Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy warto w ogóle kupować nowy samochód ?
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-11, 16:33   Czy warto w ogóle kupować nowy samochód ?

Chciał bym w wakacje przyszłego roku mieć nowy samochód
Wymagania są proste
4x4
klima , tempomat
nic więcej
Przyglądałem się nowej vitarze
niestety
-1 rok gwarancji na lakier
-nowy czynnik klimatyzacji (bardzo drogi serwis )
-totalny brak części na rynku
-S&S/tpms
-17 cm prześwitu i na razie brak możliwości podwyższenia
- opony 50/55 wysokości
-brak możliwości założenia LPG

Jest jaszcze DUSTER
ale po temacie o klimatyzacji raczej nie zaryzykuje zakupu .
Od 3 lat dacia nie potrafi naprawić działania prostego układu
no i klima z clio do czegoś do aspiruje do miana SUV to pomyłka



Coraz poważniej zastanawiam się nad ściąganiem auta z rosji
Da się takie cudo w ogóle u nas zarejestrować ? ktoś ma jakaś wiedzę konkretną ?
Co jest jeszcze na rynku w zasięgu 80-90 tys ?
z maksymalnie prostym wolnossącym benzyniakiem
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-09-11, 17:50   

Temat sprowadzania Dustera z Rosji był wałkowany na forum klubu Dustera ;-)
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-09-11, 17:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-12, 10:16   

http://www.suzuki.pl/auto/Jimny_cennik.html ?
Skoda Yeti ?

Niestety łatwo nie będzie.

Czemu nie diesel ?



Karenzo napisał/a:
Coraz poważniej zastanawiam się nad ściąganiem auta z rosji
Da się takie cudo w ogóle u nas zarejestrować ? ktoś ma jakaś wiedzę konkretną ?
Pytanie jak z gwarancją, bo wóz spoza UE
Ostatnio zmieniony przez DIYowiec 2015-09-12, 10:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-12, 13:14   

skoda to nie jest nawet pseudo crossover
i trudno będzie się zmieścić w 100 tyś
Mam w rodzinie pracownika salonu , odradzał zakupu yeti

co do jimmiego
fajny , ale jako 2 auto
jazda po trasie tym to katorga
_________________
Moje auto
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-09-12, 13:53   

Karenzo napisał/a:
skoda to nie jest nawet pseudo crossover
i trudno będzie się zmieścić w 100 tyś
Mam w rodzinie pracownika salonu , odradzał zakupu yeti

co do jimmiego
fajny , ale jako 2 auto
jazda po trasie tym to katorga


Akurat na dniach będę sprzedawał 4 letniego Yeti 2,0 TDI CR 4x4 170 KM w najbogatszej wersji z symbolicznym przebiegiem 68 tys km, średnie spalanie 6,2 bezwypadkowe i serwisowane w ASO - ale to nie jest nawet pseudo crossover ;-)

DSC02645a.JPG
Plik ściągnięto 118 raz(y) 150,17 KB

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3748
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-12, 14:40   

Yeti to nie wiadomo do końca co. Już lepiej było kupić Octavie 4x4 w wersji Scout albo z pakietem na bezdroża i mieć identyczny z Yeti prześwit z normalnym bagażnikiem i lepszym wygłuszeniem za mniejszą kasę w dodatku ....
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-09-12, 15:38   

Gdy planowałem kupić Dustera, to w tych samych pieniądzach mogłem mieć Octavię sedan z silnikiem 1.0 i standardowym wyposażeniem, owszem, lepszym niż w DD golasie. Kombiak to było parę tysięcy więcej, a Scout to już był kosmos. Ale być może przyszła koza do woza, rura zmiękła i Skoda trochę staniała?

:mrgreen: :lol:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-12, 16:03   

DrOzda napisał/a:
Yeti to nie wiadomo do końca co. Już lepiej było kupić Octavie 4x4 w wersji Scout albo z pakietem na bezdroża i mieć identyczny z Yeti prześwit z normalnym bagażnikiem i lepszym wygłuszeniem za mniejszą kasę w dodatku ....


????
Scout jest koszmarnie drogi, zaczyna się od grubo ponad 100 tys.
Yeti tak o 1/3 niżej - więc o czym mowa?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-09-12, 16:28   

Faktycznie dał mi plonka i mnie nie widzi. 8-) :mrgreen: :mrgreen:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3748
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-12, 18:14   

Yeti z tym samym silnikiem i 4x4 o 1/3 niżej?
Zresztą mowa o cenach sprzed kilku lat teraz Skoda zaczyna doganiać Passata Alltracka ...
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-09-12, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-12, 20:19   

Tak jak pisałem , oglądałem yeti przed zakupem dustera .
Nie spodobało mi sie .

Do tego polityka VW skreśla dla mnie całkowicie tą markę .
Szukam auta którym pojeżdżę 10-15 lat
ale takie historie ...
http://www.zlomnik.pl/ind...-samochodowych/

Sam pomysł aktywacji części samochodowych to przesada .

Oprócz oszczędności na materiałach (blachy z papieru / pękające śruby ) jestem w pełni zadowalany z daci . Mało mam bajerów ale jak coś jest to działa . Nie tak jak klima w polifcie .
Samochód prosty jak drut , technologia z lat 90 można go dwoma śrubokrętami naprawić .

całe ten nowoczesny syf mnie odrzuca , S&S ,tpms
da się kupić coś nowego bez tego ?
_________________
Moje auto
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-09-12, 20:25   

TPMS to podobno wymóg Unii. Więc może po Rewolucji Europejskiej?
Oby wtedy kodeks drogowy nie był emanacją prawa szariatu. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-09-12, 20:28   

Raczej wątpię, wyprowadzka do Ameryki Południowej i Oroch i Sandero RS byłyby nasze :mrgreen:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-09-12, 22:23   

DrOzda napisał/a:
Yeti z tym samym silnikiem i 4x4 o 1/3 niżej?


Nie - Yeti w opcji najtańszej i Scout w opcji najtańszej.
Oczywiście Yeti w jakiejś tam opcji, z 4x4, RÓWNIEŻ jest DUŻO tańszy niż najtańszy Scout.
Chcesz dokładnie porównywać - to sobie porównaj i nie zapomnij się pochwalić co wyszło.
Pisałeś że Scout jest tańszy niż Yeti, a jest dokładnie odwrotnie.
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 104
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-09-12, 22:45   

Karenzo napisał/a:

...
całe ten nowoczesny syf mnie odrzuca , S&S ,tpms
da się kupić coś nowego bez tego ?


:-P Da :-P
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-09-13, 22:24   

DIYowiec napisał/a:
Skoda Yeti ?

A jest jakaś wersja z silnikiem bez turbo?
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-09-13, 22:44   

Karenzo napisał/a:
Samochód prosty jak drut , technologia z lat 90 można go dwoma śrubokrętami naprawić .

Tego zostało tyle, że na palcach (jednej?) ręki można policzyć (pomijam 4x4):
1. Suzuki Jimny
2. Nieprodukowana Grand Vitara - drogo, może jeszcze gdzie na placu stoi
3. coś od Fiata
4. Jeep Wrangler - jeszcze drożej
5. Hyundai i20 poprzedni model

Karenzo napisał/a:
całe ten nowoczesny syf mnie odrzuca , S&S ,tpms
da się kupić coś nowego bez tego ?

S&S można wyłączyć i zapomnieć. TPMS chyba są jakieś tanie oszukiwacze.
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-14, 07:15   

Albo masz wykluczające się wymagania, albo producenci nie są w stanie sprostać akurat Tobie ;)
Ja niedawno kupiłem drugiego Dustera, też 2011, i na razie nie wyobrażam sobie innego auta.
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-14, 08:20   

rafal_rx napisał/a:
A jest jakaś wersja z silnikiem bez turbo?
na szczęście nie :)

zdzisiu27 napisał/a:
Do tego polityka VW skreśla dla mnie całkowicie tą markę .
Szukam auta którym pojeżdżę 10-15 lat
Ty weź sobie kup jeepa cheeroke z lat 90.
Zagazować nie trzeba bo wszystkie już są z podtlenkiem, częsci dużo, można zrobić z niego prawie przeprawowca, na trasie też da się jeździć, a różnica w cenie sprawi że będziesz miał za co serwisować przez najbliższe 10 lat. O ile będziesz utrzymywał go w przyzwoitym stanie na wartości nie straci, a do tego jest większy i ma prawdziwe 4x4.
Albo nie sprzedawaj dustera.
Nie oszukujmy się - nowe samochody nie są dla Ciebie.
Zostaje jeszcze Łada Niva. Ale ta to już gówno i jej legenda zdecydowanie przerasta rzeczywistość. Choć może to lubisz, bo to samochód rodem z lat 80.
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-14, 09:01   

coś Ci się źle zacytowało kolego ;)
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-14, 09:04   

To silnik forum dał ciała :)
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-09-14, 09:35   

Jest jeszcze coś takiego:
Jeep Renegade 1.6 E-TorQ SPORT FWD
Zalety: ma klimę, audio, opony wielosezonowe (nie wiem, czy na pewno). Można będzie zapewne na początku 2016 roku wyhaczyć niezły rabat.
Wady: 2wd, wersja 4wd droga, ma elektryczny hamulec ręczny (ale za to ten sam, co w Fiacie).
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-14, 09:37   

rafal_rx, więc yeti to nie jest nawet SUV, a czym zatem jest renegade ? :)
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-09-14, 09:51   

DIYowiec napisał/a:
rafal_rx, więc yeti to nie jest nawet SUV, a czym zatem jest renegade ? :)

Nigdzie nie napisałem, że Yeti to nie SUV. Zwróciłem uwagę, że wszystkie dostępne silniki w Yeti są turbo (a benzyny jeszcze z bezpośrednim wtryskiem), czego autor wątku nie chce.

Jest tym samym, co Dacia Duster :-) Samochodem :-) Zresztą uważam, że ważne jest praktyczne wnętrze - a ta cecha ostanio znika kosztem mody, ważny jest prześwit, kąt natarcia, możliwość przewożenia pełnowymiarowego koła zapasowego, a przede wszystkim dostosowane do potrzeb opony. Aby dało się zamontować bagażnik na dach (np. Roomster bez relingów nie da się). Za napęd na cztery łapy trzeba nieźle dopłacać (o ile nie ma takowego w standardzie, a w suwach nie ma, np. N. Kaszkaj w PL podobno jest wyłącznie fwd). Jeśli nie mam awd, to po prostu, dalej idę piechotą :-( I auto ma być takie, żeby nie stanęło na autostradzie z byle powodu i silnik się nie zatarł przez 150-200k km.

Renegade ma silnik z rynku brazylijskiego, czy tam innej Ameryki Południowej - pewnie tamże przepala etanol. Zwykły wolnossący MPI. Jedyna komplikacja tego auta, jak już wspomniałem, to elekryczny ręczny.
 
DIYowiec 


Marka: Dacia/Skoda
Model: Dokker/Superb
Silnik: 1.6MPI/2.0TSi 265KM
Rocznik: 2014/2014
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 163
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-14, 09:55   

rafal_rx napisał/a:
I auto ma być takie, żeby nie stanęło na autostradzie z byle powodu i silnik się nie zatarł przez 150-200k km.
Jak wiadomo każde turbo zaciera silnik po 50kkm :/
rafal_rx napisał/a:
Jedyna komplikacja tego auta, jak już wspomniałem, to elekryczny ręczny.
:/
Sprzęgło też najlepsze na lince, a nie hydrualiczne :)

Karenzo napisał/a:
skoda to nie jest nawet pseudo crossover


Karenzo napisał/a:
Wymagania są proste
4x4
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne