Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
porady do zakupu dustera
Autor Wiadomość
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-06-29, 02:37   

eplus napisał/a:
Co do foteli to zapewne lewy w golasie jest taki sam, jak prawy, bo prawy w żadnej wersji nie jest regulowany. Ustawiając lewy równo z prawym emulujemy golasa. :lol:
A ile masz wzrostu i ma jaką wysokość ustawiłeś sobie fotel kierowcy w Twoim Dustrze w porównaniu do prawego fotela? Na równo, wyżej czy niżej niz fotel pasażera?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-06-29, 04:21   

Ja mam na samym dole z bujaniem, mam 182. Ale ja sobie dziwnie ustawiam wszystko. Nie lubię widzieć maski. ;)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-06-29, 23:14   

A ja nie wyobrażam sobie, żebym nie widział maski, czułbym się jak w czołgu... i chyba musiałbym korzystać z peryskopu ;-) (Gundlacha).
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-06-30, 07:57   

DD napisał/a:
A ja nie wyobrażam sobie, żebym nie widział maski, czułbym się jak w czołgu... i chyba musiałbym korzystać z peryskopu ;-)

akurat w czołgu (t-55 t-72) przy górnym położeniu fotela mechanika-kierowcy maskę a nawet oba błotniki widać doskonale :-P
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-07-15, 22:59   

Właśnie wczoraj przyjechałem moim nowym Dustrem :-D ... i odnośnie ustawień w golasie mogę powiedzoeć, że kierownica jest ustawiona wysoko (nie wiem, czy maks. wys., ale wysoko), mocowanie pasa też dość wysoko, bo ok. 1/3 od góry lub jak kto woli ok. 2/3 od dołu "regulacji" (zakres regulacji oceniam na postawie długości zaślepki po tejże). Co do wysokości fotela, to trudno mi to jakoś precyzyjnie określić, bo nie mam odniesienia, więc tylko podam, że jak dla mnie taka może być, a mam 190cm wzrostu. Wysokość kierki mi jak njabardziej odpowiada, wys. mocowania pasa też raczej wporzo. Więc ogólnie jest git :-) .

P.S. Aha, a fotel odsuwam maksymalnie do tyłu.
Ostatnio zmieniony przez DD 2015-07-15, 23:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
a_jablon 


Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 08:04   

Dla wszystkich zainteresowanych: właśnie w salonach zaczynają pojawiać się DUSTERy z silnikami NISSANOWSKIMI SCi 1,6 115km
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-07-16, 10:08   

pewnie trzeba dopłacić ale warto! to doskonały, elastyczny motor bez zbędnych wynalazków(łańcuch, wolnossący, bezawaryjne zmienne fazy rozrządu, niezły moment już od dołu, żadnych wycieków,pocenia, nadmiernego zużycia oleju), miałem go w note, przez 6 lat eksploatacji sprawował się idealnie i z tego dość lekkiego autka (1100 kg) robił mikrowana-rakietę, czym można było mocno zdziwić niejednego zwolennika niemieckiej motoryzacji w tedeiku ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-07-16, 10:15, w całości zmieniany 6 razy  
 
a_jablon 


Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 11:40   

No właśnie nie dopłacić... U dealera z Olsztyna widziałem go za 54tyś (laureate + pakiet look) i to przed negocjacjami ;)
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-07-16, 12:07   

a_jablon napisał/a:
Dla wszystkich zainteresowanych: właśnie w salonach zaczynają pojawiać się DUSTERy z silnikami NISSANOWSKIMI SCi 1,6 115km

To raczej może chodzi o zamawianie DD z silnikiem 1.6 SCe 84kW/114KM (H4M), chociaż taka możliowść była (miała być) już od 23 tyg., natomiast AFAIK seryjna produkcja DD z H4M jeszcze nie ruszyla. Teraz w lipcu jest wakacyjna przerwa w podukcji, przed przerwą trzaskali jeszcze DD z K4M, a przecież chyba muszą dokonać jakiegoś "przezbrojenia" do produkcji z nowym silnikiem i na to chyba właśnie jest czas w lipcu.

No chyba, że może jakaś seria przedprodukcjyjna, żeby mieli co demonstować w salonach?
 
a_jablon 


Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 12:20   

DD napisał/a:
a_jablon napisał/a:
Dla wszystkich zainteresowanych: właśnie w salonach zaczynają pojawiać się DUSTERy z silnikami NISSANOWSKIMI SCi 1,6 115km

To raczej może chodzi o zamawianie DD z silnikiem 1.6 SCe 84kW/114KM (H4M), chociaż taka możliowść była (miała być) już od 23 tyg., natomiast AFAIK seryjna produkcja DD z H4M jeszcze nie ruszyla. Teraz w lipcu jest wakacyjna przerwa w podukcji, przed przerwą trzaskali jeszcze DD z K4M, a przecież chyba muszą dokonać jakiegoś "przezbrojenia" do produkcji z nowym silnikiem i na to chyba właśnie jest czas w lipcu.

No chyba, że może jakaś seria przedprodukcjyjna, żeby mieli co demonstować w salonach?


Nie ukrywam, iż interesowałem się tematem zmiany silnika na 115km w ofercie. Ja od dwóch dealerów (DECAR+ZDUNEK) otrzymałem info, że w wersji SCi siedzi 115-konny silnik NISSANOWSKI... Co jest w rzeczywistości pod maską (czy "stuningowany" K4M czy nissan), wybaczcie, nie zaglądałem - nie mam jak!
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-07-16, 12:49   

a_jablon napisał/a:
Co jest w rzeczywistości pod maską (czy "stuningowany" K4M czy nissan), wybaczcie, nie zaglądałem - nie mam jak!

zapewne chodzi o silnik - nomenklatura nissana HR16DE - montowany w note, qq, tiida,almera w mocach 110-120 KM
 
a_jablon 


Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 14:01   

Dar1962 napisał/a:
a_jablon napisał/a:
Co jest w rzeczywistości pod maską (czy "stuningowany" K4M czy nissan), wybaczcie, nie zaglądałem - nie mam jak!

zapewne chodzi o silnik - nomenklatura nissana HR16DE - montowany w note, qq, tiida,almera w mocach 110-120 KM


Uzyskałem dość lakoniczne info, że to silnik z QQ
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 14:39   

Silnik w nomenklaturze Renault/Dacii ma oznaczenie H4M - w Nissanach był montowany jako HR16DE. Ciekawe gdzie jest montowany ten zakładany w Daciach bo rok temu w Rosji otwarto montownię tych silników z przeznaczeniem do Renault i Łady :)
 
a_jablon 


Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 21:10   

Gdzie montowany? Nie mam pojęcia, na pewno gdzieś w okolicach UE ze względu na sprawy celne. Dla mnie istotne jest żeby to sprawdzić, przejechać się, ocenić kulturę pracy i podjąć decyzję, czy:
1. Zrobić progi w poczciwej aczkolwiek bardzo lubianej przeze mnie Nubirce i jeździć nią dalej dopóki drzwi nie odpadną
2. Zdecydować się na Dustera z silnikiem 1,6 SCe w wersji Laureate
3. Na wyprzedaży rocznika złapać jakiegoś CEED'a kombi 1,6 w okolicach 60tyś zł...

Generalnie mam tą wstrętną wadę, że lubię silniki, które mają nieco mocy już od niskich obrotów. Kto jeździł "oplowskim = holdenowskim" 2,0 136km albo 1,1 MPi z Seicento ten wie o czym mówię - tam nie ma efektu, że silnik poniżej 3tyś nie chce żyć... Praktycznie każda nowa konstrukcja to ma, w silniku nissanowskim żywię dużą nadzieję bo w QQ i Note zbierał się od niskich obrotów - to jeden z powodów dlaczego Duster...
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-17, 07:53   

a_jablon napisał/a:
Generalnie mam tą wstrętną wadę, że lubię silniki, które mają nieco mocy już od niskich obrotów

Pewnie chodzi Ci o moment obrotowy. Przejedź się dieslem - na pewno Ci się spodoba 8-)
 
a_jablon 


Marka: DAEWOO
Model: NUBIRA II
Silnik: 2,0 DOHC
Rocznik: 2001
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 44
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-17, 09:58   

nieraz jeździłem. Turbodziura też jest mi znana ;)
 
Joozwa 


Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-07-18, 19:36   

No to ja mam pytania do zorientowanych w przełożeniach/skrzyniach/obrotach silnika tych "nowych" silników w Dusterach
Z katalogu starego benzyniaka (nie ma jeszcze danych dla nowego) wynika że wersja 2x4 na 5-tce przy 140 km/h ma 3800 obr/min a wersja 4x4 na 6-tce przy 140 km/h ma 4398 obr/min :shock: .
Dla wersji TCe wygląda to dużo lepiej bo (skrzynie 6b) 2x4-3164obr/min a 4x4- 3348obr/min

Czy jest szansa że przy tych nowszych silnikach skoro są mocniejsze to dadzą lepsze przełożenia takie jak w TCe???

Pytam bo interesuję się wersją 4x4 (z dodaniem LPG u dilera) ale na autostradzie to musi być męczarnia i żłopanie paliwa przy takich przełożeniach skrzyni 6b.

Drugie pytanie czy komuś udało się zamówić wersję Laureate ale z czarnymi zderzakami?
Wolę takie bo nie ma problemu z rysowaniem a znowu wersja Ambiance nie ma dostępnych kilku przydatnych pierdółek (tempomat, grzane lustra, itp)

A trzecie pytanie czy jest wyłącznik sysetmu start/stop i ESP?
Ostatnio zmieniony przez Joozwa 2015-07-18, 19:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-18, 19:40   

zderzak można zawsze kupić na alledrogo
sprzedasz swój jeszcze na tym zarobisz
nie przejmował bym się
a co do przełożeń to nie liczył bym na cud
silnik jest tylko odrobinie mocniejszy więc zamiast 4,4 tyś obr będzie 4,1 -4,2

Czytałeś chyba temat
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3121
_________________
Moje auto
 
Joozwa 


Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-07-19, 00:28   

Karenzo napisał/a:

Czytałeś chyba temat
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3121

Czytałem, ale wszystkie skrzynie w 4x4 są 6b a nie uśmiecha mi się ściąganie skrzyni w nowym aucie.
Trochę to porażka że skrzynia 6b jest krótsza niż 5b. Rozumiem że 1, 2 i może 3 muszą być wolniejsze do jazdy w terenie ale reszta? :-?
Różnica masy 100kg+ w 4x4 też średnio to tłumaczy.
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-19, 08:51   

Duster powinien mieć fabrycznie 6-biegową skrzynię. Autostrada z pięciobiegową skrzynią jest męcząca.
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
Joozwa 


Marka: jeszcze nie
Model: DUSTER?
Silnik: 1,6 ?
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-07-19, 10:11   

zdzisiu27 napisał/a:
Duster powinien mieć fabrycznie 6-biegową skrzynię. Autostrada z pięciobiegową skrzynią jest męcząca.


Chyba nie zrozumiałeś mojego wywodu dotyczącego wątku podesłanego przez Karenzo. Nie chodzi o zmianę skrzyni z 6b na 5b tylko o zmianę przełożeń w 6b co wymaga jej zdjęcia i rozebrania a to nie wchodzi w rachubę przy nowym aucie.

Pozatym jak widać z danych 5-biegowa (2x4) ma niższe obroty na 5-tce niż 6-biegowa (4x4) na 6-tce przy tych samych prędkościach więc to jednak 6b jest bardziej męcząca na autostradzie ;-)
To jest dla mnie chore i mam cichą nadzieję na zmianę przełożeń przy "nowszych" benzyniakach.

A jak się nic nie zmieni to trzeba będzie myśleć o ropniaku. :-?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-19, 10:30   

Ale wy myślicie że te przełożenia to ktoś sobie wstawił na "pałe "
mam wydłużony 5 bieg i auto ma zupełnie inna charakterystykę.
Nieodpowiednie użytkowania może doprowadzić do uszkodzeń silnika albo nawet tragedii

4x4 jest cięższe ma większe opory dlatego bięgi są krótsze

Przez to że mam wydłużony bieg powstała dziura w przełożeniach w okolicy 100-120 .
Przełożenia przynajmniej w 4X2 są maksymalnie wydłużone do optymalnego użytkowania bo samochód musi być dostosowany do uniwersalnego użytkownika .
Mamy czasy nieciekawe jeżeli chodzi o motoryzacje i raczej trzeba nastawić się na coraz słabsze silniki i większe przełożenia

Podstawowym błędem jest przez was porównywanie dutera do sedanów i hatchbacków . Duży prześwit , płaski nos prowadzi do tego że auto stawia prawie 2 razy większy opór od takiego clio
które z tym silnikiem poleciało 200 , a duster ledwo 160 (waga obu aut taka sama )
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-07-19, 10:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-07-19, 10:47   

wystarczy pojeździć chwilę po luźnej(grząskiej) nawierzchni i już ..... nie będzie narzekania na krótką skrzynię :mrgreen:
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-07-19, 11:05   

No właśnie, jeśli teraz niektórzy twierdzą, że benzyniak w ogóle nie przyspiesza, to gdyby najwyższy bieg miał jeszcze szybsze przełożenie, to auto na czwórce można byłoby rozpędzić (?) do 140, po czym po wrzuceniu piątki z gazem w podłodze auto łagodnie by zwalniało, przy 100 należałoby już zredukować i trochę podgonić. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-19, 11:10   

Co ciekawe z mojego przypadku .
Empirycznie czuje się mniej mocy pod butem , według pomiarów nie ma żadnej różnicy

Szczególnie że ma być fabryczna instalacja LPG niestety tylko do 4x2
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-16, 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne