Coś wiadomo odnośnie samej instalacji?. Czy jest smarowidło z filmów dla dorosłych czy dotrysk paliwa, ewentualnie jakie zakresy pracy, itd.?. Wszyscy sprzedawcy jeżdżą teraz po szkoleniach i nie ma od kogo zasięgnąć informacji.
Czy jest smarowidło z filmów dla dorosłych czy dotrysk paliwa
W dokumentacji nie występują żadne dodatkowe zbiorniczki, więc pierwsze na pewno nie, a już wcześniej pojawiały się pogłoski, że będzie dotrysk (wg jednej z wersji - tylko powyżej pewnej wysokiej wartości obrotów).
Z potwierdzeniem trzeba by zaczekać na jakieś oficjalne informacje producenta, importera lub serwisu, albo doświadczenia pierwszych użytkowników.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-10-24, 23:38
laisar napisał/a:
Z potwierdzeniem trzeba by zaczekać na jakieś oficjalne informacje producenta, importera lub serwisu, albo doświadczenia pierwszych użytkowników.
Na szkoleniach żadnej wiedzy nie przekazali. Jedynie to, że auta będą droższe ze względu na cudowne wynalazki UE na które składają się czujniki pieszych, wibrator w kierownicy jak zaśniesz i parę innych cudactw.
Poczekam z instalacją z miesiąc, aż pojawią się może jakieś pierwsze auta z fabrycznym gazem. Co warsztat to co innego mówią. Na wymioty mi się zbiera jak słucham wszystkich panów od gazu. Każdy ma swoją wersję.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-10-25, 16:43
Widziałem to dawno. Mechanik, który to rozbierał w jakimś samochodzie na serwisie, jest innego zdania. Nawet po VIN weszły części ze zwykłego auta pomimo opcji LPG fabrycznego w tym konkretnym aucie.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-05, 08:36
Od wczoraj moja Lodgy ma instalację gazową. Wstępnie miał być Stag. Jednak byłem w wielu warsztatach i do nowego silnika nikt nie chciał słyszeć o montażu Staga w jakiejkolwiek konfiguracji.
Instalacja to BRC Sequent 32, wtryskiwacze pomarańczowe, reduktor Genius. Ustawiony dotrysk paliwa w całym zakresie obrotów, zbiornik pod autem 47 litrów.
Pozostaje kwestia czy potrzebny jest moduł do kasowania wskazań poziomu paliwa, ale to muszę troszkę pojeździć bo na razie mam pół zbiornika i ubyła jedna kreska, a zrobiłem niecałe 200 km na LPG.
Później dołączę zdjęcia instalacji.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-11-05, 09:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-11-10, 17:28
Oto moja korespondencja ws LPG do SCe z CARRARA w Lublinie Dnia Sobota,
5 Listopada 2016 12:16 .......................i@wp.pl> napisał(a)
Dzień dobry. Przedwczoraj pytałem Pana o sprawy LPG w Dokerze z silnikiem Sce 1.6 Obiecał Pan, że prześle pytania do techników z RP. Oto one:
1. Czy silnik pod fabryczną instalację LPG jest jakoś dostosowany do LPG - inne gniazda zawodowe, zawory?
2. Czy silnik Sce 1.6 + LPG (Doker, Duster) wymaga dodatkowej regulacji zaworów co jakiś czas np co 20-30 tys. km?
3. Ile kosztuje regulacja zaworów w ASO w silniku Sce 1.6 + LPG (Doker, Duster)?
4. Regulacja zaworów śrubami, płytkami, inaczej?
5. Czy instalacja ma dodatkową lubryfikację albo dotrysk benzyny do LPG?
6. Kiedy będzie dostępna Lodgy 1.6 Sce + LPG?
Odpowiedź CARRARA Lublin w pełnym brzmieniu:
Dzień dobry,
Z informacji uzyskanych od mechaników-gazowników silnik Nissana wymaga regulacji zaworów (jest hydrauliczna). Informacji czy był dostosowywany do LPG
nie uzyskaliśmy. Lubryfikacja albo dotrysk benzyny do LPG nie występuje.
Dostępność LPG do LODGY w najbliższym czasie.
Pozdrawiam,
Mariusz Rataj
Doradca handlowy
tel: 517 224 356
W sumie (dez)informacja...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-10, 17:56
Mechanicy gazownicy. Czyli pan zadzwonił do jakiegoś warsztatu i zapytał. Bo zapewne spece w ASO pojęcia o tym nie mają. A sam zamiast dopytać na szkoleniach, które były w ostatnim czasie w dużej ilości, to pewnie siedział i odmierzał czas do końca spotkania. Chociaż po kontaktach z Landi Renzo PL w sprawie Logana ręce mi opadły. Polska nie miała nawet podstawowej wiedzy o instalacjach i ich oprogramowaniu, bo wszystko sprzedawali Włosi. Oni tylko jeździli do Rumunii układać osprzęt, rurki i wiązki tak, aby Włosi mogli potem to produkować na montaż. Ręce mi opadły jak mi to powiedział osobnik odpowiedzialny za dwie marki w Landi Renzo.
To szczerze powiedziawszy ja ustaliłem więcej szczegółów w parę godzin zanim odebrałem auto.
W Słupsku czy okolicach, diler za 4000 zł (4400 zł? - nie pamiętam) zleca montaż w Ptak-u. Oni natomiast za to samo liczą 3000 zł, ale jak to zwykle bywa "straci pan gwarancję jak nie założy przez dilera". Tu leci instalacja Lovato, na którymś Dusterze w opisie pojawiła się informacja o dotrysku paliwa. żródło
Gdzieś w kraju znalazłem ofertę z dołożeniem instalacji przez dilera, również 4000 zł, tym razem BRC ze smarowidłem. I oni jako diler także dają gwarancję.
Są różne wypowiedzi właścicieli Nissanów Juke i QQ odnośnie instalacji LPG w tym silniku - dokładnie w tym samym, to nie wiadomo, wszak zapewne silnik z 2007 roku i 2016 mogą różnić się właśnie w górze silnika. Na lpg -forum jakiś obywatel płakał, że po kilkunastu tysiącach km rozleciał mu się silnik po dołożeniu instalacji. Znowu w LPG Słupsk osoba, z którą rozmawiałem powiedziała, że mają QQ z silnikiem 1,6 z przebiegiem 230.000 km, od nowości z instalacją i jeździ bez problemów. Ich instalacje mają już ok. 40, 50.000 km i też brak problemów. Więc wszystko trzeba wypośrodkować.
W Loganie miałem fabryczną instalację Landi Renzo. Pracowała fajnie, auto przejeździło już 70.000 km bez żadnego problemu, gdzie na lpg forum straszono mnie, że to syf, kiła i mogiła. Przy cenie 1,5 zł / litr LPG pojechałem z rodziną w góry tam i z powrotem z centralnej Polski za ok. 100 zł (sto złotych). I to rozwiało moje wszystkie wątpliwości odnośnie instalowania instalacji gazowych w autach.
Żeby nie było, zanim kupiłem Logana w 2013 roku, byłem przeciwnikiem jakiegokolwiek gazu w aucie. Od tamtego momentu zmieniłem zdanie. Instalacja do auta przy moich przebiegach, zwróci się po ok. 6 miesiącach. Kolejny miesiąc zarobi na wszystkie opłaty związane ze skróceniem przeglądów. A liczę się, że przy ok. 100.000 km coś mogę musieć zrobić z górą silnika. Ale patrząc na to, że używany silnik kosztuje ok. 1500 zł, regeneracja głowicy ok. 1000 zł, to i tak uważam, że warto. Nie chwalę swojej instalacji, bo coś może w każdej chwili ulec uszkodzeniu i będzie problem. Ale jak to powiedziało mi kilka osób, przecież silnik nie jest nowy na rynku, ma prawie 10 lat. Więc to wystarczająco dobry czas na jego przetestowanie i weryfikację przez rynek.
Przy aktualnej cenie LPG 1,92 zł, tankuję za 70 zł i przejeżdżam ponad 430 km po trasie biorąc pod uwagę ustawiony dotrysk paliwa. Ponoć 20%, ale nie widziałem tego w komputerze, bo nie byłem przy kalibracji. Przy przeglądzie po ok. 2000 km zajrzę i dopytam o wszystko. Czyli za jakiś tydzień. Bo teraz mam już 1400 km, a jutro jadę na północ kraju i jak wrócę w niedzielę będą akurat 2200 km na liczniku.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-11-10, 17:59, w całości zmieniany 1 raz
Powinieneś najpierw dotrzeć silnik zanim założyłeś lpg , szczególnie chodzi tu o korekty do pracy wstrzykiwaczy aby się do ciebie dostosowały .
Właściwie to nic straconego ale powinieneś na benzynie pojeździć w typowych dla siebie warunkach .
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-10, 19:54
Dlatego pojadę nieco później na sprawdzenie instalacji. Po prostu nie wyrobię się, bo średnio 1000 km mija na tydzień. Zamiast po 1000 km, to będzie wizyta po 2 albo 3 tysiącach. Instalator powiedział, że im więcej pojeżdżę tym lepiej.
A poza tym jak ma się to co napisałeś do aut z fabryczną instalacją :). Tam docieranie jest od razu na gazie i nie ma żadnych możliwości dodatkowych mapować czy zmiany nastawów w sterowniku. A przecież podłączone są tak samo jak w dokładanej instalacji. Z tą różnicą, że w fabrycznej sterownik "wie", że pracuje na LPG, a nie na benzynie i jest emulowana praca wtryskiwaczy paliwowych.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Gaz nie ma tak naprawdę żadnego związku z docieraniem , chodzi o to że silnik w tym okresie pracuje inaczej niż po dotarciu co nawet odzwierciedla większe spalanie i jest to proces dynamiczny .
Dlatego uważam że gazować powinno się po dotarciu kiedy silnik jest ustabilizowany .
W 0,9tce przy fabrycznych instalacjach producent nakazuje docieranie na benzynie właśnie w celu korekt nastaw wtryskiwaczy bo były skargi na słabą dynamikę auta spowodowane złą mieszanką .
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-10, 21:29
Jak dla mnie to słabe tłumaczenie dla schrzanionego oprogramowania w sterowniku silnika. Przecież jeśli tak jest, to co jakiś czas i tak należy przejechać kilkanaście, kilkadziesiąt kilometrów na Pb i nastawy powinny się zmienić i dostosować do aktualny warunków. Przecież po każdej wymianie oleju też są inne opory w silniku. Im starszy olej tym mniejsze ma swoje właściwości. Każda zatankowanie paliwa to jedna wielka niewiadoma. Filtr powietrza, który Renault zaleca wymieniać co 60.000 km, po przebiegu 20.000 km jest tak brudny, że do 60.000 km to by się zapchał. To wszystko ma wpływ na pracę silnika, a nie tylko to jak pracują wtryskiwacze. W sumie wtryskiwacze są na samym końcu tego całego procesu. Bo one muszą być dostosowane do warunków panujących w silniku.
Za samą mieszankę odpowiada aktualnie dużo czujników i mierników oraz skomplikowanych algorytmów. Nie ma już dyszy na śrubkę w gaźniku, którą coś mogliśmy pokręcić. Aktualne instalacje sekwencyjne mają naprawdę dużo do roboty. Nie dość, że muszą zapewnić silnikowi podobną mieszankę na gazie, a i jeszcze tak ją dostosować, aby Lambda błędów nie wykazywała.
Więc sam proces docierania przez 2.000 czy 3.000 km nie jest żadną sztuką dla dobrze opracowanego algorytmu. A faktem jest, że Renault nie jest w tym najlepszy. Inne firmy mają mniej wpadek. Może ze względu na to, że stosują Boscha, a nie swojego udziwnionego Sagema. A Francuzi słyną z tego, że uwielbiają kombinować zamiast iść normalną, prostą drogą. W samych Renaultach i Daciach jest wiele przykładów tego, co dobrego można maksymalnie schrzanić.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 359 Skąd: KR
Wysłany: 2016-11-10, 21:34
jan ostrzyca napisał/a:
Z informacji uzyskanych od mechaników-gazowników silnik Nissana wymaga regulacji zaworów (jest hydrauliczna)
Dobre.....
dacialoganmcv napisał/a:
A liczę się, że przy ok. 100.000 km coś mogę musieć zrobić z górą silnika. Ale patrząc na to, że używany silnik kosztuje ok. 1500 zł, regeneracja głowicy ok. 1000 zł, to i tak uważam, że warto. Nie chwalę swojej instalacji, bo coś może w każdej chwili ulec uszkodzeniu i będzie problem.
Całkowicie zdrowe podejście. Duratec, podobnie jak wcześniejszy Ztec w Fordach też ponoć nie lubi gazu - bo regulacja zaworów na płytkach/szklankach, a wszystko zależy od gazownika (doboru odpowiednich podzespołów, montażu zgodnie ze sztuką i prawidłowego wystrojenia instalacji).
BTW też mam szklanki; obecnie silniki z hydraulicznym kasowaniem luzów, lub z regulacją "na śrubkach" to pewnie niestety już pojedyncze przypadki.....
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-10, 23:53
wojtek013 napisał/a:
a wszystko zależy od gazownika (doboru odpowiednich podzespołów, montażu zgodnie ze sztuką i prawidłowego wystrojenia instalacji).
Ten temat poruszyło dwóch instalatorów z mojej okolicy, gdy przedstawiłem całą sytuację odnośnie silnika i planów co do producenta instalacji. Po praniu mózgu na lpg-forum chciałem założyć Staga Qbox-a Plus i ichnie wtryskiwacze oraz reduktor. Wszystko z górnej półki, z montażem drożej o ok. 200 zł niż BRC Sequent 32. Pojechałem do dwóch zaprzyjaźnionych instalatorów Staga i BRC. Po usłyszeniu do czego chcę kłaść instalację, to wybijali mi z głowy Staga. Tłumaczyli to tym, że wkładając BRC do auta po jego odjechaniu kończy się martwienie o auto, bo wszystko działa jak należy. W przypadku Staga producentem jest tylko centralki. Wtryskiwacze i reduktor to tylko marka. Dokładność BRC vs Stag to ponoć niebo i ziemia jeśli chodzi o wtryskiwacze na niekorzyść polskiego wyrobu. A gdy coś nie będzie prawidłowo działało, to będzie przerzucanie winy między wtryskiwacze a centralkę i reduktor. BRC ma wszystko swoje, skompletowane i to po prostu musi działać. Takie były opinie ludzi, którzy na z tego żyją, a pomimo chwilowej zapaści na rynku montażu instalacji, zeszyt z klientami mają na 2 tygodnie do przodu.
Ile w tym prawdy, nie wiem, bo w instalacjach siedzę krótko, bo 4 lata. Moje doświadczenie to to co miałem i mam w aucie, wyczytane w instrukcjach i internecie oraz wyciąganie z tego wniosków.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 359 Skąd: KR
Wysłany: 2016-11-11, 00:27
Widzisz...
Ja mam Staga Qboxa +, reduktor ACR01, Barracudy, inne klamoty mniej istotne, no może oprócz dobrych filtrów.
Zauważ, że na forum gazowym nie negują jakości podzespołów instalacji BRC, ale sposobu montażu i wystrojenia - przeważnie autokalibracja i papa (oczywiście nie twierdzę, że trafiłeś na taki warsztat).
Kolejna rzecz - demontaż kolektora do nawiertów - jeśli nie, to tak jakbyś garść piachu wsypał do dolotu.
Zapaść na rynku montażu.... W Krakowie dwa tygodnie to zwykły czas oczekiwania. Jednak są firmy, dosłownie dwie, gdzie w sezonie jesień-zima czekasz koło miesiąca, a wiosna-lato koło półtora miesiąca, mimo nie najniższych cen.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-11, 08:47
wojtek013 napisał/a:
Widzisz...
Ja mam Staga Qboxa +, reduktor ACR01, Barracudy, inne klamoty mniej istotne, no może oprócz dobrych filtrów.
Zauważ, że na forum gazowym nie negują jakości podzespołów instalacji BRC, ale sposobu montażu i wystrojenia - przeważnie autokalibracja i papa (oczywiście nie twierdzę, że trafiłeś na taki warsztat).
Kolejna rzecz - demontaż kolektora do nawiertów - jeśli nie, to tak jakbyś garść piachu wsypał do dolotu.
Zapaść na rynku montażu.... W Krakowie dwa tygodnie to zwykły czas oczekiwania. Jednak są firmy, dosłownie dwie, gdzie w sezonie jesień-zima czekasz koło miesiąca, a wiosna-lato koło półtora miesiąca, mimo nie najniższych cen.
Mnie na lpg forum zlinczowali, gdy napisałem, że od 30.000 km mam w Kii Rio instalację BRC S24.11 plus smarowidło. Dla nich jedynie Stag lub KME. Dzwoniłem do KME w Łodzi - centrala, a tam gościu mówi, że "wie pan bo BRC zaleca tak a nie inaczej". To pytam się czy w końcu kładą KME czy BRC. No ale to firma łódzka, więc w moim województwie handel tak wygląda, że nikt nie jest niczym zainteresowany. Poza tym za KME na nie wiem jak podzespołach gościu bez pytania o silnik powiedział "3300 zł". Ci, do których dzwoniłem o Staga czy BRC chociaż pytali o silnik, jak wyjaśniłem co to za cudo, że Nissan, teraz w Renault, podałem symbole, itd. to oddzwaniali na następny dzień i mówili co i jak.
Moja Kia też była ustawiana w trybie automatycznym. Wsiadłem do auta, przejechałem się ok. 2 km jak powiedział instalator, potem podłączył znowu komputer i sprawdził parametry. I śmiga do dzisiaj. Teraz wymieniłem jej świece i przewody, to dostała drugiego życia po w sumie 50.000 km (20.000 km na Pb i 30.000 km na LPG).
Byłem zdecydowany na Staga mimo, że drożej chcieli niż za BRC. No ale w warsztatach instalatorskich nie chcieli słyszeć o Stagu. Dawali do zrozumienia, że to nie będzie po prostu dobre pomimo, że mówiłem jakie chce podzespoły.
Sądzę, że Dacia też za dużo nie jeździła, bo miała przebieg większy o 10 km jak ją odbierałem. Centralka cały czas się uczy, co zresztą pisałem w innym wątku gdzie pytałem o Logana MCV z Landi Renzo z fabryki. Więc musi zaczytać sobie podstawowe parametry, aby miała punkty odniesienia. Ale tak jest w BRC. W innych instalacjach jednak może jest na sztywno... Nie wiem.
U siebie w łodzkim czy obok w mazowieckim, gdzie nie dzwoniłem to tydzień oczekiwania. Ludzie przestraszyli się 3 zł za litr LPG i od sierpnia się urwało. W Krakowie może ta plotka nie dotarła i stąd dłuższe kolejki.
W informatyce, po której zresztą jestem, też wiele elementów w latach 90tych było w trybie ręcznym. Potem dopracowali procedury i nawet potężne kontrolery domen czy wielkie bazy danych, wszystko robią za administratora praktycznie w trybie automatycznym. Ręcznie byś siedział 5 godzin nad daną rzeczą, a automat przeleci w parę minut i sam się skonfiguruje. Potem ewentualnie sprawdzenie. I tak samo jest zapewne tutaj w przypadku LPG. Jak pokazał przypadek dyskusji w moim wątku odnośnie ułożenia elementów instalacji w moim aucie, to okazało się, że wiele osób zatrzymało się na erze Poloneza z instalacją gaźnikową i powtarzają głupoty. A instalacje poszły do przodu, mają być przyjazne instalatorowi, bo w autach coraz mniej miejsca na montaż instalacji. Ktoś kto przyzwyczaił się do montażu Staga uważa, że to najlepsze, bo masz dzylion opcji do włączenia. A automat w BRC każe ustawić tylko parę parametrów. I może to boli niektórych?. Nie wiem.
A jak ma się opcja fabrycznej instalacji Landi Renzo w MCV czy teraz w tych Dokkerach czy wkrótce w Lodgy?. Przecież tam nikt nie jeździ 50 km z każdym autem. Tylko wkładają podzespoły, centralkę instalacji LPG w fabryce. Dopiero w Polsce montują zbiornik gazu i dopiero wtedy uruchamiają instalację. A w Loganie miałem przebieg 8 km z fabrycznym LPG, gdzie w Lodgy 11 km jak odbierałem oba auta.... W fabrycznej instalacji jest dopiero standard wrzucony. A przecież każdy silnik jest inny, stąd możliwości chip tuningu każdego auta, ale na innym poziomie. Więc lepsze włożone BRC czy Stag niż ogólny sterownik, niemodyfikowalny zresztą, do całej serii aut. Ale skoro tamto jeździ, to i to co mam powinno pojeździć.
Ponownie mówię, iż na pewno nie mam idealnej instalacji i w każdej chwili coś może się wysypać. A jakieś problemy mogą wystąpić. Bo jestem tego po prostu świadom.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-11-11, 09:00, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum