Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-09-02, 13:53 Naprawy gwarancyjne
Jakie naprawy gwarancyjne było wykonane w Waszych Daciach? Można dodać krótki opis.
Generalnie ankieta nie jest skierowana do użytkowników, którzy właśnie odebrali auto i cieszą się nowością.
Proszę o głosy posiadaczy Dacii np po min. roku użytkowania i powiedzmy min. 20 tys. km przebiegu.
Można dodać więcej niż jedną odpowiedź.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2013-09-02, 14:05, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-09-02, 14:15
1000km stuki w tylnich kołach podczas hamowania (wymiana bębnów + szczęk)
14000km podczas wymiany kół z zimowych na letnie zauważyłem wyciek z simeringu wału korbowego (wymiana simeringu)
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Kratylos [Usunięty]
Wysłany: 2013-09-02, 14:26
Ostatnio zmieniony przez Kratylos 2013-09-02, 14:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-09-02, 14:33
przy ok 10 tys przebiegu - modyfikacja mapy wtrysku
prawie trzy lata użytkowania, przebieg ponad 36 kkm - jedyne co to czekam na decyzję odnośnie zgłoszonej reklamacji korodujących felg stalowych... (chyba, że coś robiono w trakcie przeglądów ale za nic ekstra nie płaciłem i o niczym nie byłem informowany)
Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4264 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-02, 15:37
Sandero 2009 , aktualnie 47 tys km.
Na gwarancji z tego co pamiętam:
Wymiana wahaczy i koncowek drazkow 36 tys km.
Malowanie drzwi 22 tys km ( rdzawe plamki, do dzis nie ma sladu nowych )
Wymiana klamek 22 tys km ( zszedl lakier, dziwne plamki )
Wymiana filtra paliwa ok 37 tys km . (odpłatnie ale przed terminem wymaganym )
Przeglady w ASO, własne materiały.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2013-09-02, 16:02, w całości zmieniany 1 raz
Wymiana FILTRA paliwa na gwarancji? w dCI? No to nic tylko korzystać
Sandero 87kkm 4lata 1 miesiąc i 14dni. Po roku pojawiła mi się korozja na tylnej klapie i progu prawym tylnym. I koniec gwarancyjności
Duster 10kkm 6miesięcy (jestem III wlaścicielem kupowałem przy 23500km) i za moich czasów nic się nie stało.
W pierwszym Sadnero (Laurete 2010r):
* wada lakiernicza w pierwszych 6 m-c użytkowania
* problem z głośnikami fabrycznymi (podłączenie)
* problem z alarmem (zwariował) i imobilaizerem (nie odpalał)
* problem z termostatem
Drugie Sandero (Stepway 2011r):
* wada lakiernicza w pierwszym kwartale
* wychodząca korozja po drugiej zimie
* regulacja luzów zaworowych
* poluzowana osłona silnika wpadająca w wibracje
Duster 4x4 2010r:
* problem ze wskazaniami poziomu paliwa
* rezonowanie przewodów klimatyzacji
* stukająca klapa bagażnika
* w ramach przywołania do serwisu - znana akcja z przewodem hamulca postojowego
Jednym słowem słabą stroną jest lakier/blacha/zabezpieczenia korozyjne
[edit]
po za gwarancją przy sprzedaży Duster'a:
* widoczna korozja progów
[/edit]
wykonane:
-3 razy wgrana mapa wtrysku - w tym 2 razy modyfikowana (w tym ponowne wczytanie par. start.)
-wariująca sonda lambda
-poodciskanie wszelkich złączek elektrycznych
-wymiana kołków drzwi przednie od strony pasażera - wymian mocowanie pręta od klamki wewn.
do wykonania:
-rezonans rury wydechowej
-dzwoniąca szyba w drzwiach od pasażera (dzwoni jak w starym autosanie)
_________________ (•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-09-02, 19:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1695 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-03, 07:47
ok 6.000 km wymiana pękniętej szyby - nie ma takiej opcji w ankiecie jak szyby, a było ich kilka na forum
przy przeglądzie 20.000 km spiłowane coś tam w osłonie filtra.
Tyle było do przebiegu 30.000 km. Auto ma teraz koło 50.000 km i chyba nic poza serwisem nie było robione.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2013-09-03, 10:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3593 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-03, 08:24
W Loganie z 2008:
- pierwszy właściciel tylko regulacja mechanizmu otwierania przednich drzwi
- u mnie przy przebiegu 50 tys. wymiana zębatki pompy oleju plus uszczelnienie miski olejowej
- już na własną rękę przy 55 tys. wymiana kompletnego sprzęgła.
W Lodgy na razie nic ale przy przeglądzie będzie aktualizacja softu komputera wtrysku i coś tam stuka w przednim zawieszeniu.
Podczas pierwszego rocznego przeglądu wymieniono "spust/pimpszton" hamulca ręcznego, nie wyłączała się kontrolka, oraz poprawienie dokręcenie plastyku wewnątrz auta na słupku A od strony kierowcy (nierówne oszparowanie), dokręcenie i wymiana jednej ze śrub od pokrywy zaworów (pociło się wokół śruby). Dziś zostawiłem autko w serwisie blacharskim (naprawa z AC-włamanie/wandal-rozwalony zamek i pokiereszowane drzwi-nigdzie nie puknąłem )) i przy okazji zrobią na gwarancji "słynne" pęknięcia lakieru na mastyce na łączeniu dachu z tylnym słupkiem/błotnikiem.
czyli w sumie same pierdoły, na szczęście załatwiono wszystko na przeglądzie, więc nie bylo z tym zawracania głowy i jakichś problemów.
Oby tak dalej.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2013-09-03, 10:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-09-05, 20:09
Małe podsumowanie na 5 września:
na 37 zgłoszonych samochodów 15 nie było naprawianych na gwarancji, pozostałe 22 auta miały łącznie 52 naprawy, czyli ok. 2.4 naprawy na samochód. To daje jakieś pojęcie o awaryjności Dacii. Statystycznie, kupując nową Dacię masz ok. 60% szans, że samochód w czasie gwarancji się zepsuje, co najmniej dwa razy. W sumie słabo.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-05, 22:22
jan ostrzyca napisał/a:
Statystycznie, kupując nową Dacię masz ok. 60% szans, że samochód w czasie gwarancji się zepsuje, co najmniej dwa razy. W sumie słabo.
Statystycznie wychodząc na spacer z psem masz trzy nogi. :) To jest jak z tymi spalonymi żarówkami podświetlenia nawiewu zgłaszanymi jako "awaria układu elektrycznego". Ja na przykład z plamami na podsufitce jeździłem dwa lata, bo zwyczajnie nie pamiętałem, żeby to przez te dwa lata zgłosić. Jak to mają być takie "awarie", to proszę bardzo. :]
Obawiam się, że wyciągnie wniosków z tej ankiety nie ma sensu, tzn można wyciągać wniosek dotyczący rodzaju najczęstszych awarii, ale już nie ich częstotliwości. Bo do ankiety zgłaszają się chętni - tym bardziej chętni gdy im się coś popsuło. A więc badanie jest, jak to się mówi, biased. Żeby mieć uczciwy wynik, trzeba by odpytać przeciętnych użytkowników, a nie wysłuchiwać zaangażowanych w problem klubowiczów :)
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2013-09-05, 23:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-06, 00:42
Albo po prostu liczbę sprzedanych w Polsce Dacii podzielić przez liczbę zgłoszonych awarii w systemie Renault Polska, to chyba najprędzej miałoby cokolwiek wspólnego z rzeczywistością.
Żeby nie było - nie uważam, że Dacia to ósmy cud świata i że się nie psuje. Ewidentnie zaoszczędzono na kontroli jakości, mnóstwo jest jakichś pierdół, przepalonych żarówek, wymienianych uszczelek, zawieszenie jest mało trwałe, itp. Ale w porównaniu z nafaszerowanymi elektroniką i unieruchamianymi przez jakieś cuda na kiju nowoczesnymi samochodami, Dacia to w moich oczach po prostu wóz pancerny, który może z przepaloną żaróweczką, ale jedzie dalej.
u mnie tylko osławione pocenie się silnika. Podobno w tym silniku to norma.
Zauważyłem chyba przy 4.000 km (lub coś koło tego)
40 minut w ASO załatwiło temat.
Teraz mam na zegarze 18.000 km a silnik suchy i piękny :)
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-09-06, 06:36
Marmach napisał/a:
Obawiam się, że wyciągnie wniosków z tej ankiety nie ma sensu, tzn można wyciągać wniosek dotyczący rodzaju najczęstszych awarii, ale już nie ich częstotliwości. Bo do ankiety zgłaszają się chętni - tym bardziej chętni gdy im się coś popsuło. A więc badanie jest, jak to się mówi, biased. Żeby mieć uczciwy wynik, trzeba by odpytać przeciętnych użytkowników, a nie wysłuchiwać zaangażowanych w problem klubowiczów :)
Oczywiście są dwie metody uzyskania pełnych danych: pierwsza poprosić Renault o informacje, druga przepytać wszystkich posiadaczy Dacii. Co do pierwszej to raczej usłyszymy magiczny zwrot "tajemnica handlowa", druga jest możliwa tylko w Korei Płn. Grupa ponad czterdziestu użytkowników pozwala wyciągać jakieś wnioski dotyczące awaryjności samochodów. Nie da się tego podciągnąć pod "indywidualne przypadki", jak zwykle było określane podmarudzanie na awarie Dacii.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2013-09-06, 06:37, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum