Wysłany: 2015-10-16, 18:29 dacia klub.pl/klubfiatstilo.pl - Jak dobrze mieć Dacię !!!!
Z racji zakupu Fiata Stilo jako drugiego auta w rodzinie parę spostrzeżeń na temat tych dwóch marek.
Wertuję od dawna forum Fiata Stilo i bez dyskusyjnie to kopalnia wiedzy na temat tego samochodu jego wersji parametrów i .... właśnie - radzenia sobie z usterkami.
- emulatory wadliwej maty pasażera wywołujące wieczny komunikat (Air bag failure)
- cała biblia na temat zaślepiania EGR
- bardzo usterkowy układ elektryczny ( niedomagania zamykania klapy, błędy wynikiem śniedziejących styków itp.)
- fabryczna wada tylnej klapy i lejąca się do środka woda
czy perełka niski prześwit, miękkie siadające i pękające sprężyny zawieszenia
Tematy można mnożyć w nieskończoność. Koszty napraw i części bez porównania większe niż w Dacii.Delikatnym usprawiedliwieniem tego modelu jest jego wyższy poziom wyposażenia - w tym czasie miał być największym konkurentem Volkswagena Golfa IV.
Wchodzenie na forum Dacii to pełen relaks. Problemu typu wybór dywaników czy regulacja zaworów to bajka w porównaniu z tematami i usterkami Fiata.
Nawet sławetny 1.5 DCi po profilaktycznej wymianie panewek - a nie jest to takie drogie staję się silnikiem w miarę bezproblemowym.
Podsumowując Cieszę się że mam swoją zdecydowanie nieaspirującą do marki premium "Rumunkę"
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-17, 07:42
Królu złoty. Masz trzyletnią dacię i trzynastoletnie (prawdopodobnie) stilo. Co tu porównywać?
Może ja się pokuszę o porównanie dwóch nowych dacii i dwóch nowych fiatów (punto i gp).
Otóż bez porównania na korzyść fiata. Żaden z fiatów nie był naprawiany gwarancyjnie, obie dacie owszem i to po kilka razy. Ceny w ASO Fiata niewiele obiegają od cen na mieście a bywają nawet niższe (klocki, tarcze), fiat przestrzega akcji promocyjnych. ASO Dacia ceny kosmos, olewanie firmowych promocji (które nie "są ofertą handlową").
Fiat ma ocynk więc nie trzeba pędzlować każdej rysy, bujane fotele nie występują w fiacie, a klekoczące sprzęgła jeśli się trafią są naprawiane gwarancyjnie (forum punto).
Fiat daje spore upusty od cen katalogowych, które sprawiają, że np. Doblo można kupić w cenie bliskiej Lodgy. Trzeba tylko pokombinować, potargować i poczekać.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-17, 10:14
imielinek napisał/a:
doublo to porównuj do dokkera a nie lodgy bo lodgy jest osobówka a nie dostawczakiem
Otóż nie da się tego zrobić. Biorąc pod uwagę wyposażenie, jakość, możliwe opcje, Doblo bije Dokkera tragicznie, a Lodgy bije na głowę. Przejechałem się Doblo - jedzie jak rodzinny van a nie jak dostawczak. Doblo jest lepsze pod prawie każdym względem od Dokkera i Lodgy. Dlatego też jest droższy. Albo trochę (promocje) albo sporo (normalna cena).
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2015-10-17, 10:22, w całości zmieniany 1 raz
dokker w wersji celebrations w benzynie kosztuje 51000 z kolorem metalik 53000 także nie wiem czym doblo bije na głowe dokkera poztym z tego co widzę nie wystepuje w wersji 7 osobowej jak lodgy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-17, 12:09
imielinek napisał/a:
dokker w wersji celebrations w benzynie kosztuje 51000 z kolorem metalik 53000 także nie wiem czym doblo bije na głowe dokkera poztym z tego co widzę nie wystepuje w wersji 7 osobowej jak lodgy
Jakością, przestronnością, serwisem. Ale jest droższy, o czym już pisałem.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2015-10-17, 12:13, w całości zmieniany 1 raz
Albo taki efekt Fela Dzierżyńskiego, Jaruzela czy Wissarionowicza - pierwszy był szlachcicem, drugi ministrantem, a trzeci w seminarium, ale im się odwróciło i zostali hejterami. A apostoł Paweł przeciwnie - najpierw był hejterem. Piję właśnie za zdrowie wszystkich userów i ich aut i mam nadzieję, że nikt nie będzie miał urazy (Fel, Jaruzel i Stalin niech się i obrażą, wisi mi to).
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-10-17, 21:56
jan ostrzyca napisał/a:
Królu złoty. Masz trzyletnią dacię i trzynastoletnie (prawdopodobnie) stilo. Co tu porównywać?
Może ja się pokuszę o porównanie dwóch nowych dacii i dwóch nowych fiatów (punto i gp).
Otóż bez porównania na korzyść fiata. Żaden z fiatów nie był naprawiany gwarancyjnie, obie dacie owszem i to po kilka razy. Ceny w ASO Fiata niewiele obiegają od cen na mieście a bywają nawet niższe (klocki, tarcze), fiat przestrzega akcji promocyjnych. ASO Dacia ceny kosmos, olewanie firmowych promocji (które nie "są ofertą handlową").
Fiat ma ocynk więc nie trzeba pędzlować każdej rysy, bujane fotele nie występują w fiacie, a klekoczące sprzęgła jeśli się trafią są naprawiane gwarancyjnie (forum punto).
Fiat daje spore upusty od cen katalogowych, które sprawiają, że np. Doblo można kupić w cenie bliskiej Lodgy. Trzeba tylko pokombinować, potargować i poczekać.
Potwierdzam w całej rozciągłości.
Gdyby nie to, że te wszystkie wariacje na temat 500 są brzydki jak kupa węża, to pewnie Fiat byłaby to najlepsza opcja.
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2015-10-17, 23:46 Re: dacia klub.pl/klubfiatstilo.pl - Jak dobrze mieć Dacię !
Szajfus napisał/a:
Wertuję od dawna forum Fiata Stilo i bez dyskusyjnie to kopalnia wiedzy na temat tego samochodu jego wersji parametrów i .... właśnie - radzenia sobie z usterkami.
- emulatory wadliwej maty pasażera wywołujące wieczny komunikat (Air bag failure)
- cała biblia na temat zaślepiania EGR
- bardzo usterkowy układ elektryczny ( niedomagania zamykania klapy, błędy wynikiem śniedziejących styków itp.)
- fabryczna wada tylnej klapy i lejąca się do środka woda
czy perełka niski prześwit, miękkie siadające i pękające sprężyny zawieszenia
Tematy można mnożyć w nieskończoność. Koszty napraw i części bez porównania większe niż w Dacii.Delikatnym usprawiedliwieniem tego modelu jest jego wyższy poziom wyposażenia - w tym czasie miał być największym konkurentem Volkswagena Golfa IV.
Spróbuj to sobie wytłumaczyć socjologicznie. Posiadacze Fiatów Stilo, czy też VW Golfów, czy też innych Skód i Seatów to tacy specyficzni posiadacze, którzy nabyli swe auta w większości używane. I zawsze czerpią satysfakcję nie z samego posiadania, jazdy, odbywania wycieczek, lecz wiecznych napraw. Jeśli nie napraw, to udoskonalania, doposażania do wyższej wersji itp. itd. Fiaty Stilo, jak i np. Croma nigdy się w PL nie sprzedawały, nigdy dotąd nie były "atrakcyjne". Stają się popularne po bez mała 10 latach przywiezione z Zachodu. Ta sama sytuacja jest z marką Audi. Zobacz jakikolwiek magazyn o motoryzacji: na okładce, lub wewnątrz jest prawie zawsze o Audi. U mnie na osiedlowym parkingu więcej niż Passatów. A sprzedaż w PL? Margines, na końcu statystyk (1.8%).
Z innej strony: spróbuj czegoś się dowiedzieć o autach Hyundai Kia na polskich forach
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2015-10-17, 23:58
Cav napisał/a:
Gdyby nie to, że te wszystkie wariacje na temat 500 są brzydki jak kupa węża, to pewnie Fiat byłaby to najlepsza opcja.
Nie użytkuję, więc nie wiem, jak się sprawują. ALE! Ostatnio na ulicach ciężko dostrzec inne dostawczaki niż Fiat Ducato oraz te same auta pod marką Peugeot Boxer i Citroën Jumper. Z mniejszych dostawczaków Opel Vivaro i Renault Trafic. Cała reszta, hmm, jakby przestawała istnieć. Nawet budowlańcom VW Transportery już się od rdzy rozpadają i coraz mniej ich widać na koszt (starszych 2 gen.) dukatów.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-18, 07:20
Cav napisał/a:
Potwierdzam w całej rozciągłości.
Gdyby nie to, że te wszystkie wariacje na temat 500 są brzydki jak kupa węża, to pewnie Fiat byłaby to najlepsza opcja.
Fakt. Fiat ma teraz dość nieoczywistą urodę. W gamie jest kilka odmiennych stylizacji - stara punto i doblo, nowa - te wszystkie wariacje na temat cudownej 500 (wariacje jakby mniej udane) i amerykańska - freemont i rodzina jeep.
Jak dla mnie najzgrabniejszy jest nadal grande punto (obecnie pod nazwą punto) z wyłączeniem punto evo, któremu popsuto przód. W takim wózku i babka i facet wyglądają adekwatnie do swojej płci.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
W gamie jest kilka odmiennych stylizacji - stara punto i doblo, nowa - te wszystkie wariacje na temat cudownej 500 (wariacje jakby mniej udane)
Ta generacja Punto ma być wycofana i zastąpiona modelem opartym na 500.
Cztery lata temu miałem jazdę próbną Fiatem Bravo z silnikiem benzynowym 120 KM T-Jet i powiem, że samochód naprawdę bardzo udany. Na tamten czas mogłem go nabyć za 51000 zł, ale niestety musiałbym posiłkować się kredytem i pomysł zakupu upadł. Kolega z pracy ma Fiata Stilo i Croma i jakoś nie narzeka.
Gdyby na chwilę obecną Punto miało mocniejszy silnik benzynowy za jakieś sensowne pieniądze zbliżone do Sandero to zapewne wybrałbym Fiata.
Spróbuj to sobie wytłumaczyć socjologicznie. Posiadacze Fiatów Stilo, czy też VW Golfów, czy też innych Skód i Seatów to tacy specyficzni posiadacze, którzy nabyli swe auta w większości używane. I zawsze czerpią satysfakcję nie z samego posiadania, jazdy, odbywania wycieczek, lecz wiecznych napraw. Jeśli nie napraw, to udoskonalania, doposażania do wyższej wersji itp. itd. Fiaty Stilo, jak i np. Croma nigdy się w PL nie sprzedawały, nigdy dotąd nie były "atrakcyjne". Stają się popularne po bez mała 10 latach przywiezione z Zachodu. Ta sama sytuacja jest z marką Audi. Zobacz jakikolwiek magazyn o motoryzacji: na okładce, lub wewnątrz jest prawie zawsze o Audi. U mnie na osiedlowym parkingu więcej niż Passatów. A sprzedaż w PL? Margines, na końcu statystyk (1.8%).
Z innej strony: spróbuj czegoś się dowiedzieć o autach Hyundai Kia na polskich forach
Auto oczywiście już sędziwe 13 lat ale regularnie serwisowane w ASO.Cały czas w rodzinie także nie od Niemca czy innego Włocha. Auto jeździ , oleju nie bierze trochę podniszczone przez kamienie. I w zasadzie dobre auto( choć sprzęgło już dziwnie bierze a i budą już zaczynało trząść) jedzie do mechanika i się zaczęło ....po wymianie wszystkich płynów eksploatacyjnych łącznie z płukanie silnika i wymianą oleju w skrzyni biegów ( 275 tyś) wymianą sprzęgła i koła dwu masowego i poduszek silnika, tłumika i wieszaków 5 tyś ulokowało się dyskretnie w aucie . A gdzie poprawki lakiernicze 1 tyś i zawsze jakieś historie które w trakcie wyjdą. To w porównaniu do Dacii to za tą cenę można by chyba wymienić połowę elementów i upgradować swoją wersją do oczko wyższej. A przecież fiat to tylko fiat a nie BMW gdzie można by się spodziewać dość wysokich cen części zamiennych. Także nawet jak w Rumunce nawali akumulator czy pompa paliwa zintegrowana z filtrem paliwa czy nawet sprzęgło to tylko cieszyć się z cen w porównaniu z innymi markami.
Wysłany: 2015-10-19, 22:24 Re: dacia klub.pl/klubfiatstilo.pl - Jak dobrze mieć Dacię !
rafal_rx napisał/a:
i np. Croma nigdy
Dwadzieścia lat temu w Bieszczadach zderzyły się DWA Fiaty CROMA Nie wierzyłem oczom czytając kronikę wypadków w gazecie Był to chyba jedyny w PL od czasów Mieszka I zlot właścicieli Fiatów Croma
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2015-10-20, 03:07
Szajfus napisał/a:
Auto oczywiście już sędziwe 13 lat ale regularnie serwisowane w ASO.Cały czas w rodzinie także nie od Niemca czy innego Włocha.
(...) (ciach)
5 tyś ulokowało się dyskretnie w aucie
Wcale mnie to nie dziwi. F. Seicento to było tanie auto w serwisowaniu
Ale weź już pod uwagę, że Dacia to już Euro6 Start-Stop. Jeśli ma odzysk energii, to aku już sam nie wymienisz.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2015-10-20, 03:09, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum