DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przygasające światła (odp: koniec aku / problem z masą)
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-11, 21:48   Przygasające światła (odp: koniec aku / problem z masą)

Świtała mi przygasają a nawet czasem zgasną na mile sekundę , najczęściej przy ruszaniu .
Zauważyłem też że nawi potrafi na 0,5 sek zgasnąć (ekran ) .
Problem widoczny też w czasie jazdy przy zmianie biegów światła słabną .
Nawet oświetlenie w kabinie zachowuje się inaczej (mam ledy) . Światło świeci nierówno jakby pulsacyjni ale za szybko aby oko to wychwyciło
Złapałem multimetr i zrobiłem kilka pomiarów :
Aku na postoju 12,5 V (30 min od ostatniej jazdy ,jeszcze ciepły )
Odpalony silnik bez obciążenia 13.7-13.8V
z obciążeniem full 13.25 V
Silnik zgaszony , auto nie zamknięte (oświetlenie kabiny ) 13.08 V
Po testach auto zamknięte 12.9 V i spada powoli
Czyżby alternator albo aku padał ?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-11, 22:45   

Ostatnie tchnienia akumulatora - jeśli masz gwarancję to ASAP wymiana :evil:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-11, 23:00   

nawet przy takim napieciu nie powinno gasic sie swiatlo :roll: obstawiam slaba mase gdzies zasniedziala, naderwal sie przewod masowy , tam jest kilka przy aku, jeden do skrzyni drgui kolo "fartucha blotnika" i jeszcze gdzies leci.

a na przyszlosc troche za niskie napięcie ładowania , powinno być z 14.1 - 14.4 v
z obciazeniem u mnie radio, swiatla mam rowno 14v, przynajmniej mialem ostatnio :)

ale tez mialem takie ladowanie ponizej 14v , pomoglo wlasnie czyszczenie laczenia masy na skrzyni i dodalem przewod 1.5mm2 plusowy z altka do aku.

poszukaj mojego postu o slabym ladowaniu jak cos :-P
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-11, 23:07   

gwarancje mam .
Mój aku jest też objęty akcją serwisową bo cała seria padała jak muchy .
Nie wiem tylko czy muszę czekać aż auto odmówi posłuszeństwa bo experci w aso stwierdzą że odpala więc jest OK
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-11, 23:07   

Jeszcze tak sobie przypomnialem ostatnio robiles kola 5tego biegu, moze ten mechanik ci naderwal ten kabel masowy przy skrzyni ? ;-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-11, 23:12   

Jeżeli problem leży w masie to czy pomiar
+ klema - klema
+klema - kabel masowy
będzie rozbieżny ?

Czy podłączyć mase na krótko do karoserii w wtedy sprawdzać ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-11, 23:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-11, 23:20   

Nie rozumiem drugiego podejscia za bardzo
+klema - kabel masowy ?
chcesz go odkrecic od skrzyni i sprawdzac napiecie aku ?

Sprawdz tak:
+klema -klema
a pozniej
+klema -(masa silnika) albo skrzyni dotknij

jak bedzie roznica to to co napisalem wyzej
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-07-12, 21:41   

A może regulator napięcia jest niesprawny.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-12, 22:17   

Masz miernik uniwersalny ?
Sprawdź napięcia :
pomiędzy klemami akumulatora
pomiędzy klemą + akumulatora a masą samochodu

1. pomiar przed na zimnym ( przed uruchomieniem samochodu)
2. Po uruchomieniu na biegu jałowym
3. Pracujący na obrotach rzędu 2000

Możesz też sprawdzić oporność pomiędzy klemą (-) a nadwoziem przy wyłączonym silniku

Podaj wyniki to powiemy Ci gdzie jest problem - bo inaczej to wróżenie z fusów
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-12, 22:25   

Przecież podałem wartości 1 i 2
1. 12,5 V
2.13.8 V
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-12, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-12, 22:33   

Wszystkie wartości:
Cytat:
pomiędzy klemami akumulatora
pomiędzy klemą + akumulatora a masą samochodu

1. pomiar przed na zimnym ( przed uruchomieniem samochodu)
2. Po uruchomieniu na biegu jałowym
3. Pracujący na obrotach rzędu 2000

Na razie mamy część danych, albo nie doczytałem albo nie napisałeś czy to na klemach.
Na razie wszystko wskazuje na aku- pozostałe dane potwierdzą albo zaprzeczą
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2015-07-12, 22:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-07-12, 22:35   

Karenzo, dokładniej tak zrób:

- pomiędzy klemami akumulatora:
1. pomiar przed na zimnym ( przed uruchomieniem samochodu)
2. Po uruchomieniu na biegu jałowym
3. Pracujący na obrotach rzędu 2000

a potem jeszcze raz pomiędzy klemą + akumulatora a masą samochodu
1. pomiar przed na zimnym ( przed uruchomieniem samochodu)
2. Po uruchomieniu na biegu jałowym
3. Pracujący na obrotach rzędu 2000

oraz sprawdzić oporność pomiędzy klemą (-) a nadwoziem przy wyłączonym silniku

Wtedy zobaczysz różnice między tymi. ;-)
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-07-12, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-12, 22:41   

Jak mi się uda jutro wizyta w ASO niech sami to mierzą , jak nie podam wieczorem pomiary
_________________
Moje auto
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-14, 18:08   

Oboje mieliście racje .
Z jednej strony padający aku (wymieniony od ręki w serwisie na 60 AH renult hi life )
z drugiej nie dokręcony przewód masowy na alternatorze i aku (jak ??)
_________________
Moje auto
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-07-15, 07:02   

Ponieważ Dacia to takie tańsze Ranault, więc Panowie w fabryce używają mniej siły do dokręcania, niż przy Renault :mrgreen:
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-15, 21:32   

Dziś dokonałem nowych pomiarów
nie ma różnicy teraz na odczytach z masy na aku a silnikiem/skrzynią

luz.jpg
ładowanie bez obciążenia
Plik ściągnięto 42 raz(y) 78,71 KB

luz obc.jpg
ładowanie z obciążeniem luz
Plik ściągnięto 48 raz(y) 81,33 KB

2k obc.jpg
ładowanie z obciążeniem obr 2 k
Plik ściągnięto 38 raz(y) 74,65 KB

3k obc.jpg
ładowanie z obciążeniem obr 3 k
Plik ściągnięto 44 raz(y) 78,59 KB

 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-15, 22:14   

No to czekamy na "piwko" znaczy się "pomógł"
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1229
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-10-20, 10:18   

Czyli jakie powinny być "wzorcowe" napięcia ładowania?
Bo ja rano (aktualnie, czyli bez przymrozków) przed odpaleniem mam ok. 12,5 V
Podczas normalnej jazdy po mieście na (światłach mijania) mam między 14,4 (na początku) a 13,9 V (po kilku przejechanych kilometrach)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-20, 11:37   

keikan napisał/a:
Czyli jakie powinny być "wzorcowe" napięcia ładowania?
Bo ja rano (aktualnie, czyli bez przymrozków) przed odpaleniem mam ok. 12,5 V
Podczas normalnej jazdy po mieście na (światłach mijania) mam między 14,4 (na początku) a 13,9 V (po kilku przejechanych kilometrach)

To jest OK.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne