Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster - wymiana silnika, sprzęgła elektro. i co jeszcze?
Autor Wiadomość
domek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster / Logan Pick-Up
Silnik: 1,5 dci /1,5 dci
Rocznik: 2010 / 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2013-02-04, 09:56   Duster - wymiana silnika, sprzęgła elektro. i co jeszcze?

Cześć,

Jestem nowy na forum. Choć wiele razy je przeglądałem to zawsze jako użytkownik anonimowy. Chcę się z wami podzielić moimi awariami w Dusterze bo myślę że zrobiły się już imponujące. Nie będę pisał tu o klekotaniu plastików, szumach przy 130km/h. Z auta jestem zadowolony, świetnie radzi sobie w terenie, za tę cenę nie można wymagać wiele. Mam Dustera 1,5dci z napędem 4x4. Wymieniam listę usterek, czekam na wasze opinie i uwagi co byście na moim miejscu zrobili? Liczę na poważną dyskusję.
Oto lista awarii:
1. wyciek a raczej wylanie się całego oleju z silnika - w serwisie stwierdzono że awarii uległa pompa oleju (historia z tym długa i kosztowna dla mnie była, może kiedyś wam o tym napiszę) - działanie serwisu: wymieniono silnik na nowy
2. metaliczne odgłosy z tylnej osi przy załączonym napędzie 4x4 lock - wymieniono sprzęgło elektromagnetyczne, ale również przy okazji półosie napędowe, bo podobno coś przy wymianie silnika zrobiono źle. Wymieniono również elementy stabilizatora bo coś z przodu waliło na nierównościach.
3. auto zapala kontrolki awarii napędu 4x4 (2wd i świece żarowe) - przeczyszczono styki napędu (cokolwiek by to nie było i nie znaczyło). Efekt awaria nadal występuje i auto nadal samo sobie załącza napęd 4x4 kiedy chce a nie kiedy ja chcę :)
4. dziwny świst podczas przyśpieszania - podobno do wymiany intercooler, bo jest zaolejony po awarii silnika. Czy to pomoże nie wiem bo jeszcze czekam na wymianę.
5. po raz kolejny coś wali w przednim zawieszaniu - serwis stwierdził że do wymiany drążek stabilizatora.
6. nie wchodzi jeden z biegów (już nie pamiętam który) - poprawiono cięgna, jakaś linka podobno się ześliznęła z czegoś tam.

Niektóre awarie spowodowały że sumarycznie auta nie używałem dobre 3 miesiące bo stało w serwisach.

Auto użytkuję w normalnych warunkach drogowych, czasem zjeżdżam na drogi nieutwardzone w celu dojazdu do domu. Auto ma blisko 80tys. km.

O drobnych awariach nie piszę bo jak pisałem wcześniej nie oczekuję za tę cenę wiele, ale myślę że wymienione powyżej awarie to już przesada.

Czy mieliście podobne przygody? Czy mam domagać się jakiegoś zadośćuczynienia albo wymiany auta na wolne od wad?

Czytałem o wymianach silników 1.6 w dusterach - ten temat znam :)
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-02-04, 11:33   

Przekre są Twoje niespodzianki z samochodem. Pozostaje Ci tylko gwarancja. Napraw i sprzedaj to auto, póki jeszcze jest coś warte :-|
_________________

 
bodzio 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-02-04, 12:13   

Jak można nie pamiętać który bieg nie wchodzi? Myślę że to jakaś czesko-niemiecka prowokacja. :-)
_________________
Poison Zyankalli + Shimano XT
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-02-04, 12:33   

domek napisał/a:
4. dziwny świst podczas przyśpieszania - podobno do wymiany intercooler, bo jest zaolejony po awarii silnika. Czy to pomoże nie wiem bo jeszcze czekam na wymianę.

domek napisał/a:
1. wyciek a raczej wylanie się całego oleju z silnika - w serwisie stwierdzono że awarii uległa pompa oleju (historia z tym długa i kosztowna dla mnie była, może kiedyś wam o tym napiszę) - działanie serwisu: wymieniono silnik na nowy


Jeśli w intercoolerze jest olej to tylko mógł się tam dostać przez turbinę i jeśli pkt 4 ma związek z pkt 1 to wcale nie była to winna pompa oleju tylko turbo się sypło i wyssało olej
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-04, 12:33   

Słabooo, mam większą historię :mrgreen:
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3597
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-04, 12:36   

Cały ten wywód kupy się nie trzyma:
Cytat:

1. wyciek a raczej wylanie się całego oleju z silnika - w serwisie stwierdzono że awarii uległa pompa oleju (historia z tym długa i kosztowna dla mnie była, może kiedyś wam o tym napiszę) - działanie serwisu: wymieniono silnik na nowy

Awaria pompy oleju może spowodować jedynie jej zatrzymanie i brak smarowania a nie wylanie się oleju. Oprócz mechanicznego uszkodzenia miski możliwe jest wyssanie oleju przez turbosprężarkę a w skrajnym przypadku tzw. choroba szalonych diesli.
Cytat:

2. metaliczne odgłosy z tylnej osi przy załączonym napędzie 4x4 lock - wymieniono sprzęgło elektromagnetyczne, ale również przy okazji półosie napędowe, bo podobno coś przy wymianie silnika zrobiono źle. Wymieniono również elementy stabilizatora bo coś z przodu waliło na nierównościach.

Co mają tylne półosie do wymiany silnika ?
Przecież rozpina się wał napędowy , wyciąga cały zespół silnik skrzynia i wkłada na nowo.
Cytat:

3. auto zapala kontrolki awarii napędu 4x4 (2wd i świece żarowe) - przeczyszczono styki napędu (cokolwiek by to nie było i nie znaczyło). Efekt awaria nadal występuje i auto nadal samo sobie załącza napęd 4x4 kiedy chce a nie kiedy ja chcę :)

Co najmniej dziwne jeśli nie niemożliwe - standardowym trybem pracy jest napęd na przód i dołączanie tyłu w razie potrzeby - awaria sprzęgła elektro uniemożliwia załaczanie tyłu i auto jedzie tylko w trybie 2d
Cytat:

4. dziwny świst podczas przyśpieszania - podobno do wymiany intercooler, bo jest zaolejony po awarii silnika. Czy to pomoże nie wiem bo jeszcze czekam na wymianę.

Zaolejenie intercoolera jest możliwe przy awarii czy rozszczelnieniu turbiny o czym autor nie wspomina. I w razie takiej awarii standardem jest czyszczenie lub wymiana całego dolotu przez ASO
Cytat:

5. po raz kolejny coś wali w przednim zawieszaniu - serwis stwierdził że do wymiany drążek stabilizatora.

Standard we wszystkich samochodach użytkowanych na polskich dziurach.
Cytat:

6. nie wchodzi jeden z biegów (już nie pamiętam który) - poprawiono cięgna, jakaś linka podobno się ześliznęła z czegoś tam.

Hmm nie wiedzieć który bieg nie wchodzi bezcenne :) Cóż zdaża się , zwłaszcza jeśli wymieniono silnik i nie wyregulowano cięgien po odpięciu skrzyni.
Może etykietka oszust się przyda ?
_________________

 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
  Wysłany: 2013-02-04, 14:18   

Od dawna Kolega przegląda forum, tyle rzeczy mu się posypało i ani razu nie napisał...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2013-02-04, 14:25   

Cytat:
czesko-niemiecka prowokacja

Cytat:
Może etykietka oszust się przyda ?

Koledzy, bez przesady... Zwiększona wyczulenie ostatnimi czasy jest zrozumiałe, ale przede wszystkim obowiązuje domniemanie niewinności. Tymczasem nowy kolega nie zrobił niczego, czym mógłby sobie zasłużyć na podejrzliwość - bo wiemy, że bywają pechowe egzemplarze samochodów (bez względu na to, czy to problem fabryki, czy obsługi, np serwisowej), a nieścisłości w podanych informacjach wynikać mogą po prostu z niewiedzy i/lub "głuchego telefonu" w kontaktach z mechanikami. Żadna z tych rzeczy nie jest zbrodnią - nie dla wszystkich auto jest bowiem jakimś hobby... Dlatego bardzo proszę o ważenie słów.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-02-04, 15:25   

Ja bym pisal do Dacia Polska o nowe auto...
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
bossboss 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 192
Skąd: Legnica
Wysłany: 2013-02-04, 16:08   

ten wywód pachnie mi konkurencją
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7411
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-02-04, 16:12   

Na początek to bym podał najpierw w jakim ASO było autko serwisowane.
Może dla klubowicza zainterweniujemy zwłaszcza, że jedno Warszawskie z nami współpracuje tj. RRG.

No i prosimy też o poważną dyskusję. ;-)

Z kolegą esdziewiaty to już doszliśmy do wniosku, że większa liczba usterek była wynikiem działania ASO, a raczej ich nauki i eksperymentowania na aucie chyba.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-02-04, 16:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
domek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster / Logan Pick-Up
Silnik: 1,5 dci /1,5 dci
Rocznik: 2010 / 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-04, 16:15   

Panowie pozwolę sobie może trochę bardziej przybliżyć niektóre kwestie, które jak widać są trosze niejasne w moim poprzednim opisie a DrOzda je skomentował.
DrOzda napisał/a:

Cytat:

1. wyciek a raczej wylanie się całego oleju z silnika - w serwisie stwierdzono że awarii uległa pompa oleju (historia z tym długa i kosztowna dla mnie była, może kiedyś wam o tym napiszę) - działanie serwisu: wymieniono silnik na nowy

Awaria pompy oleju może spowodować jedynie jej zatrzymanie i brak smarowania a nie wylanie się oleju. Oprócz mechanicznego uszkodzenia miski możliwe jest wyssanie oleju przez turbosprężarkę a w skrajnym przypadku tzw. choroba szalonych diesli.

Widzisz nie jestem mechanikiem i piszę tylko to co mi przekazał serwis. Awaria wyglądała tak. Po nocnym postoju, a przed bardzo długą podróżą (blisko 4tys. km) uruchomiłem auto, wyszedłem z samochodu żeby jeszcze dolać płynu do spryskiwaczy i zanim otworzyłem maskę zobaczyłem pod samochodem ogromną plamę oleju. Odrazu wyłączyłem silnik, a ponieważ cała sytuacja miała miejsce jakieś 300m od serwisu Renault odrazu udałem się do nich - auto dopchałem. Potem już tylko standardowa procedura gwarancyjna. Serwis tez na początku nie wiedział co się stało, dobry tydzień to diagnozowali.

DrOzda napisał/a:


Cytat:

2. metaliczne odgłosy z tylnej osi przy załączonym napędzie 4x4 lock - wymieniono sprzęgło elektromagnetyczne, ale również przy okazji półosie napędowe, bo podobno coś przy wymianie silnika zrobiono źle. Wymieniono również elementy stabilizatora bo coś z przodu waliło na nierównościach.

Co mają tylne półosie do wymiany silnika ?
Przecież rozpina się wał napędowy , wyciąga cały zespół silnik skrzynia i wkłada na nowo.

Przepraszam nie napisałem, wymieniano mi przednie półosie.

DrOzda napisał/a:
Cytat:

3. auto zapala kontrolki awarii napędu 4x4 (2wd i świece żarowe) - przeczyszczono styki napędu (cokolwiek by to nie było i nie znaczyło). Efekt awaria nadal występuje i auto nadal samo sobie załącza napęd 4x4 kiedy chce a nie kiedy ja chcę :)

Co najmniej dziwne jeśli nie niemożliwe - standardowym trybem pracy jest napęd na przód i dołączanie tyłu w razie potrzeby - awaria sprzęgła elektro uniemożliwia załączanie tyłu i auto jedzie tylko w trybie 2d

Ta awaria napędu ma miejsce już po wymianie sprzęgła elektromagnetycznego. Efekt jest dokładnie taki jak opisywana w innym temacie na tym forum awaria napędu 4x4. Tyle że u mnie kontrolki nie gasną nawet po wyłączeniu/włączeniu silnika.

DrOzda napisał/a:
Zaolejenie intercoolera jest możliwe przy awarii czy rozszczelnieniu turbiny o czym autor nie wspomina.

O problemach z turbiną mi nic nie wiadomo :(

DrOzda napisał/a:
Hmm nie wiedzieć który bieg nie wchodzi bezcenne :) Cóż zdaża się , zwłaszcza jeśli wymieniono silnik i nie wyregulowano cięgien po odpięciu skrzyni.

Nie niewiedzieć, tylko nie pamiętać :) bo miało to miejsce ładny rok temu, jeszcze przed historią z silnikiem. Chyba to była 3 albo 4, ale czy to ma znaczenie? :)

DrOzda napisał/a:
Może etykietka oszust się przyda ?

Ciekawe jak byś śpiewał będąc w mojej sytuacji. Waż słowa kolego, zastanów się poważnie za nim coś bez sensu chlapniesz.

Poza tym DrOzda dzięki za komentarz.

Lukas87 napisał/a:
Jeśli w intercoolerze jest olej to tylko mógł się tam dostać przez turbinę i jeśli pkt 4 ma związek z pkt 1 to wcale nie była to winna pompa oleju tylko turbo się sypło i wyssało olej

Tak jak pisałem mi przekazano info o pompie oleju. Dochodzenia nie robiłem, a jak to aso, wszystkiego i tak nigdy się nie dowiesz :(

tomala72 napisał/a:
Od dawna Kolega przegląda forum, tyle rzeczy mu się posypało i ani razu nie napisał...

A no widzisz teraz żałuję :( .

wieza napisał/a:
Ja bym pisal do Dacia Polska o nowe auto...

Nad tym też się poważnie zastanawiam, a jak to nie pomoże to i nad sprawą sądową myślę. Stąd mój wpis by poznać wasze opinie.

Poza tymi awariami, to z auta jestem bardzo zadowolony, jest to naprawdę fajny "przemieszczacz z pkt. A do B." Mam też drugą Dacię, pickupa i ten śmiga bezawaryjnie już 3 lata.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7411
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-02-04, 16:19   

Teraz to powiem wam jeszcze jedną rzecz o fachowcach z TANDEM-u w Będzinie.
Albo może niech kolega lsk się wypowie bo widział jak mu poprowadzili przewody do czujników ultradźwiękowych, które poprawiliśmy podczas montażu sterownika klimy.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7411
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-02-04, 16:20   

No i widzisz jedna śmiga, a w drugiej się coś sypnęło i ASO sobie po eksperymentowało zamiast poszukać faktycznej przyczyny.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-02-04, 16:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa

Wysłany: 2013-02-04, 16:21   

domek napisał/a:
sytuacja miała miejsce jakieś 300m od serwisu Renault odrazu udałem się do nich

A który to serwis?
 
domek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster / Logan Pick-Up
Silnik: 1,5 dci /1,5 dci
Rocznik: 2010 / 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-04, 16:27   

laisar napisał/a:
A który to serwis?

Ibericar - Kadyks Hiszpania
https://plus.google.com/110816830749186858118/photos?hl=pl
tam miałem tą przygodę z olejem i tam mi wymieniali silnik.

Resztę napraw robili już w Polsce w RRG.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-02-04, 17:41   

wieza napisał/a:
Ja bym pisal do Dacia Polska o nowe auto...

Nad tym też się poważnie zastanawiam, a jak to nie pomoże to i nad sprawą sądową myślę. Stąd mój wpis by poznać wasze opinie.

Tu sie nie ma nad czym zastanawiac tylko dzialac trzeba...

a w jakim serwisie masz auto robione?
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
domek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster / Logan Pick-Up
Silnik: 1,5 dci /1,5 dci
Rocznik: 2010 / 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-04, 17:47   

wieza napisał/a:
a w jakim serwisie masz auto robione?

Resztę napraw robią mi w Warszawie w Renault Retail Group. U nich też auto kupowałem.
 
fotolabor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 121
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-02-04, 18:09   

domek napisał/a:
wieza napisał/a:
a w jakim serwisie masz auto robione?

Resztę napraw robią mi w Warszawie w Renault Retail Group. U nich też auto kupowałem.


to ten serwis? AL. JEROZOLIMSKIE 156 :!:
 
domek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster / Logan Pick-Up
Silnik: 1,5 dci /1,5 dci
Rocznik: 2010 / 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-04, 18:18   

fotolabor napisał/a:
to ten serwis? AL. JEROZOLIMSKIE 156

też, ale na morach też mi robili (sprzęgło elektromagnetyczne).
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2013-02-04, 21:28   

To esdziewiąty nie jest osamotniony ze swoimi kłopotami na tym forum.
Ale świta mi jedno skojarzenie: i esdziewiaty i domek mają chyba te same modele Dustera, prawdopodobnie też są z tego samego miesiąca. Kiedyś pisałem o wielkim karambolu z Dusteremi podczas transportu pociągiem:

http://www.daciaklub.pl/f...ypadki&start=30


... ale to raczej niemożliwe aby coś z tego transportu puścili do sprzedaży?! :-/
Ostatnio zmieniony przez Dusterjack 2013-02-04, 21:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2013-02-04, 23:16   

Dusterjack napisał/a:
... ale to raczej niemożliwe aby coś z tego transportu puścili do sprzedaży?! :-/

W naszym pięknym kraju wszystko możliwe, jakieś 10-15 lat temu był salon fiata w cze -wa, oj nie takie cuda tam się działy.

domek - Na twoim miejscu najpierw porozmawiałbym z Rzecznikiem Praw Konsumenta i dowiedziałbym się jakie można poczynić kroki w tym temacie, począwszy od polubownego rozstrzygnięcia. RPK wszystko wytłumaczy co i jakie, a w razie czego pomoże.
_________________
Ostatnio zmieniony przez monopios 2013-02-04, 23:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-02-05, 07:27   

Lukas87 napisał/a:
domek napisał/a:
4. dziwny świst podczas przyśpieszania - podobno do wymiany intercooler, bo jest zaolejony po awarii silnika. Czy to pomoże nie wiem bo jeszcze czekam na wymianę.

domek napisał/a:
1. wyciek a raczej wylanie się całego oleju z silnika - w serwisie stwierdzono że awarii uległa pompa oleju (historia z tym długa i kosztowna dla mnie była, może kiedyś wam o tym napiszę) - działanie serwisu: wymieniono silnik na nowy


Jeśli w intercoolerze jest olej to tylko mógł się tam dostać przez turbinę i jeśli pkt 4 ma związek z pkt 1 to wcale nie była to winna pompa oleju tylko turbo się sypło i wyssało olej


Dokładnie-coś takiego mi się przydarzyło w Audi TDi. Na trasie ok. 600 km (z gór nad morze) nieszczelna turbina wyssała prawie cały olej z silnika.. zostało może z 2 litry z 6..dobrze,że nie wchodziłem na wysokie obroty, bo zatarłbym silnik.. Acha - okazało się też przy okazji, że intercooler był nieszczelny, bo na postoju właśnie z niego wylewał się ten odessany olej.
Dziwiłem się tylko, że kontrolka ciśnienia oleju mi sie nie zapaliła..ale to może kwestia spalonej kontrolki ;-)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
domek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster / Logan Pick-Up
Silnik: 1,5 dci /1,5 dci
Rocznik: 2010 / 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Lut 2013
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-05, 10:26   

Przypomniałem sobie jeszcze jeden fakt z tej awarii silnika, o którym wam nie napisałem.
Pisaliście że to nie pompa oleju tylko turbo. Jeśli dobrze sobie to przypominam to olej mi wywaliło górą, tzn. chyba przez wlew oleju, bo cała maska od wewnątrz i silnik były obrzygane.

Naprawdę nikt z was nie miał takiej usterki, nikt o tym nie słyszał? Co ja biały kruk jestem :(
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-05, 10:58   

Mój znajomy miał coś takiego w Skodzie, a inny jeszcze kolega miał w Kijance.
Ale w Dacii ? To pierwszy taki przypadek.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne