DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
temperatura silnika / płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-11, 00:24   

dolot jest na górze nie można go zasłaniać .
_________________
Moje auto
 
momik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 11
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-12-11, 07:33   

gdzieś wyczytałem ze siedzi u mnie termostat co się otwiera przy 84 stopniach C, kupiłem wczoraj 89 stopni w sobote sobie założę i mam nadzieję mieć po kłopocie
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-11, 08:14   

momik napisał/a:
gdzieś wyczytałem ze siedzi u mnie termostat co się otwiera przy 84 stopniach C, kupiłem wczoraj 89 stopni w sobote sobie założę i mam nadzieję mieć po kłopocie

Termostat ma dwa parametry: temperaturę otwierania i zamykania. Warto sprawdzić obie.

W moim dCi nawet przy -20C temperatura pracy silnika była w granicach normy. Oczywiście nagrzanie się do temperatury właściwej trwało dłużej ale nie jakoś dramatycznie.
 
momik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 11
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-12-11, 08:32   

No własnie, pytanie co to jest temperatura w normie?
czy to jest ta którą utrzymuje mój obecny termostat czyli 79-82 stopnie C
czy jednak 85-90 stopni C - tak np jak ma żona w Twingo i taka temp pracy mi się wydaje prawidłowa

Muszę gdzieś poszukać jakiegoś manuala na ten temat
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-11, 08:42   

Różne silniki i różne samochody mają różne normy. :roll: U mnie przez interfejs diagnostyczny 79 - 82C jest normą przy dużym mrozie. A w cieplejsze dni 81 - 85C.
 
momik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 11
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2014-12-11, 08:53   

Jednak znalazlem w manualu to:
Silnik----------Początek otwarcia (°C) ---Zakończenie otwarcia (°C)
K7J 710 ----------------89------------------------------99 ± 2
K7M 710 ---------------89------------------------------99 ± 2
K9K 790 ---------------89-------------------------------99 ± 2

wiec termostat pojedzie precz w sobotę :)

EDIT:
termostat wymieniony. auto po osiągnięciu 4 cegiełek trzyma je bez względu na wszystko, temp jaką pokazuje tester podczas jazdy to 85-91 stopni C
Ostatnio zmieniony przez momik 2014-12-15, 07:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-12-20, 11:30   

laisar napisał/a:
Cytat:
0 kresek - temperatura poniżej 50 °C
2 kreski = temperatura od 50 do 80 °C
4 kreski = temperatura od 80 do 105 °C
6 kresek = temperatura od 105 do 115 °C
9 kresek = temperatura powyżej 115 °C


Moja Rumunka jeździ na 2 kreskach; czasami latem w upały i na autostradach (czyli przy wyższej prędkości, np. ok 130) osiąga 4 kreski. Nigdy tej wartości nie przekroczyła. W zasadzie oznacza to, ze jeździ na zbyt zimnym silniku. Co to oznacza dla wydajności - że nie osiąga tej, którą by miała, gdyby jeździła na temp. ok. 90 C. Ale jest też pytanie: co to oznacza dla trwałości silnika?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-20, 14:03   

piku napisał/a:
Moja Rumunka jeździ na 2 kreskach

Diesel - TTTM.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-20, 16:40   

ale nie musi
wystarczy zasłonić chłodnice
_________________
Moje auto
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-12-20, 18:51   

Karenzo napisał/a:
ale nie musi
wystarczy zasłonić chłodnice

Czy ktoś z Kolegów tak robi? Tj. zasłania chłodnicę. I jaki jest rezultat?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-20, 19:44   

piku napisał/a:
Czy ktoś z Kolegów tak robi? Tj. zasłania chłodnicę. I jaki jest rezultat?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3985
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-01-17, 19:43   

Witam Ja tez ostatnio zmienilem termostat oryginalny 83 na termostat gates 83 bo inny do lodgy nie wystepuje.Po pomiarach takim urzadzeniem urzadzniem http://allegro.pl/orginal...4958982447.html doszlem do wniosku ze nastapila poprawa na oryginalnym termostacie tester wskazywal 75st otwarcie termostatu a po zmianie 78 i taka temperatura sie utrzymuje(normalnie to troche za malo ale moze urzadzenie posiada jakas granice bledu-tak mysle ).Wymienilem termostat ze wzgladu na to ze DL ma dosc duza objetosc i w srodku w pierwszym rzedzie jest ok w drugim szalu niema a podrurzowanie w trzecim przy -5 to w moim przypadku masakra po prostu jest zimno.Silnik Lodgy nagrzewa sie w miare szybko przy okolo 2 stopniach potrzeba jakies 5-7 km zeby silnik dostal w/w temperature a w srodku zeby bylo przyjemnie okolo 15-17 km,wiec jak dla mnie troche za duzo.Sklania mnie to do przerobienia termostatu o temp.89 z kubistar http://allegro.pl/termost...4917333506.html a dokladnie przelozenia wkladu termostatu o ile to mozliwe .Problem w tym ze DL to juz Euro 5 i wyczytalem na forum ze wlasnie dla nich sa zakladane termostaty 83 st,ale po co ?chociaz dla mnie to te 6 st to chyba niewiele zmienia bo stojac w lato w korkach silnik i tak nagrzewa sie do momentu zalaczenia wentylatora-i tu nie wiem jakies w/g mnie 98st.a w kabinie moze akurat by sie cieplej zrobilo.Zabieram sie rowniez do przerobki sterowania nagrzenica elektryczna by wydluzyc czas grzania -ale to opisz w iinym temacie.Jak to nie pomoze to bede zmuszony zalozyc webasto bo lubie miec cieplo tylko mokre czy suche .Dodam jeszcze ze spalania w lato to jakies 6.4 a w zime srednia temp.okolo 2 st pokazuje 6.8--7 l . cykl miejski bez korkow .Mogli by sie wypowiedziec inni uzytkownicy lodgy jak u Was z ogrzewaniem ?Co o tym myslicie ?
Ostatnio zmieniony przez shrek 2015-01-17, 20:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-19, 10:46   

shreku, o wymianie termostatu u mnie - niestety fotki cos wyekspirowaly, musze dograc w wolnym czasie na innym hostingu:

http://www.daciaklub.pl/f...1650117#1650117

ten z 89st otwarcia, pasuje bez oczywiscie do dacii 1.5dci a druga sprawa nie da sie przelozyc samego wkladu z tego termostatu bo jest w calosci z obudowa.
ostatnio wyczytalem ze ten z 83st ktory mamy, wsadzano do aut cieplego klimatu. Polska raczej nie jest takim cieplym krajem :)
...wiec smialo mozna zalozyc ten z 89st
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-01-19, 18:36   

corrado napisał/a:
a druga sprawa nie da sie przelozyc samego wkladu z tego termostatu bo jest w calosci z obudowa.


Oryginalny termostat DL.

IMG_20150119_175605.jpg
Plik ściągnięto 85 raz(y) 174,36 KB

 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-20, 00:17   

aha, no to ładnie, tylko czy złożysz to spowrotem, tak że nadal będzie ON/OFF i nic nie rozpadnie się podczas pracy , czyli bimetal czy np sprężynka ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-01-20, 16:28   

Nie demontaz i montaz jest banalnie prosty.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Radykal 


Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 16
Skąd: W-wa
Wysłany: 2015-09-07, 11:25   

Witam,

jestem po lekturze tego wątku i innych dotyczących temperatury płynu chłodzącego. ( Może coś przeoczyłem w mnogości wątków i stron
Mam następujący problem.
Sandero 1.4 benzyna 2010 przebieg 70kkm.
Od 2 tygodni wskaźnik temperatury dobija do 4 kresek i zaraz wraca do 2 ( wcześniej zawsze trzymał 4 cegiełki ) wiem ze to mało oznacza. Ustawiłem pomiar temp. na TORQUE i mam następujące odczyty. Jazda w ruchu miejskim ok 75C jak się zatrzymuje na światłach rośnie w górę ( przy ok 83C wskakują 4 kreski ) ruszam i znowu ok 75C
Podwyższonego spalania nie zauważyłem, silnik pracuje równo , przyspiesza normalnie i brak innych niepokojących objawów.
Jak powinna być temp. płynu w ruchu samochodu ? Podane wartości na tzw. oko wydają się o 10-15C za niskie
Termostat na 99% fabryczny i zakładam ze nie zamyka do końca obiegu

Z góry dziękuję za odpowiedź
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2951
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2015-09-07, 12:40   

No to dobrze zakladasz. To sa objawy przepuszczajacego termostatu. Jak na razie nie zauwazyles większego spalania bo temperatury powietrza sa jeszcze wysokie, ale przy-10 silnik moze sie nie zagrzac, wiec najtanszym i najprostszym sposobem jest wymiana termostatu.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-07, 12:46   

Tak, jak podczas obciążenia silnika i jazdy tym bardziej spada czyli ze duzy obieg otwarty i chlodnica chlodzi plyn chlodzacy, czyli polotwarty termostat
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1231
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-09-13, 10:24   

dzis,po 4 prawie latach jezdzenia Dusterem, dopadl mnie efekt 2 cegielek.
Mam benzyniaka i nie wiem,czy wpadac w panike.
efekt jest taki, ze po ruszeniu po ok. 1km mam 4 cegielki temp. plynu chlodzacego..potem niezaleznie jak jadeczy szybko, czy wolno, na chwile spada do 2 cegielek...po kilku km znowu 4i tak caly czas..
auto na gwarancji, za 4 miesiace przeglad roczny w ASO. juz panikowac, czy poczekac na przeglad i zglosic?
ps.
w jakim miejscu znajduje sie czujnik temp plynu chlodzacego? moze cos nie laczy..
przepraszam, za pisownie, ale pisze z tabletu corki, a nie znam sie natych smartfonach, ipadach itp.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-13, 10:35   

Na początek zaopatrzył bym się w telefon i moduł OBD2 ELM327 .
Za pomocą tego urządzenia uzyskał konkretna temperaturę
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-13, 10:37   

termostat do wymiany - przepuszcza, no chyba, ze wariuje czujnik (oporowy) plynu chlodniczego ale raczej nie bo czesciej wtedy ustala sie w 1 temp i to bardziej nierzeczywistej
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II / Sandero III
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V / 1.0 LPG 100 Eco-G
Rocznik: 2020 / 2014 / 2024
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1231
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-09-13, 10:55   

dzieki za odp.
czy powinienem zrobic to natychmiast, czy moge poczekac do planowanej w lutym wiztyt w ASO?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-13, 11:15   

do lutego ? mozesz i wtedy ;-) ale:
zbliza sie jesien i potem zima, silnik bedzie niedogrzany i bedziesz mial zwiekszone zuzycie paliwa .
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-09-13, 12:25   

Co więcej, jeśli faktycznie teraz padł termostat, to chyba szkoda robić przepał w silniku przez pół roku. Jeśli już teraz jest niedogrzany (bo temperatura skacze w trakcie jazdy) to już w tej chwili powinno dać się zaobserwować zwiększone spalanie. Z drugiej strony, temperaturę rzeczywiście łatwo sprawdzić intefejsem diagnostycznym.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne