Pytania do Laisara:
1. Ile może kosztować sprawdzenie luzu zaworowego w 1.6 sce?
2. Czy do sprawdzenia luzu zaworowego w tym silniku potrzeba rozpinać łańcuch i demontować wałki rozrządu?
3. Jakie są prawidłowe wartości luzu zaworów wydechowych i ssących w tym silniku?
Piitubski ty pytasz o sce wiec nikt ci nie odpowie
dotychczas 1.2 / 1.6 16v miały regulacje hydrauliczną
a 1.4 / 1.6 8v miały śrubkową gdzie koszt oscylował 50-100 zl
ty masz szklanki które sie wymienia a serwisówka zaleca do tego wyjecie silnika więc koszty idą w tysiące
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-11-13, 19:36
Karenzo napisał/a:
Piitubski ty pytasz o sce wiec nikt ci nie odpowie
dotychczas 1.2 / 1.6 16v miały regulacje hydrauliczną
a 1.4 / 1.6 8v miały śrubkową gdzie koszt oscylował 50-100 zl
Dzięki Laisar, Ty to masz wiedzę! A ile może kosztować samo sprawdzenie ( nie regulacja ) luzu zaworowego w 1.6 sce? Czy wystarczy do tego zdjąć pokrywę zaworów, czy coś więcej?
ile może kosztować samo sprawdzenie ( nie regulacja ) luzu zaworowego w 1.6 sce? Czy wystarczy do tego zdjąć pokrywę zaworów, czy coś więcej?
Instrukcja serwisowa także do sprawdzenia przewiduje wymontowanie zespołu silnika ze skrzynią biegu, odłączenie przekładni i zdjęcie pokrywy zaworów. Względem wymiany popychaczy oszczędza się więc jedynie 1 roboczogodzinę - co pozostawia do zapłacenia koszt za 7 rbg... (Czyli w RRG ok 1200 zł).
Nie wiem jednak dlaczego przewidziano taką procedurę, bo samo zdjęcie pokrywy zaworów _można_ wykonać na samochodzie, nie wymaga wyjmowania silnika i pozwala na zmierzenie luzów zaworowych - a trwa tylko 1,8 rbg (300 zł). Nawet gdyby po pomiarze okazało się, że któraś ze szklanek wymaga wymiany, to zdemontowana pokrywa zaworów nie wydaje się być przeciwwskazaniem dla wyjmowania silnika...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-11-14, 07:54
nie sądzę, aby stosowali aż tak bezczelny przekręt - to raczej cena szklanek, skalkulowany bez pośpiechu czas pracy mechanika aso oraz ich stawki za części i za godzinę robocizny dają taką cenę końcową
Bez pewnych, oficjalnych pisemnych wymagań producenta co do wykonywania regulacji to właściwie to wszystko są daremne dywagacje. Konstrukcyjnie silnik może być w stanie przejechać np 300 tys. km - albo i więcej - bez konieczności regulacji i wtedy gdybologia o kosztach wymiany szklanek jest w zasadzie chybiona...
Jak mam auto bez gazu to producent przewiduje sprawdzenie/regulację luzu zaworowego? W instrukcji nic na ten temat nie znalazłem. Szukając w necie na forach Nissana znalazłem info że jeśli silnik nie zaczyna pracować głośniej to nie ma potrzeby zaglądać do zaworów. Zresztą patrząc na silniki motocyklowe gdzie regulacja na płytki jest dość powszechnie stosowana, rzadko zachodzi konieczność korekty luzu zaworowego - a jeśli już to przy znacznych przebiegach.
Dzięki Laisar. Mam do ciebie kolejne pytania odnośnie 1.6 sce:
1.Czy po zdjęciu pokrywy zaworów trzeba potem założyć nową uszczelkę pokrywy zaworów? Jaka jest cena tej uszczelki?
2.Ile jest rozmiarów szklanek do regulacji zaworów? Czy szklanki do zaworów dolotowych i wydechowych różnią się? Czy można je kupić oddzielnie w ASO?
Dzięki Laisar. Czyli jakbym chciał zlecić regulację zaworów niezależnemu warsztatowi, to dopiero po sprawdzeniu, które szklanki wymagają wymiany trzeba by je zamówić w ASO i dopiero zamontować w silniku. Czyli samochód stał by w warsztacie co najmniej 2 dni.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-14, 23:11
Pozostaje czekać i ... jeździć. Moja Lodgy zrobiła już >2500 km, z czego 2000 na LPG. 750 km w weekend po A1 w jedną i drugą stronę. Między bramkami 110 km/h na tempomacie, całe odcinki, bez żadnych hamowań czy przyspieszeń. Wjazd, tempomat i do bramki. Udało się tak jechać, aby nie rozłączać tempomatu.
Jak coś będzie się działo, to będę informował.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-11-14, 23:13, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-15, 12:39
Euro 6 to m.in. niższe spalanie i niższe zanieczyszczenia, bo jest Start Stop silnika. Tak samo jak testy zderzeniowe i ich śmieszne gwiazdki. Jedna gwiazdka była za ... brzęczyk pasów... Jak go wyłączyłeś, to gwiazdka poszła się ....
Sama instalacja BRC Sequent 32 jest dostosowana do Euro 6, min. obsługuje Start Stop i umożliwia wtedy uruchamianie silnika na gazie, gdy są ku temu warunki.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-11-15, 13:15, w całości zmieniany 1 raz
Diagnosty nie interesuje instalacja - auto ma spełniać warunki, którym podlega wedle daty rejestracji. Jeśli masz auto z Euro6, to badanie spalin na SKP ma być poprawne bez względu na paliwo.
Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013 Posty: 447 Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-11-15, 15:26
Piitubski napisał/a:
Czy diagnosta będzie sprawdzał , czy samochód z instalacją LPG spełnia normy emisji spalin Euro 6?
Hmmmm, a wiesz jak wygląda badanie spalin na SKP?. I wiesz dlaczego nikt go nie wykonuje, nawet w dymiącym dieslu?. No właśnie dlatego, że wymaga to wprowadzenia silnika w obroty ok. 4000 na minutę i trzymaniu go kilka chwil. Więc nikt nie ryzykuje, że uszkodzi silnik podczas badania. I nikt nie wykonuje takich badań. Na tyle aut co miałem, na znajomego z przerobem 100 aut dziennie na SKP, to NIGDY nie badał spalin. Nawet podczas kontroli z uprawnionych organów. Przyczyna?. Jak wyżej.
_________________ Programowanie nowszych Dacia/Renault po CAN (np. wyłączanie czujników ciśnienia w oponach, Start Stop, itd.). Moje auto: http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1714641 Instalacja gazowa BRC Sequent 32
Czy po zamontowaniu instalacji LPG jedzie się na stację diagnostyczną? Kiedyś, kilka lat temu miałem badanie spalin na stacji diagnostycznej (silnik benzynowy).
Ostatnio zmieniony przez Piitubski 2016-11-15, 17:37, w całości zmieniany 1 raz
jedziesz wtedy kiedy ci przypada przegląd wg przepisów
A konkretnie: przy _najbliższej_ rocznicy poprzedniego badania, kiedykolwiek było. Montaż gazu obligatoryjnie skraca okres między badaniami do roku - także w nowym aucie, w którym pierwsze badanie standardowo wypada po 3 latach, a kolejne po następnych 2.
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 359 Skąd: KR
Wysłany: 2016-11-15, 19:41
Piitubski napisał/a:
Czy po zamontowaniu instalacji LPG jedzie się na stację diagnostyczną? Kiedyś, kilka lat temu miałem badanie spalin na stacji diagnostycznej (silnik benzynowy).
Po montażu LPG udajesz się z dokumentami do Wydziału Komunikacji celem dokonania adnotacji "GAZ" w dowodzie rejestracyjnym; termin niby do 30 dni, wpis bezpłatny.
Okresowe badanie techniczne - tak jak masz w dowodzie rejestracyjnym, lub przed upływem roku od dnia montażu LPG - w zależności co wypada wcześniej.
Jeśli badanie miało by być wykonane wcześniej, niż wynikałoby z dowodu, urzędnik dokona odpowiedniej zmiany wpisu (ja mam skreśloną datę starą, i wpisaną nową - w sumie straciłem 7 dni, no i na kolejne trzeba będzie jechać za rok, a nie dwa).
P.S. Obserwuję Twój wątek na forum gazowym.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum