Wysłany: 2016-07-27, 10:15 Nierówna praca / prędkość wentylatora / dmuchawy wentylacji
Witam :)
Prędkość nawiewu wzrasta gdy hamuję silnikiem. Jak puszczam nogę z gazu to po sekudzie lub dwuch nawiew dmucha mocniej (co czuć i słuchać). Trwa to kilka sekund (do wciśnięcia sprzęgłą lub gazu) i potem jego szybkość wraca do nominalnej wartości.
Jeszcze się z takim zachowaniem w żadnym samochodzie nie spotkałem. Ktoś ma tak samo, lub wie o co chodzi
Hmm, ja chyba mam podobnie w Dusterze, ale z tego co wcześniej się dowiedziałem wynika to z elektrycznego wspomagania i przez to nawiewy zwalniają i światła przygasają jak się kręci kierownicą. Przy zwalnianiu jakby też tak się u mnie zachowywało.
Na razie zbieram takie niuanse i jak będę na przeglądzie to im przedstawię bo nie chce mi się jeździć z tym specjalnie do ASO.
Dokładnie podczas hamowania silnikiem ładowanie idzie do 15 v i stąd taki objaw. Ale ja swojego nawiewu nie słyszę więc gratuluję spostrzegawczości. W Plug&radio po przytrzymaniu menu można wejść do konsoli serwisowej i wtedy widać napięcie w instalacji.
Hmm, ja chyba mam podobnie w Dusterze, ale z tego co wcześniej się dowiedziałem wynika to z elektrycznego wspomagania i przez to nawiewy zwalniają i światła przygasają jak się kręci kierownicą. Przy zwalnianiu jakby też tak się u mnie zachowywało.
Na razie zbieram takie niuanse i jak będę na przeglądzie to im przedstawię bo nie chce mi się jeździć z tym specjalnie do ASO.
kuźwa u mnie chyba jest coś podobnego zwłaszcza na 1 biegu dmuchawy i przy włączonej klimie słychać takie falowanie obrotów wiatraka dmuchawy...
Alternator przełącza się w tryb - mogę dawać więcej prądu.
Bardziej bym się przejął czy na żarówkach jest stabilne napięcie - jeśli nie to może je szybciej zużyć.
Na żarówkach jest OK (stały strumień światła).
W zasadzie to dla mnie żaden problem, pozatym reszta działą jak należy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-29, 07:24
To by oznaczało wzrost napięcia w instalacji. Włóż jakiś miernik i zobacz co się dzieje. Można by zrobić stabilizator, ale nie wiem czy jest sens się w to bawić ;)
Wysłany: 2017-04-17, 22:30 Nierówna praca wentylatora w DD
Witam w świeżo odebranym DD zauważyłem ze nierówno pracuje wentylator. Tz. Na 3 i 4 biegu jest to najbardziej odczuwalne i słyszalne. Wentylator pracuje przez np. 30s z jednostajna sila, po czym przyspiesza przez np. 15s i znowu zwalnia.
Czyżby czekała mnie wymiana wentylatora?
Ostatnio zmieniony przez przemekadv 2017-04-17, 22:56, w całości zmieniany 1 raz
przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy.
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy.
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.
Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2942 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-19, 19:32
przemekadv napisał/a:
route2000 napisał/a:
przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy.
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.
Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :)
Zyje, zyje.
Ile ty masz nalatane ta DD, bo jak czytam twoje to mam odczucie, ze 400 tys. Wszedzie doszukujesz sie problemow, a wystarczy poczytac forum.
przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy.
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.[/quote
Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :)
Zyje, zyje.
Ile ty masz nalatane ta DD, bo jak czytam twoje to mam odczucie, ze 400 tys. Wszedzie doszukujesz sie problemow, a wystarczy poczytac forum.
Nalatane mam kilka tys. Zona mi mowi to samo zebym skonczyl wymyslac. Ale juz tak mam ze o auta dbam bardziej niz o nia :p
Wiem ze to wyglada jakbym wymagal niewiadomo czego ale u mnie w aucie musi byc wszystko tip top.
A co do tego wentylatora to nigdy w zyciu nie spotkalem sie z takim rozwiazaniem. Dla mnie jest to niedopracowanie konstrukcyjne. Ale to dobrze bo myslem ze jakis lewy wiatrak mi zalozyli.
TTTM, też mnie to na początku irytowało, teraz dopisałem do cech szczególnych dustera, ktoś kiedyś wyjaśniał że to przez zastosowanie s&s i inynych eko usprawnień, póki co działa więc nie ingeruję
TTTM, też mnie to na początku irytowało, teraz dopisałem do cech szczególnych dustera, ktoś kiedyś wyjaśniał że to przez zastosowanie s&s i inynych eko usprawnień, póki co działa więc nie ingeruję
Tu na forum blyskawicznie pomogliscie rozwiazac problem. Na forum dustera pisali ze tylko u mnie tak jest i pada mi wentylator stad taka panika u mnie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2942 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-19, 22:41
[quote="przemekadv"]
shrek napisał/a:
przemekadv napisał/a:
route2000 napisał/a:
przemekadv, a tak na dobrą sprawę, popraw swój awatar w szczegółach: jaki masz rocznik auta, jaki konkretny silnik, jaka wersja modelu itp.
Nie ma co się wstydzić, to potem ułatwi na przyszłość udzielanie Ci pomocy.
Nikt z naszych kolegów na tym forum nie będzie pamiętał, jaki masz konkretne auto, a wystarczy, że spojrzy na awatar i już będzie wiedział z jakim modelem będzie miał do czynienia.[/quote
Ok, na pewno to zrobię! Cieszę się że społeczność żyje :)
Zyje, zyje.
Ile ty masz nalatane ta DD, bo jak czytam twoje to mam odczucie, ze 400 tys. Wszedzie doszukujesz sie problemow, a wystarczy poczytac forum.
Nalatane mam kilka tys. Zona mi mowi to samo zebym skonczyl wymyslac. Ale juz tak mam ze o auta dbam bardziej niz o nia :p
Wiem ze to wyglada jakbym wymagal niewiadomo czego ale u mnie w aucie musi byc wszystko tip top.
A co do tego wentylatora to nigdy w zyciu nie spotkalem sie z takim rozwiazaniem. Dla mnie jest to niedopracowanie konstrukcyjne. Ale to dobrze bo myslem ze jakis lewy wiatrak mi zalozyli.
Dacka jest slabo wygluszona i dlatego to slyszysz.
Wysłany: 2021-08-24, 06:11 Dziwne działanie dmuchawy - Nowe Sandero
Jako że mam pierwszy raz w życiu styczność z tą marką, modelem, mam skromne pytanie czemu w tym aucie jak dodaje gazu mam odczucie, wrażenie, słyszę że wentylator działa hmm wolniej, ciszej, natomiast jak zwalniam pedał gazu to dmuchawa działa głośniej, mocniej. Ten typ tak ma? Czy kierunek ASO? Takiej przypadłości nie miałem nigdy w innych autach.
Marka: Dacia
Model: D
Silnik: 1.6SCE Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Gru 2018 Posty: 103 Skąd: skąd
Wysłany: 2021-08-24, 07:07
Eco sterowanie alternatorem, jak silnik obciążony i aku trochę naładowane to napięcie na np. 12V, jak hamujesz silnikiem to napięcie na nawet 15V. Taka hybryda buhahah :)
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-08-24, 08:04
Dokładnie. Inteligentny system zarządzania energią by Renault- napięcie w instalacji samochodu "buja się" od 12V do 15V a czasem nawet spada poniżej 12V. Nie masz tam stałego ładowania akumulatora po włączeniu silnika- ładowanie jest tylko wtedy, gdy komputer uzna je za stosowne. A praca dmuchawy jest zależna od tego napięcia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum