Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Naprawy gwarancyjne

Jakie naprawy gwarancyjne były wykonane w Waszych Daciach?
silnik/osprzęt silnika
10%
 10%  [ 14 ]
skrzynia biegów/sprzęgło
3%
 3%  [ 4 ]
zawiesznie
15%
 15%  [ 20 ]
hamulce
5%
 5%  [ 7 ]
blachy/lakier
15%
 15%  [ 21 ]
elektronika
6%
 6%  [ 9 ]
klimatyzacja
5%
 5%  [ 7 ]
komputer/oprogramowanie
3%
 3%  [ 4 ]
bezpieczeństwo/pasy/poduszki
1%
 1%  [ 2 ]
wyposażenie wnętrza/fotele/tapicerki
8%
 8%  [ 11 ]
akcesoria/zamki/wycieraczki/alarm/radio
6%
 6%  [ 9 ]
LPG fabryczny
3%
 3%  [ 4 ]
nie wymagała napraw :)
15%
 15%  [ 20 ]
Głosowań: 71
Wszystkich Głosów: 132

Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-09-02, 13:53   Naprawy gwarancyjne

Jakie naprawy gwarancyjne było wykonane w Waszych Daciach? Można dodać krótki opis.

Generalnie ankieta nie jest skierowana do użytkowników, którzy właśnie odebrali auto i cieszą się nowością.

Proszę o głosy posiadaczy Dacii np po min. roku użytkowania i powiedzmy min. 20 tys. km przebiegu.

Można dodać więcej niż jedną odpowiedź.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2013-09-02, 14:05, w całości zmieniany 4 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-09-02, 14:15   

1000km stuki w tylnich kołach podczas hamowania (wymiana bębnów + szczęk)
14000km podczas wymiany kół z zimowych na letnie zauważyłem wyciek z simeringu wału korbowego (wymiana simeringu)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-02, 14:26   

Ostatnio zmieniony przez Kratylos 2013-09-02, 14:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-02, 14:33   

przy ok 10 tys przebiegu - modyfikacja mapy wtrysku
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-09-02, 14:51   

59000 - wymiana tłumika środkowego - zgnił w środku i grzechocze (tzn. wymiana w ten czwartek bo w zeszłym tygodniu zamówili nie ten tłumik) :shock:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-09-02, 15:29   

prawie trzy lata użytkowania, przebieg ponad 36 kkm - jedyne co to czekam na decyzję odnośnie zgłoszonej reklamacji korodujących felg stalowych... :-) (chyba, że coś robiono w trakcie przeglądów ale za nic ekstra nie płaciłem i o niczym nie byłem informowany)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-02, 15:37   

Sandero 2009 , aktualnie 47 tys km.

Na gwarancji z tego co pamiętam:

Wymiana wahaczy i koncowek drazkow 36 tys km.
Malowanie drzwi 22 tys km ( rdzawe plamki, do dzis nie ma sladu nowych )
Wymiana klamek 22 tys km ( zszedl lakier, dziwne plamki )
Wymiana filtra paliwa ok 37 tys km . (odpłatnie ale przed terminem wymaganym )

Przeglady w ASO, własne materiały.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-09-02, 16:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-09-02, 15:54   

Wymiana FILTRA paliwa na gwarancji? w dCI? No to nic tylko korzystać
Sandero 87kkm 4lata 1 miesiąc i 14dni. Po roku pojawiła mi się korozja na tylnej klapie i progu prawym tylnym. I koniec gwarancyjności
Duster 10kkm 6miesięcy (jestem III wlaścicielem kupowałem przy 23500km) i za moich czasów nic się nie stało.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-02, 16:01   

czaju napisał/a:
Wymiana FILTRA paliwa na gwarancji? w dCI?


upss.. nie na gwarancji, w sensie, ze przedwczesnie padl - musialem zaplacic ;-(
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2013-09-02, 19:28   

W pierwszym Sadnero (Laurete 2010r):
* wada lakiernicza w pierwszych 6 m-c użytkowania
* problem z głośnikami fabrycznymi (podłączenie)
* problem z alarmem (zwariował) i imobilaizerem (nie odpalał)
* problem z termostatem

Drugie Sandero (Stepway 2011r):
* wada lakiernicza w pierwszym kwartale
* wychodząca korozja po drugiej zimie
* regulacja luzów zaworowych
* poluzowana osłona silnika wpadająca w wibracje

Duster 4x4 2010r:
* problem ze wskazaniami poziomu paliwa
* rezonowanie przewodów klimatyzacji
* stukająca klapa bagażnika
* w ramach przywołania do serwisu - znana akcja z przewodem hamulca postojowego

Jednym słowem słabą stroną jest lakier/blacha/zabezpieczenia korozyjne

[edit]
po za gwarancją przy sprzedaży Duster'a:
* widoczna korozja progów
[/edit]

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2013-10-01, 08:21 ]
Odpowiedź ws progów: http://www.daciaklub.pl/f...1616922#1616922.
_________________
---
Stepway
Ostatnio zmieniony przez Stepway 2013-09-03, 12:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-09-02, 19:49   

wykonane:
-3 razy wgrana mapa wtrysku - w tym 2 razy modyfikowana (w tym ponowne wczytanie par. start.)
-wariująca sonda lambda
-poodciskanie wszelkich złączek elektrycznych
-wymiana kołków drzwi przednie od strony pasażera - wymian mocowanie pręta od klamki wewn.
do wykonania:
-rezonans rury wydechowej
-dzwoniąca szyba w drzwiach od pasażera (dzwoni jak w starym autosanie)
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-09-02, 19:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-09-02, 20:53   

do 34000km
- Klamka klapy bagażnika (zacinała się)
- Głośniki z przodu (przerywały)
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-09-03, 07:29   

3-lata 36.000 km-0 problemów.
30.000 km -LPG/2.300 zł/-0 problemów.
Oby tak dalej.
_________________
48piotr
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-03, 07:47   

ok 6.000 km wymiana pękniętej szyby - nie ma takiej opcji w ankiecie jak szyby, a było ich kilka na forum
przy przeglądzie 20.000 km spiłowane coś tam w osłonie filtra.
Tyle było do przebiegu 30.000 km. Auto ma teraz koło 50.000 km i chyba nic poza serwisem nie było robione.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2013-09-03, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-03, 08:24   

W Loganie z 2008:
- pierwszy właściciel tylko regulacja mechanizmu otwierania przednich drzwi
- u mnie przy przebiegu 50 tys. wymiana zębatki pompy oleju plus uszczelnienie miski olejowej
- już na własną rękę przy 55 tys. wymiana kompletnego sprzęgła.
W Lodgy na razie nic ale przy przeglądzie będzie aktualizacja softu komputera wtrysku i coś tam stuka w przednim zawieszeniu.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-03, 10:09   

Logan MCV z 2010 r.

4000 - wymiana uszczelki miski olejowej
18000 - wymiana łożyska i podpory osi prawej, wymiana głośnika
33000 - wymiana uszczelek 8200052312 (cztery sztuki) i 8200052311 (któreś pod pokrywą kolektora)
50000 - wymiana podsufitki, dokręcono mocowanie siłownika szyby, wymieniono łącznik stabilizatora i wahacz prawy, wymieniono tarcze.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-09-03, 10:13   

Podczas pierwszego rocznego przeglądu wymieniono "spust/pimpszton" hamulca ręcznego, nie wyłączała się kontrolka, oraz poprawienie dokręcenie plastyku wewnątrz auta na słupku A od strony kierowcy (nierówne oszparowanie), dokręcenie i wymiana jednej ze śrub od pokrywy zaworów (pociło się wokół śruby). Dziś zostawiłem autko w serwisie blacharskim (naprawa z AC-włamanie/wandal-rozwalony zamek i pokiereszowane drzwi-nigdzie nie puknąłem :-) )) i przy okazji zrobią na gwarancji "słynne" pęknięcia lakieru na mastyce na łączeniu dachu z tylnym słupkiem/błotnikiem.
czyli w sumie same pierdoły, na szczęście załatwiono wszystko na przeglądzie, więc nie bylo z tym zawracania głowy i jakichś problemów. :mrgreen:

Oby tak dalej.
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2013-09-03, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-04, 00:08   

10 tyś wymiana wskaźnika ilości LPG bo źle wskazywał .
Tak to spokój .
_________________
Moje auto
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-09-05, 20:09   

Małe podsumowanie na 5 września:
na 37 zgłoszonych samochodów 15 nie było naprawianych na gwarancji, pozostałe 22 auta miały łącznie 52 naprawy, czyli ok. 2.4 naprawy na samochód. To daje jakieś pojęcie o awaryjności Dacii. Statystycznie, kupując nową Dacię masz ok. 60% szans, że samochód w czasie gwarancji się zepsuje, co najmniej dwa razy. W sumie słabo.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-05, 22:22   

jan ostrzyca napisał/a:
Statystycznie, kupując nową Dacię masz ok. 60% szans, że samochód w czasie gwarancji się zepsuje, co najmniej dwa razy. W sumie słabo.

Statystycznie wychodząc na spacer z psem masz trzy nogi. :) To jest jak z tymi spalonymi żarówkami podświetlenia nawiewu zgłaszanymi jako "awaria układu elektrycznego". Ja na przykład z plamami na podsufitce jeździłem dwa lata, bo zwyczajnie nie pamiętałem, żeby to przez te dwa lata zgłosić. Jak to mają być takie "awarie", to proszę bardzo. :]
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-09-05, 23:18   

Obawiam się, że wyciągnie wniosków z tej ankiety nie ma sensu, tzn można wyciągać wniosek dotyczący rodzaju najczęstszych awarii, ale już nie ich częstotliwości. Bo do ankiety zgłaszają się chętni - tym bardziej chętni gdy im się coś popsuło. A więc badanie jest, jak to się mówi, biased. Żeby mieć uczciwy wynik, trzeba by odpytać przeciętnych użytkowników, a nie wysłuchiwać zaangażowanych w problem klubowiczów :)
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2013-09-05, 23:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-06, 00:42   

Albo po prostu liczbę sprzedanych w Polsce Dacii podzielić przez liczbę zgłoszonych awarii w systemie Renault Polska, to chyba najprędzej miałoby cokolwiek wspólnego z rzeczywistością.

Żeby nie było - nie uważam, że Dacia to ósmy cud świata i że się nie psuje. Ewidentnie zaoszczędzono na kontroli jakości, mnóstwo jest jakichś pierdół, przepalonych żarówek, wymienianych uszczelek, zawieszenie jest mało trwałe, itp. Ale w porównaniu z nafaszerowanymi elektroniką i unieruchamianymi przez jakieś cuda na kiju nowoczesnymi samochodami, Dacia to w moich oczach po prostu wóz pancerny, który może z przepaloną żaróweczką, ale jedzie dalej.
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2013-09-06, 05:54   

u mnie tylko osławione pocenie się silnika. Podobno w tym silniku to norma.
Zauważyłem chyba przy 4.000 km (lub coś koło tego)
40 minut w ASO załatwiło temat.
Teraz mam na zegarze 18.000 km a silnik suchy i piękny :)
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
Ostatnio zmieniony przez keikan 2014-02-05, 13:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-09-06, 06:36   

Marmach napisał/a:
Obawiam się, że wyciągnie wniosków z tej ankiety nie ma sensu, tzn można wyciągać wniosek dotyczący rodzaju najczęstszych awarii, ale już nie ich częstotliwości. Bo do ankiety zgłaszają się chętni - tym bardziej chętni gdy im się coś popsuło. A więc badanie jest, jak to się mówi, biased. Żeby mieć uczciwy wynik, trzeba by odpytać przeciętnych użytkowników, a nie wysłuchiwać zaangażowanych w problem klubowiczów :)


Oczywiście są dwie metody uzyskania pełnych danych: pierwsza poprosić Renault o informacje, druga przepytać wszystkich posiadaczy Dacii. Co do pierwszej to raczej usłyszymy magiczny zwrot "tajemnica handlowa", druga jest możliwa tylko w Korei Płn. Grupa ponad czterdziestu użytkowników pozwala wyciągać jakieś wnioski dotyczące awaryjności samochodów. Nie da się tego podciągnąć pod "indywidualne przypadki", jak zwykle było określane podmarudzanie na awarie Dacii.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2013-09-06, 06:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-09-06, 09:44   

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne