Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy silnik w dusterze 1.6 benzyna różni się od 1.6 lpg
Autor Wiadomość
artur 
Zielony listek


Marka: volkswagen
Model: toran
Silnik: 1.9tdi
Dołączył: 31 Sty 2014
Posty: 2
Skąd: bielsk podlaski
  Wysłany: 2014-02-01, 00:34   Czy silnik w dusterze 1.6 benzyna różni się od 1.6 lpg

Witam wszystkich forumowiczów. Mam mały mętlik w głowie a to przez planowany zakup dustera. Diler namawia mnie na złożenie instalacji lpg u siebie bo po pierwsze będzie nowocześniejsza niż oferowana fabryczna. Po drugie- nie stracę zapasówki tj alufelgi . I teraz czy silnik 1.6 bez instalacji i z instalacją lpg różnią się budową. Wyczytałem gdzieś na forum że ten z lpg ma fabrycznie utwardzane gniazda zaworowe w głowicy. Diler konfigurował mi auto z lpg i bez ale zawsze w wersji 4x4 czy to możliwe bo w ofercie w internecie jakoś nie ma 4x4 z fabrycznym lpg. Czy mogę zamówić 4wd z fabryczną instalacją lpg. I czy wersja 4x4posiada wnękę na koło zapasowe- czytaj(butle z gazem). Moja konfiguracja to Duster Lauerate 1.6 benzyna lpg (krótkie przebiegi do pracy 2 km. i 15000- 20000km rocznie). 4x4 bo na ryby, latem biwak na mazurach i nie najlepsze u nas drogi. Chcę dorzucić pakiet loock i lakier szary comete. Planuje dokupić chlapaki przód, gumowe dywaniki komplet.Hak tylko raczej nie w serwisie. Zależy mi na aucie nowym z gwarancją (będę rozszerzał do pięciu lat) Bo przez te 5 latek wydatki na nową chałupę i nie chcę niespodzianek jakie mam z touranem.Będę wdzięczny za info i czy taka konfiguracja jest dobra. A i jeszcze to że już wiek tatusiowy mnie dopadł i szaleństwa za fajerą to nie dlamnie . Ta daczka po lifcie to fajna skorupa. Pozdrawiam.
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-01, 07:58   

Nie wydaje mi się możliwym, żeby specjalnie dla LPG wprowadzali zmiany w silniku.

W 4x4 wnęka na zapas oczywiśxie jest, nawet lepsza bo w środku a nie pod podłogą. Wadą jest to, że montując lpg musisz wiercić przez podłogę.

Nie ma fabrycznego 4x4 z lpg niestety.
 
pioor 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lip 2012
Posty: 127
Skąd: maz
Wysłany: 2014-02-01, 10:05   

Nie wiem jak teraz ale jak ja kupowałem to w pakiecie look były tylko 4 felgi aluminiowe. Zapas to zwykła stalówka ora 4 dodatkowe śruby do przykręcenia. Co do różnic w silniku, nie zdziwyłbym się gdyby faktycznie wersja z lpg miała dodatkowo utwardzone gniazda zaworów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-01, 12:40   

artur napisał/a:
czy silnik 1.6 bez instalacji i z instalacją lpg różnią się budową. Wyczytałem gdzieś na forum że ten z lpg ma fabrycznie utwardzane gniazda zaworowe w głowicy

Informacja ta dotyczyła wyłącznie silników ośmiozaworowych 1.4 MPI, typu K7J: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1648

Z danych technicznych wynika, że prawdopodobnie te same modyfikacje zastosowano w jednostce 1.6 MPI typu K7M, która również jest ośmiozaworowa.

W dusterze montowany jest natomiast silnik 1.6 16V typu K4M i producent nie poinformował, by egzemplarze z fabryczną instalacją LPG zostały w jakikolwiek sposób dodatkowo zmodyfikowane. Dane technicznie także o tym nie świadczą.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2014-02-01, 16:09   

pytałem z ciekawości podczas składania zamówienia. Powiedziano mi,że silnik 1,6 (w niezmienionej konstrukcji) montowany jest niezależnie od konfiguracji. Ergo? albo każda taka jednostka jest przystosowana do montażu LPG (utwardzone gniazda) albo odwrotnie - te fabryczne z LPG nie są w żaden sposób dodatkowo chronione. Zakładam optymistycznie wersję pierwszą :-P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-01, 19:09   

Dar1962 napisał/a:
Powiedziano mi,że silnik 1,6 (w niezmienionej konstrukcji) montowany jest niezależnie od konfiguracji

Nie wiem jak jest naprawdę, ale przynajmniej w dokumentacji technicznej, z której przecież korzystają ASO - choć pewnie nie sprzedawcy d; - silniki wyposażone fabrycznie w LPG różnią się właśnie od czystych benzyniaków: głowicą (co uprawdopodabnia gniazda), zaworami i pierścieniami tłokowymi.
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-02-02, 10:40   

Dar1962 napisał/a:
pytałem z ciekawości podczas składania zamówienia. Powiedziano mi,że silnik 1,6 (w niezmienionej konstrukcji)


K4M

identyczny głowica cylindrów benzyna, gaz, etanol
ale inny zawory
 
marcin_dd 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V LPG
Rocznik: jeszcze nie mam
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 15
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2014-02-02, 10:49   

Bardzo istotna informacja... Zwlaszcza dla mnie, bo się zastanawiam nad kupnem Dustera.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-02-02, 11:01   

Szczerze odradzam zakup Dacii z fabrycznym LPG. Z doświadczenia.

1. fabryczne sterowniki LPG są zablokowane i żaden serwis poza ASO tego nie naprawi,
2. podstawowe części są zdecydowanie droższe niż u dobrego gazownika na mieście,
3. oczekiwanie na proste naprawy trwa wieczność, bo ASO ściągają cześci z magazynu centralnego,
4. fabryczny zestaw jest awaryjny - w ciągu 1.5 roku mój był naprawiany gwarancyjnie 4 - 5 razy z wymianą wtryskiwaczy LPG włącznie.

Mając na względzie pkty 1-4 słabo to wygląda po zakończeniu gwarancji.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2014-02-02, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-02-02, 11:40   

jan ostrzyca napisał/a:

4. fabryczny zestaw jest awaryjny - w ciągu 1.5 roku mój był naprawiany gwarancyjnie 4 - 5 razy z wymianą wtryskiwaczy LPG włącznie.


wtryskiwacze lpg są nie wadliwy

silnik musi z gaz 30-45 minut na 750 - 1200 liczba obrotów działać

program w sterownik-gazu skorygowane automatycznie i problemy w to Zakres prędkości znikać
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2014-02-02, 11:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-02, 12:23   

jan ostrzyca napisał/a:
Szczerze odradzam zakup Dacii z fabrycznym LPG. Z doświadczenia.

1. fabryczne sterowniki LPG są zablokowane i żaden serwis poza ASO tego nie naprawi,
2. podstawowe części są zdecydowanie droższe niż u dobrego gazownika na mieście,
3. oczekiwanie na proste naprawy trwa wieczność, bo ASO ściągają cześci z magazynu centralnego,
4. fabryczny zestaw jest awaryjny - w ciągu 1.5 roku mój był naprawiany gwarancyjnie 4 - 5 razy z wymianą wtryskiwaczy LPG włącznie.

Mając na względzie pkty 1-4 słabo to wygląda po zakończeniu gwarancji.

I naprawa gwarancyjna jak na razie bo źle pokazywało ilość gazu nikt oprócz ASO by mi tego nie zrobił bo nikomu nie pokazuje dokładnie .
Sterownik zablokowany ? mi to nie przeszkadza działa wszystko ok
Naprawy długie ? takie same jak każde w ASO Części nie są z kosmosu takie same instalce można zamontować samemu więc z ich dostępnością nie będzie problemu
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-02-02, 12:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
marcin_dd 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V LPG
Rocznik: jeszcze nie mam
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 15
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2014-02-02, 12:24   

eastcowboy napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:

4. fabryczny zestaw jest awaryjny - w ciągu 1.5 roku mój był naprawiany gwarancyjnie 4 - 5 razy z wymianą wtryskiwaczy LPG włącznie.


wtryskiwacze lpg są nie wadliwy

silnik musi z gaz 30-45 minut na 750 - 1200 liczba obrotów działać

program w sterownik-gazu skorygowane automatycznie i problemy w to Zakres prędkości znikać


Kolego możesz napisać po polsku. Nic nie rozumiem.
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2014-02-02, 12:31   

A ja polecam fabryczny,Landi Renzo.1 rok używam,nawet mi nie pryknoł, chodzi jak zegarek,póki co.Zobaczymy co bedzie dalej.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-02-02, 12:39   

pioor napisał/a:
Nie wiem jak teraz ale jak ja kupowałem to w pakiecie look były tylko 4 felgi aluminiowe. Zapas to zwykła stalówka ora 4 dodatkowe śruby do przykręcenia.

Radziłbym dokupić piątą :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-02, 13:48   

marcin_dd napisał/a:
Kolego możesz napisać po polsku.

Nie może, bo nie zna (((:

marcin_dd napisał/a:
Nic nie rozumiem.

Jak na guglotłumaczenie z niemieckiego, to ten post był wręcz wyjątkowo zrozumiały...

eastcowboy napisał/a:
wtryskiwacze lpg nie są wadliwe

silnik musi działać na gazie przez 30-45 minut przy obrotach 750-1200 obrotów

program w sterowniku gazu skoryguje się automatycznie i problemy znikną
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2014-02-02, 19:05   

Co prawda Dustera nie posiadam, ale jeżdżę Clio III z silnikiem D4F. W moim ASO chciałem założyć LPG ale stwierdzili, że te silniki nie nadają się do tego - wypalenie gniazd. Na pytanie dlaczego Sandero jest sprzedawane z tym samym silnikiem a ma LPG fabryczne, uzyskałem odpowiedź, że ma inną głowicę.
Fakt jest taki, że są dilerzy którzy sprzedają czy sprzedawali fabrycznie nowe auta montując do nich LPG. Tak było w przypadku Clio III. Wiązało się to np. z wycięciem blachy podłogi bagażnika. Diler twierdził, że auto ma gwarancję fabryczną. Tyle, że później dodał że na LPG to on daje, a reszta RP. Faktycznie wygląda to tak, że póki serwisuje autko u dilera u którego kupiłem auto z niefabryczną instalacją wszystko jest ok. Gorzej jak auto nawali na trasie najlepiej za granicą.
 
marcin_dd 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V LPG
Rocznik: jeszcze nie mam
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 15
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2014-02-02, 20:03   

Czyli przy jezdzie na krótkich trasach instalacja lpg jest szkodliwa dla slinika? Dobrze rozumiem?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-02-02, 20:07   

jest przede wszystkim mniej korzystna ekonomicznie... to jeszcze zależy jak krótkie to są trasy...
 
marcin_dd 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V LPG
Rocznik: jeszcze nie mam
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 15
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2014-02-02, 20:13   

Moja codzienna trasa z dzieciakami do przedszkola to 2km. Czesto sie zdarza, ze to jest jedyny wyjazd w ciagu dnia. Czy w takim razie nie powinienem myslec o LPG? Pominmy aspekt oplacalnosci instalacji, bo to sobie moge sam przeliczyc. Chodzi mi o Wasze zdanie na temat ewentualnej szkodliwosc gazu dla silnika przy ktotkich trasach. Rocznie robie ok 15Kkm
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-02-02, 21:16   

- instalacja gazowa (dobrze zainstalowana) jako taka nie szkodzi silnikowi...
- aspekt ekonomiczny znasz, przy pokonywanym jednorazowo dystansie wielkości 2 km w lecie zasilanie na LPG przełączy się po ok. 400-500 m w zimie po ok. 1200-1500 m...
- ja pokonuję rocznie również dystans ok. 15 kkm, instalację mam zamontowaną w marcu 2011 r. aktualnie przejechane na LPG ponad 40 kkm i nic niepokojącego się nie dzieje - (instalacja niefabryczna),
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-02-02, 21:53   

Może wydawać że ten link jest nie na temat ale wydaje mi się że dużo wyjaśnia w kwestii fabrycznie utwardzanych zaworów.
Głównie chodzi o stwierdzenie:
"Skoro tak, zasilanie LPG lub CNG również powinno być im niestraszne. W praktyce okazuje się jednak, że niektóre silniki (głównie w Fordach wyprodukowanych po 2000 r. oraz autach japońskich – np. Hondach) są podatne na przyspieszone zużycie zaworów i gniazd, jeśli nie zapewni się im dodatkowego zabezpieczenia."
Ostatnio zmieniony przez rimo 2014-02-02, 21:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
mendelmax 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Mar 2013
Posty: 174
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-02-02, 22:37   

marcin_dd napisał/a:
Czyli przy jezdzie na krótkich trasach instalacja lpg jest szkodliwa dla slinika? Dobrze rozumiem?

Rzekłbym, że wręcz przeciwnie- jak jeździsz na LPG krótko i potem znowu odpalasz na benzynie to niwelujesz pewne problemy związane z LPG (głównie brak smarowania paliwem). Nawet niekiedy zaleca się, żeby w długich trasach co jakiś czas przełączyć się na benzynę i dać silnikowi popracować trochę na PB.

Sęk w tym, że po prostu niewiele zaoszczędzisz.
Ostatnio zmieniony przez mendelmax 2014-02-02, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-02, 23:48   

Jeżeli chodzi o aspekt techniczny niczym nie szkodzisz .
_________________
Moje auto
 
marcin_dd 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V LPG
Rocznik: jeszcze nie mam
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 15
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 2014-02-03, 09:45   

Wlaśnie dzwoniłem na infolinie i okazuje się że montaż instalacji LPG nawet LR (czyli rekomendowanej) w Daci Duster przez salon sprzedazy powoduje utrate gwarancji na elementy zmodyfikowane podczas instalowania instalacji LPG. Czylo w salonach sa straszne kłamczuchy, bo utrzymywali, że gwarancja pozostaje bez zadnych ograniczen.

Oczywiscie jesli bedzie sie auto serwisowac u tego kto instalacje montowal to pewnie przymknie na to oko. Ale w ten sposob skazujemy sie na serwisowanie auta tylko w konkretnym salonie sprzedazy.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-02-03, 11:14   

marcin_dd napisał/a:
Oczywiscie jesli bedzie sie auto serwisowac u tego kto instalacje montowal to pewnie przymknie na to oko. Ale w ten sposob skazujemy sie na serwisowanie auta tylko w konkretnym salonie sprzedazy.

dlatego warto instalację zamontować w innym sprawdzonym i pewnym warsztacie, silniki o których rozmawiamy dobrze współpracują z LPG i jeżeli montaż instalacji został wykonany prawidłowo a instalacja jest serwisowana to daje gwarancję długiej i taniej eksploatacji... w moim przypadku nakład na instalację zwrócił się po przejechaniu 16-18 kkm, samochód w miesiącach letnich bywa eksploatowany w trudnych (ekstremalnych) warunkach górskich i wszystko jest OK, w Twoim przypadku, o ile zdecydujesz się na kupno Dustera i założenie instalacji "pozafabrycznej która wychodzi taniej i daje większe możliwości serwisowe) to sugerowałbym firmę z Lublina (z Janowa Lub. do Lublina nie jest daleko), firmę z długoletnią tradycja i dobrą opinią - chyba, że masz "na oku" coś bliżej...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne