Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-01, 10:54
Karenzo napisał/a:
no właśnie więc nie porównuj warsztatu z ASO
bo nie ma to najmniejszego sensu
w szopie u sąsiada było by jeszcze taniej
Aso nie serwisuje bo do zabukowanych instalacji dostępu nie ma nikt , można tylko odczytywać błędy
Nie porównuję "warsztatu" z ASO. Porównuję z ASO bardzo dobry zakład, który wstawił mi dwa zestawy, na których przejechałem ze 100 tys. km bez najmniejszego problemu. Warsztat, który nie ma problemu z regulacją zestawu (fabryczne LPG nadal gaśnie), naprawy wykonuje od ręki (lub na drugi dzień), ma w magazynie części (nie trzeba czekać 7-10 dnia na sprowadzenie), który zakładał dla Reno instalacje fabryczne. Stąd mam porównanie jak powinien działać porządny zestaw LPG i porządny serwis.
Co do kosztów serwisowania, to liczenie w ASO 10-20 x drożej za podstawowe rzeczy nie wymaga dodatkowego komentarza...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
I jeszcze to, że Trans Wag nie obsługuje fabrycznych ZABLOKOWANYCH instalacji. Podpinali się i nic nie mogą zobaczyć ani zrobić bo ich sprzęt Landi Renzo nie widzi fabrycznej instalacji w Dacii.
Aby mieć gwarancję nie trzeba korzystać z usług ASO wystarczy na stronie LR znaleźć autoryzowanego przedstawiciela, partnera(tak jak ja zrobiłem)w mojej okolicy do 20 km mam trzech takich przedstawicieli. Jeżdżę do warsztatu 5 km od domu i za przegląd(moje materiały) płacę 50 zł a nie 150 zł jak w ASO. Nie ma problemów, narzekań takich jak po pierwszym przeglądzie w ASO. Pieczątka dobry opis w książce jest i wszyscy są zadowoleni.
Ostatnio zmieniony przez brian7414 2015-06-27, 08:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-27, 10:25
brian7414 napisał/a:
Aby mieć gwarancję nie trzeba korzystać z usług ASO wystarczy na stronie LR znaleźć autoryzowanego przedstawiciela, partnera(tak jak ja zrobiłem)w mojej okolicy do 20 km mam trzech takich przedstawicieli. Jeżdżę do warsztatu 5 km od domu i za przegląd(moje materiały) płacę 50 zł a nie 150 zł jak w ASO. Nie ma problemów, narzekań takich jak po pierwszym przeglądzie w ASO. Pieczątka dobry opis w książce jest i wszyscy są zadowoleni.
Królu złoty. Fabryczne instalacje LR są ZABLOKOWANE żaden przedstawiciel LR ich nie obsługuje bo nie ma oprogramowania. Poza tym mają inne filtry którymi nie handlują serwisy LPG. Zresztą ASO też nie ma dostępu do komputera co najwyżej może coś z niego odczytać.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-06-29, 22:57
jan ostrzyca napisał/a:
Królu złoty. Fabryczne instalacje LR są ZABLOKOWANE żaden przedstawiciel LR ich nie obsługuje bo nie ma oprogramowania. Poza tym mają inne filtry którymi nie handlują serwisy LPG. Zresztą ASO też nie ma dostępu do komputera co najwyżej może coś z niego odczytać.
Dokładnie. Temat wałkowałem rok czasu i dałem sobie spokój. Gdybym wiedział wcześniej, to nie wziąłbym tego złomu markowanego Landi Renzo z fabryki z softem Renault. Landi Renzo rozkłada ręce, bo oni tylko sprzedają. Renault ma w d.pie moje uwagi, tj. zmiana czasu przejścia na 3 sekundy z Pb na LPG - brak szarpnięć oraz ustawienie chociaż spadku prędkości obrotowej na przełączenie na LPG, a nie jak jest teraz przy wzroście. Ewentualnie zmniejszenie warunku prędkości silnika na 800 obrotów i wtedy sam przełączy na LPG na postoju jak będę bramę w garażu zamykał.
Ogólnie NIE dla fabrycznej instalacji. Za 1600 zł założy się Staga, który będzie pracował tak samo i będzie przynajmniej w pełni serwisowalna.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 444 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-06-29, 23:04
brian7414 napisał/a:
Aby mieć gwarancję nie trzeba korzystać z usług ASO wystarczy na stronie LR znaleźć autoryzowanego przedstawiciela, partnera(tak jak ja zrobiłem)w mojej okolicy do 20 km mam trzech takich przedstawicieli. Jeżdżę do warsztatu 5 km od domu i za przegląd(moje materiały) płacę 50 zł a nie 150 zł jak w ASO. Nie ma problemów, narzekań takich jak po pierwszym przeglądzie w ASO. Pieczątka dobry opis w książce jest i wszyscy są zadowoleni.
Jeśli ktoś był mądry przed pierwszym przeglądem, to kupił graty na wolnym rynku i do ASO pojechał przygotowany. Oleje, filtry dostarczyłem. Za "serwis" skasowali ok. 300 zł. Na częściach zaoszczędziłem praktycznie 400 zł. Skoro ja Elfa 5W40 kupiłem za 60 zł, a w serwisie chcieli mi litr tego samego sprzedać za 95 zł, to dalej niech szukają jelenia...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-30, 05:57
Karenzo napisał/a:
dacialoganmcv
sposób na odblokowanie komputera lpg jest już chyba 5 raz wałkowany na forum
Koszt ok 300-400 zł nie wydaje się nie do przeskoczenia
Poważnie? Podaj adres zakładu, który to robi. W LU nikt nie potrafi.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
@piotr. z
Wymiana filtra LPG (fazy lotnej) najprzyjemniejsza nie jest, ale da się zrobić.
1. wyjmujesz akumulator
2. odpinasz wtyczkę od ECU LPG.
3. KRÓTKIM kluczem 10 odkręcasz nakrętkę mocującą obejmę filtra gazu. Jest wtedy dostęp do ściskanej opaski na wężu lpg.
Montaż w odwrotnej kolejności :)
Piszę to, bo obawiam się, że demontując zbiornik wyrównawczy i tak nie będziesz miał dostępu do dolnej opaski na filtrze (na wlocie gazu).
Ja wymieniłem filtr na standardowy Landi Renzo. Jest on niestety mniejszy. Średnicę dopasowałem za pomocą pianki izolującej do rur co. Do następnej wymiany wytrzyma
ursa,
filterek wymieniałem bez odpinania ECU i wyjmowania aku. Masz na myśli ten filtr umieszczony przy grodzi silnika? W moim przypadku problemem jest tylko trochę przykrótkawy wąż i konieczność przebywania w zgięciu pod kątem prostym a tego mój kręgosłup baaardzo nie lubi
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-30, 12:57
No właśnie, tu chodzi o konkret tj. KTO, GDZIE i ZA ILE KASY zdejmuje te blokady? W Lublinie z kilku zapytanych NIKT nie potrafi/nie chce tego zrobić. Dojazd 100-200 km to żaden problem. Mogę pofatygować się do Wawy, Rzeszowa, Białego Stoku.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Jakoś nie czuje na razie potrzeby wymiany bo wszystko pracuje ok a do dziwnych ustawień już się przyzwyczaiłem .
Pewnie jak coś się zacznie chrzanić to wezmę się za robote
piotr. z
ja nie mam filtra fazy lotnej przy grodzi
U mnie filtr FL LPG jest obok reduktora i musiałem wymieniać tak jak napisałem wcześniej.
Myślę, że docelowo zastosuję filtr Alex Ultra 360 z odpowiednimi redukcjami na wężach. Będzie filtrował lepiej niż oryginał i będzie zdecydowanie tańszy.
Gdyby nie gwarancja na samochód filtr już byłby przerobiony
ostatnio gadałem z kolegą na temat LPG ma w fiacie qubo założony fabryczny , skończyła mu się gwarancja pojechał prywatnie poza ASO , gość popatrzył nie ma właściwej wtyczki do jego komputera dał namiary na inną firmę i tam również zong nie ma wtyczki jak pasuje to coś nie gra ............ więc ja mając dokera 2 rok na trzeci wstawię gaz ale u człowieka którego znam poza ASO i będę miał kłopot z głowy , żadnych kombinacji odblokowywania komputera itd jest z tym kłopot nie każdy to potrafi
Obecnie NIE MA możliwości ODBLOKOWANIA sterownika lpg, można wymienić cały sterownik na odblokowany po dodaniu dwóch- czterech pprzewodów. Jest to opisane w tym wątku.
a ten sterownik naprawdę drogi
http://allegro.pl/opel-ag...5036940396.html
Już niektórzy strogo przesadzają . Sama wymiana sterownika to żadna robota i skoro gazownik umie wstawić za 1 razem to wymienić też .
Dorobienie 3 połączeń też nie wydaje się wielką sztuką .
Potem tylko kalibracja jak przy każdej instalacji lpg
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-30, 17:54, w całości zmieniany 1 raz
Witam
Po kilkudniowym czytaniu wpisów stwierdzam, że jeżeli auto działa zadowalająco na gazie to w ramach serwisu instalacji tylko wymieniać filtry gazu i sprawdzać szczeliny zaworów jeżeli nie mają hydraulicznej regulacji?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum