a:
Czy warto montować LPG

Zależy od upodobań.


kvojt napisał/a:
awarie mające związek z LPG nie podlegają naprawie na zasadach gwarancyjnych nawet jak LPG montowane jest w salonie

Podlegają.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-27, 19:44   

kvojt napisał/a:
robię dość sporo ok 30 - 35 tys rocznie.

przy takich planowanych przebiegach rocznych - zakładając,że z wiadomych sobie powodów nie chcesz kupować auta z silnikiem wysokoprężnym, inwestycja w LPG wydaje się jak najbardziej rozsądnym rozwiązaniem. Powinna zwrócić się praktycznie w ciągu roku lub niewiele później
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-11-27, 19:48   

przy tych przebiegach instalacja za np 3700 (tyle kosztowała moja) zwraca się po 7-8 miesiacach wliczając wszystkie koszty (seris gazu, benzynę, dodatkowe przeglądy, itp) a dokładnie po ok 18000 przejechanych kilometrów
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-27, 19:55   

kvojt napisał/a:
Co do przebiegu to właśnie problem w tym że robię dość sporo ok 30 - 35 tys rocznie.

Ja przy takich przebiegach wybrałem diesla.
Jest 40 tyś. i zero problemów.
 
Marcinho 



Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 150
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2012-11-27, 20:32   

^ Przy takich silnikach jak ma Duster wybór benzyniaka z LPG jest najlepszym wyborem - jazda wychodzi najtaniej nie oszukujmy się ,,ba" cała eksploatacja samochodu ( biorąc wszystkie czynniki np cena , serwis, odsprzedaż itp. ) wychodzi najtaniej, trzeba przyszłościowo myśleć.
 
project2010 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2012-11-27, 20:50   Re: Kupuję Dustera... prośba o opinie

kvojt napisał/a:
Czy warto montować LPG (ponoć awarie mające związek z LPG nie podlegają naprawie na zasadach gwarancyjnych nawet jak LPG montowane jest w salonie).
Bardzo was proszę o odpowiedzi bo na dniach będę chciał zamawiać Dustera by wyrobić się na odbiór w Marcu.


Dwa tygodnie temu zagazowałem swojego dustera. Za 130 zł przejeżdżam ok. 500 km. Pewnie nie warto... :)

Montując instalację LandiRenzo (czyli identyczną z fabryczną) w ASO RRG w Warszawie pełna gwarancja na mój silnik została zachowana. Jest respektowana w każdym ASO w Polsce.

To moje trzecie auto z gazem. Żadne nie sprawiało problemów, żadne nie było jakoś super z powodu "zagazowania" traktowane. W jednym nie robiłem nawet żadnych przeglądów instalacji (wiem, wiem, naganne), bo czasy były bardzo "wąskie" - masa roboty, mało kasy. Nic mu nigdy nie dolegało.

Nie lękajcie się! Dobre LPG! :)

Sam sobie policz.
Ostatnio zmieniony przez project2010 2012-11-27, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcinho 



Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 150
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2012-11-27, 20:54   

^ Podzielam zdanie tego Pana powyżej.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-11-28, 23:41   Re: Kupuję Dustera... prośba o opinie

@kvojt
witaj w Klubie... :-)

powiem tak...
- mam taką konfigurację jaka Ciebie interesuje, aktualny przebieg ponad 25 kkm z tego na "gazie" ponad 20 kkm, instalacja Landi Renzo Omegas (taka sama jak fabryczna)...
- uwagi - brak...
- instalacja już się zwróciła i od kilku miesięcy tankowanie jest trochę przyjemniejsze :-)
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-11-29, 01:30   

Podobnie u mnie, LPG jest proekologiczne i proportfelowe ...;)
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
kvojt 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-29, 19:59   

Ok, jutro zamawiam Dustera i biorę LPG:) Po dodaniu tych wszystkich bajerów cena nieźle urosła :/ ale to dalej najtańszy suv na rynku. Boję się tylko jakości Dacii.
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-29, 20:05   

Ja też się bałem nie tylko ty jeden , mam drugi tydzień ten samochód jest ok ,na razie.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-29, 20:09   

kvojt napisał/a:
Boję się tylko jakości Dacii.

jak każdy z nas w swoim czasie - ja biłem się pół roku z myślami, czy nie zrobię głupio pozbywając się salonowego,zadbanego, kilkuletniego nissana :-P - okazuje się,że zupełnie niepotrzebnie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-29, 20:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-29, 20:10   

Jakości nie ma co się bać, statystyki na naszym forum wskazują, że Dustery spisują się dobrze. Mój akurat sprawiał sporo problemów przez te dwa lata, chociaż nigdy nie odmówił posłuszeństwa na drodze.
Generalnie mogę polecić, gdyż w codziennej eksploatacji auto daje sporo satysfakcji.
;-)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
kvojt 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-29, 20:53   

Dobra a doradźcie mi brać ESP+ASR? Pytam bo nie chcę przekraczać 65 tys i muszę z czegoś zrezygnować np. z czujników parkowania na rzecz wspomnianego ESP. Bardzo to ESP się przydaje?. I jeszcze jedno da się nim w trasie na autostradzie jechać te 150 km/h czy to dla niego za dużo?
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-11-29, 21:04   

Co do ESP się nie wypowiadam - jeszcze nigdy nie miałem w czasie 18 lat jak kulam za kółkiem, a co 150 na autostradzie - to powiem tak załadowany po brzegi na urlop w Bieszczadach całą A2 Poznań - Stryków Daster gonił 168 km/h wg GPS-a ale dobrze że dzieciaki i żona spały (po północy) bo było głośno i wir w baku wessał dobre 17 l /100 km - tak szacunkowo.
Zdarza mi się przegonić go czasami w granicach Vmax na szybkiej drodze ale nie zaczęsto. :-P
Szkoda go tak tarmosić.
 
kvojt 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-29, 21:24   

Pytam bo raz w roku jadę dalej na wczasy np Włochy, Hiszpania i zastanawiam się czy w razie potrzeby da się te 150 jechać bez utraty zmysłów. Auta generalnie będę używał 60% miasto i 40 % wyjazdy w lekki teren i trasa.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 532
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2012-11-29, 21:36   

Da radę :-D
 
project2010 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2012-11-29, 21:58   

Dobra decyzja!

Nie wiem jak kombinujesz, ale moim zdaniem lepiej brać najpierw bez gazu, a potem go w ASO dołożyć. Dlaczego? Ponieważ wersja z fabrycznym gazem ma zubożony komputer pokładowy, nie dają Ci koła zapasowego itd. Natomiast przy zagazowaniu późniejszym masz wszystkie możliwe funkcje komputerka i pełne koło. Co prawda nie bardzo wiadomo, co ten komputerek tam zlicza, ale przy przejściu na benzynę masz pełną statystykę. Jeżeli bierzesz 4x4 to i tak innej opcji nie masz.

Jakości się nie bój. Zobacz prawdziwą historię.

To co prawda inny model, ale daje jakieś wyobrażenie. W mojej DD wszystko super spasowane, żadnych dziwnych dźwięków, sama czysta radość z jazdy. Zobaczysz, będzie Ci się micha cieszyć całe miesiące po odbiorze. :)
Ostatnio zmieniony przez project2010 2012-11-30, 09:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
project2010 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 269
Skąd: spod Warszawy
Wysłany: 2012-11-29, 21:59   

Te 150 to da się jechać, ale będzie już głośno. Zależy jak wrażliwy na hałas jesteś. Mi czasami to przeszkadza, czasami nie.

ESP nigdy nie miałem i tym razem też nie brałem. Jestem dobrym, myślącym i przewidującym kierowcą, raczej nigdy nie doprowadzę do sytuacji w której ten system by się przydał.
Ostatnio zmieniony przez project2010 2012-11-29, 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne