A tak z innej beczki to Toyotka L.C. na odcinku 160km srednia wyszla mi 8,7l calkiem niezle biorac pod uwage 3.0 silnik automat z bagaznikiem rowerowym na dachu radio klima nawigacja wszystko wlaczone
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Kwi 2011 Posty: 313 Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2011-09-15, 20:36
7,7 l gazu plus około 0,7 l paliwa. najciekawsze, że w mieście pali tyle samo co w trasie ale jest to efekt małych przebiegów i dopala więcej na paliwie. instalacka BRC zakładana w Radomiu (big kobza)
A ja w weekend byłem z rodzinką w Krakowie. Pojechaliśmy przez Kielce w dzień, co okazało się totalną pomyłką, 25 minut staliśmy przed Opatowem i 20 na wjeździe do Kielc...
Wracaliśmy nocą i droga była niemal pusta.
Spalanie wyszło bardzo przyzwoite: 6,4 litra/100 km (liczone z nalanego paliwa) i 6,2 (z komputera), na trasie Lublin-Krak-Lublin plus jakieś 30 km po mieście.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-20, 08:17
Hmmm.. wyszło na to, że im mniej pali, tym mniej oszukuje ;)
Przejechałem ostatnie 700km eko (do 90km/h oraz wolne ruszanie, nie wciskanie głębiej gazu od górkę): spalanie z komputera 4,3 spalanie z tankowania 4,7. Oszczędność przy spokojniejszej jeździe: 1,4 litra na setkę. Nerwy spokojniejsze, strata na dojazdach do firm tylko ok. 4 minuty w jedną stronę! Szybszą jazdę chyba na trasę odstawię.
Duster 1.6 16V w rękach MNzŻ w trasie po terenie podgórskim, z korkami w RZ i RSA, wyprzedzaniu ciężarówek, 2+1 na pokładzie i klimatyzacją 50% trasy:
V_śr =55 km/h
V_max =110 km/h (wyprzedzanie)
wynik prawie katalogowy.
r70 napisał/a:
w zasadziez wszystkie liczniki które kiedykolwiek testowałem z GPSem zaniżają procentowo a nie wartościowo, tak że im wyższa prędkość tym róznica większa. Rozmiar i stan opon oczywiście także ma wpływ na róznice we wskazaniach zględem faktycznych osiągów.
Zgadza się, licznik ma błąd systematyczny: i w Loganie i w Dusterze wychodziło mi około +7..8%
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-09-21, 21:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1698 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-22, 07:51
laisar napisał/a:
ruszać należy dość dynamicznie, żeby możliwie szybko się rozpędzić i móc wrzucić jak najwyższy bieg
Wiem, czytałem, sprawdzałem - u mnie nie działało. Może w samochodach bez turbiny by się sprawdziło? Trzymam na niższych obrotach, jak wchodziłem na większe, zasięg baku momentalnie się zmniejszał i średnia z jazdy i ruszania wychodziła mi gorsza.
Ale to nie tak działa (: - chwilowe zużycie jest oczywiście większe, bo i obroty wyższe, natomiast idea jest taka, że to trwa krócej, niż powolne rozpędzanie.
Czyli:
(dynamiczne przyśpieszanie = większe zużycie x krótszy czas) < (wolne przyśpieszanie = mniejsze zużycie x dłuższy czas)
w moim osobistym przypadku bynajmniej to nie działa
Mam podobne odczucia. Jakoś ten podręcznikowy ekodrajwing w przypadku mojej drakulki też się nie sprawdza. Jak jeżdżę podobnie jak Prezes też udaje mi się obnizyć spalanie.
U mnie w benzyniaku, to co napisał Laisar się akurat sprawdza w mieście (tzw. "ząb piły")
W trasie w zastosowaniu do DD ekodrajwing akurat wydaje sie być do kitu. MNzŻ, generalnie zmienia biegi dużo później niż ja (czyli wkręca silnik na wyższe obroty) i uzyskuje niższe spalanie ode mnie.
Dzisiaj byłem w delegacji z moim szefem, 170 km dość dynamicznej jazdy. Jak zobaczył spalanie 7,1 L/hkm to stwierdził, że ten Duster koszmarnie dużo pali nawet jak na benzyniaka. (sam jeździ Ceed'em CRDI)
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
w moim osobistym przypadku bynajmniej to nie działa
Mam podobne odczucia. Jakoś ten podręcznikowy ekodrajwing w przypadku mojej drakulki też się nie sprawdza. Jak jeżdżę podobnie jak Prezes też udaje mi się obnizyć spalanie.
Potwierdzam, jakoś w 1.9 dci mi to się nie sprawdza (w zakorkowanym mieście..).
Wakacje, 80% na trasie - sumarycznie z danych cząstkowych (w tym połowa z rowerami na haku):
v_śr = 88 km/h
s = 4800 km
V = 300 dm³
= zużycie paliwa: 6,25 dm³/100km
Ostatni bak, czyli jakieś poprzednie 3 tygodnie, jazda 90% w mieście (i 2/3 w korkach):
v_śr = 26 km/h
s = 475 km
V = 42 dm³
= zużycie paliwa: 8,8 dm³/100km
Całość właściwie mógłbym skomentować kwestią tego Eskimos z Delfina Ouma: "Jestem zadowolony, jestem zadowolony!" [: - wiadomo, że spożycie w mieście nie powala, ale do "fabrycznych" 10 litrów też na szczęście daleko.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-16, 23:22, w całości zmieniany 1 raz
Witam. Początkiem listopada jechałem z Bielska-Białej do Makowiska (koło Jarosławia). Korki na trasie w Bochni i w Rzeszowie. Trasa o długości 311km spaliłem 20,3l. wychodzi 6,5 całkiem fajnie
_________________ 18 listopad 2012 10000km...
31 lipiec 2013 14830 km
Powoli do przodu...
Chcialbym sie rowniez podzielic moja opinia nt spalania.
Dacia Duster 1,5 dCi 85km, 4x2.
4,4l - 8l. Rozstrzal dosc spory
4,4l - trasa 400km -wszedzie zgodnie z przepisami (poza zabudowanym do 100km/h max)
Czas przejazdu tuch 400km - niecale 7h (jak na polskie warunki -norma)
6l - po miescie w korkach z klima
5,7l - na trasie w Polsce, dynamiczna jazda (trasa 400km- czas przejazdu 5,5-6h)
8l - autostrada 140-150 km/h non stop
Co ciekawe podczas jazdy na autostradzie spalanie identyczne przy jezdzie samemu jak i zapakowany na full z 4 osobami na pokladzie i bagaznikiem wypelnionym az po dach.
Nie zauwazylem tez znacznej roznicy w spalaniu pomiedzy jazda na oponkach letnich i zimowych (02,-0,5l i to dopiero przy wiekszych predkosciach)
Logan 1.6 8V pierwsze liczenie spalania.
Dziś 103km, z czego 70% trasa / 30% miasto
Klima włączona przez ok połowę jazdy, Vmax 120, przez większość czasu 100-110. 10 minut w korku.
Runda honorowa z okazji zakupu, czyli 1km z buta zaliczony.
Wynik 6,8 z kompa, chyba nieźle jak na pierwszy test i taki tryb jazdy. Z czasem zejdę do 6.0
podpisuję się pod tym co napisał qba - mam ten sam model DRAKULI i takie samo spalanie.Szkoda tylko, że na autostradzie mają te samochody takie duże spalanie. Po mieście pali mi według kompa 4,8 ale sprawdziłem, że trzeba dodać około 0,5 l na 100 km i wtedy wynik jest dokładniejszy.
_________________ juro
dysco [Usunięty]
Wysłany: 2011-11-22, 15:51
no ciekawe jaki będzie cennik diesla na koniec roku 6,2 ?
Po mieście pali mi według kompa 4,8 ale sprawdziłem, że trzeba dodać około 0,5 l na 100 km i wtedy wynik jest dokładniejszy.
Ja to nie wiem, jakieś cuda :D mnie po mieście wyświetla 5,3-5,4 a w realu 6,0-6,2, nie stoję w korkach, nie przekraczam 2,5-3tys obrotów, nie używam klimy (szczególnie teraz...), nawet ogrzewanie włączam kulturalnie jak się trochę nagrzeje silnik.
Fakt faktem, że robię sporo odcinków po 5km, ale też sporo takich po 20km.
Cytat:
no ciekawe jaki będzie cennik diesla na koniec roku 6,2 ?
W każdym razie szóstka murowana...
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2011-11-22, 18:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-11-22, 18:54
niewiem jak wam dziala komp pokazujacy spalanie ale zrobilem specjalnie probe nalalem pelny bak czyli 50L skasowalem licznik dzienny i reszte danych kompa zrobilem niecaly tysiac (1000km) do rezerwy komp wyswietlil spalanie 4,8L/100km
Marmach napisał/a:
nawet ogrzewanie włączam kulturalnie jak się trochę nagrzeje silnik.
niezapominaj ze diesle maja grzalki elektryczne ktore wlaczaja sie w okolicy zera stopni
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2011-11-22, 18:57, w całości zmieniany 1 raz
Odnosnie wskazan komputera.
Rzeczywiscie srednie spalanie pokazuje ok 0,5l mniej niz jest w rzeczywistosci. Natomiast co do zasiegu km- to wskazuje realna wartosc, nie ma sie zatem co martwic jesli nagle znika wam infomacja o mozliwym zasiegu jesli bylo wskazanie chwile wczesniej ze ok 100km. To mozna spokojnie te 90-kilka kilometrow zrobic, przynajmniej ja tyle zrobilem dojezdzajac do stacji i nic sie nie dzialo w aucie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum