Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-05-31, 09:14   

jan ostrzyca napisał/a:
, że Trans Wag nie obsługuje fabrycznych ZABLOKOWANYCH instalacji.


you can change Please click here
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-01, 10:26   

no właśnie więc nie porównuj warsztatu z ASO
bo nie ma to najmniejszego sensu


w szopie u sąsiada było by jeszcze taniej


Aso nie serwisuje bo do zabukowanych instalacji dostępu nie ma nikt , można tylko odczytywać błędy
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-01, 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-01, 10:54   

Karenzo napisał/a:
no właśnie więc nie porównuj warsztatu z ASO
bo nie ma to najmniejszego sensu


w szopie u sąsiada było by jeszcze taniej


Aso nie serwisuje bo do zabukowanych instalacji dostępu nie ma nikt , można tylko odczytywać błędy


Nie porównuję "warsztatu" z ASO. Porównuję z ASO bardzo dobry zakład, który wstawił mi dwa zestawy, na których przejechałem ze 100 tys. km bez najmniejszego problemu. Warsztat, który nie ma problemu z regulacją zestawu (fabryczne LPG nadal gaśnie), naprawy wykonuje od ręki (lub na drugi dzień), ma w magazynie części (nie trzeba czekać 7-10 dnia na sprowadzenie), który zakładał dla Reno instalacje fabryczne. Stąd mam porównanie jak powinien działać porządny zestaw LPG i porządny serwis.
Co do kosztów serwisowania, to liczenie w ASO 10-20 x drożej za podstawowe rzeczy nie wymaga dodatkowego komentarza...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
pawe10260 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,2 75KM LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance 5 os.
Dołączył: 27 Cze 2015
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-06-27, 05:15   filtry dacia logan mcv 1,2 75km lpg

witam
gdzie można zakupic wszystkie filtry do daci logan mcv 1.2 75km lpg 2014r gaz fabryczny:))
 
brian7414 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4 ph 2
Silnik: 1.6 16V Pb,LPG,CB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-06-27, 08:31   

jan ostrzyca napisał/a:
Karenzo napisał/a:
w takim razie po co korzystasz z usług ASO ?

Gwarancja.

I jeszcze to, że Trans Wag nie obsługuje fabrycznych ZABLOKOWANYCH instalacji. Podpinali się i nic nie mogą zobaczyć ani zrobić bo ich sprzęt Landi Renzo nie widzi fabrycznej instalacji w Dacii.

Aby mieć gwarancję nie trzeba korzystać z usług ASO wystarczy na stronie LR znaleźć autoryzowanego przedstawiciela, partnera(tak jak ja zrobiłem)w mojej okolicy do 20 km mam trzech takich przedstawicieli. Jeżdżę do warsztatu 5 km od domu i za przegląd(moje materiały) płacę 50 zł a nie 150 zł jak w ASO. Nie ma problemów, narzekań takich jak po pierwszym przeglądzie w ASO. Pieczątka dobry opis w książce jest i wszyscy są zadowoleni.
Ostatnio zmieniony przez brian7414 2015-06-27, 08:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-27, 10:25   

brian7414 napisał/a:

Aby mieć gwarancję nie trzeba korzystać z usług ASO wystarczy na stronie LR znaleźć autoryzowanego przedstawiciela, partnera(tak jak ja zrobiłem)w mojej okolicy do 20 km mam trzech takich przedstawicieli. Jeżdżę do warsztatu 5 km od domu i za przegląd(moje materiały) płacę 50 zł a nie 150 zł jak w ASO. Nie ma problemów, narzekań takich jak po pierwszym przeglądzie w ASO. Pieczątka dobry opis w książce jest i wszyscy są zadowoleni.


Królu złoty. Fabryczne instalacje LR są ZABLOKOWANE żaden przedstawiciel LR ich nie obsługuje bo nie ma oprogramowania. Poza tym mają inne filtry którymi nie handlują serwisy LPG. Zresztą ASO też nie ma dostępu do komputera co najwyżej może coś z niego odczytać.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-28, 00:41   

w dusterze 4x4 nigdy nie było fabrycznej instalacji
_________________
Moje auto
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-06-29, 22:57   

jan ostrzyca napisał/a:



Królu złoty. Fabryczne instalacje LR są ZABLOKOWANE żaden przedstawiciel LR ich nie obsługuje bo nie ma oprogramowania. Poza tym mają inne filtry którymi nie handlują serwisy LPG. Zresztą ASO też nie ma dostępu do komputera co najwyżej może coś z niego odczytać.


Dokładnie. Temat wałkowałem rok czasu i dałem sobie spokój. Gdybym wiedział wcześniej, to nie wziąłbym tego złomu markowanego Landi Renzo z fabryki z softem Renault. Landi Renzo rozkłada ręce, bo oni tylko sprzedają. Renault ma w d.pie moje uwagi, tj. zmiana czasu przejścia na 3 sekundy z Pb na LPG - brak szarpnięć oraz ustawienie chociaż spadku prędkości obrotowej na przełączenie na LPG, a nie jak jest teraz przy wzroście. Ewentualnie zmniejszenie warunku prędkości silnika na 800 obrotów i wtedy sam przełączy na LPG na postoju jak będę bramę w garażu zamykał.

Ogólnie NIE dla fabrycznej instalacji. Za 1600 zł założy się Staga, który będzie pracował tak samo i będzie przynajmniej w pełni serwisowalna.
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 444
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2015-06-29, 23:04   

brian7414 napisał/a:

Aby mieć gwarancję nie trzeba korzystać z usług ASO wystarczy na stronie LR znaleźć autoryzowanego przedstawiciela, partnera(tak jak ja zrobiłem)w mojej okolicy do 20 km mam trzech takich przedstawicieli. Jeżdżę do warsztatu 5 km od domu i za przegląd(moje materiały) płacę 50 zł a nie 150 zł jak w ASO. Nie ma problemów, narzekań takich jak po pierwszym przeglądzie w ASO. Pieczątka dobry opis w książce jest i wszyscy są zadowoleni.


Jeśli ktoś był mądry przed pierwszym przeglądem, to kupił graty na wolnym rynku i do ASO pojechał przygotowany. Oleje, filtry dostarczyłem. Za "serwis" skasowali ok. 300 zł. Na częściach zaoszczędziłem praktycznie 400 zł. Skoro ja Elfa 5W40 kupiłem za 60 zł, a w serwisie chcieli mi litr tego samego sprzedać za 95 zł, to dalej niech szukają jelenia...
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-29, 23:30   

dacialoganmcv
sposób na odblokowanie komputera lpg jest już chyba 5 raz wałkowany na forum
Koszt ok 300-400 zł nie wydaje się nie do przeskoczenia
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-30, 05:30   

Zależy dla kogo...
niektórych nie stać na dobry obiad albo benzyne do auta
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-30, 05:57   

Karenzo napisał/a:
dacialoganmcv
sposób na odblokowanie komputera lpg jest już chyba 5 raz wałkowany na forum
Koszt ok 300-400 zł nie wydaje się nie do przeskoczenia


Poważnie? Podaj adres zakładu, który to robi. W LU nikt nie potrafi.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
ursa 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1,6 16V LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Gru 2014
Posty: 3
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2015-06-30, 07:14   

@piotr. z
Wymiana filtra LPG (fazy lotnej) najprzyjemniejsza nie jest, ale da się zrobić.
1. wyjmujesz akumulator :evil:
2. odpinasz wtyczkę od ECU LPG.
3. KRÓTKIM kluczem 10 odkręcasz nakrętkę mocującą obejmę filtra gazu. Jest wtedy dostęp do ściskanej opaski na wężu lpg.

Montaż w odwrotnej kolejności :)

Piszę to, bo obawiam się, że demontując zbiornik wyrównawczy i tak nie będziesz miał dostępu do dolnej opaski na filtrze (na wlocie gazu).

Ja wymieniłem filtr na standardowy Landi Renzo. Jest on niestety mniejszy. Średnicę dopasowałem za pomocą pianki izolującej do rur co. Do następnej wymiany wytrzyma :-)

Pozdrawiam Grzegorz.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-06-30, 09:01   

ursa,
filterek wymieniałem bez odpinania ECU i wyjmowania aku. Masz na myśli ten filtr umieszczony przy grodzi silnika? W moim przypadku problemem jest tylko trochę przykrótkawy wąż i konieczność przebywania w zgięciu pod kątem prostym a tego mój kręgosłup baaardzo nie lubi :mrgreen:
_________________
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-30, 12:01   

jan ostrzyca,
ja nie mieszkam w lublinie więc nie wiem
na razie mam majstra pod poznaniem chętnego do takiej wymiany
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3680
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-30, 12:44   

To bliżej już nie ma?:)
Trzeba jeszcze więc doliczyć ze 200 pln na dojazd do Poznania.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-30, 12:52   

nie szukałem zbyt mocno , sam się do mnie zgłosił chętny
_________________
Moje auto
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-06-30, 12:57   

No właśnie, tu chodzi o konkret tj. KTO, GDZIE i ZA ILE KASY zdejmuje te blokady? W Lublinie z kilku zapytanych NIKT nie potrafi/nie chce tego zrobić. Dojazd 100-200 km to żaden problem. Mogę pofatygować się do Wawy, Rzeszowa, Białego Stoku.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-30, 13:19   

Tu masz mój temat na lpg forum
http://lpg-forum.pl/przer...ter-t46976.html

Jakoś nie czuje na razie potrzeby wymiany bo wszystko pracuje ok a do dziwnych ustawień już się przyzwyczaiłem .
Pewnie jak coś się zacznie chrzanić to wezmę się za robote
_________________
Moje auto
 
ursa 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1,6 16V LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Gru 2014
Posty: 3
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2015-06-30, 13:22   

piotr. z
ja nie mam filtra fazy lotnej przy grodzi :-(
U mnie filtr FL LPG jest obok reduktora i musiałem wymieniać tak jak napisałem wcześniej.


Myślę, że docelowo zastosuję filtr Alex Ultra 360 z odpowiednimi redukcjami na wężach. Będzie filtrował lepiej niż oryginał i będzie zdecydowanie tańszy.

Gdyby nie gwarancja na samochód filtr już byłby przerobiony :-)

filtr_fl.jpg
tak to oryginalnie wygląda u mnie.
Plik ściągnięto 133 raz(y) 105,14 KB

 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2015-06-30, 16:26   

ostatnio gadałem z kolegą na temat LPG ma w fiacie qubo założony fabryczny , skończyła mu się gwarancja pojechał prywatnie poza ASO , gość popatrzył nie ma właściwej wtyczki do jego komputera dał namiary na inną firmę i tam również zong nie ma wtyczki jak pasuje to coś nie gra ............ więc ja mając dokera 2 rok na trzeci wstawię gaz ale u człowieka którego znam poza ASO i będę miał kłopot z głowy , żadnych kombinacji odblokowywania komputera itd jest z tym kłopot nie każdy to potrafi
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-06-30, 17:19   

Obecnie NIE MA możliwości ODBLOKOWANIA sterownika lpg, można wymienić cały sterownik na odblokowany po dodaniu dwóch- czterech pprzewodów. Jest to opisane w tym wątku.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-30, 17:51   

a ten sterownik naprawdę drogi
http://allegro.pl/opel-ag...5036940396.html
Już niektórzy strogo przesadzają . Sama wymiana sterownika to żadna robota i skoro gazownik umie wstawić za 1 razem to wymienić też .
Dorobienie 3 połączeń też nie wydaje się wielką sztuką .
Potem tylko kalibracja jak przy każdej instalacji lpg
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-06-30, 17:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-06-30, 18:46   

Karenzo napisał/a:

Potem tylko kalibracja jak przy każdej instalacji lpg


a complete calibration available for retrofitting
only a little modify

http://www.alibaba.com/pr..._574966410.html

zgfgfv.jpg
Plik ściągnięto 47 raz(y) 12,31 KB

4g5fbg.jpg
Plik ściągnięto 70 raz(y) 57,76 KB

Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2015-06-30, 19:03, w całości zmieniany 4 razy  
 
darkbest 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2010
Dołączył: 11 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-07-11, 19:34   

Witam
Po kilkudniowym czytaniu wpisów stwierdzam, że jeżeli auto działa zadowalająco na gazie to w ramach serwisu instalacji tylko wymieniać filtry gazu i sprawdzać szczeliny zaworów jeżeli nie mają hydraulicznej regulacji?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne