Odbieram samochód niedługo i po przeczytaniu kilku postów zastanawiam się czy dobrze zrobiłem wybierając fabryczne LPG a nie dCI.
Od 11 lat jestem użytkownikiem clio II z silnikiem dCi (najsłabszy - czyli 65KM). Jeździ raczej bezawaryjnie już prawie 200kkm. Oczywiście oznaki zużycia są już bardzo widoczne w kulturze pracy, ale przy średnich 4,5 l ON na setkę przywiązał nas do siebie. W Dusterze mam fabryczny LPG. Mimo ogromnej różnicy w mocy (105 do 65) auto nie daje poczucia dużej dynamiki - to taka moc konieczna, żeby jeździł. Za to komfort jazdy jest o wiele wyższy. Krytykowany wielokrotnie, również na tym forum, hałas wersji benzynowej nie jest tak bardzo dokuczliwy. Samochód jest cichy w warunkach codziennej eksploatacji. I nie ma wibracji, które mimo wymian elementów tłumiących (kilkukrotna zabawa z poduszkami w clio - i górną, i pod skrzynią) w dieslu i warszawskich korkach są po prostu dokuczliwe. Zużycie paliwa w warunkach mieszanych (tj ok. 40 km w jedną stronę, połowa dojazd do miasta przez mniejsze miejscowości, połowa w szczycie warszawskim (przed 8 i po 16) w zależności od jakości gazu 8,7 do 10 l/100km. W trasie 8,5 (normalnie) do 12-13 na autostradzie przy prędkości "ile się dało". W czasie jazdy testowej miałem do dyspozycji dCi 110 z napędem 4x4. To inne auto. Bez porównania lepszy na niskich obrotach, świetna trakcja, choć wibracje diesla są odczuwalne. Za starym poczciwym 1.6 16V przemówił głównie brak kłopotów z tym, czego nie ma: DPF, turbo, wysokociśnieniowa wtrysk delphi, koło dwumasowe. Dodatkowe przeglądy rejestracyjne w pierwszych latach eksploatacji to przy tym pryszcz. Fabryczna instalacja jak dotąd (27 kkm) nie dostarczyła żadnych dodatkowych atrakcji.
DD 1,6 LPG BRC nie fabryczne
przebieg 70 tys km w tym na gazie 50 tys. km
średnio 10 l / 100 km
dwóch kierowców (MNŻ i ja)]
jazdy raczej szybkie i dużo po mieście na krótkich odcinkach
ostatnio (sobota) do Warszawy i z powrotem 12 l / 100 km przy średniej prędkości wg kompa 98 km/h z całego wyjazdu łącznie z błądzeniem po Wawie - na szczęście tylko 8 km łącznie
Kilka uwag do wypowiedzi kol.piotrek77, odnośnie obecnych silników dCi.
1. System filtra DPF jest w Daciach bezobsługowy i zgodnie z zapewnieniami producenta wytrzymałość nie mniej niż 160 000 km.
2. Układ Common Rail ma pompę wysokiego ciśnienia firmy Bosch oraz wtryskiwacze Siemens, już od paru lat Renualt zrezygnowało z wtryskiwaczy Delphy.
3 Koło dwumasowe przy prawidłowej obsłudze bez trudu powinno wytrzymać 200 000 km, jeżeli komuś to przeszkadza można bez problemu założć sprzęgło starego typu bez koła msowego.
4. Spalanie zależy od umiejętności kierującego i bez problemu można uzyskać dane fabryczne.
5. Każdy silnik z protezą LPG ma swoje czasami narowiste zachowania. W większości wypadków niestety winne jest paliwo a właściwie brak norm na stosunek butanu i propanu.
6. Po prawie trzyletnim użytkowaniu Daci mogę na podstawie porównania do innych marek postawić tezę, że jak na budżetowe autko jest całkiem dobre i nie odbiega od normalności.
7. Dla mnie jeden problem to niska fachowość niektórych serwisów a w szczególności umiejętności diagnostycznych przez mechaników w tych zakładach.
Na szczęście mamy wspaniałe Forum, gdzie prawie wszystkie problemy zostają rozwiązane. Wniosek jeden przed wizytą w serwisie poczytać co członkowie Forum mają do powiedzenia i korzystać z zawartych informacji.
O co chodzi z tym komputerem pokładowym?? Pani w salonie na ul Puławskiej w Warszawie mówiła że samochód jest wyposażony w komputer pokładowy...
Mam wersję z 2012 z fabrycznym LPG i bryka nie ma ani komputera ani ESP- nie było możliwości ich zamontowania. Taka niezrozumiała polityka firmy. Nie wiem, czy w Ph2 już tego nie stosują i można mieć i kompa i ESP.
stykowski napisał/a:
Ile palą wam DD 1.6 z LPG. Piszcie przy okazji czy fabryczne czy nie fabryczne bo jakoś ciężko mi wierzyć, żeby z silnikiem 1.6 wychodziło 12l jak w katalogu.
Trasa spokojna, czyli przelotówki przez jakieś wioski, zwalnianie do 70 lub 50 jak nakazują przepisy, jakieś 100 między miejscowościami to ok.8,5 litra na stówkę, miasto to i z 13 potrafi wydoić jak się niekorzystnie trafi a na autostradach przy 120 GPSowych (bo licznikowo to u mnie jest ok. 125) z 11-11,5.
@piotr. z: Primo, to nie jest "dezaktywacja" tylko "brak aktywacji" <;
Po drugie, jakiś sens używania dźwigni bez przycisku jest - nazywa się "marketing"...
A nieco poważniej, to początkowo brak komputera w wersjach z fabrycznym LPG wynikał ze względów technicznych - sterowanie kontrolką "GAS" na tablicy było po prostu na tym samym pinie, co w wersjach bez instalacji gazowej sterowanie komputerem.
(Ale skąd w ogóle ten pomysł, to nie wiem - choć jak zwykle można podejrzewać jedną z trzech rzeczy: 1) kasę, 2) kasę lub 3) kasę).
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-04-19, 16:08
Spalanie MCV 1.6 mpi LPG - ostatnie 5 pomiarów - średnio 10 l.LPG/100 km. Z lekką przewagą miasta.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Witam !!!
Właśnie wróciłem z przeglądu i sugerowali mi że powinienem skasować luzy zaworów po 15 tyś dla instalacji LPG ? Silnik benzyna 1,6 16 V Czy to prawda ?
Witam !!!
Właśnie wróciłem z przeglądu i sugerowali mi że powinienem skasować luzy zaworów po 15 tyś dla instalacji LPG ? Silnik benzyna 1,6 16 V Czy to prawda ?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-05, 07:07
laisar napisał/a:
robo1973 napisał/a:
Silnik benzyna 1,6 16 V
...posiada hydrauliczną kompensację luzów zaworowych - może w odpowiedzi powinieneś zasugerować mechanikom douczenie się? <;
Niby tak, ale czy mimo regulacji hydraulicznej zawór nie może się np. podeprzeć? Podparty zawór to źródło przyszłej awarii. Być może regulacja czy też raczej sprawdzenie stanu zaworów nie jest aż tak bez sensu?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-05-05, 07:10
1300 km w trasie i średnie spalanie LPG 8.6 l./100 km, 2 +3 na pokładzie i bagażnik zapakowany pod dach, jazda do 120 km/h. Miło
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2014-05-05, 07:11, w całości zmieniany 1 raz
Do kolegi Stykowski
D,D uzytkuje od ponad roku,LPG fabryczne,generalnie jazda po miescie ,korki stanie na swiatłach itp krotkie odcinki jazdy 4-5 km.Spalanie róznie ale zakres od 11,1 do 12,5 lpg. Średnia jak policzyłem wychodzi ok 11,7.Trasa w lato 4 os klima ,bagaze 10,5 l LPG do tego musze dodac w miescie benzyna na 100km. ok 1,5 l PB.Ale jak by nie liczyć to i tak jestem do przodu od 12 do 17 zl na 100km.zalezy to od ceny LPG i spalania,pory roku itp.Dla próby pojezdziłem na samej benzynie w miesice i wyszlo ok 10 l PB.
Jest to mój pierwszy pojazd z LPG i jestem zadowolony póki co.Nic nie strzela,nie nawala,
tankuje i do przodu.Jedyny minus to potrafi przygasac przy ruszaniu z 1 ,jak się nie da więcej gazu.Trzeba pamiętac spojrzec czy nie jezdzimy na PB
Ja osobiscie polecam LPG.
pzdr.
Nadarzyła się okazja porównania pinoutu dla sterownika LR Omegas Plus oraz LRE194 (bo też ma możliwość pracy z CANem). Niestety, zgodnie z przewidywaniami są różnice w WE/WY obu sterowników więc operacja plug&play nie wchodzi w rachubę i należało by albo dłubać we wtyczkach i bawić się w przepinanie przewodów albo w wykonanie przejściówki- nie powiem jeszcze na 100% czy chociaż wejścia i wyjścia są takie same chociaż na innych pinach, w robocie zapiernicz a w domu inne obowiązki...
W każdym razie w obu przypadkach zabawa aby przed wizytą w ASO zmienić sterowniki...
I nie zwróciłem jeszcze uwagi czy kodowanie wtyczek jest takie samo- nie skupiałem się na tym, to drugorzędna kwestia.
Mam pytanko, czy jak mam zamontowaną instalację LPG Landi montowaną w ASO, dedykowaną do LODGY to mam Fabryczny LPG czy nie fabryczny?
Bo nie wiem, w którym wątku pisać
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-05-28, 19:15
grapess napisał/a:
Mam pytanko, czy jak mam zamontowaną instalację LPG Landi montowaną w ASO, dedykowaną do LODGY to mam Fabryczny LPG czy nie fabryczny?
Bo nie wiem, w którym wątku pisać
Fabryczna jest montowana w fabryce.
ASO fabryką nie jest.
Z tego co znalazłem w necie w Astrach J montowane sa takie same instalacje jak u nas w daci .
Sterownik jest również zablokowany i znaleźli się magicy którzy podobno go odblokowali .Aso opla podobno może taki sterownik edytować .
Co ciekawe w oplach są utwardzone gniazda zaworów i turbo (1.4 T ) więc pewnie u nas też .
Z tego co znalazłem w necie w Astrach J montowane sa takie same instalacje jak u nas w daci .
Tak. Ale są DEDYKOWANE do Opla, nie do Dacii. I nie tylko były do Astry ale również osobne do Zafiry.
Karenzo napisał/a:
Sterownik jest również zablokowany i znaleźli się magicy którzy podobno go odblokowali.
Tak. Ale zajęło to dwa lub trzy lata. Od momentu otrzymania "pacjenta" na stół. Nasz sterownik "pod nóż" jeszcze nie trafił więc czas jeszcze nie ruszył...
Karenzo napisał/a:
Aso opla podobno może taki sterownik edytować.
Tego nie wiem... Jeśli tak to oplowcy mają lepszą sytuację.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum