DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zapinajcie pasy !
Autor Wiadomość
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-10-22, 06:48   Zapinajcie pasy !

Nie wiem czy to dobry dział na ten post.
Kierowca Dustera zginął bo nie był w środku samochodu.
Podejrzenie pada na brak zapiętych pasów.
_________________

 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1146
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-22, 07:04   

Jak na auto, które kilka razy obróciło się przy dachowaniu, to nieźle wygląda ten Duster. Co do zapinania pasów - one chronią głównie przy uderzeniu. Jak auto obracało, to gość mógł się wyślizgnąć spod pasów. Działają wtedy zupełnie inne siły. Tak czy siak, miał pecha - mam nadzieję, że to nikt z Klubu.
_________________

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3748
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-22, 09:09   

Tia rozpowszechniaj te bajki z mchu i paproci to może ktoś się posłucha i zginie. Pasy bezwładnościowe blokują się podczas przeciążenia i nie bardzo wiem jakiego trzeba by mieć pecha żeby się spod nich wysunąć.
Dziewczyna w ciąży którą szyberdach BMW GT 5 przeciął w połowie podczas dachowania (bez pasów i z grubo przekroczoną prędkością w tym miejscu):
http://www.legio24.pl/jab...k-na-obwodnicy/
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-10-22, 09:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-10-22, 09:09   

Artykuł jest wybitnie głupi. Przykład poniżej:
http://www.poranny.pl/app...cat=photostory2
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3748
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-22, 09:18   

Skorodowany Golf "dwujka" owinięty jak firanka .... bezcenne. No fakt że pasy to pomogłyby tyle co umarłemu kadzidło ale tak czy owak to jakaś plaga się zrobiła z tm niezapinaniem pasów.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-10-22, 09:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1146
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-10-22, 09:54   

DrOzda napisał/a:
Tia rozpowszechniaj te bajki z mchu i paproci to może ktoś się posłucha i zginie.

Absolutnie nie twierdzę, że nie trzeba zapinać pasów. Uważam, że trzeba zapinać, więc nie rozumiem, czego ktoś ma się posłuchać i zginąć.
_________________

 
Transfogarski 



Marka: Była Dacia
Model: Był Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2013
Posty: 88
Skąd: W-wa
Wysłany: 2013-10-22, 11:30   

Swoją drogą trzeba mieć sporo samozaparcia żeby jechać Dusterem bez zapiętych pasów. Dzwięk przypominacza jest przynajmniej dla mnie tak nieprzyjemny, że nawet przeparkowując auto je zapinam.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-10-22, 12:42   

Pasy można zapiać i na nich usiąść.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2013-10-22, 15:14   

Pod fotelem kierowcy jest zielona wtyczka - rozpina się ją i pasy zapinamy wg zdrowego rozsądku.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-10-22, 15:35   Re: Zapinajcie pasy !

Daster napisał/a:
Nie wiem czy to dobry dział na ten post.
Kierowca Dustera zginął bo nie był w środku samochodu.
Podejrzenie pada na brak zapiętych pasów.


Przy okazji, że o Dacii da się wykorzystać z tego Dustera części czy nie w końcu. Bo na forum różnie piszecie. Z tego egzemplarza jakie części się da ponownie użyć?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2013-10-22, 19:37   

Na pewno wszystko jest skorodowane. :-/
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-22, 20:05   

orzeszek2 napisał/a:
jakie części się da ponownie użyć?

Wszystkie nie zniszczone lub dające się naprawić poza szczególnie odpowiadającymi za bezpieczeństwo, wymienionymi w rozporządzenie min. infr. - Dz.U. 2005 r. nr 201 poz. 1666.
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-10-23, 10:13   

laisar napisał/a:
orzeszek2 napisał/a:
jakie części się da ponownie użyć?

Wszystkie nie zniszczone lub dające się naprawić poza szczególnie odpowiadającymi za bezpieczeństwo, wymienionymi w rozporządzenie min. infr. - Dz.U. 2005 r. nr 201 poz. 1666.


Liczyłem, że ktoś mniej więcej napisze jakie części. Ten przepis dotyczy właścicieli złomowisk czy wszystkich. Bo nie miałem czasu poczytać? Ktoś z was pisał, że raczej nie wykorzysta części po takim wypadku. Natomiast na wielu programach z Zachodniej Europy w programach typu "Fani czterech kółek" lub interes złomowy lub coś takiego wykorzystują ze złomowanych aut części. Nawet w książce Niemca o Dacii namawiał do wykorzystania. Tylko nikt nie mówi czy to części z powypadkowych samochodach.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-23, 23:11   

orzeszek2 napisał/a:
Liczyłem, że ktoś mniej więcej napisze jakie części

Czy naprawdę tak ciężko jest wkleić do Google fragment "Dz.U. 2005 r. nr 201 poz. 1666"?

orzeszek2 napisał/a:
Ten przepis dotyczy właścicieli złomowisk czy wszystkich

Wszystkich, którzy chcą cokolwiek używanego zamontować.

orzeszek2 napisał/a:
nie miałem czasu poczytać?

A jak tu wkleję, to znajdziesz czas? <:

orzeszek2 napisał/a:
wykorzystują ze złomowanych aut części

Tak - takie spoza listy.

orzeszek2 napisał/a:
czy to części z powypadkowych samochodach

To nieistotne - liczy się, że były zamontowane w jednym aucie i chciałbyś je przenieść do innego.


Cytat:
Załącznik do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 września 2005 r. (poz. 1666)

WYKAZ PRZEDMIOTÓW WYPOSAŻENIA I CZĘŚCI WYMONTOWANYCH Z POJAZDÓW, KTÓRYCH PONOWNE UŻYCIE ZAGRAŻA BEZPIECZEŃSTWU RUCHU DROGOWEGO LUB NEGATYWNIE WPŁYWA NA ŚRODOWISKO

Lp. Przedmioty wyposażenia i części

1 Poduszki powietrzne z aktywatorami pirotechnicznymi, jednostkami kontroli elektronicznej i czujnikami
2 Klocki, szczęki hamulcowe
3 Przewody i uszczelnianie układu hamulcowego
4 Tłumiki układu wydechowego
5 Przeguby układu kierowniczego i zawieszenia
6 Fotele zintegrowane z pasami bezpieczeństwa lub poduszkami powietrznymi
7 Układ blokady kierownicy
8 Immobilisery wraz z transponderami sterowania elektrycznego
9 Urządzenia przeciwwłamaniowe i alarmowe
10 Elementy elektryczne i elektroniczne układów bezpieczeństwa jazdy (w szczególności: ABS, ASR)
11 Przewody paliwowe
12 Filtry jednorazowe i wkłady filtra
13 Zawory recyrkulacji spalin
14 Instalacje zasilania gazem silników
15 Automatyczne i nieautomatyczne zestawy pasów bezpieczeństwa, łącznie z częścią pasa wykonaną z materiału, klamrami, mechanizmem służącym do zwijania pasów, aktywatorami pirotechnicznymi i mechanicznymi
16 Pióra wycieraczek szyb
17 Płyny eksploatacyjne, w szczególności: olej silnikowy, olej przekładniowy, olej do przekładni hydraulicznych, olej do układów hydraulicznych, płyn chłodzący, płyn odmrażający, płyn hamulcowy, płyn do układów klimatyzacyjnych
18 Konwertory katalityczne (katalizatory)
19 Kondensatory zawierające PCB
 
orzeszek2 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Wersja: Access
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 192
Skąd: wschód
Wysłany: 2013-11-15, 18:15   

[quote="laisar"]
orzeszek2 napisał/a:
Liczyłem, że ktoś mniej więcej napisze jakie części

Czy naprawdę tak ciężko jest wkleić do Google fragment "Dz.U. 2005 r. nr 201 poz. 1666"?

orzeszek2 napisał/a:
Ten przepis dotyczy właścicieli złomowisk czy wszystkich

Wszystkich, którzy chcą cokolwiek używanego zamontować.

orzeszek2 napisał/a:
nie miałem czasu poczytać?

A jak tu wkleję, to znajdziesz czas? <:

orzeszek2 napisał/a:
wykorzystują ze złomowanych aut części

Tak - takie spoza listy.

orzeszek2 napisał/a:
czy to części z powypadkowych samochodach

To nieistotne - liczy się, że były zamontowane w jednym aucie i chciałbyś je przenieść do innego.


Dzięki. Co mi po przepisie jak na złomowisku są wszystkie całe wraki bez płynów chemicznych. mi chodzi co wy byście wykorzystali?
 
drygal
[Usunięty]

Wysłany: 2013-11-28, 10:25   

Można też kupić zaślepki do pasów na allegro za 10 pln. Ogólnie mój instruktor nauki jazdy powtarzał, że powyżej 100 km/h nie ma sensu zapinać pasów bo przy ew. wypadnięciu z auta jest większa szansa na przeżycie. Zawsze sie zastanawiam czy to jest prawda.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-28, 10:51   

drygal napisał/a:
instruktor
to nadużycie tytułu, skoro takie herezje i mity powiela. Piszę i proszę, żeby tego typu mitów nie wypisywać!
W tych czasach dziwią mnie ludzie niezapinający pasów (prócz parkingu, wjeżdżania do garażu, etc.), a Ci co tego nie robią swoim dzieciom to debile. A niech się prześpi dziecko na kanapie na leżąco w drodze nad morze.. bo co się może stać? Miałem szczęście w nieszczęściu trafić (w sensie trafić :P) na takich, co dzieci o 4 nad ranem jadąc nad morze w pasy zapieli. I jechali ponad wspomniane 100 km/h. Ale był korek i wszyscy musieli nagle hamować. Ja miałem starą Temprę z aluminiowymi przewodami hamulcowymi, które jak się tego feralnego dnia okazało były już do wyrzucenia i pod większym ciśnieniem pękły i nie dokończyłem hamowania. Trafiłem w dwa auta przede mną. Obydwa z dziećmi na tylnej kanapie i Bogu dzięki wszędzie pasy były zapięte.
Jedynie dziewczyna która ze mną jechała miała lekko starte ramię od pasa.
Teraz może ktoś napisze, że gdyby nie pas, to by nie miała startego ramienia? Widziałem też małą stłuczkę, gdzie Pan kierowca miał zapięte pasy, Pani obok nie. Lekka stłuczka, a buzia tej Pani już nie wyglądała jak przed. Tyle, dziękuję.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2013-11-28, 15:32   

Poza tym jest szansa, że jadąc 130 w niebezpiecznej sytuacji kierowca zdąży wyhamować do 55, zanim wydzwoni w drzewo czy mur - czy w takiej sytuacji powinien przed uderzeniem zapiąć pas :?: :idea: :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2013-11-28, 19:57   

technologia nas zabija .......... pasy, 20 poduszek ABS ESP ect czujemy się bezpieczni i pędzimy 120......140................. wyprzedzamy na 3-go jazda na zderzaku zajeżdżanie drogi wymuszenia
pozdrowienia :-D
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-11-28, 21:05   

trybik napisał/a:
technologia nas zabija
:?:
sarkazm w pełni uzasadniony... :mrgreen: nic nie pomoże na brawurę, brak wyobraźni i przesadną wiarę w swoje umiejętności :-( ...
 
boboo 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 90
Skąd: Bestwig / Ramsbeck
Wysłany: 2013-11-29, 07:25   

Ciekawa sytuacja z pasami zdarzyła się w samolocie.
- "podchodzimy do lądowania, proszę zapiąć pasy i wyłączyć urządzenia elektroniczne. Pasy zostawić zapięte, aż do całkowitego zatrzymania samolotu"
Samolot wylądował i turla się po pasie. Jako że to wielkie bydlę, okna wysoko, to łatwo niedoszacować prędkość takiego turlania.
Jak zwykle! są asy przestworzy, którzy uważają pasy za ograniczenie swobód i wolności. Sporo ich się rozpięło. I wtedy nagle pilot depnął na hamulec, chyba nawet w trybie awaryjnym.
Uśmiałem się po pachy - tyle guzów i złorzeczeń.
Jako, że nie była to klasa "Silk" ;-) tylko jakiś tani przewoźnik, więc stewardessy nie zaczęły od przepraszania tylko od ostrzeżeń o ewentualnych roszczeniach linii za rozbite głową stoliczki w oparciach siedzeń.
_________________
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-29, 10:51   

trybik napisał/a:
technologia nas zabija .......... pasy, 20 poduszek ABS ESP ect

technologia jednak częściej ratuje. Zabija głupota i czasem pech..
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-11-29, 10:56   

Ja pasy zapinam zawsze i wszystkich do tego namawiam, a ewentualne zderzenie czołowe bez pasów to uderzenie w kierownicę i szybę a potem strzał w ry... z poduszki powietrznej. Masakra.
Dla mnie więc niezapinanie pasów to kompletna indolencja.
Nie żyje się tylko dla siebie ale dla innych i także dla tego tym bardziej trzeba na siebie uważać. Są rzeczy, których przewidzieć się nie da ale wiele ryzyk można wyeliminować lub ograniczyć - np. zapinając pasy czy też dbając o stan szyb, wycieraczek, oświetlenia, ogumienia i hamulców.
Tak jak bezpieczną jazdą jest nie tylko uważanie na siebie ale branie pod uwagę możliwości błędów i brawury innych użytkowników drogi (a nie raz chodnika), tak trzeba też pomóc systemom samochodowym bezieczeństwa biernego w ochronie użytkowników pojazdu.
Reasumując - trzeba zapinać pasy :!: :!: :!:
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-11-29, 10:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
mud maX 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 239
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-11-29, 23:00   

Kilka dni temu miałem okazję jechać dokładnie tą samą drogą na której wydarzył się wypadek z pierwszego postu. Wiedziałem o tym wypadku i nie ukrywam, że jadąc zastanawiałem się jak można wypaść z prostej drogi. Pierwszy pomysł to oczywiście utrata przytomności kierowcy. Po przejechaniu trasy nasunęła mi się jeszcze jedna myśl. Jezdnia na całym odcinku tej trasy jest wąska. Jak się mija z szerszym pojazdem to jest nieprzyjemne wrażenie, że się zderzy lusterkami. Gdyby z naprzeciwka ktoś złośliwie jechał środkiem, to kierowca o słabszych nerwach musiałby zjechać z jezdni co najmniej dwoma kołami. Zakładając, że zrobił to gwałtownie, to mógł nie opanować samochodu na śliskiej trawie, a ponieważ nie doszło do kolizji, to pirat odjechał niezauważony przez nikogo. To taka moja gdybologia. I uprzedzam, że przy drodze nie rosła brzoza.

Co do zapinania pasów - 10 lat temu miałem wypadek, w którym zdachowałem samochód. Pas miałem zapięty i zadziałał tak jak powinien. W czasie dachowania trzymał jak wściekły pitbull, tak że na drugi dzień miałem czerwoną pręgę w miejscu gdzie pas przylegał do ciała. Chociaż sam od czasu wypadku sumiennie pasy zapinam , to ogólnie w tej kwestii pozostałem liberałem. Nikogo nie namawiam ani też nie zniechęcam do zapinania pasów. Pasy powstały po to, żeby zwiększyć statystyczne szanse na wyjście z wypadku w jednym kawałku. Jak ktoś nie chroni swojego życia - jego broszka, ale po co go za to dodatkowo karać (czyt. mandat)?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-30, 01:01   

mud maX napisał/a:
Jak ktoś nie chroni swojego życia - jego broszka, ale po co go za to dodatkowo karać (czyt. mandat)?

Jeżeli ofiara wypadku, w przypadku niezapiętych pasów, pokryje z własnej kieszeni koszty leczenia/pogrzebu/pokrycia szkód, to faktycznie karać nie ma sensu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne