Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-29, 08:46
Zamontowałem kamerę u siebie. Też myślałem o kamerze w podświetlaniu, ale w końcu zdecydowałem się na kamerę kątową. Taką można zainstalować (wydaje się mi) w tym plastiku z podświetleniem bliżej środka. U mnie się dało. A czyściłem tą kamerę raz, bo ogólnie widać.
...Na początku zaznaczę, że jest to praca dla ludzi z manualnymi zdolnościami.
...Pierwsza przeróbka to wykonanie ramki do kamery wraz z 10 mm uszczelką o wymiarach 90X38X3 mm z otworem 76X28 mm.....
itd odpowiada słowu pasuje. A potem wdawaj się w dyskusję na ten temat.
Ja zaproponowałem łatwiejsze tańsze i bardziej eleganckie rozwiązanie. Każdy z nas na własny koszt za własne pieniądze dokonuje jakiś zmian i jeżeli dzieli się nimi z innymi to jest to bardzo cenne i godne poparcia. To jest właśnie fajne. A czepianie się użytych w moim opisie słów uważam za niedobre i oceniam bardzo krytycznie. Każdy na forum ma własne zadanie i nie chciał bym więcej na ten temat polemizować.
Ja się nie czepiałem, żadnych twoich słów. To sam kategorycznie stwierdziłeś, że kamera Skody się nie nadaje. Tak jak dorobienie ramki czy też klejenie w Twoim wydaniu zajmuje tyle samo czasu. Czy twoje jest tańsze . bardziej eleganckie jak sam twierdzisz to już nie ja będę oceniał.
Generalnie pomysl bardzo dobry tylko ja po ponad roku używania już bym go nie powtorzył. Strasznie się brudzi. Drugi powód to tanie stosowane w tego rodzaju kamerach przetworniki nie trzymają parametrów i tak naprawdę po pomiarach laboratoryjnych rozdzielczość jest około 20% niższa niż deklarowana.
Dla uzyskania pełnego zadowolenia zrób próby cofania przy słabym oświetleniu
Próby o których mówisz wypadły zdumiewająco dobrze. Światło lampy wstecznej jest wystarczające aby bez problemowo korzystać w trudnych warunkach oświetleniowych z kamery.
Tak jak piszesz każdy z zamieszczonych przykładów jest obarczony pewnymi mankamentami i tu się z tobą zgadzam jest to tylko inspiracja i podpowiedź dla innych a nie gotowe docelowe rozwiązanie problemu.
_________________ Ekundayo - smutek staje się szczęściem
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-02, 21:48
laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
powinienem ją umieścić na patyku za dachem
To może już całkiem niskotechnologicznie - lustereczko?
Nieee, no jak to wygląda? Strugi mi zaburzy na autostradzie... Nieee... :) A serio - nie podoba mi się, ale nieracjonalnie, bo sam patent jest prosty i działa. :] Niestety, zabiera trochę "światła" z i tak już nie rozpieszczających w MCVce tylnych okien, poza tym swe działanie opiera na założeniu niezasyfienia tylnych szyb, poza tym w efekcie patrzysz przez caaałą MCVkę w maleńkie lusterko, w którym masz ogarnąć całą przestrzeń za samochodem (na szerokość).
Trzeba wymyślić aerodynamiczne... (Pioooootrreeeees, jesteś tam?).
TSD czyżby w previi nie zaburzało? No chyba, że to dzięki znaczkowi Toyoty - "-5 do oporów powietrza za znaczek" (((:
Cytat:
[piętrzenie trudności]
Panoramiczne, automatycznie elektrycznie rozkładane po wrzuceniu wstecznego, podgrzewane i z własnym spryskiwaczem - może to już bardziej przemawia do duszy gadżeciarza, zachowując dozę, ekhm-low-ekhm-techu?
Zacząłem po zdjęciu pokrywy luku, to ma dwie śruby i jest obcięty, oto, że duster jest niemal tak samo:
Następnie usuwamy śruby mocujące zewnętrzną zespołu
Istnieją dwa sub-cache:
Następnie nieprzycięte sztandar
Będziemy otworzyć aparat w dwóch
Wtedy będziemy ciąć
Otrzymujemy, że
Będzie mierzony w połowie odległości między płytkami i świateł zrobić dziurę dla kamera wychwytuje
Trzy małe otwory są wiercone i utrwalono w trzech śrub taśmy
Wiercone są do oświetlenia tablicy przejść syna
it uszczelki w górnej części aparatu z silikonem lub innymi (wziąłem uszczelkę silnika)
Listwa jest podniesiona i przynosi syn z tego samego miejsca, jak te z płyty oświetlenia
użyjemy elektrykiem igły lub półsztywne pochwą przenieść syna mieszka przepuszczanie klapę i wyciągnąć przewód na tyle długo, aby przejść z powrotem do ognia
naprawimy Emitenta i podłączyć przewód, który wyciągnął nić Emitenta i czarna msza
za pomocą drutu dzieje się w mieszkach
Potem w dół do ognia ARD
będziemy lutować brązowy przewód do wtyku jest światło cofania
umieszczenie ekranu tyłu pochodzenia
spędzimy okablowanie ekranu w suficie, a my schodzimy wzdłuż wysokości (co jest nieprzycięte), aby zakończyć w skrzynce bezpieczników
I umieścić odbiornik w skrzynce bezpieczników zatrzymany do dwustronnego
podłączyć przewód wideo
Dywan jest zniesione i obecnie belka jest obniżana, a moc odbiornika na ekranie
będziemy czerwony przewód na ekranie w jednym żółtego przewodu, który jest w wiązce (kontakt +)
będziemy łączyć niebieski przewód od ekranu i czerwony kabel do brązowego przewodu odbiornika H66P (jeśli można przeczytać, inaczej będzie sprawdzić, co jest światłem reverse +)
to masa odbiornika i ekran podłączony do czarnego drutu (można wziąć na ciele, jeśli wolisz)
a teraz z powrotem ekran w odwrotnej
ekran automatycznie przełączy się na wyświetlaczu aparatu ;)
Jeśli jednak przez złe podłączenie spali się sterownik silnika, odpadnie cała plasitkowa listwa z klapy lub stanie się coś podobnego - to oczywiście nie ma co liczyć na naprawę gwarancyjną takiej (i tylko takiej) awarii.
Jeżeli usterka nie będzie miała związku z instalacją kamery - to nie wpłynie na gwarancję.
Bardzo fajnie rozwiązany - podgląd w lusterku wstecznym i montaż symetrycznie na tylnej klapie samochodu (przez co uniknięto zafałszowania obrazu na monitorze).
Ja jednak zamiast tego "karkołomnego" przycinania niedopasowanej kamery...
... zaproponowałbym (następcom) takie proste wymagające jedynie niewielkiego otworu rozwiązanie.
_________________ Ekundayo - smutek staje się szczęściem
Witam
Bardzo proszę o poradę w sprawie kupna kamery cofania ( jaki model ) do mojego Logana. Niestety tył jest dość wysoki, ja nie potrafię cofać na bocznych lusterkach i wogóle wolałabym mieć większą widoczność tego, co mam z tyłu.
Prostym rozwiązaniem jest monitor umieszczony w lusterku wstecznym i kamera umiejscowiona pod dodatkowym światłem hamulca wewnątrz pojazdu. Gotowe zestawy można kupić na Allegro. Podłączenie jest proste, gdyż można włączać kamerę z zasilania światła cofania. Ceny to od 300 PLN.
Innym rozwiązaniem jest zakup np GPS z wejściem AV. Tani jest siedmio calowy Peiying PY-GPS7005, plus obojętnie jaka kamera cofania. Umiejscowienie kamery jak podano wyżej. Przewaga tego urządzenia jest taka, że pracuje na odblokowanym Windows CE 6. Można zainstalować Automapę, IGO lub inne oprogramowanie do nawigacji.
Ja mam zainstalowane lusterko z ekranem LCD - nie rzuca się w oczy potencjalnym złodziejom. Kamera zamontowana w lampie podświetlenia tablicy. Zasilanie lusterka i kamery z lampy cofania. Ponieważ samochód jest na gwarancji i nie chciałem wlutowywać się w przewody instalacji to zrobiłem adapter (wtyczka męska i żeńska) wpinany do tylniej lampy - jak by co to wystarczy wyjąc adapter i nie ma śladu że było coś podłączone do instalacji samochodu.
Wysłany: 2013-11-18, 12:19 Podłączenie wstecznego do radia dla kamery cofania
Witam,
jestem na etapie montażu kamery cofania i podłaczenia jej pod radio z ekranem DVD. W instrukcji wskazują, że kabelek z radio nalezy podłączyc pod wsteczny lub lampę wstecznego.
Czy mam ciągnąć kabel przez całe auto do lampy wstecznego? Czy jest gdzieś w konsoli środkowej mozliwość wpięcia tego kabelka?
Do tego jeszcze pytanie - czy ma ktoś wskazówkę - "patent" jak przeciagnąć najprościej kabel AV od kamery cofania do Radio. Szczególnie na odcinku konsola <-> bok auta<->tył auta. A może jakoś pod wykładziną podłogi??? Czy ma ktoś z tym doświadczenie?
Z góry dzięki za informację.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum