DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wibracje przodu przy 90-100 km/h
Autor Wiadomość
ADAM 12 



Marka: dacia
Model: było mcv , jest duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017/2018
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 188
Skąd: luboń k/poznania
Wysłany: 2010-05-10, 18:46   

tomzoo napisał/a:
Teraz szukam używanej lewej półosi do Logana w dobrym stanie.

A dlczego to Ty szukasz ? Przegub od strony skrzyni biegów "sam" się nie psuje(co innego przy kole-można w ciągu tygodnia uszkodzić).Problem tkwi w samej skrzyni lub półosi,no chyba że gwarancja wyszła.A Jeśli jesteś z Poznania to proponuję podjechać na Płowiecką do NIEAUTORYZOWANEGO warsztatu reno,właściciel chętnie pomaga,i nie zdziera (tylko terminy ma czasami b.długie)
 
tomzoo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-05-10, 19:43   

Problem jest w tym, że kupiłem auto używane z importu. Liczyłem się z tym, że mogą wyjść kwiatki typu nieoryginalna maszeta, która "zgubiła" towot z kielicha i półoś się wyrobiła. Ale i tak licząc koszty wymiany na oryginałach jestem grubo do przodu z finansami względem kupna nowej Daćki. Niestety autko było bez książki gwarancyjnej.
Dzięki za namiar, zajrzę tam niebawem.
Pozdr.
_________________
Tomzoo
Let the good times roll...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-15, 21:37   

Niestety mam podobne objawy - pojawiło sie w tym tygodniu jakoś ... :roll:

przy jezdzie takiej > 50km/h (albo więcej )i przyśpieszaniu mam drgania auta i jakby budy całej przypominające źle wyważone koła, pojawia się też przy zjeżdzaniu po łuku , raczej nie ma ich przy jeździe na luzie, przy wciśniętym sprzęgle albo są słabsze ledwo wyczuwalne i też nie zawsze występują.
Nic nie stuka . Sprawdziłem wczoraj na szybko luzy przednich kół - a dokładnie sworznia wahacza i raczej nie wyczułem luzu ...
Czy to półoś napędowa - wewnętrzny przegub ? Zewnętrzny jest ok, nie stuka ani lewa ani prawa strona przy skręcie.
 
ZbujMadej 


Marka: Duster II
Model: 4x2
Silnik: 1.6 benzyna
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2013
Posty: 261
Skąd: Warm-Maz
Wysłany: 2015-02-16, 07:37   

Nie chciałbym Cię straszyć, ale skoro przy wciśniętym sprzęgle wibracje maleją, to poszukałbym winy w okolicy skrzyni biegów.
Pierwsza myśl to koło dwumasowe, ale czy w tym modelu występuje ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-16, 07:55   

dwumas na pewno nie. Nic nie stuka i nie dzwoni, silnik pracuje jak zawsze, nie ma wibracji na sprzegle , nie trzesie buda przy gaszeniu itd.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7477
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2015-02-16, 10:02   

A poduchy silnika skrzyni sprawdziłeś? W MCV-ce wymieniałem przy około 100kkm. Zużycie było widać poprzez popękaną gumę.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-16, 10:56   

Teraz nie sprawdzałem.

Co dzisiaj zauważyłem, niekoniecznie przy przyśpieszaniu wibruje, czasami też przy toczeniu - chociaż faktycznie mniej, no I wibrje czasem przy skręcie , zdjeżdzie / wjeździe z estakady. A przy 90-100km/h raczej nie ma właśnie wibracji. Jeszcze sprawdzę dokładnie tuleje zawiechy I koła czy nie mają buł jakiś. :roll:
 
Brzoz3k 
Zielony listek


Marka: Ford, Volvo, Dacia
Model: Mondeo, 740, Sandero
Silnik: 1,8 TD, 2,3 pb, 0,9 TCe
Rocznik: 98, 89, 2014
Wersja: BlackLine2 5 os.
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 7
Skąd: Jasienica
Wysłany: 2015-02-16, 11:53   

Sprawdź czy masz proste tarcze hamulcowe.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2015-02-16, 11:59   

Jeżeli wibruje przy konkretnej prędkości, to może to być też "przehamowana" lub załatwiona na jakieś dziurze opona/opony. Robi sie z opony lekka elipsa i przy pewnej prędkości staje się to odczuwalne-problem częsty zwłaszcza przy autach bez ABS, załatwić sobie tak można opony nawet nówki , wystarczy ostro zahamować i pojechać tak minimum 20m w blokach.....wiem, bo raz tak zciachałem miesięczne Barumy w Felce :-)
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-16, 14:30   

dzięki panowie za pomoc, udam się dzisiaj na stacje SKP żeby popatrzyli od kanału na zawiechę i luzy na podporze wału napędowego prawego - może tam gdzieś luzy .
Dam znać jak się sprawa rozwija ...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-17, 20:06   

Sprawdziłem wszystkie 4 opony, lewarek kręcenie kołem i oglądanie - jedna stalówka miała spore bicie, więc wymieniłem właśnie na "zapas" , który po założeniu na piastę nie ma bicia.
Jak na razie jest znacznie lepiej; dopompowałem opony wszędzie;

ps. Jeszcze jedna opona ma bicie trochę - lewy przód ale mniejsze zostawiam ją na razie...
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-02-18, 07:17   

przełóż tą bijącą do tyłu
_________________

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-21, 19:10   

Nie mogę bo mam opony na każdą oś inne. Musiałbym wszystko przełożyć , a tak aż źle nie jest :)
Byłem w wulkanizacji z prostowaniem felgi, ale gościo nie znalazł na niej bicia, w końcu po doważeniu koła, znalazł - lekko po moich ponownych zapewnieniach że na pewno jest bicie :) Ale nie podjął się zadania prostowania , dałem 5 pln i jeżdzę na zapasówce a tą doważoną wrzuciłem na zapas :roll:
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 252
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-02-21, 21:30   

Obstawiam wewnętrzne przeguby lub luzy na łożyskach dyfra.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-21, 22:21   

kolego, już jest sprawa wyjaśniona - skrzywiona felga
 
kotek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6
Dołączył: 05 Mar 2015
Posty: 1
Skąd: 3city
Wysłany: 2015-03-12, 12:24   

W firmowym aucie miałem kiedyś taki problem i okazało się, że to wina koła zamachowego, było krzywe i przy większej prędkości wibrowało.
 
skylar 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.5 dCi 90km
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lut 2015
Posty: 163
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-12, 13:55   

ADAM 12 napisał/a:
Przegub od strony skrzyni biegów "sam" się nie psuje(co innego przy kole-można w ciągu tygodnia uszkodzić).

Przegub od strony koła przy rozwalonej osłonce i akcji odśnieżnej (solanka i piasek) to można w 1-2 dni załatwić. Przeguby od strony skrzyni jeszcze nie udało mi się załatwić.

corrado napisał/a:
kolego, już jest sprawa wyjaśniona - skrzywiona felga

Znam przypadek gdzie koło tak pechowo wjechało w dziurę, że krawędź asfaltu chwyciła za sam rant felgi. Według mechanika problemem nie było samo to, że felga biła, tylko to że zakrzywiony rant felgi dobijał do drążka kierowniczego :shock: . Swoją drogą mechanik miał wyczucie bo udało mu się wyważyć to koło po wcześniejszym wyprostowaniu felgi młotkiem ;-) .

tomzoo Przy jakim przebiegu poszła Ci ta półoś?
Ostatnio zmieniony przez skylar 2015-03-12, 13:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-03-12, 16:20   

kotek napisał/a:
W firmowym aucie miałem kiedyś taki problem i okazało się, że to wina koła zamachowego, było krzywe i przy większej prędkości wibrowało.


To niesamowite, większa prędkość dla koła zamachowego to 4000 obr/min, wibracje miałyby częstotliwość ponad 60Hz, od tego nawet jajka mogą odpaść. :oops: :-o
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2015-03-12, 20:25   

Moim zdaniem, cały wał mógłby się urwać w takich warunkach... :shock:
_________________
Pozdrawiam.
 
miandas 



Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1,5 dci 110 KM 4x4 / 1,5 dci 110 KM 4x4
Rocznik: 2011 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 92
Skąd: poznań
Wysłany: 2015-03-18, 20:13   

w starym dusterze miałem problem z krzywymi felgami (stalowymi) - kupiłem dwie nowe i... jedna z nich była krzywa od nowości! A objawy były takie, jak kolega napisał
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne