DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1231
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-02-26, 07:12   

wookash napisał/a:
h podstawowa wersja Dustera kosztuje 11000€ (49630 Lei) !! Czyli przeszło 10% więcej niż w całej europie. Nie dość, że robią go na miejscu, to jeszcze jest droższy i to w kraju gdzie biedota piszczy na ulicach, a minimum krajowe to odpowiednik 600zł / mc. Paradoks.
e


No to dodam jeszcze inny paradoks:
Ostatnio rozmawiałem z Ukraińcami i z ciekawości zapytałem ich ile u nich kosztuje Renault Duster Laureate 4x4 1.6 16 V (czyli taka wersja jako moja Daćka).
Gość zadzwonił na Ukrainę do jakiegoś kolegi, który zadzwonił do dealera tam na miejscu.
Okazało się w przeliczeniu, że to samo auto jest na Ukrainie droższe o jakieś 6.000 PLN niż u nas !
A dopiero na Ukrainie bieda piszczy...

Swoją drogą widziałem kilka Dusterów na rosyjskich i ukraińskich tablicach ostatnio w Zakopanem... Więc w każdym kraju znajdą się tacy co klepią biedę i tacy, których stać...
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7476
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2014-02-26, 09:06   

No właśnie te 6000 to jest koszt znaczka na masce. ;-)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-26, 16:25   

Można już zamawiać Lodgy i Dokkera z firmowym LPG.
 
mim 



Marka: Citroen
Model: C5 Exclusive
Silnik: 2.0 HDi
Rocznik: 2009
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 48
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2014-03-04, 22:28   

Instalacja fabryczna w Dacii ponoć jest montowana rzeczywiście już w fabryce, a nie ASO. Czy możecie to potwierdzić ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 22:47   

nigdy nie była w aso tylko w jakimś zakładzie ale nie w fabryce
_________________
Moje auto
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-04, 23:23   

A moja była zakładana w ASO i co ty na to Karenzo? Auto kupowane na al. Jerozolimskich, wywiezione na Puławską celem montażu i odebrane znów na Jerozolimskich. Przepraszam za off... :-)
_________________

 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-05, 00:06   

no ale mowa o niby fabrycznej instalacji
_________________
Moje auto
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-06, 05:13   

Karenzo, moja offtopowa odpowiedź była na twoje "nigdy..." co do instalacji w obecnych modelach się nie wypowiadam :-)
_________________

 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-06, 08:09   

mim, widzę, że pojawił się tu spory offtop, więc śpieszę odpowiedzieć na Twoje pytanie.

Tak instalacja fabryczna jest montowana w fabryce. Nie wiem, czy bezpośrednio na hali produkcyjnej czy w osobnym pomieszczeniu, ale na pewno do Polski wysyłają auto z już założoną instalacją.

Inna rzecz, jeśli chodzi o instalacje dokładane przez salony (ale o nich mowa jest w innym dziale).
 
Radykal 


Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 16
Skąd: W-wa
Wysłany: 2014-03-06, 20:14   

To jak wytłumaczyć fakt że w mojej przy dekodowaniu VIN jako paliwo wpisane jest PB +LPG. W ASO danych do VIN nie zmodyfikują.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-06, 22:06   

Mały off
dziś w warszawie byłem na gasshow
Byli prawie wszyscy producenci podzespołów LPG i różne marki samochodów które reklamowano to jako dobre znoszące gazowanie z tego co pamietam był Mercedez , Mazda , Hyundai , fiat i skoda
Zaszedłem do stanowiska Landi Renzo i zapytałem jak to jest z tym sterownikiem zablokowanym . Pracownik pokrętnie tłumaczył że to nie od PL zależy a że to jakiś oddzielny pion w firmie stwierdził że pewnie kiedyś odblokują bo zwykle tak się dzieje .
Z ciekawostek powiem że była jedna dacia sandero stepway które reklamowała podnośniki do warsztatów . Dziwne zachowanie renault które się tam w ogóle nie pokazało konkurencja pokazała się z dobrej strony prezentując zagazowane nowe silniki TSI i diesle
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-06, 22:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-07, 08:29   

Pytanie:
Radykal napisał/a:
To jak wytłumaczyć fakt że w mojej przy dekodowaniu VIN jako paliwo wpisane jest PB +LPG.
Odpowiedź:
gbyrka napisał/a:
Tak instalacja fabryczna jest montowana w fabryce.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-07, 21:30   

Karenzo napisał/a:
no ale mowa o niby fabrycznej instalacji


Jeśli "niby" to jak wytłumaczysz, że wiązki elektryczne są w tych samych przewodach co pozostałe na silniku i w całym pojeździe. Wszystkie przewody gazowe metalowe i gumowe wyprofilowane i nigdzie nie ma żadnych "tyrtyrek" jak to u Henryków gazowników jest w zwyczaju.

Mówisz, że świstak siedział i zawijał sreberka, a Henio gazownik rozwinął oryginalne wiązki i zawinął potem razem z przewodami z instalacji LPG.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-03-07, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-07, 22:47   

Kiedyś była na tym forum pisana opinia że kiedyś dacie były przywożone do PL tam gazowane w jakimś miejscu i rozwożone do ASO gdzie je zamówione . Więc diller nie miał wpływu na to gdzie się gazuje a instalacja była fabryczna
to żadna różnica pewnie dalej gaz wkładany jest w innym miejscu niż składane są auta .
Zresztą trudno nazwać to fabryczną instalacją bo nie jest marki dacia tylko odzianej firmy i nie jest w pełni zintegrowana z autem , prędzej fabryczna instalacja jest w oplu
tu jest dokładana tylko przez producenta
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-03-07, 22:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-08, 06:38   

Mnie nie interesuje gdzie zakładają instalację, ważne że jest podpięta w fabrycznych wiązkach razem z innymi przewodami. Aczkolwiek instalacje są zakładane na taśmie, bowiem nie wyobrażam sobie aby przepychali auta do innej hali bez płynu chłodzącego z powodu konieczności założenia skraplacza. Za dużo roboty i elementów do rozpięcia, aby zamontować jeden skraplacz czy filtr gazu fazy lotnej. Jedynie butla z gazem jest montowana w kraju przeznaczenia, bo ma krajową homologację z pieczątkami, itd. Ale i to pewnie dałoby się obejść. Ważne jest, że jest to instalacja zgrana z komputerem silnika, bowiem przez oprogramowanie są widoczne parametry z centralki gazu, a to przy montażu u Henia gazownika jest niemożliwe.

Instalacje niby "fabryczne" zakłada Skoda, teraz Peugeot w modelu 301. Widziałem w Skodzie. Zwykła instalacja Landi Renzo domontowywana przez jeden z warsztatów do auta tak jak jest pokazane na filmie dotyczącym montażu systemu gazowego w Fiacie Panda na You Tube. Z tą różnicą, że w Pandzie samochód jechał do hali obok i instalacja była montowana na terenie fabryki, a nie po jej opuszczeniu.

Patrząc po kodzie silnika "734" to silnik ten od razu jest przeznaczony do gazu i porównując go do bez instalacji, różnią się tym właśnie kodem. Więc system ten jest od początku montowany w fabryce.
_________________
Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2014-03-08, 07:01   

mim napisał/a:
Instalacja fabryczna w Dacii ponoć jest montowana rzeczywiście już w fabryce, a nie ASO. Czy możecie to potwierdzić ?


Czytaj tutaj

https://www.bestjobs.ro/gabrielab3tte

http://www.bestjobs.ro/mispasescu
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-03-15, 20:39   

czy mając mozliwość mieć :
dacie duster z fabrycznym lpg za cena dustera+ 2850zł
a dustera z zakładanym w salonie lpg za cena dustera +3700zl
wybrali byście...
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-03-15, 20:47   

Ja - będąc 3 tygodnie temu w analogicznej sytuacji - wybrałem instalację dołożoną przez salon.

Powody:
- domyślam się, że w tej cenie dostaniesz butlę 48l netto - więc większą niż w fabrycznej instalacji
- otwarte sterowniki - możliwość regulacji instalacji przez serwis
- po gwarancji każdy gazownik da radę naprawiać
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2014-03-15, 21:02   

Nie włożą większej butli, bo może się nie zmieścić. Fabryczna instalacja to fabryczna. Przewody, wiązki, wszystko ładnie ułożone, bez tyrtyrkowych jeży, itd. Co do dłubania w sterowniku, to za dużo tam i tak nie ma opcji zmiany. Swoim przejechałem już 8000 km od listopada i żadnych problemów. A soft już jest, który umożliwia dostanie się do centralki i podgląd parametrów pracy. Jedyny ból, to brak możliwości zmiany nastawów, bo po ponownym uruchomieniu silnika centralka przywraca ustawienia domyślne. Ale to jak sądzę jest kwestią czasu.

Ponadto na swój wózek mam 5 lat pełnej gwarancji dokupionej przy zakupie auta. Więc w sumie to nic mnie nie interesuje. Sądzę, że po 3 czy 4 latach produkcji auta, Landi Renzo wypuści odpowiednie oprogramowanie, ale opracują je radzieccy hakerzy. Pewnie to drugie będzie wcześniej i to na miesiącach. Bo jak napisałem, soft do komunikacji z centralką już jest.

W wersji z fabrycznym LPG w mojej Daćce ustawiony był ubogi wyświetlacz, tj. bez komputera. To już też jest naprawione jeśli tak można to nazwać i mam pełny komputer pokładowy.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2014-03-15, 21:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 02:27   

Myślę że zręczne ręce złamią tą blokadę bardzo łatwo ale nikt nie kombinuje bo ma gwarancje .
Już ktoś pisał na forum że znalazł magika co to potrafi .
Sądzę że taka operacja maks 100 zł
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-03-16, 07:35   

dacialoganmcv napisał/a:
Nie włożą większej butli, bo może się nie zmieścić


No jak nie jak tak :-) kliken-machen
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-03-16, 09:00   

kaka84 napisał/a:
czy mając mozliwość mieć :
dacie duster z fabrycznym lpg za cena dustera+ 2850zł
a dustera z zakładanym w salonie lpg za cena dustera +3700zl
wybrali byście...

Wybrałem za 2250zł poza salonem .
Trzy lata temu .
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2014-03-16, 10:52   

kaka84 napisał/a:
czy mając mozliwość mieć :
dacie duster z fabrycznym lpg za cena dustera+ 2850zł
a dustera z zakładanym w salonie lpg za cena dustera +3700zl
wybrali byście...

to jeszcze zależy, czy w rachubę wchodzą identyczne instalacje lpg... dotychczas było tak, że "fabryczne" były droższe od identycznych "niefabrycznych"
 
kaka84 



Marka: Dacia
Model: Duster faza2
Silnik: 1.6 LPG TECH 67L
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 88
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2014-03-16, 16:47   

niestety innej nie bo tu się traci gwarancje. Różnica w cenie się bierze stąd że na fabryczny lpg mam zniżkę dla grup zawodowych:D
Jednak uwzględniając częstsze i droższe przeglądy w serwisie i obowiązek corocznego przeglądu w stacji diagnostycznej dla samochodów z lpg (160zŁ) chyba odpuszczę sobie instalkę na trzy lata do końca gwarancji.A wtedy założę sobie co będę chciał a nie co fabryka narzuca. A i silnik się na benzynie dotrze. W ciągu roku przejeżdżam nie więcej jak 10tyś km
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 367
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2014-03-16, 17:08   

Na początku marca nabyłem sandero benzyniaka z drugiej ręki. Chociaż ochotę miałem na sandero z LPG fabrycznym po przeczytaniu wszystkich postów oraz uwag odnośnie eksploatacji z gazem i problemów doszedłem do wniosku że dobrze zrobiłem kupując benzyniaka.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne