DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
piotrek77 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V+LPG
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate2
Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 4
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2014-04-13, 20:29   

stykowski napisał/a:

Odbieram samochód niedługo i po przeczytaniu kilku postów zastanawiam się czy dobrze zrobiłem wybierając fabryczne LPG a nie dCI.


Od 11 lat jestem użytkownikiem clio II z silnikiem dCi (najsłabszy - czyli 65KM). Jeździ raczej bezawaryjnie już prawie 200kkm. Oczywiście oznaki zużycia są już bardzo widoczne w kulturze pracy, ale przy średnich 4,5 l ON na setkę przywiązał nas do siebie. W Dusterze mam fabryczny LPG. Mimo ogromnej różnicy w mocy (105 do 65) auto nie daje poczucia dużej dynamiki - to taka moc konieczna, żeby jeździł. Za to komfort jazdy jest o wiele wyższy. Krytykowany wielokrotnie, również na tym forum, hałas wersji benzynowej nie jest tak bardzo dokuczliwy. Samochód jest cichy w warunkach codziennej eksploatacji. I nie ma wibracji, które mimo wymian elementów tłumiących (kilkukrotna zabawa z poduszkami w clio - i górną, i pod skrzynią) w dieslu i warszawskich korkach są po prostu dokuczliwe. Zużycie paliwa w warunkach mieszanych (tj ok. 40 km w jedną stronę, połowa dojazd do miasta przez mniejsze miejscowości, połowa w szczycie warszawskim (przed 8 i po 16) w zależności od jakości gazu 8,7 do 10 l/100km. W trasie 8,5 (normalnie) do 12-13 na autostradzie przy prędkości "ile się dało". W czasie jazdy testowej miałem do dyspozycji dCi 110 z napędem 4x4. To inne auto. Bez porównania lepszy na niskich obrotach, świetna trakcja, choć wibracje diesla są odczuwalne. Za starym poczciwym 1.6 16V przemówił głównie brak kłopotów z tym, czego nie ma: DPF, turbo, wysokociśnieniowa wtrysk delphi, koło dwumasowe. Dodatkowe przeglądy rejestracyjne w pierwszych latach eksploatacji to przy tym pryszcz. Fabryczna instalacja jak dotąd (27 kkm) nie dostarczyła żadnych dodatkowych atrakcji.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2014-04-13, 21:12   

DD 1,6 LPG BRC nie fabryczne
przebieg 70 tys km w tym na gazie 50 tys. km
średnio 10 l / 100 km
dwóch kierowców (MNŻ i ja)]
jazdy raczej szybkie i dużo po mieście na krótkich odcinkach
ostatnio (sobota) do Warszawy i z powrotem 12 l / 100 km przy średniej prędkości wg kompa 98 km/h z całego wyjazdu łącznie z błądzeniem po Wawie - na szczęście tylko 8 km łącznie
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2014-04-13, 21:15   

Kilka uwag do wypowiedzi kol.piotrek77, odnośnie obecnych silników dCi.
1. System filtra DPF jest w Daciach bezobsługowy i zgodnie z zapewnieniami producenta wytrzymałość nie mniej niż 160 000 km.
2. Układ Common Rail ma pompę wysokiego ciśnienia firmy Bosch oraz wtryskiwacze Siemens, już od paru lat Renualt zrezygnowało z wtryskiwaczy Delphy.
3 Koło dwumasowe przy prawidłowej obsłudze bez trudu powinno wytrzymać 200 000 km, jeżeli komuś to przeszkadza można bez problemu założć sprzęgło starego typu bez koła msowego.
4. Spalanie zależy od umiejętności kierującego i bez problemu można uzyskać dane fabryczne.
5. Każdy silnik z protezą LPG ma swoje czasami narowiste zachowania. W większości wypadków niestety winne jest paliwo a właściwie brak norm na stosunek butanu i propanu.
6. Po prawie trzyletnim użytkowaniu Daci mogę na podstawie porównania do innych marek postawić tezę, że jak na budżetowe autko jest całkiem dobre i nie odbiega od normalności.
7. Dla mnie jeden problem to niska fachowość niektórych serwisów a w szczególności umiejętności diagnostycznych przez mechaników w tych zakładach.

Na szczęście mamy wspaniałe Forum, gdzie prawie wszystkie problemy zostają rozwiązane. Wniosek jeden przed wizytą w serwisie poczytać co członkowie Forum mają do powiedzenia i korzystać z zawartych informacji.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-04-13, 22:17   

stykowski napisał/a:

O co chodzi z tym komputerem pokładowym?? Pani w salonie na ul Puławskiej w Warszawie mówiła że samochód jest wyposażony w komputer pokładowy...

Mam wersję z 2012 z fabrycznym LPG i bryka nie ma ani komputera ani ESP- nie było możliwości ich zamontowania. Taka niezrozumiała polityka firmy. Nie wiem, czy w Ph2 już tego nie stosują i można mieć i kompa i ESP.


stykowski napisał/a:

Ile palą wam DD 1.6 z LPG. Piszcie przy okazji czy fabryczne czy nie fabryczne bo jakoś ciężko mi wierzyć, żeby z silnikiem 1.6 wychodziło 12l jak w katalogu.


Trasa spokojna, czyli przelotówki przez jakieś wioski, zwalnianie do 70 lub 50 jak nakazują przepisy, jakieś 100 między miejscowościami to ok.8,5 litra na stówkę, miasto to i z 13 potrafi wydoić jak się niekorzystnie trafi a na autostradach przy 120 GPSowych (bo licznikowo to u mnie jest ok. 125) z 11-11,5.
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-13, 23:02   

komputer jest tylko dezaktywowany jakiś spec musiał by dojść jak go aktywować
_________________
Moje auto
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-04-14, 07:13   

Jeśli to prawda to nie rozumiem wtedy sensu wkładania komputera do auta, dezaktywowania go i pakowania dźwigni bez przycisku do obsługi komputera...
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-14, 13:29   

@piotr. z: Primo, to nie jest "dezaktywacja" tylko "brak aktywacji" <;

Po drugie, jakiś sens używania dźwigni bez przycisku jest - nazywa się "marketing"...


A nieco poważniej, to początkowo brak komputera w wersjach z fabrycznym LPG wynikał ze względów technicznych - sterowanie kontrolką "GAS" na tablicy było po prostu na tym samym pinie, co w wersjach bez instalacji gazowej sterowanie komputerem.

(Ale skąd w ogóle ten pomysł, to nie wiem - choć jak zwykle można podejrzewać jedną z trzech rzeczy: 1) kasę, 2) kasę lub 3) kasę).
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-04-14, 13:53   

laisar napisał/a:

(Ale skąd w ogóle ten pomysł, to nie wiem - choć jak zwykle można podejrzewać jedną z trzech rzeczy: 1) kasę, 2) kasę lub 3) kasę).


Faktycznie, jakiś taki przytępawy jestem... Tyle lat na karku i żeby jeszcze nie wiedzieć na czym się skupiać... :mrgreen:
_________________
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-19, 16:08   

Spalanie MCV 1.6 mpi LPG - ostatnie 5 pomiarów - średnio 10 l.LPG/100 km. Z lekką przewagą miasta.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-04-29, 17:44   

Witam !!!
Właśnie wróciłem z przeglądu i sugerowali mi że powinienem skasować luzy zaworów po 15 tyś dla instalacji LPG ? Silnik benzyna 1,6 16 V Czy to prawda ? :mrgreen:
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2014-04-29, 18:16   

Skasować kasę.
:mrgreen:
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 757
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-04-29, 18:25   

robo1973 napisał/a:
Witam !!!
Właśnie wróciłem z przeglądu i sugerowali mi że powinienem skasować luzy zaworów po 15 tyś dla instalacji LPG ? Silnik benzyna 1,6 16 V Czy to prawda ? :mrgreen:


A czy tego nie obejmuje gwarancja?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-29, 18:25   

robo1973 napisał/a:
Silnik benzyna 1,6 16 V

...posiada hydrauliczną kompensację luzów zaworowych - może w odpowiedzi powinieneś zasugerować mechanikom douczenie się? <;
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2014-04-29, 18:40   

Dzięki za odpowiedź Też tak myślałem. Po prostu wychodzi, że chcieli kasę nabić
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-29, 19:05   

To w aso takie matoły ?
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-04-29, 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-04-29, 21:50   

Raczej sądzą, że mają matoła przed sobą, cwaniaczki... :evil:
_________________
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-05, 07:07   

laisar napisał/a:
robo1973 napisał/a:
Silnik benzyna 1,6 16 V

...posiada hydrauliczną kompensację luzów zaworowych - może w odpowiedzi powinieneś zasugerować mechanikom douczenie się? <;


Niby tak, ale czy mimo regulacji hydraulicznej zawór nie może się np. podeprzeć? Podparty zawór to źródło przyszłej awarii. Być może regulacja czy też raczej sprawdzenie stanu zaworów nie jest aż tak bez sensu?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-05, 07:10   

1300 km w trasie i średnie spalanie LPG 8.6 l./100 km, 2 +3 na pokładzie i bagażnik zapakowany pod dach, jazda do 120 km/h. Miło
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2014-05-05, 07:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2014-05-15, 12:26   

Do kolegi Stykowski
D,D uzytkuje od ponad roku,LPG fabryczne,generalnie jazda po miescie ,korki stanie na swiatłach itp krotkie odcinki jazdy 4-5 km.Spalanie róznie ale zakres od 11,1 do 12,5 lpg. Średnia jak policzyłem wychodzi ok 11,7.Trasa w lato 4 os klima ,bagaze 10,5 l LPG do tego musze dodac w miescie benzyna na 100km. ok 1,5 l PB.Ale jak by nie liczyć to i tak jestem do przodu od 12 do 17 zl na 100km.zalezy to od ceny LPG i spalania,pory roku itp.Dla próby pojezdziłem na samej benzynie w miesice i wyszlo ok 10 l PB.
Jest to mój pierwszy pojazd z LPG i jestem zadowolony póki co.Nic nie strzela,nie nawala,
tankuje i do przodu.Jedyny minus to potrafi przygasac przy ruszaniu z 1 ,jak się nie da więcej gazu.Trzeba pamiętac spojrzec czy nie jezdzimy na PB :lol:
Ja osobiscie polecam LPG.
pzdr.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-19, 01:12   

jan ostrzyca napisał/a:
sprawdzenie stanu zaworów nie jest aż tak bez sensu?

Nie jest - ale rzeczy należy nazywać po imieniu, a nie mówić na wszystko "bupu", "kaka" czy "regulacja" <;
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-05-28, 18:50   

Nadarzyła się okazja porównania pinoutu dla sterownika LR Omegas Plus oraz LRE194 (bo też ma możliwość pracy z CANem). Niestety, zgodnie z przewidywaniami są różnice w WE/WY obu sterowników więc operacja plug&play nie wchodzi w rachubę i należało by albo dłubać we wtyczkach i bawić się w przepinanie przewodów albo w wykonanie przejściówki- nie powiem jeszcze na 100% czy chociaż wejścia i wyjścia są takie same chociaż na innych pinach, w robocie zapiernicz a w domu inne obowiązki...
W każdym razie w obu przypadkach zabawa aby przed wizytą w ASO zmienić sterowniki...
I nie zwróciłem jeszcze uwagi czy kodowanie wtyczek jest takie samo- nie skupiałem się na tym, to drugorzędna kwestia.

A Pan z LR wciąż nie odpowiada na maile... :cry:
 
grapess 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 + LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 757
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2014-05-28, 19:09   

Mam pytanko, czy jak mam zamontowaną instalację LPG Landi montowaną w ASO, dedykowaną do LODGY to mam Fabryczny LPG czy nie fabryczny?
Bo nie wiem, w którym wątku pisać :-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-28, 19:15   

grapess napisał/a:
Mam pytanko, czy jak mam zamontowaną instalację LPG Landi montowaną w ASO, dedykowaną do LODGY to mam Fabryczny LPG czy nie fabryczny?
Bo nie wiem, w którym wątku pisać :-)


Fabryczna jest montowana w fabryce.
ASO fabryką nie jest.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-28, 19:41   

Z tego co znalazłem w necie w Astrach J montowane sa takie same instalacje jak u nas w daci .
Sterownik jest również zablokowany i znaleźli się magicy którzy podobno go odblokowali .Aso opla podobno może taki sterownik edytować .
Co ciekawe w oplach są utwardzone gniazda zaworów i turbo (1.4 T ) więc pewnie u nas też .

http://lpg-forum.pl/landi...lpg-t36901.html

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2748712.html
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2014-05-28, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2014-05-28, 20:52   

Karenzo napisał/a:
Z tego co znalazłem w necie w Astrach J montowane sa takie same instalacje jak u nas w daci .


Tak. Ale są DEDYKOWANE do Opla, nie do Dacii. I nie tylko były do Astry ale również osobne do Zafiry.

Karenzo napisał/a:

Sterownik jest również zablokowany i znaleźli się magicy którzy podobno go odblokowali.


Tak. Ale zajęło to dwa lub trzy lata. Od momentu otrzymania "pacjenta" na stół. Nasz sterownik "pod nóż" jeszcze nie trafił więc czas jeszcze nie ruszył...

Karenzo napisał/a:
Aso opla podobno może taki sterownik edytować.


Tego nie wiem... Jeśli tak to oplowcy mają lepszą sytuację.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne