Pewnie uznali, że w poprzednim aku nie było rączki to obecnemu aku też nie trzeba....
A tak na poważnie to trzeba zapytać tam, gdzie wymieniali aku o rączkę....
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
To samo mówię, akumulator dopiero chyba produkują.Kulawe podejście do klienta,
Rosiak i syn -Szczecin ,nie polecam.
Właścicielom marki Dacia auto zastępcze nie przysługuje-robi wrażenie.
To jest to ASO, które reklamujesz w swoim avatarze przy każdym poście?
Nie to nie ten salon "reklamuje"
Ostatnio zmieniony przez d3mol3k 2015-03-29, 22:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-16, 06:05
Aku właśnie padł. Na oryginalnej naklejce Rombat Calciu 40Ah i 330A. Toż to mała beterejka a nie aku do auta 1.6... Inna rzecz, że przez 3.5 roku i 65 tys. km działał jak ta lala.
Zdaje się, że bateria pochodzi z wadliwej serii z pocz. 2012r. Objawy te same co u innych Kolegów. Ale skoro wóz ma 3.5 roku trza się pofatygować do sklepu z akumulatorami...
Edytowane:
Aku już zmieniony. Teraz Centra 47Ah i 500A - 229 zł cena OK. Ciekawostka razem z awaria akumulatora złapałem gwoździa w oponę. Tego samego dnia o tej samej porze. Dobrze, że wszystko przy domu a nie na wakacjach Już sobie wyobraziłem postój na autostradzie w Chorwacji/Węgrzech w 40 -sto stopniowym upale... Uff.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2015-08-21, 08:37, w całości zmieniany 4 razy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-08-21, 08:30
kapelusznik napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Na oryginalnej naklejce Rombat Calciu 40Ah i 330A
takie maleństwo?
w moim 1.4 jest 70Ah
Dali co mieli. Dobrze, że wytrzymał 3.5 roku...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2015-08-21, 08:31, w całości zmieniany 1 raz
Niestety temat wadliwej partii akumulatorów dopadł i mnie. Stało się to 3 dni przed urlopem i musiałem z bólem zapakować się w mniejsze auto w które nie weszły wszystkie wakacyjne graty - w MCV byłby jeszcze luz. W momencie przekręcania kluczyka słychać było tylko przekaźnik. Akumulator tak słaby że zresetował się komputer. Auto na lawecie do ASO w Gorzowie bo szczeciński Rosiak i Syn stracili autoryzację 3 tygodnie przed tym zdarzeniem :0 to jest pech.
W ASO otrzymałem nowy akumulator Hi-Life Renault stary Combat poszedł na śmietnik. Pan poinformował o wadliwej partii akumulatorów. W sumie dobrze wyszło po 2,5 roku mam przynajmniej nową bateryjkę.
A nie mogłeś na wyjazd przełożyć aku z mniejszego auta ? A na wymianę zgłosić się po wakacjach ....
Nie byłem pewien czy to tylko akumulator bo samochód gasł przy jeździe. I podejrzewałem jeszcze alternator. A że auto szybko zapakowane zostało na lawetę to na ewentualne zmiany decyzji było trochę za późno.
Dziś rano - dobrze, że w garażu - przekrecam kluczyk, a tu tylko pykniecie i wszystko na konsoli zgasło ;(
Podłączyłem ładowarkę - nawet nie ruszyła z ładowaniem
Na mierniku 8,5 V.
Zadzwoniłem do Assistance Dacia i Pan mnie poinformował, że mam auto po gwarancji (3,5 roku) a wykupiona przeze mnie formuła FNS nie daje gwarancji na akumulator!
No szlag by trafił ! gdzie te reklamowane cuda, że mam 5 lat gwarancji???
I co teraz zrobić? Kupić dziś aku czy dzwonić jutro do ASO co oni na to?
twój duster jest z 2012 roku który miała serie lewych akumulatorów .
Muszą ci wymienić na nowy bo była "cicha" akacja serwisowa na to .
Jak mi stroili fochy z wyminą to podałem im konkretną note serwisową co już zakończyło temat (mój akumulator zaczął padać ale jeszcze kręcił )
0BUJ, zółta nota techniczna nr 5054A.
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-18, 10:39, w całości zmieniany 3 razy
Dzięki za info.
Więc czekam do jutra i dzwonie do serwisu.
Podjechać nie mogę z oczywistych względów :(
p.s.
Jeszcze jedno pytanie.. gdyby sie okazało, że musze kupić nowy aku..
u nas w Dusterach jest Prawy + czy Lewy +?
Bo niby patrząc od przodu maski, to + jest z lewej strony, ale wydaje mi się, że to aku jest "odwrócony" więc wychodzi, że mamy Prawy +
prosze o podpowiedź.
Ostatnio zmieniony przez keikan 2015-10-18, 16:52, w całości zmieniany 1 raz
No i po bolu.
Telefon do ASO Lyki. Opis problemu. Decyzja ASO: prosze przywiezc aku do nas,jesli po sprawdzeniu okaze sie wadliwy- wymiana na nowy.
Pojechalem, sprawdzilem i... dostalem nowy o wyzszych parametrach czyli Renault Hi Life 60 Ah 600 A ( bo nie mieli innych).
Aku zamontowany. Przy odpaleniu silnik chwile nierowno pracowal i palila sie kontrolka userki elektrycznej, ale po kilku sekundach wszystko wrocilo do normy.
jezdzimy dalej!
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-19, 17:57
DrOzda napisał/a:
Dobrze ze w Lodgy założyli turecki :)
No więc niedobrze :(
Akumulator wyzionął ducha podczas naprawy gwarancyjnej w ASO Jerozolimskie. Odpytano Renault Polska które wypowiedziało się że ta seria akumulatorów z Turcji nie podlega pod bezpłatną wymianę. No i miałem do wyboru kupić oryginalny za 477 Motrio za 245 lub przytachać własny :) Wybrałem Motrio ale w domu sprawdziłem że bezzasadne policzono mi za jego wymianę 60 PLN bo ta jest obecnie gratis ...Będę reklamował. ..
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-10-20, 05:53, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-20, 09:22
Wiesz , godzina 17 samochód stoi na hali , musisz wracać do domu bo już jesteś spóźniony - leć teraz do marketu kupować akumulator. Zresztą podobno Motrio nie są takie złe - sporo ważą a to oznacza że przynajmniej jest w nich ołów ........
No wiadomo twoje pieniądze twoja sprawa , ale akumulator nie zdycha od razu .
Jak widzisz mi się udało wychwycić moment kiedy zdychał i bez większych problemów wymienić .
Szczególnie że temat jest stary i właściciele aut z 2012 powinni się zwyczajnie tego spodziewać .
Jak światła zaczynają przygasać nie ma na co czekać tylko łapać miernik i do ASO .
Importer powonień zrobić akcje serwisową i wymieniać akumulatory na serwisie bo padają wszystkie ale jak to u nas pełne bezprawie .
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-20, 09:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-20, 09:33
Tyle że akumulatory montowane do Lodgy i Dokkerów pochodzą z innej fabryki niż te które zakładano w 2012 do Logana , Sandero czy Dustera w Rumunii. Ich nie dotyczy akcja serwisowa. Po prostu zrobiło się zwarcie w celi - oglądałem wskazania przyrządu - pojemność spadła do 100 Ah a napięcie poniżej 12V. Wcześniej nie było żadnych problemów z zapalaniem czy przygasaniem lamp. W sumie dobrze że w serwisie a nie na parkingu w zimie przy -30 stopniach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum