Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-06-29, 02:37
eplus napisał/a:
Co do foteli to zapewne lewy w golasie jest taki sam, jak prawy, bo prawy w żadnej wersji nie jest regulowany. Ustawiając lewy równo z prawym emulujemy golasa.
A ile masz wzrostu i ma jaką wysokość ustawiłeś sobie fotel kierowcy w Twoim Dustrze w porównaniu do prawego fotela? Na równo, wyżej czy niżej niz fotel pasażera?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-06-30, 07:57
DD napisał/a:
A ja nie wyobrażam sobie, żebym nie widział maski, czułbym się jak w czołgu... i chyba musiałbym korzystać z peryskopu
akurat w czołgu (t-55 t-72) przy górnym położeniu fotela mechanika-kierowcy maskę a nawet oba błotniki widać doskonale
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-07-15, 22:59
Właśnie wczoraj przyjechałem moim nowym Dustrem ... i odnośnie ustawień w golasie mogę powiedzoeć, że kierownica jest ustawiona wysoko (nie wiem, czy maks. wys., ale wysoko), mocowanie pasa też dość wysoko, bo ok. 1/3 od góry lub jak kto woli ok. 2/3 od dołu "regulacji" (zakres regulacji oceniam na postawie długości zaślepki po tejże). Co do wysokości fotela, to trudno mi to jakoś precyzyjnie określić, bo nie mam odniesienia, więc tylko podam, że jak dla mnie taka może być, a mam 190cm wzrostu. Wysokość kierki mi jak njabardziej odpowiada, wys. mocowania pasa też raczej wporzo. Więc ogólnie jest git .
P.S. Aha, a fotel odsuwam maksymalnie do tyłu.
Ostatnio zmieniony przez DD 2015-07-15, 23:29, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-07-16, 10:08
pewnie trzeba dopłacić ale warto! to doskonały, elastyczny motor bez zbędnych wynalazków(łańcuch, wolnossący, bezawaryjne zmienne fazy rozrządu, niezły moment już od dołu, żadnych wycieków,pocenia, nadmiernego zużycia oleju), miałem go w note, przez 6 lat eksploatacji sprawował się idealnie i z tego dość lekkiego autka (1100 kg) robił mikrowana-rakietę, czym można było mocno zdziwić niejednego zwolennika niemieckiej motoryzacji w tedeiku
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-07-16, 10:15, w całości zmieniany 6 razy
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster Pomógł: 5 razy Dołączył: 11 Lip 2011 Posty: 651 Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-07-16, 12:07
a_jablon napisał/a:
Dla wszystkich zainteresowanych: właśnie w salonach zaczynają pojawiać się DUSTERy z silnikami NISSANOWSKIMI SCi 1,6 115km
To raczej może chodzi o zamawianie DD z silnikiem 1.6 SCe 84kW/114KM (H4M), chociaż taka możliowść była (miała być) już od 23 tyg., natomiast AFAIK seryjna produkcja DD z H4M jeszcze nie ruszyla. Teraz w lipcu jest wakacyjna przerwa w podukcji, przed przerwą trzaskali jeszcze DD z K4M, a przecież chyba muszą dokonać jakiegoś "przezbrojenia" do produkcji z nowym silnikiem i na to chyba właśnie jest czas w lipcu.
No chyba, że może jakaś seria przedprodukcjyjna, żeby mieli co demonstować w salonach?
Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 44 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 12:20
DD napisał/a:
a_jablon napisał/a:
Dla wszystkich zainteresowanych: właśnie w salonach zaczynają pojawiać się DUSTERy z silnikami NISSANOWSKIMI SCi 1,6 115km
To raczej może chodzi o zamawianie DD z silnikiem 1.6 SCe 84kW/114KM (H4M), chociaż taka możliowść była (miała być) już od 23 tyg., natomiast AFAIK seryjna produkcja DD z H4M jeszcze nie ruszyla. Teraz w lipcu jest wakacyjna przerwa w podukcji, przed przerwą trzaskali jeszcze DD z K4M, a przecież chyba muszą dokonać jakiegoś "przezbrojenia" do produkcji z nowym silnikiem i na to chyba właśnie jest czas w lipcu.
No chyba, że może jakaś seria przedprodukcjyjna, żeby mieli co demonstować w salonach?
Nie ukrywam, iż interesowałem się tematem zmiany silnika na 115km w ofercie. Ja od dwóch dealerów (DECAR+ZDUNEK) otrzymałem info, że w wersji SCi siedzi 115-konny silnik NISSANOWSKI... Co jest w rzeczywistości pod maską (czy "stuningowany" K4M czy nissan), wybaczcie, nie zaglądałem - nie mam jak!
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-07-16, 12:49
a_jablon napisał/a:
Co jest w rzeczywistości pod maską (czy "stuningowany" K4M czy nissan), wybaczcie, nie zaglądałem - nie mam jak!
zapewne chodzi o silnik - nomenklatura nissana HR16DE - montowany w note, qq, tiida,almera w mocach 110-120 KM
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 14:39
Silnik w nomenklaturze Renault/Dacii ma oznaczenie H4M - w Nissanach był montowany jako HR16DE. Ciekawe gdzie jest montowany ten zakładany w Daciach bo rok temu w Rosji otwarto montownię tych silników z przeznaczeniem do Renault i Łady :)
Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015 Posty: 44 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 21:10
Gdzie montowany? Nie mam pojęcia, na pewno gdzieś w okolicach UE ze względu na sprawy celne. Dla mnie istotne jest żeby to sprawdzić, przejechać się, ocenić kulturę pracy i podjąć decyzję, czy:
1. Zrobić progi w poczciwej aczkolwiek bardzo lubianej przeze mnie Nubirce i jeździć nią dalej dopóki drzwi nie odpadną
2. Zdecydować się na Dustera z silnikiem 1,6 SCe w wersji Laureate
3. Na wyprzedaży rocznika złapać jakiegoś CEED'a kombi 1,6 w okolicach 60tyś zł...
Generalnie mam tą wstrętną wadę, że lubię silniki, które mają nieco mocy już od niskich obrotów. Kto jeździł "oplowskim = holdenowskim" 2,0 136km albo 1,1 MPi z Seicento ten wie o czym mówię - tam nie ma efektu, że silnik poniżej 3tyś nie chce żyć... Praktycznie każda nowa konstrukcja to ma, w silniku nissanowskim żywię dużą nadzieję bo w QQ i Note zbierał się od niskich obrotów - to jeden z powodów dlaczego Duster...
Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 20 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-07-18, 19:36
No to ja mam pytania do zorientowanych w przełożeniach/skrzyniach/obrotach silnika tych "nowych" silników w Dusterach
Z katalogu starego benzyniaka (nie ma jeszcze danych dla nowego) wynika że wersja 2x4 na 5-tce przy 140 km/h ma 3800 obr/min a wersja 4x4 na 6-tce przy 140 km/h ma 4398 obr/min .
Dla wersji TCe wygląda to dużo lepiej bo (skrzynie 6b) 2x4-3164obr/min a 4x4- 3348obr/min
Czy jest szansa że przy tych nowszych silnikach skoro są mocniejsze to dadzą lepsze przełożenia takie jak w TCe???
Pytam bo interesuję się wersją 4x4 (z dodaniem LPG u dilera) ale na autostradzie to musi być męczarnia i żłopanie paliwa przy takich przełożeniach skrzyni 6b.
Drugie pytanie czy komuś udało się zamówić wersję Laureate ale z czarnymi zderzakami?
Wolę takie bo nie ma problemu z rysowaniem a znowu wersja Ambiance nie ma dostępnych kilku przydatnych pierdółek (tempomat, grzane lustra, itp)
A trzecie pytanie czy jest wyłącznik sysetmu start/stop i ESP?
Ostatnio zmieniony przez Joozwa 2015-07-18, 19:40, w całości zmieniany 1 raz
zderzak można zawsze kupić na alledrogo
sprzedasz swój jeszcze na tym zarobisz
nie przejmował bym się
a co do przełożeń to nie liczył bym na cud
silnik jest tylko odrobinie mocniejszy więc zamiast 4,4 tyś obr będzie 4,1 -4,2
Czytałem, ale wszystkie skrzynie w 4x4 są 6b a nie uśmiecha mi się ściąganie skrzyni w nowym aucie.
Trochę to porażka że skrzynia 6b jest krótsza niż 5b. Rozumiem że 1, 2 i może 3 muszą być wolniejsze do jazdy w terenie ale reszta?
Różnica masy 100kg+ w 4x4 też średnio to tłumaczy.
Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 20 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-07-19, 10:11
zdzisiu27 napisał/a:
Duster powinien mieć fabrycznie 6-biegową skrzynię. Autostrada z pięciobiegową skrzynią jest męcząca.
Chyba nie zrozumiałeś mojego wywodu dotyczącego wątku podesłanego przez Karenzo. Nie chodzi o zmianę skrzyni z 6b na 5b tylko o zmianę przełożeń w 6b co wymaga jej zdjęcia i rozebrania a to nie wchodzi w rachubę przy nowym aucie.
Pozatym jak widać z danych 5-biegowa (2x4) ma niższe obroty na 5-tce niż 6-biegowa (4x4) na 6-tce przy tych samych prędkościach więc to jednak 6b jest bardziej męcząca na autostradzie
To jest dla mnie chore i mam cichą nadzieję na zmianę przełożeń przy "nowszych" benzyniakach.
A jak się nic nie zmieni to trzeba będzie myśleć o ropniaku.
Ale wy myślicie że te przełożenia to ktoś sobie wstawił na "pałe "
mam wydłużony 5 bieg i auto ma zupełnie inna charakterystykę.
Nieodpowiednie użytkowania może doprowadzić do uszkodzeń silnika albo nawet tragedii
4x4 jest cięższe ma większe opory dlatego bięgi są krótsze
Przez to że mam wydłużony bieg powstała dziura w przełożeniach w okolicy 100-120 .
Przełożenia przynajmniej w 4X2 są maksymalnie wydłużone do optymalnego użytkowania bo samochód musi być dostosowany do uniwersalnego użytkownika .
Mamy czasy nieciekawe jeżeli chodzi o motoryzacje i raczej trzeba nastawić się na coraz słabsze silniki i większe przełożenia
Podstawowym błędem jest przez was porównywanie dutera do sedanów i hatchbacków . Duży prześwit , płaski nos prowadzi do tego że auto stawia prawie 2 razy większy opór od takiego clio
które z tym silnikiem poleciało 200 , a duster ledwo 160 (waga obu aut taka sama )
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-19, 10:34, w całości zmieniany 1 raz
No właśnie, jeśli teraz niektórzy twierdzą, że benzyniak w ogóle nie przyspiesza, to gdyby najwyższy bieg miał jeszcze szybsze przełożenie, to auto na czwórce można byłoby rozpędzić (?) do 140, po czym po wrzuceniu piątki z gazem w podłodze auto łagodnie by zwalniało, przy 100 należałoby już zredukować i trochę podgonić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum